To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Elegance by Deejay

Juiceman - 24-03-2011, 11:04

Wsadzaj 59l - zawsze to 43-45l gazu w kolo Ci wejdzie ;)
Owczar - 24-03-2011, 13:52

Bartek, tylko nie te Valteki! Weź MJ tak jak pisał Dominik i Rafał, ale nie to. Robisz w ten sposób wąskie gardło.

Co do tych 8mm, to koszt nieznacznie większy, a przy dużym obciążeniu może spadać ciśnienie w reduktorze.

Juiceman - 24-03-2011, 14:05

Owczar napisał/a:

a przy dużym obciążeniu może spadać ciśnienie w reduktorze.



Może spadać czy spada ? Wszyscy tu na forum piszą, że Valteki są do (_._) heh ja zrobiłem co prawda tylko 30kkm i jestem zadowolony. Więc co z tymi Valtekami jest nie tak ? Oprócz tego, że są tańsze w eksploatacji.

Owczar - 24-03-2011, 14:13

Juiceman napisał/a:
Może spadać czy spada


Spada, ale chodzi o to by spadało jak najmniej. Co prawda te 160KM to nie jest aż tak dużo, ale warto się zabezpieczyć.

yaro1976 - 24-03-2011, 14:35

Owczar napisał/a:
Juiceman napisał/a:
Może spadać czy spada


Spada, ale chodzi o to by spadało jak najmniej. Co prawda te 160KM to nie jest aż tak dużo, ale warto się zabezpieczyć.


a pamiętajmy ze ma tam zagościć TT (Bartek powiedziałeś A, to i musisz dokończyć temat), wiec patrząc perspektywicznie, coby 2 razy roboty nie robić... :P

robertdg - 24-03-2011, 14:40

yaro1976 napisał/a:
pamiętajmy ze ma tam zagościć TT
Więc jak ma zagościć TT, to albo wykonać dobrą ekonomiczną instalke, albo instalke z możliwością niewielkiej modyfikacji pod TT, tak czy inaczej nie ma bata na to, żeby jedna instalka działała przysilniku atmosferycznym i doładowanym :P
Owczar - 24-03-2011, 14:53

Do TT to ja bym dał 2 reduktory, 2 wielozawory i 2 rurki doprowadząjce gaz. W zasadzie poza butlą i wtryskami, wszystko razy dwa...
swinks_UK - 24-03-2011, 16:23

Eee tam TT. Chyba projekt wstrzymany, skoro idziemy w stronę LPG.

Poza tym jak Bartek chce uwolnić trochę mocy tanim kosztem, niech załozy manuala. Zawsze to te 9% więcej na kołach, no i ekonomiczniej.

Anonymous - 24-03-2011, 18:52

jeżeli ma tam zagościć TT to
Owczar napisał/a:
wszystko razy dwa...


ale wtryski też muszą być mocniejsze. więc pomysł TT raczej upadł, pamiętajcie że w stagu jest możliwa tylko jedna mapa, więc jeżeli miały by być na gazie np 2 różne moce z jakimś przełącznikiem econo i power, to trzeba zmienić sterownik bo stag tego nie ogarnie, chyba, że na gazie tylko w wersji econo, a PB na power to jak najbardziej, ale i tak może być problem z ogarnięciem dobraniem wtrysków które ogarną obie moce...

Juiceman napisał/a:
Więc co z tymi Valtekami jest nie tak ? Oprócz tego, że są tańsze w eksploatacji.


Co do przebiegów na valtekach, mj, czy hanach, dużo zależy od sposobu montażu, (muszą być w pionie), oraz od jakości gazu, równie dobrze przy pechu i kiepskim gazie po 30kkm może paść i hana i valtek. a valteki są niepolecane nie tylko na tym forum :P

Juiceman - 24-03-2011, 19:02

Derpin napisał/a:
a valteki są niepolecane nie tylko na tym forum :P


No ale czemu ? Auto będzie mi przyśpieszało o 5ms wolniej czy co ? :? Jak mi Valtek walnie to wymienie na nowy, a jak matrix walnie hmm koszt chyba dużo wyższy. Zresztą nie chce robić OT u Bartka zobaczymy co będzie zamontowane;)

Anonymous - 24-03-2011, 19:26

Juiceman napisał/a:
No ale czemu ? Auto będzie mi przyśpieszało o 5ms wolniej czy co ?


valteki gorzej się kalibrują, częściej trzeba je dokalibrować, rozkalibrowany wtryskiwacz źle podaje gaz - nie jest to zdrowe dla silnika gdy gazu jest za dużo lub za mało, ale instalator Ci o tym nie powie bo jemu nie zależy na tym, żeby Twój silnik przejechał niewiadomo jakie tysiące, kolejna rzecz to, valteki zazwyczaj są głośniejsze podczas pracy, dla jednych to wada dla innych nie, valteki mają za słabe parametry do naszych silników, źle skalibrowany wtrysk ma też wpływ na spalanie, zazwyczaj je niepotrzebnie zawyża.

a z plusów to są tanie w zakupie, tanie w naprawie, i w miarę odporne na syfiasty gaz.

reszty poszukaj na forach tematycznych.

deejay - 24-03-2011, 19:35

swinks_UK napisał/a:
Eee tam TT. Chyba projekt wstrzymany, skoro idziemy w stronę LPG.


Tak dokładnie Tomek , projekt upadł ze względu na skrzynie :wink:

deejay - 24-03-2011, 20:58

Valteki miałem w Galu 2.0 i przez 2 lata nic nie ruszałem i pracowały nawet ciszej niz benzynowe :wink: więc osobiscie nie moge o nich złego słowa powiedzieć :)
Juiceman - 24-03-2011, 22:52

Średnio 2-3 razy jestem u nich w roku na wymianach filtrów etc. więc i przy tym zawsze robią kalibracje etc. Dzięki Derpin za wyjaśnienie ; )
yaro1976 - 25-03-2011, 17:40

deejay napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
Eee tam TT. Chyba projekt wstrzymany, skoro idziemy w stronę LPG.


Tak dokładnie Tomek , projekt upadł ze względu na skrzynie :wink:


Bartku, rozwiń proszę...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group