To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Misiek został napadnięty :( (czyli moje z Miśkami przygody)

wichura1 - 05-06-2012, 09:18

Zamówiłem nowy jonizator powietrza do filtra elektrostatycznego (podobno wystarcza na 250-300 godzin, w Galantach ma nawet diodę sygnalizującą czas wymiany). Jak przyjdzie zajmę się tymi problemami. A póki co obiecana instrukcja naprawy: czujnika położenia wałka rozrządu. W dziale: "FAQ & How to?" Naprawa (CMP) Czujnika położenia wałka rozrządu.


wichura1 - 05-06-2012, 12:45

Jonizator do elektrostatycznego filtra kabinowego dotarł, więc pewnie zabiorę się dzisiaj za układ wentylacyjny.


Krzyzak - 06-06-2012, 06:52

wichura1 napisał/a:
obiecana instrukcja naprawy
gód dziob :)
od tej pory czujniki na Allegro po 200 zł przestaną być potrzebne...
ciekawe czy resztę też się da tak naprawić... (np. w Colcie 3 lata temu padł mi TPS - chyba też luty się pokruszyły)

wichura1 - 06-06-2012, 08:20

Jeżeli są tak zrobione jak CMP to bez problemu.
wichura1 - 07-06-2012, 22:37

Dzisiaj w ramach odpoczynku zabrałem się za wentylację w Cari. Wentylator przestał wariować załącza się od razu po włączeniu stacyjki.Tylko nie wiem czy zawdzięczam to wyczyszczeniu przekaźnika, czy wymianie jonizatora, którego styki były mocno nadpalone. Na szczęście miałem starą obudowę jonizatora i filtra elektrostatycznego. Wygląda na to, że teraz jest OK. Na fotkach stary jonizator.




Adamo02 - 11-06-2012, 21:43

Witam!

Gdzie zamawiałeś jonizator? Ja szukałem na allegro, ale nie ma :)

wichura1 - 12-06-2012, 08:27

Był jeden za 100PLN :D gadaj z tym gościem, właśnie od niego kupiłem: Jonizator jest całkiem nowy i na 100% oryginalny. http://allegro.pl/jonizat...2332907110.html
wichura1 - 10-09-2012, 11:05

Po wakacyjnych trasach i dokładnych pomiarach, spalanie Cari: klimatronik, trasa (3 osoby dorosłe, dziecko i pełen bagażnik) wyniosło 5.8l/100km. :mrgreen:
wichura1 - 03-10-2012, 10:16

Stary akumulator zaczął się kończyć (rozrusznik słabo kręcił już przy 12 stopniach Celsjusza), więc go wymieniłem. Założyłem taki jaki był czyli VARTA D24 (wytrzymał 7 lat), koszt 299PLN. Teraz odpala właściwie 2 obroty silnika i działa. W nowej wersji akumulatora pojemność jest mniejsza o 2Ah, ale prąd rozruchu wzrósł o 60A



stary



nowy

tresorex - 03-10-2012, 12:32

Przydałoby się odrestaurować mocowanie akumulatora ;)
wichura1 - 13-11-2012, 00:00

Czyszczenie styków wentylatora nawiewu, wystarczyło na 4-5 miesięcy i problem powrócił. Zastosowałem przekaźnik zamienny Denso z Lancera CB0. Na drugiej fotce widać wypalone styki.







Krzyzak - 13-11-2012, 08:44

dość dziwna usterka... czyżby za słaby przekaźnik?
a może siemens? :lol:

Hugo - 13-11-2012, 09:53

Krzyzak napisał/a:
a może siemens?
No a jak :mrgreen:
wichura1 - 14-11-2012, 09:28

Przekaźnik wygląda na celowo źle zaprojektowany, Na fotce (strzałka nr 2), widać próg, którego nie ma prawa być w przekaźniku. Przekaźniki włączające klimę i wentylatory chłodnicy są tak samo g... Już miałem sytuacje, że klima zaczynała chłodzić po 5 minutach od włączenia, czyszczenie styków trochę pomogło, ale temperatura nadmuchu przy takim lekko wypalonym jest wyższa o około 3-4 stopnie Celsjusza. Jeszcze przed latem pozamieniam je na jakieś zamienniki z Denso.
Krzyzak - 14-11-2012, 12:22

jeszcze widziałem omrony - też kiedyś masowo stosowane
w sumie cari dostała siemensa pewnie dlatego, że w Europie była składana



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group