Outlander I GEN Techniczne - Hamulce O1 T UPGRADE
Pawel1988 - 02-07-2018, 20:27
Twardy napisał/a: | Tylne zaciski z wersji 3.0 TDI? |
Szczerze to nie mam pojęcia. Np na allegro nie znalazłem ani jednego. Jak wpisuje w Google zacisk tyl touareg lift to znajduje. Akurat z 2 tłokami nie miał za dużo na miejscu więc padło na ten 😁
Twardy - 07-08-2018, 09:45
Znalazłem firmę z W-wy która robi przewody hamulcowe w oplocie na zamówienie czas realizacji 1-2 dni. Jedynie trzeba do nich wysłać końcówki które mają być na przewodach + krótki opis całej operacji i długość przewodu. Płatność przelewem, pobraniem, gołębiem pocztowym tudzież można wysłać posłańca https://dprs.pl/pl/serwis/ Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem najlepiej kontaktować się bezpośrednio z serwisem pod numerem telefonu 22 879 97 70 i tam można wszystko uzgodnić. Cena 100zł za 1mb przewodu
[ Added: 07-08-2018, 13:08 ]
Pojawił się kolejny problem do przewodów w stalowym oplocie muszą być specjalne końcówki - te od miedzi nie pasują... Ww. firma posiada na stanie tylko z gwintem 10x1... Latałem po mieście żeby coś poszukać, czegoś się dowiedzieć i wnioski są takie, że chyba będzie lepiej strzelić sobie w łeb.. chyba, że wy drodzy koledzy macie jakieś inne pomysły, propozycje.
[ Added: 08-08-2018, 09:47 ]
Z pomocą jak zwykle zjawił się Paweł i podesłał mi firmę która robi takie przewody.
http://przewodystalowe.pl/
Czas realizacji 1-2 dni, końcówki mają na miejscu i są w stanie dorobić je do wszystkiego. Nawet do jumbo jeta Cena za 2 przewody ok. 170 zł. Dzięki Paweł !
Btw. ta firma za każdym razem gdy wyszukiwałem w google pojawiała się w pierwszej 5... wszystko sprawdziłem, tylko nie tę firmę.
Pawel1988 - 23-09-2018, 00:09
Adaptery na przód pod tarcze z Kii 320/28 gotowe . Od dziś sam na nich jeżdżę. Zmieniłem bo te z reno są dwa razy cięższe.
Bzyk_R1 - 13-07-2019, 14:33
I u mnie zawitało brembo
jaroo0 - 14-07-2019, 11:46
Idealnie. A ja chętnie kupie adaptery pod zaciski e38. Ewentualnie wzór to wytne
begu - 08-07-2020, 13:08
Hej, jestem w trakcie kompletowania hebli do zmiany w moim OT:
- zaciski
-adaptery
już zamówione, czy oprócz tarcz i klocków hamulcowych, nowych przewodów będą potrzebne jeszcze jakieś szpeja??
Bzyk_R1 - 08-07-2020, 15:28
Śruby o twardości 10.9 w rozmiarze który poda Ci Marcin. No i dystanse 22-25mm jeżeli chcesz używać oryginalne 17" felgi.
Promo44 - 21-12-2020, 13:34
Jako, że o upgrade hamulców jest 30 stron, to pozwoliłem sobie na małe podsumowanie.
1. Jak ktoś chce super heble, zwłaszcza O1T to swap z lancera evo zaciski, jarzma, itede za 2000 zł plus zestaw tarcz i klocków Stoptech za 1700 zł. Tylko trzeba mieć felgi 17 calowe.
2. Jak ktoś chce, ale nie ma 3700 zł na hebel, to robi mini upgrade do tarcz z ASX, czyli 2mm grubości więcej plus podkładki 1 mm pod zacisk.
3. Jak ktoś nie chce modzić podkładkami, to zostaje przy seryjnym rozmiarze.
W wersji 2 i 3 pakiet możliwych zestawów jest ogromny. Na tych 30 stronach przewijały się jednak tarcze i klocki jak poniżej. Dodałem też australijskie DBA z tych rzekomo lepsiejszych i polskie Mikody GT, popularne wśród użytkowników pojazdów z zeszłego wieku jako wersja tanio, ładnie (dziurki, paski i można sobie kolor wybrać) i wokół komina się nie powichrują na klocku ATE lub Textara, bo "mientki".
Osobiście skłaniam się ku Fremax w wersji ASX plus klocki Galfer za ok. 1000 zł.
Stoptech ASX 126.63067SL/SR 294x26 1250 zł
Stoptech O1 126.46078SL/SR 294x24 1440 zł
FREMAX Premium ASX BD-4644 294x26 632 zł
FREMAX Premium O1 BD-5924 294x24 690 zł
DBA Street ASX DBA 2422 294x26 580 zł
Textar ASX 92184403 294x26 372 zł
Textar O1 92135203 294x24 362 zł
Mikoda ASX GT 0571S 294x26 314 zł
Mikoda O1 GT 0931S 294x24 294 zł
klocki
DBA SP Street Performance DB1223SP 480 zł
EBC Green Stuff DP6954 351 zł
Galfer Sport 2173100 350 zł
Stoptech 308.05300 320 zł
ATE 13.0460-5958.2 97 zł
Textar 2136301 96 zł
tościk - 21-12-2020, 13:51
Promo44 napisał/a: | Jako, że o upgrade hamulców jest 30 stron, to pozwoliłem sobie na małe podsumowanie.
1. Jak ktoś chce super heble, zwłaszcza O1T to swap z lancera evo zaciski, jarzma, itede za 2000 zł plus zestaw tarcz i klocków Stoptech za 1700 zł. Tylko trzeba mieć felgi 17 calowe.
2. Jak ktoś chce, ale nie ma 3700 zł na hebel, to robi mini upgrade do tarcz z ASX, czyli 2mm grubości więcej plus podkładki 1 mm pod zacisk.
3. Jak ktoś nie chce modzić podkładkami, to zostaje przy seryjnym rozmiarze.
W wersji 2 i 3 pakiet możliwych zestawów jest ogromny. Na tych 30 stronach przewijały się jednak tarcze i klocki jak poniżej. Dodałem też australijskie DBA z tych rzekomo lepsiejszych i polskie Mikody GT, popularne wśród użytkowników pojazdów z zeszłego wieku jako wersja tanio, ładnie (dziurki, paski i można sobie kolor wybrać) i wokół komina się nie powichrują na klocku ATE lub Textara, bo "mientki".
Osobiście skłaniam się ku Fremax w wersji ASX plus klocki Galfer za ok. 1000 zł.
Stoptech ASX 126.63067SL/SR 294x26 1250 zł
Stoptech O1 126.46078SL/SR 294x24 1440 zł
FREMAX Premium ASX BD-4644 294x26 632 zł
FREMAX Premium O1 BD-5924 294x24 690 zł
DBA Street ASX DBA 2422 294x26 580 zł
Textar ASX 92184403 294x26 372 zł
Textar O1 92135203 294x24 362 zł
Mikoda ASX GT 0571S 294x26 314 zł
Mikoda O1 GT 0931S 294x24 294 zł
klocki
DBA SP Street Performance DB1223SP 480 zł
EBC Green Stuff DP6954 351 zł
Galfer Sport 2173100 350 zł
Stoptech 308.05300 320 zł
ATE 13.0460-5958.2 97 zł
Textar 2136301 96 zł |
Brakuje mi konfiguracji z BMW na przód (budżetowa wersja evo) i ostatniego wynalazku z Mercedesa na tył (choć to w fazie testów jeszcze). I to będzie wtedy takie minimum jeśli chodzi o małe podsumowanie
Bzyk_R1 - 21-12-2020, 19:56
Dokładnie tościk, kolega zapomniał że istnieje super alternatywa ktora działa z powodzeniem.
Tarcze przód Kia Optima 320/28
Zaciski 4 tłoczkowe brembo z BMW e38
Tarcze tył EVO 300/22
Zaciski tył Mercedes ML W163 2 tłoczkowe brembo by Motoweld.
Promo44 - 21-12-2020, 23:07
Bzyk_R1 napisał/a: | Dokładnie tościk, kolega zapomniał że istnieje super alternatywa ktora działa z powodzeniem.
Tarcze przód Kia Optima 320/28
Zaciski 4 tłoczkowe brembo z BMW e38
Tarcze tył EVO 300/22
Zaciski tył Mercedes ML W163 2 tłoczkowe brembo by Motoweld. |
Tak jest. Tylko do tarcz 320/28 trzeba mieć 17-tki felgi, czyli zasadniczo taniej jest dla O1T, NA mają gorzej...
DAMON - 22-12-2020, 09:34
Można jeszcze zakombinować zaciski z ASX.
A płyn hamulcowy ATE DOT 4 1L TYP 200 RACING o podwyższonej temperaturze wrzenia na sucho 280°C a na mokro 198°C przy interwale wymiany co 3 lata.
Promo44 - 26-12-2020, 20:06
DAMON napisał/a: | Można jeszcze zakombinować zaciski z ASX.
A płyn hamulcowy ATE DOT 4 1L TYP 200 RACING o podwyższonej temperaturze wrzenia na sucho 280°C a na mokro 198°C przy interwale wymiany co 3 lata.
Obrazek |
płyn ATE, to rozumiem, ale jaki bonus w skuteczności hamowania mają dać jednotłoczkowe zaciski od ASX w stosunku do dwutłoczkowych ORI skoro obsługują tę samą tarczę - mówię tu o przypadku przejścia na tarcze 294x26? Klocki od ASX, bo rozumiem, że takie trzeba będzie stosować, mają większą powierzchnię styku z tarczami niż klocki O1?
Bzyk_R1 - 26-12-2020, 21:06
Promo44, rozumiem (moje ulubione słowo ostatnio) że nie chcesz czytać tylu stron tematu bo pewnie nuda i wolisz dostać gotowe info.
Tarcze O1 to 294/24
Tarcza ASX to 294/26
Tak więc tarcze obsługują inne. W dodatku jak powszechnie wiadomo, zaciski ori 2 tłoczkowe to...dziadostwo. A korzyści z przejścia na zaciski ASX to przede wszystkim wiek o 10 lat młodsze, nie zacinają się, skuteczność hamowania porównywalna no i 2 mm grubsza tarcza a to ma znaczenie w przypadku tych śmiesznych tarcz oem. Taki hebelek z ASXa znaczenie dłużej się nie wygina, nie deformuje tarcz i nie bije tak szybko. W normalnym użytkowaniu wystarczy na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.
Promo44 - 28-12-2020, 08:23
Bzyk_R1 napisał/a: | Promo44, rozumiem (moje ulubione słowo ostatnio) że nie chcesz czytać tylu stron tematu bo pewnie nuda i wolisz dostać gotowe info.
Tarcze O1 to 294/24
Tarcza ASX to 294/26
Tak więc tarcze obsługują inne. W dodatku jak powszechnie wiadomo, zaciski ori 2 tłoczkowe to...dziadostwo. A korzyści z przejścia na zaciski ASX to przede wszystkim wiek o 10 lat młodsze, nie zacinają się, skuteczność hamowania porównywalna no i 2 mm grubsza tarcza a to ma znaczenie w przypadku tych śmiesznych tarcz oem. Taki hebelek z ASXa znaczenie dłużej się nie wygina, nie deformuje tarcz i nie bije tak szybko. W normalnym użytkowaniu wystarczy na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. |
Dwa posty wcześniej napisałem, że robię podsumowanie, więc przeczytałem te trzydzieści stron, czyli taka uwaga, że wolę gotowca, to nie trafiona. O grubszej tarczy też wiem, bo przecież napisałem poście, "mówię tu o przypadku przejścia na tarcze 294x26".
Z postu kolegi Bzyk_R1 wynika, że skuteczność hamowania przy zacisku O1 i ASX jest taka sama (przy tej samej grubości tarczy), a różnica polega na tym, że ten z ASX jest nowszy i się nie zacina. I o to mi chodziło.
|
|
|