To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja

Owczar - 16-06-2011, 22:47

Panowie, bo chyba mylone są pojęcia. Milo napisał, że do wymiany zawór ciśnieniowy, a nie czujnik ciśnieniowy.

Czujnik jest w osuszaczu i pełni taką funkcję jak napisał Kamil_Ziomek. Łatwo go sprawdzić, wystarczy sprawdzić czy przewodzi prąd zaraz po rozłączeniu, jeśli nietak to on jest winny zamieszania.

Kamil_Ziomek napisał/a:
To co rozłącza sprężarkę to pewnie termostat który chroni przed zamarznięciem wody na parowniku. Jeśli jest mechaniczny to da się wyregulować.


Jest elektroniczny, a w zasadzie jest tam czujnik temperatury, z którego czyta ECU klimy.

polaff - 16-06-2011, 22:58

Owczar napisał/a:
zamarznięciem wody na parowniku

to w parowniku jest woda?

Owczar - 16-06-2011, 23:00

polaff, ogólnie to nie moje słowa, ale tam jest na, a nie w :)

Na jest i to bardzo dużo, bo wytrąca się z ochładzanego powietrza.

polaff - 16-06-2011, 23:03

Owczar napisał/a:
polaff, ogólnie to nie moje słowa, ale tam jest na, a nie w :)

Na jest i to bardzo dużo, bo wytrąca się z ochładzanego powietrza.


ad1 wiem, że to nie Ty się mnie pokręciło :P

ad2. a o tej wodzie mowa to wiem o co kaman... myślałem, że jako czynnik...

milo - 16-06-2011, 23:05

Jutro zadzwonię i spytam o ciśnienie z góry dzięki
Kamil_Ziomek - 16-06-2011, 23:07

Jako czynnik jest R134a (CH2F-CF3) a wody w nim być nie może choćby w najmniejszej ilości po to jest osuszacz.
milo - 16-06-2011, 23:12

Owczar napisał/a:
Z tego co wiem, to zawór jest mechaniczny i nie wyłącza sprężarki. Są dwa czujniki, które ją wyłączają, czujnik temperatury sprężarki wyłącza ją przy 155 i włącza przy 125 oraz czujnik oblodzenia parownika. Aby sprawdzić dokladnie czy rzeczywiście jest coś nie tak, to sprawdź jej wydajność zgodnie z procedurą w manualu. Jest tam opisane jakie warunki pomiaru, jaka prędkość nawiewu i gdzie mierzyć temp.

Gdzie dawała 11 stopni?
temperatura 11 st mierzona na wylocie z kratki nawiewu w konsoli środkowej
Owczar - 16-06-2011, 23:14

A jaka była na zewnątrz i jaka prędkośc nawiewu?
milo - 16-06-2011, 23:17

na zewnątrz pewnie ze 30 st gorąco dziś było prędkość nawiewu na 1 kresce
Owczar - 16-06-2011, 23:23

milo, to w takim razie chyba masz odpowiedź, przy takiej prędkości zamarazał Ci parownik.

Strona 55-14, jest procedura testowania wydajności.

milo - 16-06-2011, 23:37

Owczar napisał/a:
milo, to w takim razie chyba masz odpowiedź, przy takiej prędkości zamarazał Ci parownik.

Strona 55-14, jest procedura testowania wydajności.
zapytam dlaczego zmarzł mała prędkość nadmuchu?
Owczar - 16-06-2011, 23:39

Dokładnie. Teoretycznie powinien schłodzić lepiej powietrze, ale przepływ był za mały żeby powietrze oddało ciepło.
milo - 16-06-2011, 23:42

przeważnie włączam klimę na 17 st i nadmuch od 2-4 kreski może tu problem mojego uzytkowania
polaff - 16-06-2011, 23:47

milo napisał/a:
przeważnie włączam klimę na 17 st i nadmuch od 2-4 kreski może tu problem mojego uzytkowania


ale w ten sposób to grypa murowana!

(mało fachowa wypowiedź:) )

pompec - 17-06-2011, 00:36

odnośnie konserwacji, to wczoraj zakupiłem środek do odgrzybiania z poniższego linku...

http://www.pro-tec-polska...lad-klimatyczny

mogę go z czystym sumieniem polecić... powietrze po zabiegu jest nad wyraz przyjemne i świeże... środek ten jest bezzapachowy i pozostaje po nim neutralna woń świeżego "odgrzybionego" powietrza... podobno jest to środek niedostępny na "komercyjnym" rynku (czyt. norauto itp.) a jest wykorzystywany przez serwisy... produkt można kupić na allegro (a pisałem coś o komercyjnym rynku :wink: ):

dwie wskazówki: po pierwsze, ponieważ preparat wydobywa się dość szybko i pod sporym ciśnieniem polecam położyć go pod kątem (wykorzystując wznoszący się dywanik) w nogach pasażera... postawienie go pionowo w stronę sufitu moim zdaniem zmniejsza wydajność... po drugie, wbrew instrukcjom na allegro i na stronie dystrybutora, trzeba najpierw włączyć samo ogrzewanie na obieg zamknięty i temp. na maksa na jakieś 5-10 min. (osuszenie parownika) Potem dopiero włączamy klimę w obieg zamknięty i temp. na minimum oraz uwalniamy preparat (oczywiście znajdując się poza autem i zamykając wszelkie otwory typu drzwi, okna i bagażniki :lol: )



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group