To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Rozpórka - Lancer CYxA

April77 - 22-02-2013, 14:19

A ja jestem na kupnie rozpórki. Jak ktoś ma namiary na dobrą "używkę" lub sprzedaje proszę o maila.
Jak kupię i założę to opiszę czy coś zmienia.

Trik - 22-02-2013, 16:53

Ja zastanawiałem się nad rozpórką Staff. Tylko ciągle brakuje mi czasu żeby to wreszcie zamówić. Ba, dla zabawy zrobiłem rysunki 2D w CAD na bazie pomiarów swego auta i zdjęcia oryginalnej rozpórki, tylko nie mam gdzie tego sprawdzić/zasymulować pod względem naprężeń.
April77 - 22-02-2013, 17:10

Ale na stronie producenta staffa.pl nie znalazłem oferty do cywilnego lancera. (albo jestem jakiś ślepy :shock: )
Jak masz jakieś namiary to prześlij.

mazin - 22-02-2013, 20:43

April77 napisał/a:
Ale na stronie producenta staffa.pl nie znalazłem oferty do cywilnego lancera. (albo jestem jakiś ślepy :shock: )
Jak masz jakieś namiary to prześlij.

Znajdźcie na allegro usera "mitsustyle". Ma oryginalne rozpórki, sprzedaje je w cenie 250-350 zł. Nie, nie reklamuję go, po prostu kupiłem u niego ;-) Acha, on ich nie wystawia, trzeba pytać.

Trik - 22-02-2013, 21:45

April77 napisał/a:
Ale na stronie producenta staffa.pl

Wiem. Zadzwoniłem do kolesia (nr na allegrogo) i o tym powiedziałem, miał to uzupełnić. Na alledrogo oferta do naszego modelu była jeszcze miesiąc temu.
PS właśnie sprawdziłem jest wyszczególniony model z X (15 linia od dołu) jako poszukiwany.

April77 - 23-02-2013, 08:37

mazin, Dostałem od nich odpowiedz że wycofują się z używek a nówka .......900zł
pablo diablo - 24-02-2013, 13:27

te rozpórki mamy razem z Mazinem



a taka by była najlepsza

April77 - 24-02-2013, 14:55

Udało mi się kupić na allegro (z jakiegoś rozbitego diesla), mam nadzieje że będzie pasowało do benzyny.

A jak się ją montuje? auto powinno być podniesione (jak przy rozpórkach skręcanych) czy ma stać na kołach? Daje się jakieś podkładki?

scoratir - 24-02-2013, 18:30

Każdą rozpórkę montuje się jak samochód stoi na kołach, najlepiej na płaskim podłożu. Podkładek bym nie dawał - na pewno nie między kielichem a rozpórką. Pod nakrętkę też raczej nie bo nakrętka sama w sobie ma szeroki kołnierz. Wszystko to dla jak najbardziej sztywnego połączenia nowej rozpórki.
prosto - 24-02-2013, 21:12

pablo diablo, i jak efekt ? roznice odczuwalne ?
pablo diablo - 25-02-2013, 14:39

prosto napisał/a:
pablo diablo, i jak efekt ? roznice odczuwalne ?


Posiadałem taką rozpórkę w galancie i jak przesiadłem sie do lancera to miałem wrażenie że gorzej sie trzyma zakrętów niż stary poczciwy rekin. Na pewno warto

mazin - 25-02-2013, 15:31

Moim zdaniem warto. Co prawda mam ją już z 1,5 roku i nie pamiętam, jak było przed założeniem, ale zaraz po założeniu było pewniej w zakrętach. Nie wykluczam jednak efektu psychologicznego ;-)

Jeśli chodzi o montaż, to polecam użycie klucza dynamometryczngo - moment to 47 Nm plus minut 5. Z jedną ze śrub z każdej strony mieliśmy z Pawłem problem, bo klucz nie wchodził pod podszybie - i te śruby dokręcone zostały "na czuja", zwykłym kluczem. Stajesz na płaskim, odkręcasz wszystkie śruby, zakładasz, dokręcasz - 5 minut roboty. Do diesla i do benzyny są takie same (mowa o dieslu i benzynie 1,8, nie wiem jak w wypadku innych).

April77 - 28-02-2013, 11:26

A więc kupiłem (oryginał) używkę i wczoraj zamontowałem (w AutoKraku).
Na razie przejechałem około 150 km.
Wrażenia:
- cichsze zawieszenie, zupełnie inaczej wybiera dziury
- trzeszczące plastiki na desce (reszta auta wyciszona) UCICHŁY!!!
- inaczej prowadzi się na zakrętach, lepiej, teraz wiem co znaczy slogan reklamowy Mitsubishi- "przyklejony do asfaltu"

Dałem za rozpórkę 150 netto zł więc kwota nie duża a warto to zrobić jeśli ktoś się zastanawia

QaDo - 28-02-2013, 12:01

- trzeszczące plastiki na desce (reszta auta wyciszona) UCICHŁY!!!
- inaczej prowadzi się na zakrętach, lepiej, teraz wiem co znaczy slogan reklamowy Mitsubishi- "przyklejony do asfaltu"

1. Zgadzam się w 100% to największa zaleta rozpórek, cała konstrukcja usztywniona
2. inaczej się prowadzi.. może i pewniej, ale lancera w zakrętach nazywam lancelot, nie raz serce miałem w gardle. No chyba, że ktoś w zakręty wchodzi do 70-80km/h to tak, lancer jest ok :lol:

Rozpórkę warto mieć, szczególnie, że koszta nie są wysokie

jaca71 - 28-02-2013, 13:58

QaDo napisał/a:
2. inaczej się prowadzi.. może i pewniej, ale lancera w zakrętach nazywam lancelot, nie raz serce miałem w gardle.

Odpowiedzią może być ciężki diesel przed przednią osią ;)


April77 napisał/a:
Dałem za rozpórkę 150 netto zł więc kwota nie duża a warto to zrobić jeśli ktoś się zastanawia

jeśli nie tajemnica gdzie kupiłeś?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group