To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wymiana rozrządu

robertdg - 16-04-2010, 11:05

demise, będziesz miał w najlepszym przypadku do remontu góre silnika, w najgorszym silnik do wymiany.
demise - 17-04-2010, 08:48

Dzięki Panowie za info czyli o paski w Naszych Misiach trzeba dbać . Pozdrawiam
bomar007 - 19-04-2010, 11:21

Po wymianie kompletnego rozrządu (napinacz, pasek, 3 uszczelniacze, pompa wody) po dwóch dniach zaczął mi lecieć olej. Mam zachlapny silnik (tył silnika do wysokości wałków rozrządu i lewą stronę gdzie jest pasek rozrządu). Czy przyczyną mogą być uszczellniacze NOK które zostały założone na wałki? Mechanik zakładał je na suchy wałek i delikatnie wklepywał młoteczkiem. Czy jesli pasek, rolki zostałyby zalane olejem to trzeba to na nowo wymienić?
robertdg - 19-04-2010, 11:26

bomar007, jeżeli mechanik załozył uszczelniacze na sucho, to napewno popelnil bład, bo powinno sie naoliwic uszczelniacz zanim sie go nasadzi, problem moze tkwic takze w wyrobionych walkach, albo krzywo zamontowanych uszczelniaczach
bomar007 napisał/a:
Czy jesli pasek, rolki zostałyby zalane olejem to trzeba to na nowo wymienić?
Pasek pasowałoby wymienic, bo jak poddal sie dzialaniu oleju, to albo sie rozciagnie, albo wytraci zeby, albo sie urwie.
bomar007 - 23-04-2010, 23:29

Dzięki Robertdg
nahosk - 27-04-2010, 15:50

przejrzalem cały watek i mam mętlik. Wszędzie silniki Gdi, diesle, did'y itd., a mnie interesuje cari 1.6 103KM 2002r. przebieg -80kkm. Czeka mnie wymiana rozrządu. Jakie części do wymiany?
shymo - 28-04-2010, 13:39
Temat postu: Szacunkowe zestawienie - rozrząd DID F9Q2
Mam wielką prośbę o sprawdzenie specyfikacji - posiłkowałem się danymi z InterCars, bo będę tam kupował, ale z dużymi rabatami oraz wątkami w tym poście - choć trudno się przez to przebić ;)
Proszę także o dobór pompy wody i uszczelniacza na wał korbowy.
Może uda się nam przygotować takie zestawienia dla różnych silników i je przykleić.
Lp. /Nazwa /producent/ kod intercars/ cena/ uwagi
1/ Pasek rozrz./ DAYCO/ DAY94939/ 99,56/
2/ rolka prowadząco-napinająca pasek rozrz./ KOYO/ E45061/ 209,99
3/ Napinacz/ INA/ 533008720 / 226,43
4/ Pasek osprzętu, wielorowkowy (alternator/klima/woda/wspomaganie)/ DAYCO /DAY5PK1795 /76,21 /6 żeber, 1795mm
5/ Napinacz paska wielorowkowego/ INA/ 534 0142 30 /186,37 /śr. Zew.65mm, szer. 30mm
6/ pompa wody (SKF, HEPU, GMB, ORI) / 220 około - prośba o przykładowy symbol z intercars
7/ uszczelniacz na wałek rozrządu BILSTEIN/ FE10538/ 25,9 //
8/ uszczelniacz na wał korbowy / 100 około/ prośba o dobór z IC
9/ płyn chłodniczy / /100 /około/
suma 1244,46

Dario_P - 28-04-2010, 15:17

Witam,

Muszę wymienić rozrząd - Carisma 1.9 DID 102 km 2003 r.
Mam możliwość zakupu po bardzo atrakcyjnych cenach, tylko pozostaje wybór pomiędzy trzema firmami - Bosch, Dayco i Gates. Którą z firm polecacie? Z góry dziękuję za pomoc...

mlun - 28-04-2010, 15:39

"Bosza" do kosza jak to się mówi, Gates też omijaj. Z tych Dayco pozostaje a najlepiej jakby zakupił Mitsuboshi.
shymo a po co uszczelniacze wymieniać jeśli nie ciekną?

jolly69 - 30-04-2010, 06:30

nahosk napisał/a:
przejrzalem cały watek i mam mętlik. Wszędzie silniki Gdi, diesle, did'y itd., a mnie interesuje cari 1.6 103KM 2002r. przebieg -80kkm. Czeka mnie wymiana rozrządu. Jakie części do wymiany?

- pasek rozrządu - Sun, Mitsuboshi , Gates ostatecznie ( ja brałem Sun)
- napinacz 1 szt - Koyo
- dwa paski wielorowkowe- alternator i wspomaganie, klima - ja mam chyba Gates
- pompa wody (przy 80 kkm nie konieczie) - GMB, Aisin
- uszczelniacze wału i wałka rozrządu ( jak ciekną) - najlepiej oryginały bo tanie szybko twardnieją..

nahosk - 30-04-2010, 09:50

i o to mi chodziło. Wielkie dzieki jolly69
robertdg - 01-05-2010, 21:46

mlun napisał/a:
"Bosza" do kosza jak to się mówi, Gates też omijaj. Z tych Dayco pozostaje a najlepiej jakby zakupił Mitsuboshi.
shymo a po co uszczelniacze wymieniać jeśli nie ciekną?
Dla Twojej Informacji, silnik DID (by Renault) w oryginale mial paski Gates i Dayco, osobiscie z zamiennika wybralbym Dayco. Mitsuboski niestety ale nie robi paska do tego silnika.

shymo, ale Ci cene wyliczyli, ja ostatnio za komplet oryginałów zaplaciłem jakieś 750zł, w skład którego wchodziło:
- pasek rozrzadu oryginał
- rolka prowadzaco napinajaca oryginał
- pompa wody oryginał
- 2xuszczelniacze wałków oryginał
- 3litry koncentratu chłodniczego oryginał
- pasek osprzetu zamiennik continental

Ponadto na rozrzadzie wystepuje jedna rolka która spelnia role napinacza, a nie 2 tak jak masz napisane na liscie.

Bedziesz kupowal z zamiennika to:
- pasek rozrzadu - Dayco, Continental, Gates ostatecznie
- rolka napinajaca - Koyo, SKF
- pompa wody - Aisin, Hepu
- uszczelniacze - Corteco
- płyn chłodniczy - koncentrat Elf (barwa zielonkawo-zółta, symbolu nie pamietam)
- rolka napinajaca pasek osprzetu - INA, SKF
- pasek osprzetu - Continental, Dayco

mlun - 01-05-2010, 22:33

Tylko nie sądzę żeby w oryginale był Gates od nas,który lubił pękać:P
robertdg - 01-05-2010, 22:59

mlun, oryginalny pasek przechodzi calkiem inne testy jakosciowe, wiec cos o tym znaczy.
shymo - 02-05-2010, 20:13

robertdg napisał/a:

shymo, ale Ci cene wyliczyli, ja ostatnio za komplet oryginałów zaplaciłem jakieś 750zł

Nikt mi takiej "superoferty" nie przedstawił, sam sobie przeszukałem katalog IC i powybierałem z listy :) , a i tak kupię w innym miejscu.
Dzięki za to podsumowanie, ale w sumie potwierdziłem wymianę rozrządu przy 280tys, teraz mam prawie 330tys, wg. książki serwisowej sugerują wymianę co 90 tys, a co 60tys podczas jazdy w trudnych warunkach, więc z rok jeszcze pośmigam, ale konfiguracja zapewne się nie zmieni :D .

Natomiast pasuje mi już wymienić pasek wielorowkowy, bo za ładnie nie wygląda. Czy napinacz też warto wymienić? (nie wiem kiedy był wymieniany)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group