To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Outlander PHEV

marekp - 08-11-2019, 13:46

Chetnie bym przeczytal te odpowiedz bez komentarza.

A tak przy okazji. Czy ten pojazd ma jakies zalety? Mowie o Outlanderze PHEV. Moze tak jak z Jaguarem. Sklada sie z samych wad konstrukcyjnych. Ale mimo tego sa ludzie, ktorzy je lubia. Na przyklad ja - mam dwa Jaguary klasyki. Ale V12 juz nie robia. A silnik niemal z samolotu mi sie podoba. To moze tak samo z Outlanderem. Trzeba go polubic i bedzie niezle.

MarekP

PS. Naladowalem dzis na stacji Innogy. Ona laduje do 75% moze 80% jednak. Mimo ze to Type2. Ladowal sie 3 godziny do 105% jak zawsze. Pokazal ze 38 km przejade. Sprawdzilem. Kazde 200m to byl jeden kilometr. Ten caly system elektryczny to jest jakas jedna pomylka. A to miala byc zaleta glowna. No bo silnik to jest taki sobie. A propos silnik. Czy mozesz Myjk sprawdzic ile teraz Ci pali po tym resecie? Kiedys takie dlugotrwale odlaczenie akumulatora skutkowalo tym ze silnik potrafil 15l/100 wykotlowac. Nie wiem jak jest zorganizowany ten komputer.

Myjk - 08-11-2019, 13:55

To wyłącz dźwięk i będzie bez komentarza. :P

Ja tam się do samochodów nie przywiązuje. Może dlatego nie ukrywam jego wad, bo się z nim nie utożsamiam.

Czyli przejechałeś 8km na 80% naładowanego aku?

Ciężko będzie stwierdzić ile kotłuje ICE, bo ja większość na prądzie robię. W niedzielę żona będzie w trasę lecieć to sprawdzę jak to wygląda.

marekp - 08-11-2019, 14:17

Nie - niejasno napisalem. Po prostu pierwsze metry od naladowania powoduja ze 200m znika kilometr. Potem juz mniej wiecej normalnie.

Tez sie nie przywiazuje do samochodow. Pewnie niebawem pozbede sie Outlandera bo ja nie widze zadnych zalet w tym samochodzie. Kupilem bez glebszego zastanowienia i teraz tylko klopot z nim.

Co do Jaguarow to jest zbieractwo.... moze tez sie pozbede. Oba sa w idealnym stanie wiec w Polsce ciezko bedzie znalezc nabywce. U nas kupuja w w nadziei ze to bedie luksusowy tani samochod. A tak nie jest. Jesli jest tani to zapewne juz powinien na zlomie wyladowac. Ale taki jest rynek w Polsce. Na szczescie oba maja mniej niz 50 lat to mozna je wywiezc w razie potrzeby.

Outlander w moich oczach to jest albo zabawka (mozna cwiczyc to ladowanie w nieskonczonosc) albo nieporozumienie. W moim przypdaku to drugie. Da sie nim niewatpliwie jezdzic (to zaleta) ale znam lepsze samochody do jazdy.

MarekP

Myjk - 08-11-2019, 14:59

Tak sobie myślę na temat tego spalania, i jedyne co mi przychodzi do głowy, że komputer świruje. Bo fizycznie ten silnik tyle nie spali. No może podczas pałowania z maksymalną prędkością 180/h.
marekp - 08-11-2019, 20:41

Naladowalem do pelna na stacji Innogy. To znaczy okolo 80% - tam jest wskaznik. Bylo do przejechania wedlug samochodu 37km. Przejechalem 25km. Cos mu sie ta prognoza slabo sprawdza. Akumulator mam 80%. Wedlug PHEV Watchdoga. To gdzie tu jest deklarowane 50km? Jesli jest 80% to powinien jechac okolo 40km. Nie deklarowac 37 a jechac 25. Ale to z Mitsubishi zawsze tak bylo. Mialem Lancera - wedlug fabryki mial palic 8l/100. Palil jak dobrze poszlo po 12 i wiecej. Zreszta byl jakis proces o te zanizone dane odnosnie spalania wlasnie Mistubishi. To dosc marne samochody choc byl czas ze uchodzily za bardzo sprawne. Ale to bylo i minelo.
To byl blad zakup tego auta. A moglem wziac Opla Ampere.... Co prawda juz nie produkowany ale prawdziwa hybryda szeregowa i okolo 80 km jedzie na pradzie. Tam silnik jest 1.4 litra.

MarekP

Blazer - 08-11-2019, 21:29

@marekp Ty za bardzo wierzysz w prospekty i zapewnienia producentów. VW też reklamował się jako czysty diesel :badgrin: .
50km to przejedziesz w idealnych warunkach, z tego co mi wiadomo, to producent napisał do 50km, czyli jak promocje do 70%.

Ampera jest OK, ale nie dla 4-ro osobowej rodziny- spróbuj się tam spakować np. na wyjazd w góry :shock: . Do tego próg załadunkowy jest dosyć wysoki, ale samochód tak jak napisałem dobiera się pod swoje potrzeby-dla Ciebie najlepsza opcja to może być Ampera. U mnie z tych dwóch zdecydowanie wygrywa Mitsubishi- głównie przez bagażnik, prześwit, przestrzeń pasażerską, napęd na 4 koła (choć to sięjeszcze okaże).

marekp - 09-11-2019, 09:51

Ja wiem co znaczy do 50. Mogli napisac do 500km. Albo do 5000km. Co sobie zalowac. Oni tylko gwarantuja ze nie przejade 50km na bateriach. Zasieg na bateriach do 50km - to zdanie dokladnie znaczy to: nie da sie przejechac 50km na bateriach i firma Mistsubishi to gwarantuje.

Dobrze. Bede sie pozbywal tego zlomu. Ciekawe ze nie ma nigdzie opracowania chocby takiego jak o Tesli. Pisalem wczesniej zeby zrobic swoje baterie. Przy okazji znalazlem opis baterii Tesli.
https://www.orionbms.com/...sla_modules.pdf

To jest nieporozumienie ten Outlander. Jesli ktos jeszcze nie jest zniechecony moja ocena to moze napisac na PW. Byl dzial sprzedam - teraz nie ma. Dam na jakies otomoto.

MarekP

Zeby nieco zlagodzic. Ma zalete. CHAdeMo. To pozawala na naladownie do 80% w krotkim czasie - u mnie okolo 25minut i moge na tym jechac niewiele krocej niz to ladowane 3 godziny. Bo okolo 23km. Ampera o ile wiem nie ma gniazda CHAdeMO. Czyli zasieg do 80 (gwarantuja ze nie pojade dalej choc na forach zagranicznych pisza ze ktos ponad 100 przejechal). No i potem dosc dlugie ladowanie. Nie widzialem Ampery. Raz obok mnie ladowal ale z Type 2. Ale nikogo nie bylo wiec nie bylo jak zapytac. No nie do konca Ampera. To byl Volt i ladowal przez przejsciowke - pewnie 1772 do Type2. Ale nie widzialem innego gniazda. Wiec szybko sie nie da zapewne.

Blazer - 09-11-2019, 10:15

50km jest możliwe do przejechania. Ja przejechałem max. 41km, co przy stanie akumulatora 85% daje 42,5km- gdyby miał 100% pojemności pewnie przejechałbym 50, może nawet ciut więcej. Znam osobę (z okolic Warszawy) u której stan akumulatorów to 98%, po naładowaniu potrafi nawet pokazać 60km, ale realnie wychodzi te 50 km. U niej metoda Linqvist również zadziałała przy resecie (metoda szybka nie działała).
marekp - 09-11-2019, 10:38

To jak ciut wiecej niz 50km to powinien reklamowac w Mistsubishi. Oni pisza ze gwarantuje ze wiecej jak 50 sie nie przejedzie :D .

Dobrze. Ja nie bede sie bawil tym autem. To jest zabwka po prostu. Kupie jakis samochod albo bede jezdzil XJR - da sie tyle ze ciut duzo spala kolo 17l/100 jak w miescie. Ale nie musze wykonywac figur akrobatycznych z akumulatorem i nie woze 200kg nie wiadomo po co. :D

Pamietaj ze ja mam ten samochod i nawet zrobilem inwetycje w postaci radia ktorego da sie uzywac PHEV Boxa zeby na pradzie jezdzil i naprawilem to co przyklepali w Holandii. Nalezaloby jeszcze zabezpieczyc antykorozyjnie. Tam wlasciwie nie ma zabezpieczenia. Po uprzednim uzgodnieniu z Mistsubishi - oni daja gwarancje podobno na blachy. Pewnie na perforacje czyli jak juz bedzie ruina. Zabezpieczenie to jest okolo 1500zl takie ktore dziala. Mozna taniej. Ale to uspokoi sumienie tak jak reset BMU ale niekoniecznie zabezpieczy.

MarekP

Uf. Wyprychalem zlosc - dzieki ze cierpliwie czytacie koledzy.

Co nie zmienia faktu ze sprzedam PHEV-a.

Blazer - 09-11-2019, 11:50

@marekp, najważniejsze żebyś Ty byłzadowolony- jak Ci nie pasuje puszczaj go póki można, tym bardziej że jak sam wspomniałeś poprawiłeś to i owo. Jak zarobisz będzie dobrze, ale myślę, że najważniejsze żebyś nie dołożył.
Krzysztof Sosik - 09-11-2019, 19:15

Myjk napisał/a:
marekp napisał/a:
MarekP
PS. Myjk jak resetowales?

Tym sposobem -> https://www.youtube.com/watch?v=K5P_MpAnxbg
Nie wywaliło mi co prawda błędu, ale zasięg wystrzelił 2x w górę.
Jutro rozładuję baterie do zera i znowu powtórzę tylko z dłuższą wersją.

A jaka to dłuższa wersja ? Jak zrobić ? Ja skasowałem raz krótko jak w filmie i na połowie bateri pokazał mi z 25 km ale błąd nie wyskoczył EV i zrobiłem drugi reset bo nie byłem pewny czy widziałem ten błąd i ze jest to istotne i tym razem pokazało mi już 35 km i pozostaje mi 1.30 do pełnego ładowania . Zobaczymy ile pokaże mi na pełnym ładowaniu i czy ma to przełożenie na kilometry ? A jeśli nie to trzeba zrobić dłuższy reset? Pozdrawiam

marekp - 09-11-2019, 20:20

W skrocie:

Rozladowac jak najbardziej akumulator trakcyjny
Odlaczyc akumulator 12V na 2 do 6 godzin
Wlaczyc ladowenie
Podlaczyc akumulator 12V na 4 sekundy az pyknie
Odlaczyc akumulator 12V
Ladowac do pelna - czasem pisza ze 8 godzin
Odlaczyc ladowanie
Podlaczyc 12V

Nie wiem jak to ma pomoc ale tak to wyglada.

MarekP

Tu jest opis https://www.youtube.com/watch?v=ei6OdxynmUk

Krzysztof Sosik - 09-11-2019, 20:32

Zrobiłem drugi krótki reset i jestem w szoku bo lądowanie skróciło się o 1,5h do pełna i gdy włączyłem silnik to jest 51km ??? Szok nowe tyle chyba nie mają ha ha ha . Pojeżdżę to zobaczę jak to z tym zasięgiem będzie i jak trzeba to zrobię ten długi . A co on ma niby zrobić ? Skasować pamięć bateri ?
marekp - 09-11-2019, 21:09

Wyzeruj jakis licznik dzinny i sprawdz czy przejechales 51km. Warto wziac pod uwage silnik spalinowy ktory moze sie wlaczac. W PHEV Watchdog jest opcja ile przejechal na EV.

MarekP

Krzysztof Sosik - 09-11-2019, 23:50

Zamówiłem OBD2 i kwestia Watchdog tylko ze on jest na androida a u mnie wszyscy IOS -a mamy chyba ze dziecka tablet gwizdnę. Jutro popatrzę i ja mam cały czas przekonanie że im cięższa noga tym mniej tych Km się zrobi. Teraz u mnie zima powolutku przychodzi i temperatury minusowe wiec elektryka idzie tez szybciej ale sprawdzimy wszystko . Mi pokazuje na desce w procentach ile zrobiłem na EV wiec jakiś to wyliczymy i czekam na mój sprzęt OBD2 . Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group