[92-96]Galant E5xA - Luźne rozmowy o naszych galantach 7 generacji
Minuello - 25-03-2013, 18:37
Tak odbiegając od tematu ostatnio doszedłem do wniosku jadąc na obwodnicy że zobaczę co galantyna jeszcze potrafi. Zdziwienie było duże gdy udało się osiągnąć maksymalną prędkość wyskalowaną na liczniku :DDD i to bez zbędnego wysiłku
BeNeK - 25-03-2013, 18:49
W zderzaku od V6 jest fajna dokładka Dużo było by roboty żeby ją przymocować do zwykłego zderzaka ? I jak to jest z nakładkami na progi ? Da radę założyć też bez większej kombinacji do zwykłych progów ?
jacek11 - 25-03-2013, 19:22
Ta dokładka nie jest taka znowu fajna raczej tandetna a w progach,to zdaje się były gniazda do zatrzasków,albo mi się myli z innym autem.jak znajdę fotki z malowania mojego byłego,to wkleję.
k@rol - 25-03-2013, 19:43
do progów są gniazda od spodu i na boku a dokładkę poprostu można przywkrętować do zderzaka, ja tak mam bo mój ori zderzak się niegdyś troszkę połamał i mam taki od golasa
Wszyc - 06-04-2013, 09:39
Siemka panowie co tam słychać?
Mi sie Galancika nie chce w sumie robić tyle kasy pchać w niego wyprowadził bym sie na swoje a tu taki galant kaso-żerca
k@rol - 06-04-2013, 15:25
Wszyc napisał/a: | galant kaso-żerca |
wczoraj byłem na przeglądzie, sworzeń górnego wahacza lewego zaczyna wołać o pomstę, stosunkowo niedawno wymieniane końcówki drążków niedługo też się odezwą bo osłony porozrywane no i tarcze wypadało by wymienić w komplecie z klockami, do tego otwór na dwa palce w rurze przed tłumikiem końcowym daje troszkę wiejski pomruk- chwilowo "zaklajstrowany" czeka na ingerencje spawacza
kaczka81s - 06-04-2013, 23:40
Wszyc napisał/a: | galant kaso-żerca |
Co racja to racja. W poniedziałek jadę części do silnika zamówić, już sobie stóweczki szykuję Dzisiaj z kumplem sprawdziłem kompresję i wyszło równo po 10 kPa na każdym cylindrze. Chyba jest OK Jak zacznę robotę to opiszę to i tamto no i parę fotek też pstryknę
Soner - 07-04-2013, 05:26
A mnie galant w marcu pożarł sporą część pensji. Jedni mają dziurę w wydechu inni w skrzyni biegów...
Minuello - 07-04-2013, 10:18
Jakby podsumować Galant droższy od Pieniędzy
kaczka81s - 08-04-2013, 00:35
Soner napisał/a: | A mnie galant w marcu pożarł sporą część pensji |
A mi w kwietniu pożre
Minuello napisał/a: | Jakby podsumować Galant droższy od Pieniędzy |
Ano droższy
Ale jakbyś nie popatrzył drugiego takiego nie znajdziesz
marycjusz - 08-04-2013, 14:01
Panowie, przymierzam się lada dzień do obspawania mojego gala - trzeba ogarnąć kielichy, i jedno tylne nadkole.
Żeby to zrobić zamierzam z bratem kupić spawarkę, no i właśnie zaczyna się problem DO wydania jakieś 1000 - 1300 zł (najlepiej w tym żeby była spawara + butla + reduktor)
Może ktoś z was coś doradzi która spawara wystarczyłaby na takie zabawy z moim Galem ?
Tylko niech nikt nie proponuje BESTERA bo to b.dobre spawarki ale i za b.dobrą cenę
Znalazłem coś takiego np :
- http://allegro.pl/spawark...3148664535.html (tu trzeba by jeszcze butlę dokupić)
- http://allegro.pl/migomat...3149902125.html
- http://allegro.pl/polauto...3140844514.html
Co by tu kupić, żeby było dobre, żeby pospawało mojego Gala i żeby wydać tylko te max 1300 zł
Może ktoś z was zna się i coś podpowie ?
kaczka81s - 08-04-2013, 15:59
Nie wiem czy troche OT się nie zrobi bo w sumie temat o Galach nie o spawarkach, no ale jak spawarka do Gala to może nam głowy nie urwą za małe zboczenie z tematu. Trochę spawam i spawałem MIG-iem, teraz kupiłem TIG-a. Powiem Ci tak: Bass Polska nazwa do mnie nie przemawia, podejrzewam że składane w chinach jak z jakością nie wiem, ja bym tego nie kupił, ale mogę się mylić, tutaj niech głos zabiorą inni.
2 i 3 link to ta sama spawarka nie znam firmy tak jak i poprzedniej. W tym wypadku nie podoba mi się sterowanie Amperażu przyciskami, ja wolałbym pokrętło, choć może nie ma to większego znaczenia. Na szybko znalazłem takie coś
http://allegro.pl/migomat...3137425712.html
ta ma większy stopień regulacji amperażu, masz 6 stopni a nie 4, łatwiej jest dobrać odpowiedni prąd do grubości blachy, to wiem z własnego doświadczenia, no i tutaj masz 400V jeśli byś chciał spawać grubsze blachy w przyszłości, no i tu możesz założyć drut, który nie potrzebuje gazu do osłony, ma chyba proszek w środku. Do samochodu wg mnie wystarczy taka do 170- 180A. Są na rynku MIGi inwertorowe, one mają jeszcze większy zakres regulacji, ale pewnie cena też jest wyższa. Sama butla kosztuje około 200zł, reduktor kupisz za 50zł. Ja mam TIG-a Magnum, na razie nie długo, ale się sprawuje, tak więc firmę mogę polecić. Z MIG-ów używałem Einchell-e i te też polecam. Myślę że do amatorskich prac nie ma co kupować drogich sprzętów typu Bester, choć czasem warto dołożyć 100 albo 2 za kilka ulepszeń, bo czasem mogą się przydać.
marycjusz - 08-04-2013, 16:31
hehe temat jak najbardziej o GALACH - przecież wszystkie nasze Gale trzeba w końcu wyspawać albo czekać np. na urwanie kielicha Także temat jak najbardziej GALANTOWY
[ Dodano: 08-04-2013, 16:33 ]
kaczka81s napisał/a: | ta ma większy stopień regulacji amperażu, masz 6 stopni a nie 4, łatwiej jest dobrać odpowiedni prąd do grubości blachy, to wiem z własnego doświadczenia, |
No i już moja wiedza o spawarce się powiększyła Na takie porady czekam
Wszyc - 08-04-2013, 20:39
Ja mam przyciski mam spawarke za tysiaka jakiegoś Pirotec
I ma większy ze mną zapierdziel niż spawarka w warsztacie blacharskim
kaczka81s - 08-04-2013, 22:12
Ty Wszyc to akurat powinieneś dużo na temat spawania wiedzieć, no i doświadczenie na pewno masz, zwłaszcza w spawaniu "swetrów"
marycjusz napisał/a: | przecież wszystkie nasze Gale trzeba w końcu wyspawać |
Mojego też
marycjusz, jak masz jej użyć do Gala i później sporadycznie, to kupuj jakąś do 150A lub do 170A, a jeśli chcesz spawać czasem jakieś grubsze rzeczy to taka 200A, 220A by juz pasowało. Ja 170- tka spawałem profile, rury o grubości ścianki ok 3-4 mm, dawała radę, ale jak by było 200A już by było lepiej. Tak więc pomyśl do czego Ci będzie potrzebna.
Jeszcze jedna rada: MIG na 400V przy tym samym ustawieniu amperażu, lepiej będzie topił grubsze blachy, do blacharki wystarczy 230V.
|
|
|