To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Geometria zawieszenia

Mushkin - 25-12-2015, 12:16

sampler napisał/a:
Z tyłu można jeszcze ustawić pochylenie koła


jak? ;)

Hugo - 25-12-2015, 12:24

Podkładając pomiędzy mocowanie górnego wahacza a nadwozie specjalne podkładki.
Mushkin - 25-12-2015, 13:55

koła nie wpadną po tym w nadkola? ogółem problem mam taki, że mimo wymiany sprężyn i amorków kąty są dosyć duże.. chwilę koła były pionowe a potem znów siadły po skosie i zawieszenie siadło..
podkładki tu pomogą? gdzie je dorwać? :p

deejay - 25-12-2015, 20:21

Mushkin napisał/a:
koła nie wpadną po tym w nadkola? ogółem problem mam taki, że mimo wymiany sprężyn i amorków kąty są dosyć duże.. chwilę koła były pionowe a potem znów siadły po skosie i zawieszenie siadło..
podkładki tu pomogą? gdzie je dorwać? :p


Lub zastosować taką regulację .

http://www.andysautosport...spc__73600.html

pappagiorgio - 26-12-2015, 14:24

Tak się zastanawiam: z przodu regulujemy zbieżność na końcówkach, z tyłu na wahaczu ze sworzniem przez śrubę mimośrodową. Natomiast kąty da się ustawiać w sposób "fabryczny", bez stosowania podkładek? Np. za pomocą jakiś śrub? Czy producent przewidział, że zakładając wszystkie elementy nowe kąty powinny być prawidłowe a regulacje owych kątów przeprowadza się w wyniku zużycia jakiś elementów?
Mushkin - 26-12-2015, 15:47

pappagiorgio napisał/a:
Tak się zastanawiam: z przodu regulujemy zbieżność na końcówkach, z tyłu na wahaczu ze sworzniem przez śrubę mimośrodową. Natomiast kąty da się ustawiać w sposób "fabryczny", bez stosowania podkładek? Np. za pomocą jakiś śrub? Czy producent przewidział, że zakładając wszystkie elementy nowe kąty powinny być prawidłowe a regulacje owych kątów przeprowadza się w wyniku zużycia jakiś elementów?

nie ma z tyłu śrub do regulacji kątów pochylenia..

parian - 29-12-2015, 12:25

sampler napisał/a:
robertdg napisał/a:
sampler napisał/a:
+/- 0.09 '. Im więcej tym będzie lepiej odbijał ale też będzie bardziej myszkował po drodzę. Proponuje coś w połowie czyli 0.04


Proszę swoją wiedzę zweryfikować spoglądając do manuala a nie dumać widzimisie, zalecana zbiezność jest na zero, a ±9minut to dopuszczalna tolerancja dla przedniej osi


Dokładnie tak. Przy czym zbieżność na zero daje właśnie słabe odbijanie kierownicy. Jest to sprawdzone przeze mnie osobiście.

Z ciekawostek - regulacja zbieżności do wartości +0.04 dała efekt odwrotny do zamierzonego - kierownica odbija jeszcze słabiej :P

Hugo - 31-12-2015, 11:31

Chyba znalazłem rozwiązanie na zbyt duży negatyw przednich kół w Galancie:
http://allegro.pl/sruba-d...02.html#thumb/1
Co myślicie o montażu takich śrub w miejsce oryginalnych śrub mocujących tuleje górnych wahaczy? Powinno zadziałać, prawda? Koszt spory, bo potrzebne są aż 4 śruby, ale to i tak mniej niż 1 nowa dobra opona :wink:
Poza tym nie wiem czy wymiary śruby będą pasować, muszę zmierzyć, średnica na 99% będzie 10 mm, bo są tam łby na klucz 14, tylko czy długość 50 mm wystarczy...
Podpytam tego sprzedawcy co myśli o takim rozwiązaniu, bo widać, że wie co sprzedaje.

parian - 31-12-2015, 13:12

Hugo napisał/a:
Chyba znalazłem rozwiązanie na zbyt duży negatyw przednich kół w Galancie

A zastosowanie rozpórki zawieszenia coś może pomóc w tym temacie?

Hugo - 31-12-2015, 13:15

parian napisał/a:
A zastosowanie rozpórki zawieszenia coś może pomóc w tym temacie?
Nie.
robertdg - 31-12-2015, 18:16

Hugo napisał/a:
Chyba znalazłem rozwiązanie na zbyt duży negatyw przednich kół w Galancie:
http://allegro.pl/sruba-d...02.html#thumb/1
Co myślicie o montażu takich śrub w miejsce oryginalnych śrub mocujących tuleje górnych wahaczy? Powinno zadziałać, prawda? Koszt spory, bo potrzebne są aż 4 śruby, ale to i tak mniej niż 1 nowa dobra opona :wink:
Poza tym nie wiem czy wymiary śruby będą pasować, muszę zmierzyć, średnica na 99% będzie 10 mm, bo są tam łby na klucz 14, tylko czy długość 50 mm wystarczy...
Podpytam tego sprzedawcy co myśli o takim rozwiązaniu, bo widać, że wie co sprzedaje.


Powodzenia jezeli znajdziesz kogoś co Ci to wyreguluje na obniżonym zawiasie w pozycji spoczynkowej

Hugo - 01-01-2016, 11:50

Wiem Robert, że tak nie ma opcji, ale nie da się tego ustawić metodą prób i błędów po zdjęciu koła? Albo po zdjęciu koła, podparciu wahacza prostego na odpowiedniej wysokości i opuszczeniu auta?
robertdg - 01-01-2016, 11:58

W Lexusach (masz możliwość podejrzeć IS Igen - możesz się na tym oprzeć) budowa zawieszenia jest zbliżona, regulacja kata na przednich kołach realizowana jest na śrubie mocującej dolny wahacz



Nie wiem czy w Galancie bym to robił w ten sposób ze względu na to, że fabryczna śruba jest bardzo twardą srubą a cały wahacz jest głownym wahaczem nośnym, wątpie aby ta allegrowa śruba była zbliżonej wytrzymałości do Galantowej, pozatym pozostaje kwestia doboru długości.

Hugo - 01-01-2016, 14:20

48194C prawa i 48198C lewa? No tak, ale żeby w Galu zrobić tam fasolki do regulacji trzeba by wyjąć wózek zawieszenia z auta. Poza tym trzeba by zrobić jakieś gniazda na mimośrody. Pytanie jak je zamocować do aluminiowego wózka? Tak sobie myślę, że mogłyby pasować tylne mimośrody z Gala, oczywiście trzeba by pociąć jakiś tylny wózek żeby wziąć z niego gniazda mimośrodów...
Następna sprawa to zrobienie fasolek w aluminiowym wózku to chyba niezbyt mądry pomysł. Podobno przedni żeliwny wózek zawieszenia w Legnum jest identyczny jak aluminiowy wózek z Gala V6 po II lifcie (różnią się tylko materiałem, z którego są wykonane), więc można by się pobawić z takim wózkiem, ale znowu żeliwo też niezbyt do spawania. Mnóstwo zabawy i pytań, ale wszystko jest do zrobienia. Mam wózek z Legnum, może na wiosnę wrócę do tematu.

deejay - 01-01-2016, 15:20

Gra nie jest warta świeczki, po co kombinować, jesli Pkt jest poza wartościami producenta to trzeba szukać przyczyny w zawieszeniu i to wyeliminować.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group