To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wymiana rozrządu

Paffcio - 30-03-2010, 23:28

Na Allegro znalazłem ciekawe zestawy
http://www.allegro.pl/ite...wody_1_9di.html
oraz
http://www.allegro.pl/ite..._volvo_dci.html
co o nich myślisz ?

robertdg - 30-03-2010, 23:41

Ciekawe zestawy, ale żaden nie jest Oryginalny, to sa tylko elementy składowe producenta oryginału, jak wspomniałem wyzej ori pasek i rolke mozna kupic za okolo 350zł, do tego dojdzie koszt pompy wody, płynu chłodniczego i paska osprzetu.
carpezo - 04-04-2010, 14:27

witam.może ktoś mi dać namiary na "japaneze"? jak sie zamawia u niego części? chodzi mi o pasek i napinacz rozrządu? jakiej firmy polecacie? carisma 1.6 16v 95r
kris80 - 04-04-2010, 15:57

Pasek MITSUBOSHI a napinacz KOYO
yarek shalom - 04-04-2010, 16:06

Witam

Planuje kupic mitsubishi carisma, zastanawiam sie ile na poczatek bede musial wydac na wymiane rozrzadu? za czesci i robocizne? Chcialbym tak orientacyjnie poznac jak duzy to jest koszt Waszym zdaniem

gulgulq - 04-04-2010, 16:49

zalezy jaki silnik??

ale koło 800 zl powinno się zamknąć

yarek shalom - 04-04-2010, 20:05

Tzn auta jeszcze nie kupilem ale zamierzam kupic rocznik 97-98 silnik 1.6 lub 1.8, benzyna

A wiec ponizej 800 zl z robocizna bedzie ciezko zejsc?

kris80 - 04-04-2010, 22:45

jakie 800zł? ja za cały komplet + paski osprzętu i wymiana zapłaciłem 500zł
volve - 04-04-2010, 23:48

Cytat:
jakie 800zł? ja za cały komplet + paski osprzętu i wymiana zapłaciłem 500zł


Zależy jaki silnik. W GDI jest jeszcze napinacz, który kosztuje około 400 zł, więc w takim przypadku 800 zł to optymistyczna wersja. Pocieszeniem jest fakt, że napinacz zmienia się raz na parę wymian rozrządu, ale zakupując auto warto to uczynić(chyba, że mechanik zna się dobrze na GDI i powie czy napinacz nadaje się jeszcze do użytku czy nie).

desperados - 05-04-2010, 18:57

Siemka, mam pytanko w srawie wymiany rozrzadu w cari 1,8 GDI EXE, poniewaz bede to robil sam potrzebowal bym rady na co uwazac, a nie wymienialem za czesto paskow osobiscie.Komplet zamiennikow czyli napinacze, pasek, pompe juz mam.
robertdg - 05-04-2010, 18:59

desperados, pobierz sobie Service Manual tam masz wszystko elegencko opisane i obrazkowo przedstawione http://www.e-elektron.pl/...Carisma9600.htm
carpezo - 06-04-2010, 21:56
Temat postu: co sądzicie o tym?
dzisiaj kupiłem komplet pasek rozrządu mitsuboshi 98zł napinacz GMB 100zł pompe wodną GMB 120zł i pasek pompy wspomagania Contitech 38zł

co o tym sądzicie?

bomar007 - 11-04-2010, 20:27

Witam, mam pytanko, czym grozi przestawienie rozrządu w carismie GDI o 1, czy 2 ząbki w jedną lub drugą stronę?
demise - 16-04-2010, 09:02

pytanie troszkę z innej beczki ale związane z rozrządem.Mianowicie co stanie się gdy urwie się pasek rozrządu.Mam cari 1.8 16V 116 KM a wiem że są silniki bezkolizyjne w innych markach np.audi a4
kris80 - 16-04-2010, 09:42

To tak w skrócie:
"Kiedy wszystko funkcjonuje normalnie, zawsze zachowany jest niewielki, ale bezpieczny odstęp zaworów i tłoków. Gdy pasek się zerwie (niekiedy także w razie jego "przeskoczenia"), w większości silników dochodzi do zderzenia tłoków z zaworami. Skutki mogą być rozmaite - od wygięcia zaworu po całkowite zniszczenie silnika - zależy to od konstrukcji jednostki napędowej oraz od prędkości obrotowej, przy której doszło do awarii. Tylko w bardzo nielicznych silnikach (zwanych silnikami bezkolizyjnymi) pęknięcie paska rozrządu nie powoduje zderzenia tłoków z zaworami. Dlatego nie brak takich, którzy uważają, że napęd rozrządu wykorzystujący wiotki pasek to niestety nie najlepszy pomysł."



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group