To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Sportowa Elegancja

Torp12 - 16-03-2012, 21:28

Owczar napisał/a:
No gdzie wykres? ;>


No patrzcie go jaki niecierpliwy:) Spokojnie spokojnie już wszystko zapodaje:)

Tytułem wstępu nadmienie:
- Jestem bardzo zadowolony z serwisu i obsługi
- Wszystko gładko i wygląda że bez problemowo
- Części wymienione stare idealnie spakowane w pudełka po nowych:)
- Jest jedno małe niedociągnięcie które przypadkowo im wyszło ale o tym pod koniec
- Dodam jeszcze jedna rzecz: odwiedziłem w swoim życiu już niejeden warsztat i ten był pierwszy w którym na hali było czysto. Bez kitu czysta podłoga stoły czyste czekają na położenie wyjętych części, zero bałaganu, po prostu mega podziw dla Chojnacki MotorSport.

No dobra ale do rzeczy. Wykres wygląda następująco:


Tak więc wypluło 140 KM i 187 Nm. Przyrost tak jak mówiłem taki jaki zakładałem czyli prawie 20 KM. Liczyłem na 150 ale albo hamownia za "uczciwa" albo wydech ( co jest sugestia Chojnackiego) jednak troche zmulił. Po wykresie widać iż to czknięcie co było przy 4000 obrotów znikło zupełnie. Także wykres wygląda naprawde spoko.
Co do odczuć jak to jeździ. Galem nie jeździłem w sumie cały tydzień w między czasie przejażdżki berlingo więc ja początku było dziwnie:) Potem jednak odczułem różnice. Zdecydowanie wzrosła elastyczność. Kręcisz do 3-3,5 wyższy bieg a on nadal idzie jak szalony:)
Z wykresu zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: prędkość maksymalna... To naprawdę nie poleci ponad 200 ?:]

Co do ewentualnych opcji dalszego rozwoju to jest tak: inny wałek rozrządu, albo jakaś zabawa z elektroniką, chociaż nie konkretnie chip tuning.
Zapytałem o zmiane dolotu na ten od VR-a. Dostałem odpowiedź: będzie Pan miał zrobimy eksperyment na hamowni:)

Gdyby ktoś był zainteresowany hamowaniem auto to przyjemność ta kosztuje 100-150 zł.

Teraz o drobnym niedociągnięciu: jako że pokrywa zaworów była na tacy to trzeba było coś z nią zrobić. Z wiadomych względów wybór padł na VHT w kolorze, tak tak jakże by innym : Czerwonym . Żeby było jak należy pokrywka poszła na piaskarke i potem spray... I tu zrobili za dobrze bo wsadzili do piecyka na 45 stopni na noc. Wyszło ładnie, jednak nie ma aż tak chropowatej faktury jaką można osiągnąć susząc na powietrzu. No ale i tak jest lepiej niż było:


I z bliska:


Jak widać pokrywka skręcona na śrubki z nierdzewki (sam je dostarczyłem;)), zresztą cewki też takowymi przykręcili. Teraz zostało wysrebrzenie tych trzymaków linki gazu i troche przy kolektorze ssącym i będzie miodzio:)

No dobra koniec tej epopei:) Pewnie o czymś zapomniałem napisać ale najwyżej będę dopowiadać;)

fj_mike - 16-03-2012, 21:39

Mam mieszane uczucia co do tego moda. Z jednej strony powinien wypluwać 133KM.
Jednak wzrost mocy jest zadowalający :twisted:
Torp12 napisał/a:
No ale i tak jest lepiej niż było:

Dobrze wygląda :wink:

Owczar - 16-03-2012, 21:44

Torp12 napisał/a:
No patrzcie go jaki niecierpliwy:) Spokojnie spokojnie już wszystko zapodaje:)


Zaraz niecierpliwy :) Trafiłem w sam raz z tymi 140KM :)

Na oryginalnym ECU nic więcej nie wyplujesz, nawet jak zmienisz jeszcze wydech i dolot. Jak zmienisz to i to, plus strojenie to powinno być z 5-7KM więcej.

Hondziarze mają zniżki w kreatorze mocy na hamownie i za 50zł im hamują. Jak byśmy się dogadali to może i nam by sprawdzili za te kasę. Ja akurat nie mierzę, bo szkoda AT ale jakby ktoś był zainteresowany ;)

deejay - 16-03-2012, 21:44

Torp12 napisał/a:
Z wykresu zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: prędkość maksymalna... To naprawdę nie poleci ponad 200 ?:]


Patryk , moim "poprzednikiem" 2.0 udało mi sie osiągnąć 217 km/h wg GPS :twisted:

Ps. Czy mozesz jeszcze raz napisac co dokładnie robili z głowicą ? :wink:

Owczar - 16-03-2012, 21:46

deejay napisał/a:
Patryk , moim "poprzednikiem" 2.0 udało mi sie osiągnąć 217 km/h


Licznikowe :)

deejay - 16-03-2012, 21:49

GPS , az sam byłem w szoku i znajomy któy testował V6 na autostradzie :wink:
Torp12 - 16-03-2012, 21:49

deejay napisał/a:


Patryk , moim "poprzednikiem" 2.0 udało mi sie osiągnąć 217 km/h wg GPS :twisted:

Ps. Czy mozesz jeszcze raz napisac co dokładnie robili z głowicą ? :wink:


Ciepło sie zrobiło trzeba będzie u niemców zrobić jakiś test:)

Bartku zapraszam do lektury. W miarę dokładnie opisany mod czyli wersja GT.
W skrócie w głowicy ingerowali w:
zawory
gniazda
prowadnice
kolektor ssący
kolektor wydechowy
komora spalania

deejay - 16-03-2012, 21:58

Torp12 napisał/a:
Bartku zapraszam do lektury. W miarę dokładnie opisany mod czyli wersja GT.
W skrócie w głowicy ingerowali w:
zawory
gniazda
prowadnice
kolektor ssący
kolektor wydechowy
komora spalania


Wiele szczegółów tam nie piszą :P Interesuje mnie czy np polerowali kolektor ssący i czy same gniazda zaworów powiekszali . :?:

Bo moze sie skusze u siebie cos pomodzę 8)

Torp12 - 16-03-2012, 22:01

deejay napisał/a:


Wiele szczegółów tam nie piszą :P Interesuje mnie czy np polerowali kolektor ssący i czy same gniazda zaworów powiekszali . :?:

Bo moze sie skusze u siebie cos pomodzę 8)


Zagłębiając się dokładniej doczytasz iż polerowanie kolektora ssącego przy normalnej jeździe nie zawsze jest wskazane. Do sportu przy ciągłym maksymalnym obciążeniu silnika owszem. Z tego co dopytywałem to kolektora nie polerowali tylko w głowicy poprawili dojście powietrza. Co do gniazd nie mam pojęcia:)

swinks_UK - 16-03-2012, 22:12

Moich kilka groszy...
Szkoda, ze nie ma pokazanej temperatury powietrza (otoczenia) i temperatury oleju. Wbrew pozorom, w zależności od tych dwóch czynników pomiar się może znacznie różnić.

Co do wałków. Optymalnie 264 stopnie. Raczej nie uzyskasz mocy, ale świetnie można podnieść moment obrotowy, no i jest to platforma do zabawy jak do tego dojdą nastawne koła wałków.
Tylko, czy nie taniej jednak ci bedzie wstawić v6 zamiast tego 4g63? Bo jak zaczniesz jazdę z wałkami itd. to o oszczędnej jeździe zapomnij, wtedy v6 spali mniej.

Torp12 - 16-03-2012, 22:22

swinks_UK napisał/a:
Moich kilka groszy...
Szkoda, ze nie ma pokazanej temperatury powietrza (otoczenia) i temperatury oleju. Wbrew pozorom, w zależności od tych dwóch czynników pomiar się może znacznie różnić.

Co do wałków. Optymalnie 264 stopnie. Raczej nie uzyskasz mocy, ale świetnie można podnieść moment obrotowy, no i jest to platforma do zabawy jak do tego dojdą nastawne koła wałków.
Tylko, czy nie taniej jednak ci bedzie wstawić v6 zamiast tego 4g63? Bo jak zaczniesz jazdę z wałkami itd. to o oszczędnej jeździe zapomnij, wtedy v6 spali mniej.


Temp powietrza mozna rzec ze taka sama. Temperatura oleju raczej tez bo pomiary na rozgrzanym silniku.

Z wałkami masz racje dlatego w taka zabawe pchac sie nie zamierzam:) Narazie to co jest mysle ze bedzie ok:) Zobaczymy jak w lato przy jakims wyjezdzie i klimie.
No rzecz jasna czekam na dolot od Ciebie i zainwestuje ta dodatkowa stówę żeby zoobrazować czy to coś daje:)

Piwor - 16-03-2012, 22:32

Torp12, muszę zrobić obróbkę głowicy, żeby mi zhamowali auto? ;>
Torp12 - 16-03-2012, 22:53

Piwor napisał/a:
Torp12, muszę zrobić obróbkę głowicy, żeby mi zhamowali auto? ;>


Napisałem ze samo hamowanie 100-150 złoty :]

SPIDER-ek - 17-03-2012, 19:22

Patryk powiem ci że powinieneś skupić się teraz na wadze samochodu. napewno obniżenie jej spowodują że realnie nie będzie ci potrzeba więcej KM.
m6riano - 17-03-2012, 21:00

Ja bym teraz jeszcze poleciał pod kolor auta znaczek i napis na pokrywie zaworów;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group