Nasze nieMiśki ;-) - Silver S40 1.9Di
Bizi78 - 31-12-2018, 13:24
Tylko musowo z dzióbkiem .
Jaro1974 - 31-12-2018, 16:26
Selfi z samochodem, z dziubkiem, na koniec roku Jakąś wybujałą fantazję macie panowie dziś
Może coś po nowym roku się zacznie dłubać, teraz nie ma czasu.
raptor - 03-01-2019, 16:27
Jeździłem V40 10 lat, najpierw 6 lat 98r 1.9TD, później 2004r 1.9D 116km, ten sam silnik co u Ciebie tylko turbo ze zmienną geometrią. Olej zmień z syfiatego 10w40 na 5w40, osobiście jeździłem w polifcie na Valvoline SynPower, 80kkm zrobione, w dniu sprzedaży miał 320kkm. Ten silnik musi mieć dobry olej, inaczej panewki i turbina mogą dać o sobie znać. przy 400kkm serwisówka przewiduje wymianę pompy oleju, warto ciśnienie oleju sprawdzić co by nie zapukała owa panewka w czasie jazdy. Jak będziesz chciał jakichkolwiek informacji, wal śmiało, auto znam jak własna kieszeń Dobrze serwisowany odwdzięczy się bezawaryjną jazdą
I jeszcze raz, zmieniaj ten olej, bo 10w to się do traktora nadaje
Jaro1974 - 04-01-2019, 22:07
raptor napisał/a: | Olej zmień z syfiatego 10w40 na 5w40, osobiście jeździłem w polifcie na Valvoline SynPower, 80kkm zrobione, w dniu sprzedaży miał 320kkm. Ten silnik musi mieć dobry olej, inaczej panewki i turbina mogą dać o sobie znać. przy 400kkm serwisówka przewiduje wymianę pompy oleju, warto ciśnienie oleju sprawdzić co by nie zapukała owa panewka w czasie jazdy. |
No to dałeś mi zagwózdkę, ale zaufam Twojemu doświadczeniu i tak zrobię. Ogólnie rzecz biorąc jestem z niego zadowolony, a słyszałem że te silniki lubią sobie panewkami kręcić jak laski hulahop-em. Więc chyba przejdę na LM albo valvoline-a.
raptor - 04-01-2019, 23:27
Wystarczy dbać o oliwę, co 10-12kkm zmieniać, możesz profilaktycznie ściągnąć miskę i sprawdzić stan smoka, przeczyścić go jak zajdzie potrzeba. Prawy tylny zacisk, one mają coś z cylinderkiem, dokładnie ślimakiem z ręcznego, lubi się tam rozszczelnić, zestaw naprawczy 35-40zł, jak padnie dwumas, to Valeo ma cały zestaw za 1300zł ze sztywnym kołem. Chiptuning ok 140-150km i max 330Nm bo więcej nie przeniesie sprzęgło, wysrywa się na każdym Niucie powyżej, kiedyś Sachs robił sprzęgła performance, ale zaprzestał, za mały popyt. W reflektorach przy wkładaniu żarówki/palnika xenon łatwo się łamią pionowe regulatory, takie małe białe, w ASO dokupisz cały komplet 3 szt 25zł, tydzień czekania, nr katalogowy gdzieś mam zbunkrowany w domu, wymiana tyle co lampę rozebrać, może 5min, lampy da się wyciągnąć nie ściągając zderzaka, wystarczy popuścić po 2 śruby przy nadkolach i kolanem docisnąć zderzak przy lampie, wyjdzie bez problemu. Podczas przyspieszania możesz słyszeć dziwne stuki z przodu, poprzecznie pod obudową skrzyni leci płaskownik/profil spinający wachacze, jak go gdzieś dogniesz na krawężniku do skrzyni to będzie za mały luz i zacznie walić, wystarczy odkręcić i odgiąć do podłoża.
To tyle ze wstępnych ciekawostek które przerabia 99% posiadaczy na samym początku, bzdety, ale później trzeba się nagłowić żeby coś w necie znaleźć jakby co to służe pomocą, na PW w razie czego mogę podesłać Ci nr telefonu, wymianę rozrządu poinstruuje Ci przez telefon
Jaro1974 - 07-01-2019, 12:18
Ja już go trochę przejrzałem od spodu i zwróciłem uwagę na ten płaskownik . W 102-konnym jest dwumas? Bo z tego co czytałem to w 115-tkach to owszem ale w 102-ce jest normalne. Nawet autodata wskazuje że jest zwykłe. Czipa na razie robił nie będę bo teraz kasa na miśka musi pójść na blacharkę, ale potem kto wie .
raptor - 07-01-2019, 16:37
Jest dwumasa, one różnią się tylko turbiną, 115km ma zmienną geometrię - VTG, 102 nie.
mrcng - 11-01-2019, 14:11
Jaro1974, gdzie będziesz robić blacharke? musze swojego miśka oddać do blacharza żeby nadkole zrobić. Dziure już mam ;/
Jaro1974 - 14-01-2019, 14:06
mrcng napisał/a: | Jaro1974, gdzie będziesz robić blacharke? musze swojego miśka oddać do blacharza żeby nadkole zrobić. Dziure już mam ;/ |
Ja będę szukał gdzieś u siebie, może kogoś znajdę z czasem wolnym.
Jaro1974 - 15-07-2019, 14:21
W S40 dawno nie było wpisu bo po prostu nic się nie dzieje - po prostu wszystko działa i jeździ tak jak należy. I oby tak dalej.
Jaro1974 - 25-07-2019, 08:47
Wczoraj "S"-ka była na przeglądzie technicznym. Nie będę się rozpisywał co i jak, w każdym bądź razie ścieżkę przeszła wzorowo bez najmniejszych zastrzeżeń. Oby tak dalej
Jaro1974 - 16-11-2019, 19:21
Dziś korzystając z pogody i czasu oraz dlatego że przebieg vołoviny wynosi 270000 km wymieniłem w niej rozrząd. Teraz będzie można spokojnie następne 60 tyś, ukręcić bez bólu głowy C.D.N.
tomasek - 16-11-2019, 23:20
A czemu tylko 60 tyś
Bizi78 - 17-11-2019, 09:35
tomasek napisał/a: | A czemu tylko 60 tyś |
Bo jak to mówią później na zamiennikach jest ryzyko, jest zabawa .
Jaro1974 - 17-11-2019, 12:29
Za 60 tyś kilometrów to już go u mnie może nie być
|
|
|