To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

bieniak - 02-03-2010, 16:04

no ja rozbiore jeszcze raz:):)teraz to 3h i bedzie po problemie:):)tylko ja na dolnym kole wyciecia nie widzialem.tylko zaznaczone markerem i taki punkt nabity
deejay - 02-03-2010, 17:22

bieniak napisał/a:
no i poszło jednak chyba przy zakładaniu tylna głowica musiała się przestawić:(:(:( niby obroty ok ale samochód ogólnie słaby i na niskich obrotach szarpie:(:(:(czyli wszystko od nowa...jeszcze jedno pytanie który to jest znak na kole na wale korbowym czy taka dziurka czy zaznaczone białym mazakiem,ustawiałem na wszystkie białe znaki i nie ma mocy:(


takim podejściem do rozrzadu to sobie narobisz bigosu wiecej niz to warte kombinując samemu :? , oddał byś do warsztatu który zajmuje sie takimi rzeczami i było by po problemie :wink:

tu masz ustawienie rozrzadu w 2,5 V6

http://img401.imageshack.us/i/rozrzadea5a.jpg/

na wale posiadasz wycięcie (tj na blaszce ktora daje info do impulsatora) ma sie
pokrywać z wytłoczonym znakiem na płycie czołowej silnika



Pamietaj zawsze po wymianie rozrzadu obracasz silnikiem 4 razy i sprawdzasz ustawienie rozrzadu :) ma sie wszystko pokrywac :wink: zawsze ustawiasz na oryginalne znaki , ingorujesz znaki robione przez kogos innego , typu marker lub korektor.

IVIS - 02-03-2010, 18:21

Czesc wszystkim pomocnym i pozostałym mitsumaniakom .
Jestem swierzym posiadaczem Galanta 2.0GLX (koniec97r) i prosze o pomoc w sprawie paska rozrzadu bo nie wiem jaki dokładnie model kupic do mojego auta,chodzi mi o oznaczenia by koles w sklepie zamowił odpowiedni,
Pozdro Mitsuuuuuu

deejay - 02-03-2010, 18:38

taki zestaw bedzie cie interesował :wink: http://moto.allegro.pl/it...km_od_1997.html sa oczywiscie droższe z roklami KOYO , plus do tego najlepiej zalecana wymiana napinacza hydraulicznego i pompy wody w zalezności od stanu plus nowy płyn układu chłodzenia , polecam rówierz wymienic kpl pasków klinowych czyli pasek klimy i alternatora i wszystko bedzie na gotowo i bedziesz miał spokój na ok 100 tkm :)
Tomek - 02-03-2010, 19:45

witam wszystkich

jak juz informowalem tu i uwdzie stalem sie niedawno posiadaczem EA5A
przymierzam sie powoli do wymiany rozrzadu i plynow/filtrow eksploatacyjnych

stawiam na jakosc, nie na cene

po lekturze watku, wiem juz 'wszystko', jednak mam maly metlik w glowie

Chce kupic taki zestaw:

1. pas rozrzadu mitsuboshi
2. rolki GMB (chyba ze Koyo sa lepsze, to powidzcie)
3. pompa wody GMB

i tutaj zaczynaja sie pytania:
4. jaki wybrac pasek klimy i alternatora
5. jaki filtr oleju/paliwa/powietrza
6. uszczelniacze (jestem w tym temacie poki co zielony)

jak mnie odeslecie na konkretne aukcje/oferty na allegro to sie nie obraze


7. i teraz ciekawa sprawa olej: moj Galant Avance 2001 (175 tys przebiegu) jezdzi juz od conajmniej 25 tys km na oleju Mobil 1 10W40, polsyntetyk.
Myslicie ze warto jeszcze sprobowac syntetyku?? czy juz sobie odpuscic i zostac przy 10W40???

Jak mi sie cos przypomni to napisze
pozdro

bieniak - 02-03-2010, 20:39

no to chyba mam znaczący problemik:/:/ bo u mnie ta blacha jest dorabiana nie ma na niej żadnego wyciacia pewnie dlatego jest mazakiem zaznaczone.....ehhhhh. no ale poprawimy.nic strasznego się stać nie mogło bo zawsze kręce wałem żeby sprawdzić czy nie ma kolizji.....ale no niestety pewnie żąbek przeskoczył ....trudno poprawi sie...
Hugo - 02-03-2010, 22:42

tomek84 napisał/a:
4. jaki wybrac pasek klimy i alternatora
Mitsuboshi.
tomek84 napisał/a:
Myslicie ze warto jeszcze sprobowac syntetyku??
Tak. poprzedzony plukaniem silnika.
IVIS - 03-03-2010, 16:30

deejay, Dzieki i jeszcze pytanko jedno ,jak mozesz podaj przyblizona cene tej pompy i napinacza hydraulicznego .twoim zdaniem lepiej i taniej zamowic z alegro czy ze sklepu ?
Pozdro

Tomek - 03-03-2010, 17:12

Hugo napisał/a:
tomek84 napisał/a:
Myslicie ze warto jeszcze sprobowac syntetyku??
Tak. poprzedzony plukaniem silnika.


Jak sie to robi??

robertdg - 03-03-2010, 17:13

IVIS, Ceny InterCars bez znizek:
pompa wody GMB (made in Japan) ok 170zł
napinacz hydrauliczny (tłumik drgań) ok 460zł

tomek84 napisał/a:
Jak sie to robi??
kupujesz engine flush i na etykietce masz wszystko wyjasnione co i jak, silnik musi byc rozgrzany to temp. roboczej, gasisz silnik, wlewasz odpowiednia proporcje do silnika, silnik odpalasz i ma tak sobie pracowac ok 10min na biegu jalowym, gasisz silnik, spuszczasz olej, wymieniasz filtr, zalewasz nowy olej i gotowe.
Tomek - 03-03-2010, 21:50

robertdg napisał/a:

tomek84 napisał/a:
Jak sie to robi??
kupujesz engine flush i na etykietce masz wszystko wyjasnione co i jak, silnik musi byc rozgrzany to temp. roboczej, gasisz silnik, wlewasz odpowiednia proporcje do silnika, silnik odpalasz i ma tak sobie pracowac ok 10min na biegu jalowym, gasisz silnik, spuszczasz olej, wymieniasz filtr, zalewasz nowy olej i gotowe.


a to dobre, nie znałem tego,
na jakiej zasadzie to działa, co to daje??


a tak wracając do rozrządu, to czy ja dobrze rozumuje???
potrzebuje 4 paski ?? (rozrządu, balansowy, klimy, alternatora)

poprawcie mnie jesli sie myle

robertdg - 03-03-2010, 21:58

tomek84 napisał/a:
na jakiej zasadzie to działa, co to daje??
wypłukuje i oczyszcza silnik z syfu, zanim go uzyjesz sprawdz na bagnecie barwe oleju przed wymiana i porownaj pozniej z tym co spusciles

tomek84 napisał/a:
to czy ja dobrze rozumuje
dobrze
swinks_UK - 04-03-2010, 01:15

robertdg napisał/a:

tomek84 napisał/a:
to czy ja dobrze rozumuje
dobrze


W EA5x nie ma paska balansowego. Tylko rozrządu oraz paski alternatora i wspomagania.

bieniak - 04-03-2010, 16:32

no to panowie mam problem i to znaczny:(:(rozrząd okazał się jak najbardziej oki ustawiony.problem tkwi w czyms innym
robertdg - 04-03-2010, 16:37

bieniak, no to jezeli przed wymiana wszystko chodziło a po wymianie nie pracuje jak nalezy, to albo jest skopany ten rozrzad, albo pominales jakas kostke elektryczna i zostawiles cos nie podpiete.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group