To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Remik - 29-10-2010, 13:33

Witam wszystkich. Zabieram się do wymiany oleju i zamówiłem Mobil 1. W związku z tym, że nie mieli jednej 5 litrowej bańki to sprzedali mi 4l+1l. Niby jeden i drugi to 5w50 ale 4 litrowa bańka jest opisana Peak Life natomiast litrowa już tego oznaczenia nie ma za to jest SHC SYNTHESE TECHNOLOGY. I teraz nie wiem czy to to samo? Miał ktoś może podobne doświadczenia albo jakąś wiedzę w tej materii? Z góry dzięki.
Krzyzak - 29-10-2010, 14:06

SHC synthese to oleje hydrokrakowane - czyli nie jest to w pełni syntetyczny olej, w którym molekuły rozbija się i składa zupełnie od nowa
zawsze podczas kupna szukam oleje który NIE MA napisane HC albo synthetic technology
a ma napisane full synthetic

xor - 29-10-2010, 15:31

Krzyżak napisał/a:
a ma napisane full synthetic

...co wcale nie znaczy że olej jest 100% syntetyczny. Zresztą nie ma czegoś takiego jak oleje 100% syntetyczne. To są oleje, w których po prostu więcej jest syntetycznych baz grup IV(i/lub)V niż grup III+ (HC). Nie ma na rynku oleju do zastosowań nie-specjalistycznych bez baz olejowych HC, choćby jako nośników dodatków uszlachetniających.

Napisy full synthetic, syntchetic technology kompletnie NIC nie mówią o stopniu zawartości poszcz. rodzajów baz olejowych. Producenci sobie tutaj piszą co im marketing podyktuje, a nie inżynierowie.
No, jak jest 100% synthetic to jeszcze chyba ciągle można zakłądać, że dominują bazy syntetyczne, choć i tak pewności wcale nie ma.

Ale powtórzę po raz n-ten-ty - dobre oleje HC bazujące głównie na gr. III+ nie ustępują NICZYM dobrym olejom 'syntetycznym' w normalnym użytkowaniu. Różnica na korzyść tych ostatnich ma wymiar praktyczny tylko w rajdach samochodowych.

marcinzam - 29-10-2010, 19:13

a ciekawe co jest w czymś takim :) ,ja bym się bał wlać płyn chłodniczy tej firmy , a tu olej 100% syntetyczny
http://allegro.pl/k2-texa...1287411001.html

m6riano - 29-10-2010, 19:22

Pewnie nie produkują nic swojego tylko pod swoją "marką" "coś" wlewają.
ps. Który konkretnie olej Motula 5 w 40 polecacie?
ew. Elfa?

PABLO998 - 29-10-2010, 19:34

Czy ten olej http://moto.allegro.pl/el...1289091927.html to dobry wybór? Bo z tego co wyczytałem to ma niezłe właściwości czyszczące
marcinzam - 30-10-2010, 09:16

nie wiem czy było już w tym temacie ,ale właśnie czytam ciekawy artykuł o olejach
http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

też właśnie jesttem przed wymianą oleju , i zastanawiam się nad OLEJ ELF 5W40 5L EXCELLIUM NF który ma TBN 10,1

http://www.lubadmin.com/u...lang_1/6342.pdf

oraz OLEJ TOTAL QUARTZ 9000 5W40 , i ma te same parametry

http://produkty.totalpols...0%282008%29.pdf

ewentualnie Shell Helix Ultra 5W-40 tylko nigdzie nie mogę znaleść jego parametrów, na stronie shell trzeba mieć login.

PABLO998 - 31-10-2010, 05:39

Czy ELF EXCELLIUM NF 5W40 i ELF EXCELLIUM LDX 5W40 to są te same oleje?
marcinzam - 31-10-2010, 07:38

PABLO998 z tego co podają w specyfikacji to wynika że to jest ten sam olej
elvis512 - 31-10-2010, 07:48

Witam,

Około 5k km wymieniłem olej (wcześniej nie wiedziałem jaki jest) na Castrol magnatec 10W40 (tak aby było bezpiecznie). Wszystko pięknie chodziło oleju nie ubywało, ale w ostatnim tysiaku zaczęło mi delikatnie ubywać oleju. Chce znowu wymienić olej i zastanawiam się nad kilkoma sprawami (posiadam EA2A z sekwencją LPG firmy BRC):

1. (czytałem na forum, że ktoś robił takie przejścia, ale..) Czy bez szkody dla silnika i wszystkich uszczelek można przejść na pełen syntetyk (jaki) - niech ktoś kto to robił poda najwięcej info jakie go w tym przekonaniu utwierdziły
2. Czy konieczna jest uprzednia płukanka (jeśli możliwy pkt1) ? (ew. Jaki środek)
3. Jeśli nie to czy ktoś może jakoś racjonalnie wytlumaczyć dlaczego ostatnio łyknął troszkę oleju (a wcześniej tego nie robił) - co dalej ? :)

P.S. Gdzie można dostać te filtry olejowe Knecht?


Pozdrawiam
elvis512

wilukce - 31-10-2010, 09:43

Ja proponuję nie ryzykować tak po prostu. Jeśli masz jakiegoś znajomego mechanika niech Ci sprawdzi kompresję w silniku. Ja ostatnio zalałem 10W40 ale sprawdziłem sobie kompresję silnika i wyszła bardzo dobrze. (czyli zdrowy silnik i elementy nie zurzyte i szczelne) W takim przypadku chyba zmienie olej na 5W40
Hugo - 31-10-2010, 10:11

elvis512 napisał/a:
Czy bez szkody dla silnika i wszystkich uszczelek można przejść na pełen syntetyk
elvis512 napisał/a:
Czy konieczna jest uprzednia płukanka
wilukce napisał/a:
Ja proponuję nie ryzykować tak po prostu
Wszystko jest w tym temacie napisane, po co na każdej stronie ktoś powiela to samo pytanie. Ja wlałem do swojego przy przebiegu 250 000 km (mam podejrzenia, że cofany) tego Elfa bez płukanki. Było OK przez 5 000 km, silnik dużo ciszej pracował, później zaczęły cykać popychacze. Dodam, że jak go kupiłem to był zalany półsyntetykiem Shell Helix 10W 40 i silnik pracował jak złom, wszystkie popychacze cykały. Po Elfie zrobiłem płukankę 20 minutową środkiem firmy STP i wlałem Mobil 1 0(zero)W 40. Silnik pracował jak marzenie przez 10 000 km, żaden popychacz się nie odezwał, pracował jeszcze ciszej niż na Elfie i lepiej się zbierał (tak jakby bardziej chętnie reagował na gaz). W tej chwili mam przejechane na nim 13 500 km i jeden popychacz zaczyna cykac, jak mu wdepnę to jest cicho. Następna wymiana oleju to najpierw płukanka silnika, olej Valvoline MaxLife 5W 40 i filtr oleju Knecht lub Mann.
Aha silnik cały czas suchy jak pieprz, żadnych wycieków ani nawet pocenia się gdziekolwiek. Jeszcze jakieś pytania? :wink:

elvis512 - 31-10-2010, 14:26

To może od innej strony. Każdy pisze, że mu sie udało, popychacze.. cicho... ok To czytałem i się cieszę razem z użytkownikiem. Natomiast nikt rzeczowo nie napisał w jaki sposób określić czy silnik sie nadaje czy nie. Na co zwrócić uwagę, gdy się do tego przymierzam.. Nie jestem mechanikiem itp, ale w prosty sposób pewnie ktoś by mi to wyjaśnił. Moje auto ma 144tys przebiegu (autentyczny przebieg) z czego około 6k na gazie. Popychacze nigdy nie grały przez czas mojego użytkowania. Może więc ktoś spróbuje rzeczowo wyjaśnić sposób (i możliwość auta) przejścia z oleju np półsyntetycznego na pełen syntetyk. Myślę, że taki wpis może pomóc nie tylko mi ale i wielu użytkownikom miśków.. Bo wpisy które powyżej napisał chociażby Hugo nic nie wnoszą rzeczowego i dalej nic nie wiadomo.

P.S.

A co z tym filtrem? Gdzie go dostane (Knecht)


Pozdrawiam
elvis

marcinzam - 31-10-2010, 14:35

elvis512 napisał/a:

Cytat:
Może więc ktoś spróbuje rzeczowo wyjaśnić sposób (i możliwość auta) przejścia z oleju np półsyntetycznego na pełen syntetyk


ale co wyjaśnić już wiele osób pisało że zrobiło płukankę a potem pełny syntetyk,więc jak nie masz wycieków czy nie bierze silnik oleju 2 litry na 1000 to czego się bać.

Cytat:
A co z tym filtrem? Gdzie go dostane (Knecht)

Allegro ,Inter Cars

Arturro-86 - 31-10-2010, 14:58

marcinzam napisał/a:
już wiele osób pisało że zrobiło płukankę a potem pełny syntetyk

I tu moje pytanie apropos płukanki: zakładając, że chcę wypłukać silnik przed wymianą jakimś specyfikiem LM albo Valvoline :twisted: - wlewa się go tak jak olej... ale: :!:
:arrow: Powiedzmy, że mam na bagnecie oleju na 3/4 miarki, więc - powinno się spuścić trochę oleju :?: Chodzi mi o to, że jak wleję te ok. 300ml płukanki, to na bagnecie raczej poziom owej "mieszaniny" może być wyższy niż MAX na bagnecie :?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group