To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Outlander PHEV

marekp - 06-11-2019, 19:35

Do 100% laduja tez ladowarki AC - te zwykle Type2. Czyli te z pradem zmiennym tak samo te domowe. Ciekawe bo o ile ChaDeMo moze nie miec specjalnie niczego wiecej (choc ma ograniczenie ladowania) to AC musza miec caly zasilacz w sobie.

MarekP
PS. Myjk jak resetowales?

Myjk - 06-11-2019, 19:40

marekp napisał/a:
MarekP
PS. Myjk jak resetowales?

Tym sposobem -> https://www.youtube.com/watch?v=K5P_MpAnxbg
Nie wywaliło mi co prawda błędu, ale zasięg wystrzelił 2x w górę.
Jutro rozładuję baterie do zera i znowu powtórzę tylko z dłuższą wersją.

marekp - 06-11-2019, 19:48

A powiedz czy to byl zasieg czy to co sie wyswietla? Ile przejechales na tak zresetowanym BMU?
To jest bardzo szybki sposob i w istocie jesli bateria jest lepsza niz pokazuje wyswietlacz to moze byc skuteczne.

MarekP

Myjk - 06-11-2019, 20:41

To co się wyświetla, ale z tego co obserwowałem ten zasięg wyświetlany się pokrywał, chyba że się wyjątkowo ostro butowało...

[ Dodano: 07-11-2019, 12:20 ]
Jednak nic się nie zmieniło, dzisiaj zasięg realny ledwo 26km.

Dzisiaj odpalę wg dłuższej procedury z rozładowaniem trakcyjnych do "zera", odpięciem 12V na 6h i podładowaniu do pełna, może BMU się nauczy na nowo pojemności.

marekp - 07-11-2019, 15:15

Mysle ze tez nie pomoze. Tam sa pewnie jakies eeprom i to sie nie skasuje przez odlaczenie napiecia. Potrzeba by wiecej danych i to od Mitsubishi. A oni siadaja na ten problem.
Nie da sie rozladowac do zera jak to jest w samochodzie. Bedzie sie bronilo. Swoja droga ciekaw jestem czy komukolwiek te zabiegi tajemnicze pomogly. To rozlaczanie ladowanie bez +12V ..... Mysle ze jesli to jest istotnie tylko sprawa BMU to trzeba gdzies glebiej siegnac. Szczerze mowiac zadzwonilem do Tokyo i on uwaza dokladnie tak samo ze te zabiegi nie pomoga. Ze sa liczniki motogodzin i one sie nie wyzeruja przez rozlaczenie tylko.

Ale w sumie jak masz czas i mozliwosc to sprobuj. Ja mam taki zamiar ale to nie w tym tygodniu. Moze sie mylimy i to cos pomoze. Sprobowac mozna tym bardziej ze to nie jest niszczace. Ale trzeba miec niemal dobe zeby to sprawdzic.

Jestem bardzo ciekaw wyniku takiego dzialania. Dobrze ze podchodzisz rzetelnie - zrobiles i nic nie dalo i mowisz o tym. Wiec sadze ze jesli sie nie uda z tym "czarowaniem" to nie bedzie sensu zeby to powtarzac.

Musze zajrzec na to rosyjskojezyczne forum. Oni maja tam sporo danych "nie wiadomo skad". Zawsze mieli. O ukladach scalony itp. Jak zapytalem jaki jest rosyjski odpowiednik jakiegos ukladu to odpowiedzieli mi ze nie wiedza jaki byl PROTOTYP :D . Dobrze.

MarekP

Myjk - 07-11-2019, 15:26

Dlatego napisałem do "zera" czyli w praktyce pewnie okolice 20%.

Zabiegi pomogły wielu -- nawet przy tym krótkim resecie. U mnie tylko zasięg podskoczył, natomiast po pierwsze nie wywaliło mi po tym krótkim resecie błędu systemu EV (a powinno), po drugie watchdog nie wykazał skoku pojemności aku (a powinien) i nadal mam te 72% i 27Ah. Wniosek jest taki, że ta szybka metoda nie zdziałała tego co powinna zdziałać. Dlatego spróbuję ten drugi sposób. Wcześniej jeszcze raz spróbuję na szybko.

Swoją drogą spadek do 70% już predysponuje baterie do wymiany (wg gwarancji). ;)

marekp - 07-11-2019, 15:59

Trzymam kciuki.

MarekP

Jaka jest gwarancja na PHEV ? Ja mam w poganskim jezyku gwarancje i ni hu-hu nie wiem. Wydaje mi sie ze 5 lat albo 100 tys km. Znaczy to co mam dziala w Polsce chyba. Na razie na podstawie tamtej ksiazki serwisowej robili jakies naprawy - wymiana hamulcow z tylu i przeplywaomierz. Instrukcje tez mam jak to oficjalnie pisza po niderlandzku. Tak mialem na tlumaczeniach napisane - z jezyka niderlandzkiego.

Jak chcesz wykazac ze pojemnosc spadla do 70% ? Cenna uwaga ze jak mniej to nowa sie nalezy. Ale jak ze wszystkim. Jak to jest okreslane ze jest 70% ? My wierzymy w PHEV Watchdog. Ale czy Mistsubishi tez w to wierzy? A jesli nie to jak oni sprawdzaja pojemnosc akumulatora?

Jedyna - tak mi sie wydaje - poprawna metoda okreslenia pojemnosci to jest naladowanie go do pelna tzn. 4.2V na ogniwo i nastepnie okreslonym pradem rozladowanie do tych 30%. Pomiar czasu powie jaka jest pojemnosc baterii. Reszta to sa metody przyblizone. Ile kosztuje taki pomiar? To jest niekoniecznie demonraz baterii ale na pewno czesciowe rozlaczenie.

Myjk - 07-11-2019, 17:03

Próbowałem parokrotnie przed chwilą zresetować "na szybko" i po wykonaniu kroków jak w iflmie, nie wywala mi nadal błędu systemu EV. Siłą rzeczy nic się nie resetuje poza kilometrometerem. Odłączyłem teraz 12V do nadejścia 2T czyli do 22 i zobaczymy czy będzie jakiś rezultat.

PHEV Watchdog via OBD pokazuje to co dokładnie "wie" BMU, czyli jaki jest SOH, i to samo widzi ASO jak podepnie swój interfejs Mitsu. Czyli jadę do ASO, mówię żeby sprawdzili SOH baterii, oni zgodnie z procedurą podpinają, widzą 70% = bateria do wymiany. Pytanie tylko czy oni wtedy robią faktycznie wymianę baterii na nową czy tylko resetują BMU w sposób który odkryli w Australii? :P Stawiam na to drugie. :>

U mnie jest 5 lat na samochód i 8 lat na baterię jeśli w tym czasie SOH spadnie poniżej 70%. Dziwię się tylko że SOH u mnie jest tak nisko -- moje auto NIGDY nie było ładowane via CHAdeMO, zawsze z 230V i oryginalnej ładowarki.

marekp - 07-11-2019, 17:31

Piszesz ze nie ladowales via ChaDeMo. Moze to jest powod? Zalozmy na chwile ze nie powinno sie ladowac do 100% ale tylko do 80. ChaDeMo wlasnie laduje do 80. Oryginalna ladowarka laduje do 100%. Ja jak podlaczam do Type2 czyli AC to miewam niekiedy 105% naladowania :D co oznacza ze uklad zebezpieczajacy w PHEW jest ...... no nie najlepszej jakosci. Bo ten Type2 to jest wlasnie prad zmienny czyli sterowanie jest z samochodu. W ChaDeMo dostaje zwykle komunikat jak osiagnie 78-80% ze ladowanie zakonczone przez samochod. Wiec moze cos jest nie tak? Pojedz do serwisu - nie wiem gdzie. Wiem ze jestes w Warszawy tu sa teoretycznie 3 serwisy. Ale ten na Spornej i w Markach juz nie sprzedaja Mitsubishi. Jeste jeszcze na Polczynskiej ale nie ma najlepszej opinii. Mowie o zwyklym Outlanderze. Nie wiem czy maja cokolwiek do sprawdzania PHEV. Niby to sa autoryzowane serwisy. Ale moze to slowo juz znaczy cos innego. Tak jak w TV widze jakis program o zdarzeniach sprzed tygodnia i mam napis "na zywo". Na zywo tydzien temu. Wiec moze slowa zmienilu swoje znaczenie i autoryzowany nie musi koniecznie oznaczac tego do czego bylem przyzwyczajony. Ceny maja "autoryzowane" to na pewno. Ale jak dalem do serwisu to jakos kompletnie nie chcieli rozmawiac na temat instalacji elektrycznej. A wracajac do ladownia. Zawsze bylo tak, ze dlugotrwale ladowanie akumulatora malym pradem jest lepsze od szybkiego. Ale moze to sie zmienilo. Przez znaczenie slow jedynie.

MarekP

Naprawa akumulatora to nie musi byc wymiana calosci. Wystarczy ze wymieni sie uszkodzone cele.

Ciekaw jestem jak wyjda Twoje zmagania z tym akumulatorem. Moj ma na razie 80% wiec na 70 i ewentualna gwarancje nie ma co liczyc.

Blazer - 07-11-2019, 18:12

Ładowanie do pełna codziennie mocno degraduje akumulatory (chodzi o pojemność)\
W moim przypadku obserwacje za ostatnie 9 miesięcy:
31.01.2019 -> 88,4%-ładownie codziennie do pełna
->19.02.2019-> 88,2%-(spadek po 19 dniach) ładowanie do 80%
->5.04.2019-> 87,9%- (spadek po 49 dniach) ładowanie do pełna codziennie
->09.05.2019-> 86.6%-(spadek po 34 dniach) ładowanie do 80%
->18.05.2019-> 86,3%-(spadek po 9 dniach) ładowanie do 80%
->24.06.2019-> 86,1%-(spadek po 37 dniach) ładowanie do 80%
->07.08.2019-> 85,8%-(spadek po 44 dniach) ładowanie do 80%
->26.09.2019-> 85,5%- ładowanie do 80% i póki co nadal jest 85.5% (minęło już 42dni)

Wychodzi więc, że przy ładowaniu do 80% spada pojemność o 0,1Ah, średnio co 40dni-> po 400dniach (troszkę ponad rok) spadek wyniesie 3%, co by się zgadzało ze stanem moich aku -po 5 latach 88%-> 1825/400= 4,56 i 4,56* 3%= 13,68% -> 100%-13,68%=86,32%

Myjk - 07-11-2019, 18:31

W takim razie dlaczego przy ładowaniu CHAdeMO zalecają co jakiś czas ładowanie z 230V? Zresztą CHAdeMO ładuje szybko do 80% a potem do 100% tylko już powoli...

Szczególnie że to BMU już po wyjeździe z salonu (gdzie baterie mają 40Ah) znacznie zaniża pojemność (na 38Ah i leci dosyć szybko w dół) i baterie nigdy nie są ładowane na 100%.

marekp - 08-11-2019, 08:58

CHAdeMO laduje do okolo 80% i sie wylacza.

MarekP

Myjk - 08-11-2019, 09:30

Udało się po odpięciu 12V na 6h, czyli metodą Linqvist. Póki co nikt nie wie dlaczego u jednych działa szybki reset u innych odpięcie na 2h a u innych ponad 6h musi minąć aby wystąpił reset. Tak, tym razem wywaliło błąd systemu EV po podpięciu 12V.

Watchdog pokazuje teraz 38Ah (było 27). Zasięg 56km (było poprzednio 35 i dołowało do 28), ale to bez klimy. Po wyjechaniu na 4km podróż z latoroślami do placówek "wychowawczych" (znaczy opiekuńczych) ;) zbiło momentalnie do 45km ale się już tak ustabilizowało.




marekp - 08-11-2019, 11:47

Fajnie ze sie udalo. Poczekajmy kilka dni czy to jest trwale.
Ja mysle ze te akumulatory sie psuja. Te ogniwa LEV40 sa przestarzale po prostu. Nie wiem dlaczego takie zostaly zastosowane. Probowalem znalezc charakterystyke tych ogniw i nia ma ich w spisach. Sa LEV50 ale to nie to samo. Stad ta moja teza ze to sa po prostu przestarzale (a moze nawet - stare?) ogniwa.

MarekP

Myjk - 08-11-2019, 12:03

Wiadomo jest powszechnie że SOH będzie lecieć na ryj, ponieważ ta metoda kasuje tylko poziom startowy. BMU pamięta jednak cały czas dane które uzbierał przez lata, za chwile zacznie wyciągać średnią i dołować pojemność baterii. Czyli trwałe to nie będzie. Byłoby, gdyby wykasować dane -- i da się to zrobić w ASO albo podpinając interfejs Mitsu (nie pomnę nazwy, edit, chodzi o MUT).

Akumulatory były sprawdzane w odniesieniu do tego co pokazuje SOH, są jak najbardziej sprawne i nie odbiegają degradacją od innych baterii lion. Szczególnie że w wyniku takiego a nie innego (nie)działania BMU praktycznie nigdy nie były pompowane na 100%, a wrecz ta wartość systematycznie spadała niewspółmiernie do faktycznej degradacji. O to właśnie jest cała afera.

[ Dodano: 08-11-2019, 12:12 ]
Jakby ktoś nie widział, to tu się MMC Japan ustosunkowało do pytań Australijczyków:
https://www.youtube.com/watch?v=Q0w0frL8aW4



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group