To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Opony wielosezonowe

m4rud3r - 30-12-2018, 09:21

Jak dla mnie na 18 auto jest twardsze, na 16 takie "gumowe jak piłeczka" ;-) Takie miałem odczucia przynajmniej. Teraz jeżdżę na 18 zimowych i mam znacznie lepsze odczucia z prowadzenia auta ;-) Ale każdy lubi co innego.
krzychu - 31-12-2018, 19:22

Niektóre firmy przy fabrycznych 18-stkach przy chęci zakupu 16-stek na zimę proponują wersję XL która powinna lepiej się sprawdzać w takiej sytuacji. Można też brać z większym indeksem nośności.

Ja miałem taką opcję i nawet za 1zł komplet opon i felg 16 (poszły na allegro), a jeżdżę na Continentalach 18 cali. Fajne oponki chociaż lepiej przyśpieszają na lodzie niż hamują...

kazik70 - 12-01-2019, 16:37

Mamy wreszcie prawdziwą zimę, jest śnieg i były większe mrozy -10c. I wydawało by się że opony Bridgestone Weather Control A005 całkiem nieźle sobie dają radę.
Z parkingów nie miałem problemu z wyjazdem, jak koła mocno mielą zapinam 4x4 i jest git.
Zrobiłem kilka tras, główne drogi raczej czarne lub w niewielkim stopniu zaśnieżone, jeżdżę raczej szybko, dużo wyprzedzam, mrozy nic w temacie nie zmieniły.
Kilka razy byłem też na bocznych drogach, które nie były posypane. Jazda znacznie wolniejsza, ale jeździłem raczej jak reszta.

Do porównania mam podobne konstrukcyjnie auto ASX, ta sama płyta podłogowa, ten sam prześwit, na zimowych Hankook'ach, model mało istotny, w każdym razie opona średniego segmentu a nie premium jak Bridgestone

I tu pojawia się spora różnica na korzyść zimowych hankooków.

Pierwszy raz poczułem to gdy jechałem za ASX,em i zjechaliśmy z głównej na drogę gdzie zalegała gruba warstwa błota pośniegowego.
ASX jechał około 8dych i nie czułem się komfortowo jadąc za nim, w kilku miejscach przyhamowując ABS potrafił "pryknąć"
Kierowca ASX twierdzi że miał duży zapas przyczepności na tej drodze. Dla mnie w 100% bezpieczna prędkość była ze 20km/h niżej.

Drugi raz miał miejsce dzisiaj, zjechałem w dół wąwozu z długiej nie ośnieżonej górki, około 60-80m długa.
Nie mogłem wrócić cały czas koła się uślizgiwały.
Trochę też mnie rozczarował outlander bo w połowie górki, dostaję komunikat że napędy 4WD przegrzane i zabiera/rozpina mi napędy :/
Czy ja mam coś uszkodzone? Czy ten typ tak ma? Wszystkie oleje w mostach/dyfrach itp przed zimą zmienione.

Szalę goryczy hehe przelał ASX z przednim napędem dał radę skubany :lol:
W prawdzie z problemami ale ostatecznie z długiego rozbiegu za drugim razem wyjechał a ja zostałem.
Musiałem zasuwać do sąsiedniego miasta po łańcuchy i w tedy elegancko pomalutku, sobie wyjechałem.

Wnioski, uważam że opony do miasta lub dla kogoś kto trzyma się głównych tras do spokojnej jazdy zimą jest ok.
Ale dla kogoś kto mieszka na wsi lub ma regularnie jakąś boczną nieośnieżoną drogę będzie rozczarowany.

Zobaczymy jak będzie latem, na zimę zastanawiam się czy nie kupić sobie chociaż dwóch zimówek :)

Pozdrawiam wszystkich

raptor - 13-01-2019, 07:38

Odciął Ci przegrzane sprzęgło wielopłytkowe, bo na tych badziewnych oponach musiał non sto walczyć o przyczepność. Poruszając się poza centrum miasta totalną głupota jest wybór wielosezonowych, na śniegu/błocie jak sam napisałeś strach jechać, w lato na rozgrzanym do 50-60*C asfalcie może Ci braknąć drogi hamowania albo szerokości w łuku. Ja w tym tygodniu wymieniłem 5.5 roczne zimowe blizzaki 4mm bieżnika bo strach było na nich jechać, komplet nowych 16" cooper weathermaster wsc 1300zł, to jest tak duża cena za 100% bezpieczeństwa zimą ? Wielosezon poleci w 3 lata normalnej jazdy, i znów będziesz musiał kupić opony. 3 lata niespokojnej jazdy, czy dadzą radę w danej sytuacji. Opony za 2.5-3k zł gdzie za 3k zł masz komplet średnich zimówek i komplet bardzo dobrych letnich 18".
kazik70 - 13-01-2019, 16:02

Kolego, żadne opony nie dadzą Ci 100% bezpieczeństwa, trzeba zawsze dostosować prędkość do warunków.
Na gorszych oponach trzeba po prostu jeździć wolniej, to czuć na ile można sobie pozwolić.

Nie przekręcaj moich słów albo przeczytaj je jeszcze raz.
Wielosezon który posiadam działa na błocie pośniegowym trzeba wolniej jechać, w tedy nie ma strachu.
Taki był sens.

Przeczytaj cały wątek, zobaczysz dlaczego się zdecydowałem na wielosezon.
Coraz więcej ludzi sobie chwali, więc chciałem sam sprawdzić na własnej skórze, taki eksperyment.
Skoro już z takich korzystałeś, było trzeba się wypowiedzieć wcześniej zanim zakupiłem i mi oraz innym odradzić.
Wcześniej pytałem się o markowy wielosezon vs tanie zimówki.
Jest to jednak wygoda, aspekt ekonomiczny pomijam nie jest dla mnie tak bardzo istotny.
Jak by się okazało że jest całkiem źle kupiłbym inne.
Opony na głównych drogach się sprawdzają, na śniegu też tylko trzeba wolniej jeździć. Brać poprawkę na to że nie jest to pełnoprawna opona zimowa.
Jak ktoś mało jeździ to spokojnie da radę te marne zimy przejeździć, tym bardziej jak trzyma się miasta lub głównych tras.

Dla zabawy wcześniej trochę po leśnych zaśnieżonych drogach jeździłem i było całkiem ok to i na sanki chciałem spróbować,
nie dały rady dzielę się z tym, a ty mnie od głupców, chcesz mi mówić gdzie mam jeździć? Mów mi jeszcze jak mam żyć. :finga:

Pseudo0000 - 19-07-2019, 14:28

Witam. Zastanawiam się właśnie nad zakupem michelin crossclimate 18 225/55.trafil mi się komplet takich opon za 2tys. W sklepie po około 720 za sztukę lecz te typowo suv maja index 98 a te które się trafiły index 102 czyli teoretycznie większy nacisk na jedno koło i powinny być mocniejsze. Co sądzicie o tej różnicy i które powinny być lepsze bo już się zielony zrobiłem :D jak wgl się u was spisuja crossclimate???
Dzięki i pozdro

kajos - 19-07-2019, 15:57

jezeli nie przewozisz ciezarow nie ma sensu kupowac z wiekszym indeksem opon
Pseudo0000 - 19-07-2019, 18:30

Nie przewoze ale wiesz to już jest różnica 600zl. Będzie jakaś różnica w jeździe, zużyciu, komforcie lub czymkolwiek między 98 a 102?
apollo99 - 19-07-2019, 18:45

Opony z większym indeksem będą twarde przez co komfort jazdy na nich ucierpi.
Marcino - 01-10-2019, 12:25

Poszukuje zimówek 216/65/17
Jezdzi ktos na Falken Eurowinter HS01 SUV

Rozmiar: 215/65R17

albo
Apollo Aspire XP Winter
215/65R17 99 H

Bo można kupić równiez Imperiale w dobrej cenie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group