To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - STAG czy BRC do OIII 2017 2.0 benzyna

Amstaf11 - 16-05-2019, 13:16

Druga generacja miała inny silnik.....We wrocku w serwisie stoi o3 z ameryki po gazie z zerowym sprężaniem... Ale pewnie gazownik skoro pobrał kasę to wie co robi. Wszytko zależy od instalacji w Czechach maja instalacje brc w mitsubishi od razu u dealera i działają.
tomo63 - 16-05-2019, 15:12

Okaże się za kilka lat czy wiedział co robi. W AutoGT w Warszawie straszyli, że silnik padnie po 80000km albo szybciej. Po rozmowie z gazownikiem i mechanikiem olałem to, bo opinia była taka, że jak na gazie ma paść po 80 to na benzynie nie powinien dociągnąć 160k km.
Teraz robi się g_wniane silniki tak generalnie, więc jak dla mnie szkoda sobie głowy łamać.
Jakbym miał wejść w LPG, lubre i dotrysk w jednym, to bym temat w ogóle odpuścił bo opłacalność byłaby zerowa.
BRC ma u nas słabą/średnią opinię. Mój gazownik ich olał bo warunek był taki że ma montować tylko BRC (obecnie Landi i generalnie co sobie życzysz), więc mu się to nie kalkulowało).

Amstaf11 - 16-05-2019, 17:39

Ja teraz mam najechane 50000 na gazie i jedną regulację zaworów profilaktycznie. Mam założony czytnik obd i podczas jazdy od czasu do czasu w telefonie sprawdzam korekcje paliwa. Jak jest na minusie znaczy odejmuje paliwo jest ok. Jak jest do 10% na plusie też jest ok. Jak korekty są większe jadę na kontrolę i regulację do gazownia ( jest zaprzyjaźnionym i nie płacze )😁
tomo63 - 16-05-2019, 19:19

Masz Qbox Basic czy Plus? Plus chyba powinien sam sobie po OBD cos tam korygowac jak BRC SQ32.
Marcino - 17-05-2019, 09:12

Amstaf11 napisał/a:
Mam założony czytnik obd i podczas jazdy od czasu do czasu w telefonie sprawdzam korekcje paliwa.

A to moze się tak dynamicznie zmeniać?
Ja jak ustawię sobie dobrze LPG to sprawdzam za jakiś czas i widzę co się dzieje. Znajomemu ustawiłem C5 na stagu to ma -3% po 8 miesiacach... wiec jest dobrze, Ale zebym na bieżąco sprawdzał to chyba przesada.
Interseuje się tematem bo przymierzam się też do OIII i jak kupię napewno założę LPG...

Amstaf11 - 17-05-2019, 10:02

Panowie
Jade w trasę i włączam na smartphonie program łącze się z obd i widzę co sie dzieje. To nie jest obciążające ponadto ja nie mapuje mapy tylko robi to Gazownik swoim programem. Lepiej zapobiegać niż naprawiać to nic nie kosztuje. Moje spostrzeżenia z wyjazdu na majówkę samochodem z trumną na dachu i 5 rowerami na haku ( jeden dziecięcy pomiedzy dorosłymi :D ) oraz 4 osobami i 1 dzieckiem na pokładzie to prawie 15l lpg oraz min. 0,5 - 0,8 benzyny na 3000 km. Predkość średnia ok 100 km/h. Jak kupowałem pierwsze o3 to tak mnie straszyli kłopotami z lpg że dmuchałem na zimne, a potem okazało się że wilk nie taki straszny. Ja mam gazownika pod bokiem i w kazdej chwili mogę go prosić o kontrolę lub korektę mapy wtrysków. Na razie wszystko jest ok dlatego kupując drugiego o3 gaz założyłem przy przebiegu 500km i wszystko działa :D
Ja polecam lpg do o3 :mrgreen: Polecam też regularne przeglądy i regulacje :mrgreen:
Ponadto informuję, że nie mam żadnych związków z branżą motoryzacyjną :mrgreen:

[ Dodano: 17-05-2019, 10:08 ]
Sorki jeszcze nie doczytałem poprzedniego postu
Tak to zmienia sie dynamicznie. Program pokazuje 2 korekty: chwilową i stałą . Jak chwilowa wyjdzie poza określony zakres zmienia się stała korekta. To widać na wykresie ponadto przy problemach z gazem fachowiec najpierw prosi aby przejechać kilkadziesiąt km na benzynie celem powrotu ustawień sterownika do fabrycznych.
Pozdrawiam i idę pracować :D

[ Dodano: 17-05-2019, 10:10 ]
znowu błąd zuzycie benzyny na 100km

plecho1 - 17-05-2019, 10:39

Jeśli instalację ręcznie ustawi się na korekty w całym zakresie obciążeń i obrotów według korekt podglądanych przez OBD to nic samo nie ma prawa się zmienić. Jeśli jednak instalacja nie jest dobrze ustawiona to takie skoki korek będą się zdarzały.
Autoadaptacja sterownika LPG podpiętego pod OBD auta nie jest zbyt dokładna bo jest to regulacja działająca z pewną zwłoką bo korekty pokazywane przez sterownik silnika są już wynikiem odczytanego składu mieszanki przez sondę natomiast sterownik LPG wprowadzając korekty na podstawie przeczytanych korekt ze sterownika silnika poprzez OBD robi to znów po pewnym czasie co powoduje że te korekty odnoszą się do zupełnie innego zapotrzebowania na paliwo niż jest obecnie. A jeszcze jak przewody gazowe po między wkrętkami w kolektorze a wtryskami są dość długie to powstaje kolejna zwłoka i dawka ma już się zupełnie nijak do aktualnego zapotrzebowania silnika na paliwo.
Jeśli sterownik LPG nie działał by na zasadzie mnożnika czyli odnoszenia się do czasu wtrysku benzyny wyliczając czas wtrysku gazu tylko działał by według niezależnej mapy i dodatkowo korzystał by z sygnału sondy lambda to może działało by poprawnie.

Amstaf11 - 17-05-2019, 11:40

Tak własnie mam zrobione. Własna mapa korygowana co jakiś czas ręcznie. Moim zdaniem korekty spowodowane sa w większości jakością gazu. Widać to po filtrze gazu. Wymieniam co 5000 km i zawsze jest ciemny. Taka uroda lpg. Lpg w stosunku do benzyny ma dłuższy czas spalania mieszanki co powoduje wyższą temperaturę spalania a w konsekwencji uszkodzenie zaworów które nie są do tego przystosowane. Stąd dotrysk benzyny obniżający temperaturę spalania przy wyższych obrotach silnika i konieczność dokładnej regulacji mapy wtrysków aby silnik nie pracował z małą dawką gazu bo to generuje wyższą temperaturę itd. Stąd korekty na minusie ( odejmują nadmiar gazu ) lub w plusie ( do 10% dopuszczalne ).
Przebieg auta od przeglądu do przeglądu to ok. 10000 km tak więc jesli ktoś o to nie dba i nie korzysta z przeglądów to pewnego dnia będzie zong 8) Zła korekta nie boli nie piszczy a jak jest ubogo to człowiek się cieszy bo niby mało spala i jest ekonomiczny a tu trzeba wyposrodkować bo potem w rachunku ciągnionym remont głowicy i dalsze problemy :lol: Ale koniec tej pseudo technicznej tyrady :shock: rozpoczynamy weekend dobrej pogody :D :D

plecho1 - 17-05-2019, 12:59

Zamiast dotrysków lepiej zastosować wariator wyprzedzenia zapłonu który spowoduje że przed otworzeniem się zaworów wydechowych mieszanka gazu z powietrzem zdąży się dopalić dzięki czemu zostanie lepiej wykorzystana (większy moment obrotowy i odrobinę niższe spalanie) oraz zawory będą się zużywały jak na benzynie. Taki wariator to koszt około 200 - 250 zł + montaż co z resztą nie jest jakoś strasznie trudne jeśli umie się lutować i czytać schematy.
acent - 17-06-2019, 12:19

Czy ma ktoś zainstalowany emulator wskazania benzyny. U mnie zatrzymał się na 3 kostkach od dołu i stoi. Ja często tankujecie benzynę lub ile wychodzi na 100km?
Krasnal77 - 14-07-2021, 18:05

Czy ktoś może montował lpg w Silesia Cars.
Gość ma bardzo pozytywne opinie na Śląsku na montaż trzeba czekać prawie dwa miesiące.
Do samochodu Outlander 2.0 z 2017 zaproponował Polskiego producenta KME.

popiolekpolska - 15-07-2021, 07:22

Ja montowałem w Katowicach na Hallera BRC i mogę śmiało polecić.
Marcino - 15-07-2021, 08:18

Krasnal77 napisał/a:
Czy ktoś może montował lpg w Silesia Cars.
Gość ma bardzo pozytywne opinie na Śląsku na montaż trzeba czekać prawie dwa miesiące.
Do samochodu Outlander 2.0 z 2017 zaproponował Polskiego producenta KME.

No ponoc jeden z lepszych. Musisz pszukac na LPG forum czy maja w realizacji Outlandera.
Jaka cena u nich z ciekowosci za montaz?

acent - 15-07-2021, 09:12

Tak ja montował i mogę polecić. Mam STAG i jest ok, KME też jest ok. Montowałem 2019 i też czekałem 2 miesiące. A propos emulatora wskazania benzyny, to nie trzeba system resetuje się po ok 8 h i następuje odczyt z baku.
Krasnal77 - 16-07-2021, 01:28

Na zestawie KME 3700 zdecydowanie najdroższy gazownik ,ale za jakość się płaci.
Jak się zdecyduje na montaż lpg to właśnie w tym warsztacie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group