To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Citroen C5 2.2 HDI

mkm - 28-09-2019, 20:28

sampler, ja doczytałem - Ty nie zrozumiałeś.

Żartem jest max. przebieg 200tys - bez względu na rodzaj skrzyni lub innego podzespołu.

Krzyzak - 28-09-2019, 21:53

sampler napisał/a:
Rozumiem, że żartujesz.
Marcin bardzo binarnie traktuje gaz :) - ja tam nie narzekałem - gdy chciałem, to nikt nie startował ze świateł lepiej niż srebrna strzała :) i to wcale nie wciskając gazu mocniej niż 3/4
mam spore porównanie, bo mam też mazdę z automatem, w ogóle nic innego jak automat u mnie nie wchodzi w grę, więc wybierając auto jeździłem różnymi automatami i ten z galanta naprawdę fajnie pracuje
gdyby miał jeszcze 1 bieg więcej też byłoby super

abdul - 29-09-2019, 11:26

sampler napisał/a:
Rozumiem, że żartujesz

sampler, nie żartuje. Wiem, że w C4 AM6 to rarytas ale tak mnie wkurzała ta skrzynia, że po pół roku sprzedałem auto :wink: Ogólnie jako skrzynia wszystko ok nic nie biło, nie szarpało ale były dni, że płynnie zmieniała biegi a następnego dnia po prostu jakby nie wiedziała czy redukować czy wbić wyższy bieg... Dobrze, że chociaż były łopatki przy kierownicy to można było samemu się pobawić. Nie wiem może też i przebieg ma znaczenie. Nie wiem ile jest u Ciebie nalatane ale u mnie było ok. 300 tys. i niektórzy na grupie Citroena pisali, że przy takim przebiegu ta skrzynia już dawno powinna być regenerowana.

Owczar - 29-09-2019, 11:51

Też jeżdżę tylko autami z AT.

Choć galanta bardzo lubię, to będąc obiektywny, automat poza bezawaryjnością i bezobslugowoscia (pomijając wieloklin), jest słaby bo ma tylko 4 biegi.

Zawszę ruszam z wolnego pasa nawet gdy za skrzyżowaniem się kończy.
To powoduje, że w 50% przypadków ten z pasa obok daje gaz do oporu tak jak ja.

I niestety startując od razu po zmianie świateł musiałem ustępować miejsca klasycznym malolitrazowym autom. Raz na 100m nie byłem w stanie nadrobić długości auta by wjechać przed Yarisa 1 gen który ruszył z buta.
Na autostradzie bez redukcji do 3 biegu przy 120km/h diesel 1.6 przedstawicieli handlowych spychał mnie z drogi.
Innym razem bez kickdownu nie byłem w stanie odejść carismie - nawet nie wiem z jakim silnikiem była. A z kickdownem i tak nie zostawała w tyle.
Reasumując, ta skrzynia zabijała całą frajdę i elastyczność tego silnika. Jedno muszę mu przyznać, nie jest tak gumowy jak niektóre klasyczne automaty i pięknie rusza od zera. Gdyby miał 5 biegów byłaby bajka.

Am6 też idealny nie jest i porównaniu do skrzyni w Lexusie trochę mniej kulturalnie zmienia biegi, czasem się zastanawia (ale to i w Lexusie się zdarza). Ale ma 6 biegów i to jego atut. Dodatkowo z momentem tego diesla na 6 biegu ciągnie jak szalony. Gdy w Lexusie już schodzę do 4 biegu, tutaj mogę jechać na 6.

Krzyzak - 29-09-2019, 20:40

Marcin - ale masz tam tiptronic czy zwykłą? - bo zwykły bardziej zamula a tip z silnikiem po 2 lifcie rwie genialnie i nie mogę się zgodzić tym co piszesz; być może też kwestia tego, że zwykły mam w kombi (cięższe) a tip był w sedanie, to auto startowało jak z procy... czy fakt, że robiłeś tam swap z diesla nie ma tu wpływu? może jakieś elementy instalacji? może układ wydechowy?

Owczar napisał/a:
z momentem tego diesla na 6 biegu ciągnie jak szalony
każde auto turbo daje taki efekt - tu nawet niezależnie czy Pb czy gnojówka
Owczar - 29-09-2019, 21:03

Mam tipa po 2 lifcie.
Usunięte oba prekaty i główny katalizator bo kolektory od przedlifta.
Mierzyłem go tuż po swapie - z GPS i ukp. Wychodził coś koło 9s do setki.
Ba, szedł nawet równo z Civic type s 160km w manualu do 140KM/h. Ale jazda na tipie do odcinki.

Z gazem w podłodze wychodził jak mitsuwiki podaje 9.7-9.9 do setki.
Zresztą nawet patrząc na dane katalogowe i porównanie do manuala to po prostu wygląda słabo.

Pierwszy bieg jest spoko - czasem nawet skręcam w lewo zanim auta z przeciwka zdaza ruszyć. Ale 2jka już za długa.

Nie każde turbo tak ciągnie. Malolitrazowe turbo już tak nie ciągną. Wysoki moment jest w krótkim zakresie obrotów.

sampler - 30-09-2019, 10:47

abdul napisał/a:
sampler napisał/a:
Rozumiem, że żartujesz

sampler, nie żartuje. Wiem, że w C4 AM6 to rarytas ale tak mnie wkurzała ta skrzynia, że po pół roku sprzedałem auto :wink: Ogólnie jako skrzynia wszystko ok nic nie biło, nie szarpało ale były dni, że płynnie zmieniała biegi a następnego dnia po prostu jakby nie wiedziała czy redukować czy wbić wyższy bieg... Dobrze, że chociaż były łopatki przy kierownicy to można było samemu się pobawić. Nie wiem może też i przebieg ma znaczenie. Nie wiem ile jest u Ciebie nalatane ale u mnie było ok. 300 tys. i niektórzy na grupie Citroena pisali, że przy takim przebiegu ta skrzynia już dawno powinna być regenerowana.


Masz nr VIN tego picassa? Bo łopatki są przy MCP. Przy AM6 z tego co wiem c cytrynach nie dawali.
Ja mam AM6 przebieg 250 tyś. Wymieniałem olej i skrzynia chodzi bardzo dobrze.
Wymiana oleju to oczywiście słowo klucz do trwałości tych skrzyń.
Oczywiście jest jeden minus - ogranicznik momentu przy ruszaniu ale to nie problem skrzyni a softu.

EDIT:
Miałeś taki długopis od zmiany biegów?


Owczar - 30-09-2019, 10:52

Właśnie też mnie dziwią te łopatki. Zgłębiałem temat bo zastanawiałem sie czy sobie nie dołożyć od wersji z łopatkami, ale to było dostępne tylko dla innych typów skrzyni (choć same łopatki można zaadoptować).


sampler i właśnie ten ogranicznik momentu czuć przy ruszaniu. Do 20km/h nic się nie dzieje.

sampler - 30-09-2019, 10:53

Krzyzak napisał/a:
Marcin - ale masz tam tiptronic czy zwykłą? - bo zwykły bardziej zamula a tip z silnikiem po 2 lifcie rwie genialnie i nie mogę się zgodzić tym co piszesz; być może też kwestia tego, że zwykły mam w kombi (cięższe) a tip był w sedanie, to auto startowało jak z procy... czy fakt, że robiłeś tam swap z diesla nie ma tu wpływu? może jakieś elementy instalacji? może układ wydechowy?

Owczar napisał/a:
z momentem tego diesla na 6 biegu ciągnie jak szalony
każde auto turbo daje taki efekt - tu nawet niezależnie czy Pb czy gnojówka


Ja miałem porównanie manual 2 lift mój były i avance z tipem. Różnica kolosalna przy starcie.
Automat z galanta może kiedyś był ok ale teraz przy nowszych generacjach skrzyń blado wypada. W AM6 zmiana biegu jest w kilkaset ms a PSA ma już nowszą skrzynie EAT8 która jest o niebo lepsza i szybsza. 8 biegowy ZF też jest bardzo szybki

sampler - 30-09-2019, 10:59

Owczar napisał/a:
Właśnie też mnie dziwią te łopatki. Zgłębiałem temat bo zastanawiałem sie czy sobie nie dołożyć od wersji z łopatkami, ale to było dostępne tylko dla innych typów skrzyni (choć same łopatki można zaadoptować).


sampler i właśnie ten ogranicznik momentu czuć przy ruszaniu. Do 20km/h nic się nie dzieje.


Można dołożyć do AM6 łopatki już ktoś na forum to robil tylko po co jak ta skrzynia w w trybie auto dobrze chodzi. Ja przełączyłem na manual może ze dwa razy żeby zobaczyć czy działa.

Z ogranicznikiem momentu można sie przyzwyczaić . Nie wciskaj pedału za głeboko to ruszy szybko i sprawnie :) Zobacz też jak na "sporcie" idzie bo jest duża różnica.

Owczar - 30-09-2019, 11:07

Ja myslalem o tych lopatkach w kategorii tylko żeby mieć, a nie używać :D Ale z czasem teraz tak stoję, że nawet rzeczy na teraz nie mam kiedy zrobić :) Czeka nadal siłownik zawieszenia i poduszka silnika do smarowania...

Sprawdzę w trybie sport jak startuje.

abdul - 01-10-2019, 12:04

sampler napisał/a:
Miałeś taki długopis od zmiany biegów?

Miałem taki długopis tylko u mnie było PRND

Chyba trochę źle mnie zrozumieliście :P Nie chodziło mi o to, że skrzynia w Galu jest jakaś super fajna bo faktycznie brakuje jej 5 biegu tylko o to, że przyjemniej się nim jeżdziło bo skrzynia zmieniała biegi bez zastanowienia. Jak dałem gaz w podłogę to ciągnęła prawie do odcinki i nastepny bieg. A w Citroenie tak to czasami wyglądało, że but w podłogę na 3 do odcinki i nie wiedziała czy wbić 4 czy 5 bo tak się zdarzało, że z 3 wbijała 5 przy ostrzejszej jeździe :lol:
A to zdjęcie co dałeś to wybierak od MCP :wink:

sampler - 01-10-2019, 14:26

Jak miałeś PRND to był aisin. Ale objawy które opisujesz nie są normalne. Coś miałeś skaszanione w tym aucie (niekoniecznie skrzynia, np przepływka może dawać takie objawy)
Olivia - 02-10-2019, 12:45

Wszystkie auta europejskie mają między 3 a 5 sekundowe opóźnienie przy mocnym wciśnięciu gazu. To blokada systemowa tłumaczona przypadkowym wciśnięciem gazu w złym momencie. Ten sam „system” blokuje kręcenie silnika na postoju. Jedynie auta amerykańskie takich wynalazków nie mają. Niestety nie wiem jak sprawa się ma w autach japońskich.
sampler - 28-04-2020, 20:03

Parę fotek na 19" i po myciu. Poszła politura Black Hole Glaze + Meguiars #16.
Black Hole testowałem pierwszy raz. Fajnie wyciąga głębie koloru i daje szkliwienie.
Minusy: mocne przyciąganie kurzu, słabo wypełnia ryski.
Jeśli chodzi o eksploatację to tylko wymiany oleju w tym 8x statyczna w skrzyni.
Aktualnie na budziku 255 tyś. Jestem mega zadowolony :)


















Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group