Carisma - Techniczne - Wymiana rozrządu
robertdg - 16-04-2010, 11:05
demise, będziesz miał w najlepszym przypadku do remontu góre silnika, w najgorszym silnik do wymiany.
demise - 17-04-2010, 08:48
Dzięki Panowie za info czyli o paski w Naszych Misiach trzeba dbać . Pozdrawiam
bomar007 - 19-04-2010, 11:21
Po wymianie kompletnego rozrządu (napinacz, pasek, 3 uszczelniacze, pompa wody) po dwóch dniach zaczął mi lecieć olej. Mam zachlapny silnik (tył silnika do wysokości wałków rozrządu i lewą stronę gdzie jest pasek rozrządu). Czy przyczyną mogą być uszczellniacze NOK które zostały założone na wałki? Mechanik zakładał je na suchy wałek i delikatnie wklepywał młoteczkiem. Czy jesli pasek, rolki zostałyby zalane olejem to trzeba to na nowo wymienić?
robertdg - 19-04-2010, 11:26
bomar007, jeżeli mechanik załozył uszczelniacze na sucho, to napewno popelnil bład, bo powinno sie naoliwic uszczelniacz zanim sie go nasadzi, problem moze tkwic takze w wyrobionych walkach, albo krzywo zamontowanych uszczelniaczach bomar007 napisał/a: | Czy jesli pasek, rolki zostałyby zalane olejem to trzeba to na nowo wymienić? | Pasek pasowałoby wymienic, bo jak poddal sie dzialaniu oleju, to albo sie rozciagnie, albo wytraci zeby, albo sie urwie.
bomar007 - 23-04-2010, 23:29
Dzięki Robertdg
nahosk - 27-04-2010, 15:50
przejrzalem cały watek i mam mętlik. Wszędzie silniki Gdi, diesle, did'y itd., a mnie interesuje cari 1.6 103KM 2002r. przebieg -80kkm. Czeka mnie wymiana rozrządu. Jakie części do wymiany?
shymo - 28-04-2010, 13:39 Temat postu: Szacunkowe zestawienie - rozrząd DID F9Q2 Mam wielką prośbę o sprawdzenie specyfikacji - posiłkowałem się danymi z InterCars, bo będę tam kupował, ale z dużymi rabatami oraz wątkami w tym poście - choć trudno się przez to przebić
Proszę także o dobór pompy wody i uszczelniacza na wał korbowy.
Może uda się nam przygotować takie zestawienia dla różnych silników i je przykleić.
Lp. /Nazwa /producent/ kod intercars/ cena/ uwagi
1/ Pasek rozrz./ DAYCO/ DAY94939/ 99,56/
2/ rolka prowadząco-napinająca pasek rozrz./ KOYO/ E45061/ 209,99
3/ Napinacz/ INA/ 533008720 / 226,43
4/ Pasek osprzętu, wielorowkowy (alternator/klima/woda/wspomaganie)/ DAYCO /DAY5PK1795 /76,21 /6 żeber, 1795mm
5/ Napinacz paska wielorowkowego/ INA/ 534 0142 30 /186,37 /śr. Zew.65mm, szer. 30mm
6/ pompa wody (SKF, HEPU, GMB, ORI) / 220 około - prośba o przykładowy symbol z intercars
7/ uszczelniacz na wałek rozrządu BILSTEIN/ FE10538/ 25,9 //
8/ uszczelniacz na wał korbowy / 100 około/ prośba o dobór z IC
9/ płyn chłodniczy / /100 /około/
suma 1244,46
Dario_P - 28-04-2010, 15:17
Witam,
Muszę wymienić rozrząd - Carisma 1.9 DID 102 km 2003 r.
Mam możliwość zakupu po bardzo atrakcyjnych cenach, tylko pozostaje wybór pomiędzy trzema firmami - Bosch, Dayco i Gates. Którą z firm polecacie? Z góry dziękuję za pomoc...
mlun - 28-04-2010, 15:39
"Bosza" do kosza jak to się mówi, Gates też omijaj. Z tych Dayco pozostaje a najlepiej jakby zakupił Mitsuboshi.
shymo a po co uszczelniacze wymieniać jeśli nie ciekną?
jolly69 - 30-04-2010, 06:30
nahosk napisał/a: | przejrzalem cały watek i mam mętlik. Wszędzie silniki Gdi, diesle, did'y itd., a mnie interesuje cari 1.6 103KM 2002r. przebieg -80kkm. Czeka mnie wymiana rozrządu. Jakie części do wymiany? |
- pasek rozrządu - Sun, Mitsuboshi , Gates ostatecznie ( ja brałem Sun)
- napinacz 1 szt - Koyo
- dwa paski wielorowkowe- alternator i wspomaganie, klima - ja mam chyba Gates
- pompa wody (przy 80 kkm nie konieczie) - GMB, Aisin
- uszczelniacze wału i wałka rozrządu ( jak ciekną) - najlepiej oryginały bo tanie szybko twardnieją..
nahosk - 30-04-2010, 09:50
i o to mi chodziło. Wielkie dzieki jolly69
robertdg - 01-05-2010, 21:46
mlun napisał/a: | "Bosza" do kosza jak to się mówi, Gates też omijaj. Z tych Dayco pozostaje a najlepiej jakby zakupił Mitsuboshi.
shymo a po co uszczelniacze wymieniać jeśli nie ciekną? | Dla Twojej Informacji, silnik DID (by Renault) w oryginale mial paski Gates i Dayco, osobiscie z zamiennika wybralbym Dayco. Mitsuboski niestety ale nie robi paska do tego silnika.
shymo, ale Ci cene wyliczyli, ja ostatnio za komplet oryginałów zaplaciłem jakieś 750zł, w skład którego wchodziło:
- pasek rozrzadu oryginał
- rolka prowadzaco napinajaca oryginał
- pompa wody oryginał
- 2xuszczelniacze wałków oryginał
- 3litry koncentratu chłodniczego oryginał
- pasek osprzetu zamiennik continental
Ponadto na rozrzadzie wystepuje jedna rolka która spelnia role napinacza, a nie 2 tak jak masz napisane na liscie.
Bedziesz kupowal z zamiennika to:
- pasek rozrzadu - Dayco, Continental, Gates ostatecznie
- rolka napinajaca - Koyo, SKF
- pompa wody - Aisin, Hepu
- uszczelniacze - Corteco
- płyn chłodniczy - koncentrat Elf (barwa zielonkawo-zółta, symbolu nie pamietam)
- rolka napinajaca pasek osprzetu - INA, SKF
- pasek osprzetu - Continental, Dayco
mlun - 01-05-2010, 22:33
Tylko nie sądzę żeby w oryginale był Gates od nas,który lubił pękać:P
robertdg - 01-05-2010, 22:59
mlun, oryginalny pasek przechodzi calkiem inne testy jakosciowe, wiec cos o tym znaczy.
shymo - 02-05-2010, 20:13
robertdg napisał/a: |
shymo, ale Ci cene wyliczyli, ja ostatnio za komplet oryginałów zaplaciłem jakieś 750zł |
Nikt mi takiej "superoferty" nie przedstawił, sam sobie przeszukałem katalog IC i powybierałem z listy , a i tak kupię w innym miejscu.
Dzięki za to podsumowanie, ale w sumie potwierdziłem wymianę rozrządu przy 280tys, teraz mam prawie 330tys, wg. książki serwisowej sugerują wymianę co 90 tys, a co 60tys podczas jazdy w trudnych warunkach, więc z rok jeszcze pośmigam, ale konfiguracja zapewne się nie zmieni .
Natomiast pasuje mi już wymienić pasek wielorowkowy, bo za ładnie nie wygląda. Czy napinacz też warto wymienić? (nie wiem kiedy był wymieniany)
|
|
|