To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant GTI E33 by Maretzky85

robertdg - 25-02-2011, 08:46

Jeżeli sonda nie próbkuje na wolnych obrotach, to znaczy, że albo jest za uboga mieszanka (można to wykluczyć poprzez wstrzynkięcie dodatkowej porcji paliwa i zaobserwować, czy wskazanie się podniesie) lub sonda uległa przechłodzeniu.
Maretzky85 - 25-02-2011, 09:16

Przyjmijmy na tenczas, że sonda się grzeje normalnie - dziś jeszcze sprawdzę dokładniej, może ten prąd gdzieś zanika po podłączeniu wtyczki.
Mi do głowy przychodzi jeszcze jakieś lewe powietrze za przepływką i dziurawy kolektor (który de facto był spawany).
Jeszcze jakieś pomysły do sprawdzenia ? :)

robertdg, masz jakiś sprawny sposób na wstrzyknięcie dodatkowej porcji paliwa ? W końcu to nie gaźnik, do którego wsadzasz strzykawkę z paliwem :P
A sikanie przed filtrem powietrza raczej dużo nie da.

swinks_UK - 25-02-2011, 10:55

Marek, wydaje mi się, że jednak sonda. :wink:
Miałem ostatnio padniętą szerokopasmówkę Boscha, objawy bardzo podobne. Niby zasilanie na grzałkę leci, niby czyta, ale na zegarze była "jesień średniowiecza" gdy silnik był w tzw. close loop.

Krzyzak - 25-02-2011, 11:04

Maretzky85 napisał/a:
A sikanie przed filtrem powietrza raczej dużo nie da.

jak nie da - samostart psikasz i jest OK
odpaliłem tak E33 z padniętą pompą paliwa; zimą :)

Bartek - 25-02-2011, 11:22

Lewe powietrze zobaczysz na fuel-trimach
robertdg - 25-02-2011, 11:25

No właśnie Bartek podpowiedział, objawem ubogiej mieszanki może być lewe powietrze ;-)
Maretzky85 - 26-02-2011, 09:33

Nic tam, idę wymienić silnik i wsadzę sondę WB - rozwiąże to problemy z sondą :P
No i tą wielką chmurą śmierdzącego dymu za mną :D

swinks_UK - 26-02-2011, 09:39

Maretzky85 napisał/a:
Nic tam, idę wymienić silnik i wsadzę sondę WB - rozwiąże to problemy z sondą :P
No i tą wielką chmurą śmierdzącego dymu za mną :D

Na 100% :D

Maretzky85 - 06-03-2011, 15:39

No i tak. Wymiana silnika poszła bez większych problemów, aczkolwiek nie bez wpadek. Miałem poślizg, bo warsztat przez większość soboty był zajęty, więc kończyłem w niedzielę późnym wieczorem, no i na przykład zapomniałem w głowicę wkręcić czujnika ciśnienia oleju, co przy pierwszym odpaleniu zaowocowało wypluciem co najmniej litra oliwy na glebę :P Na szczęście starej oliwy, bo niedługo po zagrzaniu wymieniłem olej. Sonda WB i czujnik ciśnienia oleju wylądował w daszku po zawieszeniu pneumatycznym. Zapomniałem jeszcze przykręcić wysprzęglika, który efektownie wystrzelił tłoczek po wciśnięciu kilka razy sprzęgła :D
Ale wszystko już jest na miejscu i wszystko działa jak należy. Olej Valvoline VR1 10W60, filterek oleju K&N (który w zasadzie kosztuje tyle samo co Kneht`a), popychacze wyczyszczone, odpowietrzone i nie klepie żaden.

Oczywiście WB rozwiązał problem sondy lambda :D

Został natomiast jeszcze jeden problem - zasilanie w kabinie...
Nie wiem dlaczego, ale radio i dmuchawa nawiewu nie działają jak powinny. Tzn zasilanie jest, ale to wszystko działa bardzo leniwie. Radio nie gra jak grało - na 60 stopniowej skali jakieś 35 brzmi już w miarę, kiedy w Białym wystarczyło 20, żeby brzmiało w miarę. Dmuchawa na 4 biegu działa jakby działała na 2 biegu...
Czyżby masa gdzieś uciekała ? Czy może jakiś znawca tajników eletryki-elektroniki mógłby mi pomóc rozwiązać problem ?

No i przy okazji korzystając z przymusowego urlopu przerzuciłem dmuchawę i klocek klimatyzacji pod deską z białego :) Poprzerzucałem też podświetlenie i panel nawiewów na ten z białego - jakoś przedliftowe mi się bardziej podobają :)
Naprawiłem też spadniętą linkę od ustawiania kierunku nawiewu.
Dogadałem się też z prawymi tylnymi drzwiami, które bardzo ciężko się otwierały :)

Jest całkiem fajnie już :)

koszmarek - 06-03-2011, 15:42

Maretzky85 napisał/a:
No i przy okazji korzystając z przymusowego urlopu


i uczyłem koszmarka jeździć :D

Maretzky85 - 07-03-2011, 21:13

Wiem dlaczego mi nie wieje nawiew :P
Wentylator kręci się w drugą stronę :D
W 91 roku wentylatory zmieniły polaryzację :)

Misiek :) - 07-03-2011, 22:19

Maretzky85 napisał/a:
W 91 roku wentylatory zmieniły polaryzację :)

poprostu auto było projektowane na rynek Japoński. Tam inaczej kierownica więc może wentylator też inaczej...
Tak przy okazji, to masz bardzo fajny dźwięk głośnika... znaczy tłumika :)

Maretzky85 - 07-03-2011, 22:20

W 91 była zmiana polaryzacji - tak mówi manual. Amen :P
Maretzky85 - 09-03-2011, 08:25

Jak powiedziałem tak zrobiłem, wentylator wieje, piny przełożone miejscami :P
To teraz jak na złość spadła mi linka regulująca ciepły/zimny nawiew ...

Przełożyłem już w zasadzie całą klimę prócz kompresora z Białego, prawie cały tempomat, zostają jeszcze podgrzewane fotele i Biały będzie szedł do ludzi.
Dostanie na odchodne ode mnie swój silnik, a Złomek... cóż - będzie suprise :D

Wszyc - 09-03-2011, 10:27

Maretzky85 napisał/a:
będzie suprise :D
wsadź 4G63T a znajdę Cie i skończysz marnie!!! :D ale myślę że nie zrobisz tego koledze!! :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group