To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

polaff - 12-12-2013, 18:36

W zasadzie to nie wiem w jaki temacie umieścić zapytanie o swój problem więc wpiszę tu.

Od zawsze mam dziwne zjawisko występujące tylko gdy są już w jakimś stopniu zużyte klocki przednie.
Identycznie było przed przerobieniem układu na dwa tłoki, a teraz zamierzam przerobić na jeden duży (II lift) więc może przy okazji rozszyfruję ten problem.
Zawsze gdy kończą mi się przednie klocki jak ruszam od rana mam bardzo niski pedał hamulca, bardzo wczesną akcję abs, wrażenie, że nie hamują wszystkie koła z jednakową siłą i wrażenie pompowania pedału hamulca. dziś przejechałem galem ponad 400km i wręcz obserwowałem pogłębianie się tego zjawiska. Wystarczy zahamować dosłwnie kilka razy bądź podpompować pedałem i wszystko wraca do normy.
Jestem również przekonany, że jeśli:
a) nie wymienię za parę tyś km klocków to problem znacznie się pogłębi, a do tego rano będzie się podczas pierwszego hamowania zapalała kontrolka płynu hamulcowego,
b) jeśli wymienię klocki to problem prawdopodobnie zniknie.
Co prawda nie zaglądałem do zacisków, ale uważam, że klocki się kończą bo przejechałem już na jednych tarczach i klockach około 25kkm więc znając gala - pora na klocki. Poza tym problem powtarza się gdy klocki się kończą więc pewnie i tym razem tak jest.

Dodam tylko, że poziom płynu jest w normie i w ostatnim czasie nie zaobserwowałem większego ubytku niż wskazujący na zużycie klocków.
Nie sądzę również by układ był zapowietrzony bo razem z wymianą tarcz i klocków (inwestycja za 1500zł która wystarczyła na 25kkm :evil: )były regenerowane wszystkie 4 zaciski. Zabiegu dokonał zaprzyjaźniony pożądny warsztat więc uważam, że zrobili to dobrze.

Bardzo proszę doradźcie mi gdzie szukać problemu zanim z powodu układu hamulcowego spalę pod lasem ten hamulcowy niedorozwój...

Tomek - 12-12-2013, 19:09

polaff, jaki masz przebieg w Galu ?
pytam niezależnie od hamulców

polaff - 12-12-2013, 19:11

ma dzień dzisiejszy około 380 - przejechałem nim już ponad 150kkm. Czemu o to pytasz?
Tomek - 12-12-2013, 19:26

polaff napisał/a:
ma dzień dzisiejszy około 380 - przejechałem nim już ponad 150kkm. Czemu o to pytasz?


myślałem, że masz już więcej
pytam z czystej ciekawości

a do hamulców - to może pompa mówi dość, albo puchną przewody?

polaff - 12-12-2013, 19:30

tomek84 napisał/a:
myślałem, że masz już więcej
teraz znacznie mnie jeżdżę bardziej się orzykładam do logistyki. Już nie jeżdże po 3 razy w tygodniu do bydgoszczy i 3-4 razy w miesiącu na wybrzeże. staram się planować wyjazdy tak by nie marnować czasu. Firma się rozwija i czasu zaczyna naprawdę brakować.

A co hamulcy to może masz rację, tylko wolał bym już nie wymieniać niz na zapas choćby nawet z tego powodu, iż mimo tego, że moja żona zaskoczona jest trwałością tego auta to podobnie jak ja ma dosyć wydatków na hamulce w galu....

robertdg - 12-12-2013, 19:53

Jaki dokładnie jest stan płynu hamulcowego :?:
polaff - 12-12-2013, 20:05

Taki
Po godzinnym postoju auta.

sorry coś się nie wkleiło
Jestem przekonany, że po wymianie klocków podniesie się prawie do maxa.

robertdg - 12-12-2013, 20:22

Albo to takie światło, albo ten płyn nie wygląda na niedawno zmieniany, objaw masz conajmniej dziwny graniczący z określeniem zapowietrzony układ, pytanie w jaki sposób była dokonywana regeneracja :?:
polaff - 12-12-2013, 20:30

płyn był wymieniany podczas tej regeneracji.
Układ zapowietrzony nie jest bo przecież wymiana klocków go nie odpowietrzy, a ręcze że zmieni zachowanie układu.Gdybym tego nie wiedzieł to zaczął bym od odpowietrzenia właśnie.

robertdg - 12-12-2013, 20:46

Rozumiem o co Ci chodzi, jedynie co to jezeli ten płyn jest taki brudny jak wygląda na zdjęciu to może uszczelnienia w pompie ABS się tak wypłukują, albo same uszczelnienia pompy hamulcowej tak brudzą płyn, sprawdź za dnia klarownośc płynu.
Sprawdź jeszcze sam korek od płynu hamulcowego bo w nim jest taku gumowy kaptur i może zassało go i wytwarza sie podcisnienie w zbiorniczku płynu

polaff - 12-12-2013, 20:50

robertdg, czyli sugerujesz początek końca pompy ABS bądź głównej.
Pamiętam, że we wrześniu zaraz po wymianie płyn był ładny żółty i klarowny. A czy zużyta pompa hamulcowa może mieć wpływ na przegrzewanie się układu hamulcowego?
Pytam bo mam jeszcze jeden dziwny objaw. Hamulce przednie raz biją raz nie. Czasem jest tak, że bardzo agresywna jazda nie wywołuje bicia, a czasem podczas łagodnej jazdy pojawia się mocne bicie i pulsacja siły hamowania i samego pedału hamulca podczas dochamowywania przy dojeździe np. do świateł.

robertdg - 12-12-2013, 20:54

polaff napisał/a:
Pytam bo mam jeszcze jeden dziwny objaw. Hamulce przednie raz biją raz nie. Czasem jest tak, że bardzo agresywna jazda nie wywołuje bicia, a czasem podczas łagodnej jazdy pojawia się mocne bicie i pulsacja siły hamowania i samego pedału hamulca podczas dochamowywania przy dojeździe np. do świateł.
To moze być spowodowane przez zacinający się tłoczek w zacisku albo zapiekająca się prowadnicę.
Co do głównej pompy i pompy ABS to jedynie domniemanie ze względu na to, że na zdjęciu płyn wyglada na brudny

polaff - 12-12-2013, 20:56

Dodam jeszcze tylko, że tarcze przednie po tak małym przebiegu mają już zużycie myślę że około 2-, więc wydaje mi się, że za szybko się zuzywają.
Dam jutro znać jak wygląda płyn

robertdg - 12-12-2013, 21:01

Tak wogóle to wychodzi na to, że u Ciebie płyn powinien byc zmieniany co zmiane klocków ~25tyś km, z tego co pisujesz (zwyczajowy interwał to 2 lata lub 30tyś km), płyn jest higroskopijny a styl jazdy decyduje o jego właściwościach
polaff - 12-12-2013, 21:25

Tak wogóle to wychodzi na to, że nakłamałem (z niewiedzy). Znalazłem dane z wymiany hamulców - były robione przy przebiegu 364kkm a teraz mam 380 więc łatwo policzyć, że walnołem się o 10kkm czyli na zestawie przejechałem 16kkm więc naprawdę niewiele.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group