To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

arkadiusz1691 - 26-08-2020, 17:40

okay, obecna średnica to 276mm z tego co mierzyłem, no na razie chcę kupić takie zwykłe, a w przyszłym roku planuję zmieniać na hamulce z evo i będę dopieszczał na maksa tego Galanta :)
Krzyzak - 26-08-2020, 19:48

arkadiusz1691 napisał/a:
zmieniać na hamulce z evo
wiąże się to z zakupem zacisków (ok. 800zł sztuka), piast na 5 szpilek (ok. 350zł/sztuka lub samo łożysko na używaną piastę), zakupem tarcz i klocków (sensowny zestaw z 1500zł), wymianą felg na 18" z takim odsunięciem od piasty, żeby się te zaciski zmieściły (tu sam nie wiem - 3000zł/komplet???), pewnie do tego dobre opony 18", też z 2000zł

i podstawowy warunek - posiadanie zwrotnicy z rozstawem na jarzmo 160mm (czyli od września 2000 r)

arkadiusz1691 - 27-08-2020, 11:14

Krzyzak napisał/a:
arkadiusz1691 napisał/a:
zmieniać na hamulce z evo
wiąże się to z zakupem zacisków (ok. 800zł sztuka), piast na 5 szpilek (ok. 350zł/sztuka lub samo łożysko na używaną piastę), zakupem tarcz i klocków (sensowny zestaw z 1500zł), wymianą felg na 18" z takim odsunięciem od piasty, żeby się te zaciski zmieściły (tu sam nie wiem - 3000zł/komplet???), pewnie do tego dobre opony 18", też z 2000zł

i podstawowy warunek - posiadanie zwrotnicy z rozstawem na jarzmo 160mm (czyli od września 2000 r)


No tak, spokojnie kilka tysięcy trzeba wydać i dlatego, że mój budżet na tą chwilę tego nie przewiduje zdecydowałem się na takie zimmermanny - https://www.iparts.pl/cze...572.html#100579 bo naczytałem się tutaj, że będzie to chyba najlepszy wybór :)

Krzyzak - 27-08-2020, 21:53

u mnie zimmermann się pogiął bardzo szybko, parę miesięcy walczyłem o zwrot pieniędzy, udało się, ale to była droga przez mękę
teraz mam textar, też się pogiął, więc następne będą ATE

Marcino - 28-08-2020, 09:22

Rotimgera bym spróbował.
Nie wiem co ja mam za tarcze ale kupiłem je prawie nowe z zaciskami, sa super i nic sie nie dzieje

Krzyzak - 28-08-2020, 15:26

Marcino napisał/a:
Rotimgera bym spróbował.

Union Parts Sp. z o.o. Bobrowa 108U, 39-203 Nagoszyn
też mam tylne do E32, bo tylko oni produkują, ale przejechałem 256km i nawet nie widać na nich, aby się starły fabryczne artefakty

Maciejos - 04-09-2020, 13:55

Marcino napisał/a:
Rotimgera bym spróbował.
Nie wiem co ja mam za tarcze ale kupiłem je prawie nowe z zaciskami, sa super i nic sie nie dzieje


Podbijam. Też jeżdżę na nawiercanym/nacinanym Rotingerze (klocki Brembo) i - jak na Galanta - hamuje bardzo dobrze. Tarcze po roku wyglądają jak nowe.

dawid123pl - 05-09-2020, 13:12

Maciejos napisał/a:
Marcino napisał/a:
Rotimgera bym spróbował.
Nie wiem co ja mam za tarcze ale kupiłem je prawie nowe z zaciskami, sa super i nic sie nie dzieje


Podbijam. Też jeżdżę na nawiercanym/nacinanym Rotingerze (klocki Brembo) i - jak na Galanta - hamuje bardzo dobrze. Tarcze po roku wyglądają jak nowe.



Tarcze rotingera posiadam od 2016r na dzień dzisiejszy mają przejechane 32tyś/k są spoko do tego miałem klocki EBC z miesiąc temu wymieniłem klocki na ATE. Moim problemem są hamulce z tyłu dałem nowe przewody nowy płyn nowy zestaw naprawczy nowe tłoczki i dalej tył hamuje jak by chciał a nie mógł na przeglądzie pokazało 0.60 0.90 tył tak więc słabo bo koła się kręciły na rolkach. Teraz bym chciał z tym coś zmienić bo był kiedyś temat poruszany zaciski od carismy lub innego samochodu ale nie pamiętam dokładnie u mnie są tarcze z tyłu 262mm grubość 10mm i na co tu innego zmienić ? jakieś propozycje

jacek11 - 05-09-2020, 14:06

dawid123pl, coś masz bardzo nie tak, bo powinieneś mieć siłę hamowania tylnej osi na poziomie 1.8 KN. Do przejrzenia zaciski. Tłoczki, oraz prowadnice.
Jeśli chcesz swapować, to pasują zaciski od Space Wagona II , tylko tarcze trzeba nawiercać pod szpilki.

Krzyzak - 05-09-2020, 18:09

i do usunięcia zawór proporcjonalny - wtedy tył zacznie hamować
dawid123pl - 06-09-2020, 11:53

jacek11 napisał/a:
dawid123pl, coś masz bardzo nie tak, bo powinieneś mieć siłę hamowania tylnej osi na poziomie 1.8 KN. Do przejrzenia zaciski. Tłoczki, oraz prowadnice.
Jeśli chcesz swapować, to pasują zaciski od Space Wagona II , tylko tarcze trzeba nawiercać pod szpilki.


Zmiana zacisków i reszty jak najbardziej wchodzi w grę tylko ja mam felgi 15 i jest tam nie wiele miejsca na coś dużo większego z przodu mam tarcze 276mm i są zaciski na styk w tej feldze tak więc z tyłu może być problem z czymś większym a dawać większe tarcze z tyłu od przodu to też bezsensu.

jacek11 - 06-09-2020, 12:59

Zacisk tylny jest o wiele mniejszy, i felga powinna spokojnie wejść.
Hugo - 06-09-2020, 23:28

Co jest bez sensu w większej tarczy z tyłu niż z przodu? Najważniejsze żeby tył zaczął hamować. Felga 15" spokojnie wejdzie na hamulce ze Space Wagona po 1998 r. Są tam tarczobębny 284/20 mm i tylko trochę większy zacisk od oryginalnego.
ViBeZ - 08-11-2020, 20:36

Panowie może ktoś coś doradzi. Założyłem do Gala 4x Mikoda GT nawiercane i nacinane + klocki Ferodo i podejrzewam że niefartownie bardzo dobrałem klocek do tarczy bo piszczą jak [edit] wszystkie 4 🤦‍♂️ Przejechałem na zestawie już ok. 200 może ciut więcej km i nic się nie zmienia więc zaczynam myśleć o podmianie na inne klocki. No chyba że radzicie dać im jeszcze szanse sie lepiej dotrzeć? 🤨 Jeśli nie to jakie klocki poleciecie do tych tarcz żeby nie piszczały na 99,9%?
jacek11 - 09-11-2020, 15:27

Kupić pastę do smarowania klocków, i powinno pomóc. Smarujemy oczywiście zewnętrzną stronę klocka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group