To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - SPIDER'Q50

robertdg - 12-05-2017, 08:34

Bartekkita napisał/a:
A do Waszej dysputy o spalaniu to ja dorzucę 3.6PB prawie 300koni na bezpośrednim wtrysku z nowego Dodge Chargera, z 600km na wysokościach 1300-2800 m.n.p.m. połowa spokojnie, druga połowa już sporo szaleństw wyszło mi 8,61l/100km.
Dobra dobra, tam jest 8-mio stopniowa skrzynia i zongluje biegami jak szalona, to auto pali mniej po miescie niż Lancer 1.8 140KM, tez porównanie bez sensu, bo oba auta znacznie odstaja od siebie pod kazdym względem, jakby porównywać chomika do szczura.
SPIDER-ek - 12-05-2017, 08:59

Dodge Chargera bardzo fajne autko, tylko żeby był dostępny diler w PL. Ja myślałem jeszcze o Fordzie Mustangu, moja żona była za bo bardzo jej się podoba ale obawiała się właśnie spalania i duży minus że tylko jedna para drzwi, w Dodge nie ma tego problemu :)

Wiadomym jest że moje serce bije do V8 ale rozum swoje :)

Co do minusów diesla to nie jest tak źle jak się ma nowe auto i nie ma ich więcej niż benzyna. Jak ktoś jeździ w trasy to nawet ten owiany złą sławą DPF nie sprawia problemów, nawet nie wiem że jest:) Podobnie nie czuje w ogóle turbosprężarki jakby jej nie było:)

Bartekkita - 12-05-2017, 13:50

Owczar napisał/a:
Jak jest spora butla to jeszcze te postoje co 4h są w sam raz.


Do mojej butli wchodzi 55-57 litrów(czyli jest raczej duża) jadąc 140 na zachodnim gazie mam spalanie około 11 litrów/100km LPG czyli maksymalnie robię 500km co daje 3,5h do tankowania, także te 4h-5h to już tylko przy snuciu 110-120 przynajmniej w Galu. Nie wiem ile Ci Lex bierze, ale myślę, że podobnie.

robertdg, ale tu koledzy rzucali do porównania min. V8 z LPG z Lexa, więc nie wiem czemu wolnossące PB(dla mnie niegazowalne) o podobnych parametrach nie może się liczyć ;)

Olivia - 12-05-2017, 18:05

Zagłuszanie dźwięku, dźwiękiem jest znana z czasów II WŚ z czołgów. Kiedy następował wystrzał pocisku w słuchawkach załogi wydobywało się takie piknięcie które można porównać do dźwięku z systemu BIOS, ale te ciut dłuższe, około 2 sek. Najpierw wymyślili to Rosjanie i wprowadzili do dział samobieżnych klasy IS-2. Ale na większą skalę wprowadzili to Brytyjczycy w swoich czołgach.
Obecnie likwidatory dźwięku są używane w aktywnych słuchawkach używanych m in. przez żołnierzy/funkcjonariuszy sił specjalnych którzy operują w pomieszczeniach zamkniętych czy mechaników pokładowych pracujących w maszynowniach statków.
Co tyczy się lotnictwa cywilnego jest to rzadziej stosowane z uwagi na co raz cichsze silniki wykorzystywane w samolotach. Nie mniej jednak osobiście również używam aktywnych likwidatorów dźwięku.

Kiedy pokażesz jak Twoje autko wygląda ? Jestem ciekawa jak wygląda środek.

robertdg - 12-05-2017, 19:50

Bartekkita napisał/a:
więc nie wiem czemu wolnossące PB(dla mnie niegazowalne) o podobnych parametrach nie może się liczyć
Może sie liczyć, tu kwestia znacznej róznicy w napędzie
SPIDER-ek napisał/a:
Dodge Chargera bardzo fajne autko, tylko żeby był dostępny diler w PL.
A co za problem, skoro idziesz do salonu Fiata i wszystkie graty bez problemu dostajesz, Lancie Theme znasz :?: Spectrum jest szersze niż się wydaje ;-)
Bartekkita - 12-05-2017, 21:13

Cytat:
A co za problem, skoro idziesz do salonu Fiata i wszystkie graty bez problemu dostajesz, Lancie Theme znasz Spectrum jest szersze niż się wydaje
_________________


Ciekawe jakie pokrycie z tym Chargerem po 2015 wiesz może?

robertdg - 12-05-2017, 21:31

Nie, wiem że w modelach do 2014r. jakichś wiekszych utrudnien nie ma, wszystko kwestia na jaki warsztat trafisz z reguły chca nawijac makaron na uszy, ale to trzeba z dystansem, najlepiej na wlasną ręke szukać detali - ale na to trzeba mieć czas, albo rzetelnych ludzi
SPIDER-ek - 15-05-2017, 17:17

Panowie kolejna porcja informacji

Pomiary zrobione przy 10st C, z jedną osobą na pokładzie o wadze 78kg i bez bagażu, ciśnienie w oponach 2,7 bar (przód i tył)

Prędkość tempomatu / czas przejazdu / obroty na minutę / średnie spalanie wg komputera / dystans / temperatura

- 130km/h ( 2min:26sek) (2000 obr/min) Avg 5.2l/100km !!! 5km 10st C
- 130km/h ( 4min:53sek) (2000 obr/min) Avg 5.2l/100km !!! 10km 10st C
- 130km/h ( 7min:21sek) (2000 obr/min) Avg 5.1l/100km !!! 15km 10st C
- 130km/h ( 9min:45sek) (2000 obr/min) Avg 5.1l/100km !!! 20km 10st C
- 130km/h (12min:12sek) (2000 obr/min) Avg 5.1l/100km !!! 25km 10st C
- 130km/h (14min:39sek) (2000 obr/min) Avg 5.0l/100km !!! 30km 10st C
- 130km/h (17min:05sek) (2000 obr/min) Avg 5.0l/100km !!! 35km 10st C
- 130km/h (19min:31sek) (2000 obr/min) Avg 5.0l/100km !!! 40km 10st C
- 130km/h (22min:00sek) (2000 obr/min) Avg 5.0l/100km !!! 45km 11st C
- 130km/h (24min:24sek) (2000 obr/min) Avg 5.0l/100km !!! 50km 11st C
- 130km/h (26min:55sek) (2000 obr/min) Avg 4.9l/100km !!! 55km 11st C
- 130km/h (29min:15sek) (2000 obr/min) Avg 5.0l/100km !!! 60km 11st C

- 140km/h ( 2min:16sek) (2125 obr/min) Avg 5.4l/100km !!! 5km 15st C
- 140km/h (13min:33sek) (2125 obr/min) Avg 5.5l/100km !!! 30km 15st C
- 140km/h (15min:55sek) (2125 obr/min) Avg 5.6l/100km !!! 35km 15st C

- 150km/h (4min:17sek) (2250 obr/min) Avg 6.8l/100km !!! 10km 10st C
- 150km/h (6min:19sek) (2250 obr/min) Avg 6.8l/100km !!! 15km 10st C

- 160km/h (1min:59sek) (2375 obr/min) Avg 7.2l/100km !!! 5km 9st C
- 170km/h (1min:52sek) (2600 obr/min) Avg 7.6l/100km !!! 5km 10st C
- 180km/h (1min:46sek) (2750 obr/min) Avg 7.8l/100km !!! 5km 10st C
- 190km/h (1min:40sek) (2975 obr/min) Avg 9.1l/100km !!! 5km 10st C
- 200km/h (3000 obr/min)

Udało mi się przejechać ponad 100km na tempomacie i ani razu nie nacisnąć hamulca i gazu
dystans: 100km
czas: 48:47
prędkość: 130km/h ustawiona na tempomacie
Avg: 5.1l/100km
temp: 11 st C
ciśnienie w oponach: 2,7 bar (tył i przód)

oraz odkryłem że gdy mineła 1h drogi z prędkością 130km/h (tempomat) to dystans przejechany który wskazywał komputer to 123km
Więc muszę przetestować na GPSie jaka jest faktycznie prędkość, bo z tego by wynikało że o 7km zawyża swoje wskazania tempomat.
dystans: 123km
czas: 1h
prędkość: 130km/h ustawiona na tempomacie
Avg: 5.1/100km
temp: 11 st C
ciśnienie w oponach: 2,7 bar (tył i przód)

Oraz średnie spalanie z odcinka 365km bez tempomatu, dużo przyśpieszeń, dużo hamowań, ogólnie duża dynamika
dystans: 365km
czas: 2h:42min
Avg speed: 135km/h
Avg: 7.5l/100km
temp: 21 st C
Ciśnienie w rozgrzanych oponach urosło do 2.9 bar (przód) 2.8 bar (tył)
Sądzę że nie jestem w stanie jechać dynamiczniej niż w/w, bo co innego dynamika a co innego włączenie tempomatu na autostradzie w niemczech na dużej prędkości.


p.s nie mam kiedy wrzucić jakichkolwiek fotek z samochodu bo nie mam kiedy zrobić zdjęć, jak to brak czasu to pogody nie było :)

SPIDER-ek - 17-05-2017, 15:07

Dzisiaj nabyłem kolejne cacko do zabawy a mianowicie sonometr Benetech GM1356.
Wystarczy już pomiarów spalania, teraz czas na pomiary głośności:)
Z racji tego że urządzenie ma możliwość rejestracji i zapisu na komputerze to pobawimy się więcej :)

Na razie takie zgrubne dane na szybko:

Otoczenie na zewnątrz samochodu (w garażu): 37 dB
Otoczenie wewnątrz samochodu (w garażu): 35 dB

Silnik zimny (samochód stał 3 dni):
wewnątrz w samochodzie przy uruchomionym silniku: 52dB
na zewnątrz w garażu przy uruchomionym silniku: 68dB
przy prędkości 90km/h: 63dB
przy prędkości 120km/h: 68dB

Silnik ciepły:
wewnątrz w samochodzie przy uruchomionym silniku: 46dB
na zewnątrz w garażu przy uruchomionym silniku: 65dB
pod maską: 76 dB
przy prędkości 50km/h: 50dB
przy prędkości 60km/h: 60dB
przy prędkości 120km/h: 63dB
przy prędkości 140km/h: 67dB

Będziemy robić większe badania jak ogarnę nagrywanie, sonometr i auto naraz,
muszę na jakieś przyssawki na stałe pomontować GoPro aby obejmował sonometr i prędkościomierz.

deejay - 17-05-2017, 22:39

SPIDER-ek napisał/a:
wewnątrz w samochodzie przy uruchomionym silniku: 52dB
na zewnątrz w garażu przy uruchomionym silniku: 68dB
przy prędkości 90km/h: 63dB
przy prędkości 120km/h: 68dB


Prawie identyczne wyniki pomiarów jak u mnie :P Więc nie jest az tak zle z tym Renault :wink:

SPIDER-ek - 17-05-2017, 22:51

deejay napisał/a:

Prawie identyczne wyniki pomiarów jak u mnie :P Więc nie jest az tak zle z tym Renault :wink:


Elegancko, też na zimnym?
A jak twój raport spalania? porównywałeś z moim?

deejay - 17-05-2017, 23:03

SPIDER-ek napisał/a:
Elegancko, też na zimnym?
A jak twój raport spalania? porównywałeś z moim?


Na ciepłym robiłem pomiar na postoju.
Co do spalania to tym masz chyba 8-mio biegową SB , u mnie moja skrzynia ma na niższych biegach mniejsze obroty , bo np przy 70km/h mam ok 1230 /min , a przy 140 km/h mam ok 2450/min.

SPIDER-ek - 17-05-2017, 23:13

Mam 7G-tronic z mercedesa zresztą tak samo jak 2.2d silnik.
deejay - 17-05-2017, 23:16

No właśnie i ten 7 bieg robi swoje .... 😉
SPIDER-ek - 17-05-2017, 23:28

Jak będziesz miał jakieś raporciki ze spalania, to wrzucaj bo jestem ciekawy z chęcią bym porównał przy podobnych prędkościach do moich.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group