To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja

polaff - 17-06-2011, 00:46

ile to kosztowało?
pompec - 17-06-2011, 00:47

29 zł
polaff - 17-06-2011, 00:49

cały czas się zastanawiam co sie bardziej opłaca, zapłacić 99zł za profesjonalne odgrzybianie czy ryzykowac takie coś...
pompec - 17-06-2011, 00:56

wiesz... można to potraktować jako suplement a nie jako substytut profesjonalnego odgrzybiania... poza tym słowo "ryzykować" nie bardzo według mnie pasuje do tej operacji... zaszkodzić nie zaszkodzi a samopoczucie poprawia...
polaff - 17-06-2011, 01:00

tak ale po co czas tracić i kase jak skutku może nie być.

ja dzis na przejeździe kolejowym (jak szlaban leżał) wymieniałem podświetlenie grzania foteli - bo czasu nie mam na co dzień...
to jest problem dla mnie - nie 20 zł tylko 20 minut...

pompec - 17-06-2011, 01:16

polaff napisał/a:
to jest problem dla mnie - nie 20 zł tylko 20 minut...

a do serwisu jak pojedziesz to będzie szybciej? tam to godzinka w plecy co najmniej... poza tym ja tam czasu trochę czasem znajdę, to i sobie zafundowałem taki manewr... testera obecności grzybów nie mam :P ale subiektywne odczucie jest dużo lepsze jak po ozonowaniu w poprzednim Galancie, po którym waliło mi w aucie basenem przez tydzień, a potem wcale nie było rewelacji jeśli chodzi o "komfort aromatyczny" że się tak wyrażę...

Krzyzak - 17-06-2011, 06:40

polaff napisał/a:
co sie bardziej opłaca, zapłacić 99zł za profesjonalne odgrzybianie czy ryzykowac takie coś

ja od 2005 r kupuję preparat do klimatyzacji WURTH - wystarcza na 2 porządne spryskania, kosztuje 40 zł (jest go sporo, więc jeśli klima jest czysta, to profilaktycznie nawet na 4 spryskania wystarczy)

i pryskam nie przez kanaliki a bezpośrednio na skraplacz - po wyjęciu filtra widać go doskonale

nigdy nie miałem problemów z klimą, grzybami czy smrodem i mam pewność, że jest zrobione dobrze, a nie tylko jakiś gaz zassany z powietrza... - wg mnie jest to mniej skuteczne

milo - 17-06-2011, 08:23

Kamil_Ziomek napisał/a:
Ten zawór załącza sprężarkę jak ciśnienie jest za niskie czyli poniżej 3 barów i jak jest za wysokie w galu chyba z 27. Pierwsze wskazuje na brak czynnika chłodniczego a drugie na niesprawne wentylatory lub brak przepływu powietrza przez skraplacz.

To co rozłącza sprężarkę to pewnie termostat który chroni przed zamarznięciem wody na parowniku. Jeśli jest mechaniczny to da się wyregulować. Ale jeśli goście gadali ci że czujnik ciśnienia do wymiany to im raczej nie ufaj bo nie mają o tym pojęcia. Podaj ciśnienia jakie były to chętnie Ci pomogę w ocenie sytuacji.
Dziś dzwoniłem i spytałem o ciśnienie i tak bije do 60 spada do 20 i znowu bije do 60 tylko , kPa ? , , tylko powiedział że zbytnio nie pamięta myślę że wiarygodne odczyty .czynnik sprawdzony jest stan wentylatory sprawne chodzą
polaff - 17-06-2011, 08:28

no ja tak jak pisałem oddaje auto do serwisu i nie miałem nigdy problemów z klimą.
Kamil_Ziomek - 17-06-2011, 22:26

milo, zmień mechaników bo nie wiedzą co robią. Na niskim ( tam są dwa obiegi ) ciśnienie powinno być około 2 bary co odpowiada temperaturze parowania czynnika w parowniku około 0 st a na wysokim zależy od temperatury otoczenia w granicach 8 - 15 barów. To co podałeś nie pasuje do niczego. Czynnik nie mógł mieć 0,2 bara ani 20 st bo na polu chyba było cieplej a pod rozgrzaną maską na pewno było więcej

Krzyzak, my w warsztacie też mamy wurtha ale wcześniej używamy środka który czyści bród z parownika a na końcu ozon.

polaff - 17-06-2011, 22:32

Kamil_Ziomek napisał/a:
ale wcześniej używamy środka który czyści bród z parownika a na końcu ozon

min. dlatego wolę oddawać auto do serwisu niż kombinować samemu i tracić czas na połowiczne pozbywanie się problemu na krotko. :mrgreen:

wilukce - 17-06-2011, 23:12

Ja mam pytanie z innej beczki :D Jeśli ustawię na konsoli temperaturę chłodzenia na poziomie 17 stopni Celciusza to ustawiam temperaturę nawiewu czy temperaturę jaka ma panować w samochodzie ? Chodzi mi o to czy we wnętrzu auta jest czujnik temp. który informuje ECU o tym jak zimne powietrze musi dawać, żeby daną temperaturę utrzymać.
polaff - 17-06-2011, 23:31

wilukce napisał/a:
Ja mam pytanie z innej beczki :D Jeśli ustawię na konsoli temperaturę chłodzenia na poziomie 17 stopni Celciusza to ustawiam temperaturę nawiewu czy temperaturę jaka ma panować w samochodzie ? Chodzi mi o to czy we wnętrzu auta jest czujnik temp. który informuje ECU o tym jak zimne powietrze musi dawać, żeby daną temperaturę utrzymać.

ustawiasz temperaturę jakiej życzysz sobie wewnątrz auta.

wilukce - 17-06-2011, 23:44

Dzięki polaff za szybką odpowiedź.
Jeszcze jedno pytanie.
Zauważacie u siebie w v6 jakiś wzrost zużycia paliwa przy włączonej klimatyzacji ? Mi coś ostatnio sporo spalił na trasie i myślę czy przez klimę, czy przez styl jazdy. Jeśli tak to jakiego wzrostu można się spodziewać ?? ;)

polaff - 17-06-2011, 23:50

nie.
Wzrost zużycia jest typowy około 0,5 do litra / 100km.
nawet na LPG.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group