To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Stukanie, cykanie w silniku - Mitsubishi Galant

Hugo - 23-04-2017, 18:18

Dolej płynu do poziomu MAX i obserwuj. Pewnie układ się odpowietrzył i stąd susza w zbiorniczku. CE nie ma nic wspólnego z płynem w chłodnicy.
larelijux - 23-04-2017, 18:56

Ja miałem takie jazdy z chłodniczym, że przed trasą miałem stan 0 w zbiorniczku (miesiąc wcześniej wymieniony cały płyn), zalałem na maxa, pojechałem trasę, nadal był płyn po trasie w tej samej ilości, a jak miałem wracać do siebie to znowu był suchy zbiorniczek :mrgreen: Nalałem po raz kolejny full i od tamtego momentu nie trzeba było dolewać.

Hugo, na zimnym lejemy do MIN, pod wpływem ciepła stan w zbiorniczku się zwiększa. Wlewałem na MAX i się potem wylewało.

fino - 23-04-2017, 22:45

Dziękuję za cenne informacje Hugo i larelijux :) .

Koledzy, a czy nieszczelność układu wydechowego gdzieś przy kolektorze i tłumiku może mieć wpływ na kontrolkę CHECK ENGINE? Jakieś złe odczyty sondy lambda czy coś?

Zauważyłem po wymianie silnika dochodzący z dołu (pod przednimi drzwiami i maską) basowy dźwięk, dosłownie jakby była tam jakaś dziura lub brakowało jakiejś uszczelki... W poprzednim silniku było słychać tylko stukającą panewkę i lekko mruczący wydech, także stawiam na problem gdzieś przy łączeniu, gdzie grzebali mechanicy :) .

Hugo - 24-04-2017, 07:48

fino, jak najbardziej taka nieszczelność wpłynie na błąd sondy lambda.
fino - 24-04-2017, 17:02

Dzięki Hugo, dziś byłem na warsztacie i dopiero jutro będą mieli wolny podnośnik, żeby sprawdzić tę nieszczelność.

Druga sprawa to podczas dodawania gazu na rozgrzanym silniku z węża górnego przy chłodnicy (na łączeniu opaską metalową) delikatnie ucieka płyn chłodniczy, a sam wąż jest dosyć twardy, tj. nie jak kamień, ale znacząco. Czy to normalne? Płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest jak na razie na MIN, a płynu w układzie 7,5L.

Polecili mi po wystygnięciu przesunąć opaskę metalową bliżej chłodnicy i jeszcze raz ścisnąć, ktoś miał podobny objaw?

Pozdrowienia :) .

[ Dodano: 24-04-2017, 17:49 ]
Po lekkim ostygnięciu auta ścisnąłem wąż i rzeczywiście, zaczęło syczeć przy chłodnicy, przesunąłem opaskę bliżej, docisnąłem i "wygląda" szczelnie :) . Nadal jednak zastanawia mnie twardość węży po rozgrzaniu silnika :) .

mp1602 - 04-05-2017, 09:06

Dzisiaj podczas oglądania silnika zaobserwowałem że coś cyka na dobrze rozgrzanym silniku. Cyka tylko na jałowym i nieznacznie przy dodawaniu gazu i tylko na ciepłym silniku. Bardziej cyka od góry silnika przynajmniej tak mi się wydaje. Dodam filmik:

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

co to może być?

piotrkor1 - 04-05-2017, 09:44

mp1602 napisał/a:
co to może być?

Któryś z hydropopychaczy jest uszkodzony lub zatkany.

mp1602 - 04-05-2017, 10:06

piotrkor1 napisał/a:
mp1602 napisał/a:
co to może być?

Któryś z hydropopychaczy jest uszkodzony lub zatkany.


Dźwięk dochodzi jakby spod kolektora ssacego. Jesli to hydropopychacz co sie z tym wiaze? Trzeba zrzucać pokrywe czy glowice?

piotrkor1 - 04-05-2017, 11:44

mp1602 napisał/a:
piotrkor1 napisał/a:
mp1602 napisał/a:
co to może być?

Któryś z hydropopychaczy jest uszkodzony lub zatkany.


Dźwięk dochodzi jakby spod kolektora ssacego. Jesli to hydropopychacz co sie z tym wiaze? Trzeba zrzucać pokrywe czy glowice?

Pod pokrywą masz hydropopychacze pod dźwigienkami zaworowymi.

mp1602 - 08-05-2017, 15:43

pojeździłem kilka dni i zaobserwowałem że nie cyka zawsze. Przedwczoraj zrobiłem 120 km i dosłownie nic.. a dzisiaj jazda do pracy ok, ale wracając po 20 km zaczął cykać/stukać przy dodawaniu gazu powyżej 2.500 - 3 tyś rpm. Czytając tematy na forum wszyscy piszą że popychacze stukają na zimnym, a u mnie tylko na rozgrzanym. Stuk dochodzi z głowicy od strony przegrody.. jeśli to faktycznie popychacz to może stukać na ciepłym tylko? i czy przy wymianie muszę wymienić wszystkie na danej głowicy?
Krzyzak - 09-05-2017, 10:01

na ciepłym głucho puka najczęściej sworzeń tłoka
popychacze mogą cykać obojętnie od temp. silnika

mp1602 - 09-05-2017, 15:18

Silnik padł, pewnie panewka .. zaczął stukać po odpaleniu chwilę potem tylko powyżej 2 tyś rpm a potem zaczął chodzić jakby ktoś duży kamień w misę olejową włożył..
adamek90 - 09-05-2017, 17:33

Chyba trzeba mieć talent albo jeździć bez oleju żeby zajechać taki silnik :roll:
mp1602 - 09-05-2017, 17:58

talentem to był poprzedni właściciel.. ja zrobiłem ledwie 3.500 km po zakupie jeżdżąc spokojnie

[ Dodano: 15-06-2017, 19:18 ]
miałem problemy z silnikiem jak pisałem wcześniej. Auto dostało nowy słupek bez osprzętu(wszystkie graty przełożone zostały z mojego) ogółem silnik świetnie pracuje, ale wczoraj i dzisiaj zapaliły mi się jednocześnie kontrolka aku i ciśnienia oleju. Dodam że przed wymianą silnika jak i teraz słyszę gwizd przy dodawaniu gazu jak bym miał turbawkę. Czy oba problemy mogą być związane z alternatorem?

Krzyzak - 15-06-2017, 22:02

mp1602 napisał/a:
Czy oba problemy mogą być związane z alternatorem?
tak, brak masy najczęściej (kontrolki)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group