[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA
Luk - 30-05-2012, 21:07
Ja miałem po zimie chrobotanie przy każdym hamowaniu, myślałem, że klocki się kończą, podjechałem do ASO (gwarancja), rozebrali, przeczyścili (również rowek w klocku) i przeszło na zawsze.
Jak na gwarancji, to ja bym się nie zastanawiał.
RalfPi - 30-05-2012, 21:17
Dzięki Chłopaki - akurat jadę do ASO podpisać polisę ubezpieczeniową, więc się umówię na obejrzenie tematu - zapobiegawczo kupiłem klocki na przód
Ale pewnie od razu z tyłu się wymieni..
Pozdrowienia!
tyku - 31-05-2012, 09:37
RalfPi napisał/a: | Ale pewnie od razu z tyłu się wymieni.. | RalfPi, Ja mam 19 tys i z tyłu to praktycznie mam nowe klocki i tarcze ,nawet rancika nie ma. Zastanawiam się czy ten samochód hamuje tyłem czy to służy tylko do ręcznego hamulca. Jak to wytłumaczyć? A jak wy macie koledzy?
krzychu - 31-05-2012, 10:00
tyku napisał/a: | Zastanawiam się czy ten samochód hamuje tyłem czy to służy tylko do ręcznego hamulca. Jak to wytłumaczyć? A jak wy macie koledzy? |
Jak hamujesz lekko to tył nie hamuje. Hamuje dopiero po mocniejszym wciśnięciu lub załadowaniu tyłu. A ręczny i tak jest w środku, nie używa klocków. Dlatego też jak hamujecie lekko to się potem blokują tylne prowadniczki.
michaello - 31-05-2012, 11:37
Poniewaz gdzies juz pisalem o problemie z tarczami, ale post sie zastarzal wiec wracam do tematu. Otoz, schodzac z duzych predkosci i nacisnieciu mocno na hamulec (w koncowej fazie) dalo sie slyszec z przodu auta miarowe stukanie (ocieranie), ale bez jakiechkolwiek objawow w postaci drzenia kierownicy itp. Moja diagnoza: tarcze z przodu do wymiany, poniewaz optycznie nie wygladaly najlepiej (rant, wreby) wiec potwierdzaloby to moje przypuszczenia co do ich zuzycia, slabej sily hamowania oraz niepokojacych efektow dzwiekowych. W miare rozgrzewania tarcz dzwiek sie nasilal i byl bardziej slyszalny w zakretach, dalo sie to slyszec szczegolnie np. podczas pokonywania gorskich serpentyn. Swiadomosc przyczyny tak chyba zakorzenila sie w mojej glowie, ze nie zatanawialem sie nad inna mozliwoscia oraz lokalizacja, szczegolnie, ze dzwiek wydobywal sie z przodu auta, a nawet z jego prawej strony. Kupilem tarcze, klocki wymienilem w ASO nie wspominajac nawet o stukach, bo po co, przeciez to na pewno tarcze... Pierwsze kilometry po wymianie oczywiscie delikatne hamowanie wiec wszystko ok, po przejechaniu 400 km czas na test, zaczynam mocniej hamowac, a raczej bardzo mocno i... #$^** to samo. Jestem w kropce czyli punkcie wyjscia, zastanawiam sie co moze byc przyczyna tego tluczenia, jednak tyl?, mozliwe, poniewaz moja autosugestia odnosnie przodu auta byla tak silna, ze nie przyjmowalem innej wersji do siebie. W tej chwili juz nie jestem tego pewien, sila hamowania rowniez za bardzo sie nie poprawila wiec to tez jest jakas wskazowka odnosnie tylnych tarcz. Podczas przegladu wyszla sugestia mechanika co do wymiany gum stabilizatorow poniewaz maja luzy (mozliwe, ze to jest przyczyna?, chyba nie) oraz tylnych tarcz po zuzyciu klockow (5mm). W przyszlym tygodniu jade do ASO ubezpieczac auto wtedy przejade sie z mechanikiem i wyslucham jego opinii.
RalfPi - 01-06-2012, 13:35
Wczoraj byłem na wymianie klocków - przestało mi trzeszczeć przy skręconych kołach w lewo, ale pedał hamulca w początkowej fazie hamowania (przy delikatnym naciśnięciu) albo tuż przy końcu "odbijania" - czyli w okolicach położenia "0".. jest jakiś miękki - daje się wcisnąć i w dodatku przy odbijaniu hałasuje.. Czy to normalne!? - wymieniłem tylko przednie klocki, bo te z tyłu dają jeszcze radę...
Kjuba - 01-06-2012, 14:03
u mnie z tyłu grube jak cholera, z przodu niestety wymiana przy 22 tys km (niestety 80% jazdy po mieście). jestem mocno zdziwiony gdyż w Skodzie wymieniałem co 60 tys... w serwisie chcieli 680 zł, kupiłem Boscha za 120 i wymiana 220
ceny to oni mają z kosmosu, a jakość klocków poraża
RalfPi - 01-06-2012, 14:08
Kjuba napisał/a: | u mnie z tyłu grube jak cholera, z przodu niestety wymiana przy 22 tys km (niestety 80% jazdy po mieście). jestem mocno zdziwiony gdyż w Skodzie wymieniałem co 60 tys... w serwisie chcieli 680 zł, kupiłem Boscha za 120 i wymiana 220
ceny to oni mają z kosmosu, a jakość klocków poraża |
Ja wymieniłem u Znajomego trochę taniej Jak chcesz, dam Ci cynk..
A co myślisz o tym, że pedał hamulca wykazuje takie dziwne zachowanie...?
Pozdrowienia!
Kjuba - 01-06-2012, 14:17
u mnie jest taki miękki jak samochód stoi w miejscu
michaello - 01-06-2012, 15:09
Kjuba napisał/a: | kupiłem Boscha za 120 i wymiana 220
ceny to oni mają z kosmosu, a jakość klocków poraża |
Ja w ASO zaplacilem za wymiane 218 zł, ale juz razem z tarczami. 220 za same klocki to sporo.
Kjuba napisał/a: | z przodu niestety wymiana przy 22 tys km (niestety 80% jazdy po mieście) |
Wymienialem na 2 przegladzie z podobnym przebiegiem.
Kjuba - 01-06-2012, 15:30
michaello napisał/a: | Kjuba napisał/a: | kupiłem Boscha za 120 i wymiana 220
ceny to oni mają z kosmosu, a jakość klocków poraża |
Ja w ASO zaplacilem za wymiane 218 zł, ale juz razem z tarczami. 220 za same klocki to sporo.
Kjuba napisał/a: | z przodu niestety wymiana przy 22 tys km (niestety 80% jazdy po mieście) |
Wymienialem na 2 przegladzie z podobnym przebiegiem. |
to że sporo to to ja wiem - ale następny serwis mam w Gorzowie i aktualnie nie mam czasu tam jechać. Te ......... ( same niecenzuralne wyrazy) za wszystko tak kasują. w Warszawie podobno za 60 zł robią przegląd perforacji nadwozia a u nas ile? 120... nosz ............. ( kolejne wyrazy)
April77 - 02-06-2012, 21:21
Witam
Czy wymiana tylnych tarcz, klocków oznacza również wymianę bębnów (Lancer ma tarczobębny). Czy to jest jeden element czy dwa?
Luk - 02-06-2012, 21:43
April77 napisał/a: | Czy wymiana tylnych tarcz, klocków oznacza również wymianę bębnów (Lancer ma tarczobębny). Czy to jest jeden element czy dwa? |
Jeden.
April77 - 29-06-2012, 17:03
Czy bicie tarcz objawia się drganiami przy hamowaniu z większej prędkości?
Do 80 km/h jest ok, hamowanie z większych prędkości - drgania kierownicy.
Przebieg 56000km, klocki wymieniane 9000 km temu (i jeszcze grube TWR, tarcze od nowości)
tyku - 29-06-2012, 18:28
April77, Tarcze do wymiany. Nawet mam do odsprzedania tanio komplet: TARCZE HAMULCOWE firmy ZIMMERMANN 380.2170.00 + Klocki EBC Green Stuff DP21614
Jeszcze aktualne.
|
|
|