To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] [SKRZYNIA BIEGÓW] Skrzynia i sprzęgło

osiem - 01-06-2009, 12:50

panpromek napisał/a:
Sprawdzenie łożyska oporowego jest proste. Przy włączony silniku i pracującej skrzyni czyli załączonym sprzęgle słychać charakterystyczny szum łożyska. Jeśli wciśniesz sprzęgło i szum ten przestaje być słyszalny to są pierwsze objawy zużycia tego łożyska. Mnie to dziwi, że po przebiegu niecałych 23 tys km w moim aucie jest to już wyczuwalne :/
Jeśli coś pokręciłem niech ktoś z bardziej obeznanych z tematem forumowiczów to poprawi.


Odwrotnie. Łożysko słychać na wcisniętym pedale sprzegła.

Anonymous - 01-06-2009, 21:05

panpromek dobrze napisał
piko1978 - 01-02-2011, 09:34

Sorki Panowie ale mam pytanko.
Czego objawem jest rzężenie kiedy pedał sprzęgła jest wciśnięty? Od wczoraj doszło popiskiwanie i straszne bicie na pedale sprzęgła :/
Proszę o jakąś szybką diagnozę bo dziś mam zamiar wstawić do mechanika któremu w 100% nie ufam :/ Mechanik pod domem a dalej boje się jechać :(

cns80 - 01-02-2011, 13:07

Jak dla mnie to się docisk skończył :(
Moominek - 07-02-2011, 23:03
Temat postu: Mechanizm różnicowy
Dołączam do "lekko poirytowanych" żeniaczką mitsu z francuzami :( Skrzynia faktycznie już przy przebiegu ok. 20-40 tys. wydawała mi się głośniejsza ale odpuszczałem, bo myślałem, że ten typ tak ma, a poza tym nie pogarszało się. Pojawił się też luz. Czyli przy przyspieszaniu, kiedy silnik zaczynał napędzać koła lekkie szarpnięcie i ciągnął. W drugą stronę to samo. Odpuszczenie gazu podczas jazdy również skutkowało szarpnięciem spowodowanym luzem w przeniesieniu napędu. Nauczyłem się jeździć bez szarpania i tak aż do niedawna, kiedy miśkowi strzeliło 150 tys. Pojawiło się coś więcej. Oprócz szarpnięcia wynikającego z luzu pojawił się jakby przeskok. Ruszam, silnik ciągnie auto i nagle "pyk" metaliczny strzał, szarpnięcie jakby omijał kolejny luz i dalej jedzie. Zmiana biegu na wyższy i to samo. Nie zawsze był ten kolejny przeskok, głównie przy odpuszczaniu gazu i ponownym jego wciśnięciu.
Podjechałem do warsztatu. Mechanicy diagnozowali 1,5h, w końcu auto zostało i przed chwilką się dowiedziałem... rozleciał się mechanizm różnicowy.
Co ciekawe, na zakrętach żadnej różnicy, jakby pracował prawidłowo, stukanie, czasem jest czasem nie tak samo jak przy jeździe na wprost. Wykluczone poduszki, wykluczone zawieszenie, wykluczone półosie i przeguby, ewidentnie coś w skrzyni :(
Jedyna rada wymienić skrzynię. Na nową? Odpada, przekroczona wartość auta. Używana? Gdzie? Jak? Za ile? Wymiana samego mechanizmu różnicowego? Nie polecają, bo podobno złomek z mechanizmu przemieliła też skrzynia... no i jestem w kropce :( Jeździć dalej nie polecają, bo może zblokować w trakcie jazdy, a tu mnie straszyli wybitym korbowodem w silniku, wypadkiem, OIOMEM i takie tam ;)
Doradźcie coś, bo w desperacji miśka po ponad 8 latach w rodzinie żal w rzece utopić ;)

JCH - 07-02-2011, 23:12

Moominek napisał/a:
Doradźcie coś, bo w desperacji miśka po ponad 8 latach w rodzinie żal w rzece utopić
Chyba tylko szukać używki.... :?
PW do usera futrzany, zdaje się, że on ma do Misków jakieś graty.

pablo eldiablo - 08-02-2011, 08:52
Temat postu: Re: Mechanizm różnicowy
Moominek napisał/a:

Doradźcie coś, bo w desperacji miśka po ponad 8 latach w rodzinie żal w rzece utopić ;)


Hej, ja niedawno miałem w swoim przeboje z - jak początkowo sądziłem - skrzynią biegów. Rozważając wszystkie opcje, rozmawiałem w AutoTW przy Puławskiej/Tanecznej w W-wie o wymianie całej skrzyni na sprawną używaną. Nie pamiętam dokładnie ceny, chyba około 1,7k PLN za skrzynię wraz z robotą, nie była może super niska, ale do zaakceptowania - a do tego warsztatu mam zaufanie.

Koniec końców okazało się u mnie, że po wymianie sprzęgła i tulejek wszystko śmiga jak nowe - ale może info o skrzyni Ci pomoże. Mówię o 1.3, ale w 1.6 to chyba ta sama skrzynia, może inaczej zestopniowana.

dybir - 23-06-2011, 10:10

witam, jeśli chodzi o skrzynie to jest ona z seri JB3 , z modeli megane 1, laguna1,
panowie pamiętajcie aby wlewać do tej skrzyni tylko olej ELF NFJ 75W80, nie wlewajcie NFP!!!!!
nfj jest to zalecany olej przez reanult do tej serii skrzyń. pociesze was, ja posiadam o prócz Space Stara jeszcze Renault Lagune 1 właśnie z tą skrzynią i mam przebieg 300 tysi i jakoś daje rade, nie cieknie, trochę wyje na piątce i trójce, terkocze ale to chyba to łożysko oporowe ktore już od 80tysi km mi terkocze i jakoś nic sie nie dzieje, ogólnie idzie przeżyć tą skrzynie mi bez szanowania jej jakoś służy. a jeśli ktoś szuka do siebie szkrzyni to właśnie wystarczy że będzie szukał JB3 od reanult.

emjot - 29-08-2011, 00:09

Pytanko: dlaczego nie wlewać NFP? Niedawno kupiłem MSS i z faktury wynika, że 3 lata temu przy przebiegu 150kkm był wymieniany olej w skrzyni właśnie na NFP. Czym różni się NFJ i dlaczego taki należy wlewać do skrzyni? Jestem na etapie uczenia się samochodu i przed pierwszym dużym serwisem - zbieram informacje.
dybir - 08-09-2011, 20:41

różnica polega na składzie chemicznym, zapraszam na stronę elfa i tam jest napisane jak wół, że nfp jest do nowszych skrzyń z serii k , podobno z czego innego mają łożyska czy wybieraki czy coś tam innego, ważne że od modeli megane 2 laguna 2 itp. nasza skrzynia jest taka sama jak w lagunie 1 i chyba 19 ( to samo montują w volvo s40) więc jest to stara konstrukcja, więc nie ma co się dziwić, że taka wadliwa, ja tylko zastanawiam się czemu ktoś wsadził taką przestarzałą skrzynie do nowoczesnego silnika 16v, chyba była promocja.
co do oleju w warsztacie i jednocześnie sklepie specjalizującym się w francuzach potwierdzili, że kiedyś nie wierzyli w te różnice aż klient wrócił z problemami ze zmianą biegów. niestety w innych sklepach można spotkać debili, tak jak ja spotkałem, że niby to żadna różnica i , że nfj to jest na rynek niemiecki a nfp na polski hehehe, jak to usłyszałem to się uśmiałem i wyszedłem, i nigdy nie wrócę.

emjot - 09-09-2011, 16:28

Ciekawe to co mówisz, bo u mnie ten olej wymieniali w serwisie ASO Mitsubishi w Warszawie. Samochód teraz ma niemal 210 kkm i po 60 tys problemów brak. Zobaczę - w następne wakacje o ile samochód zostanie u mnie, to dostanie też nowy olej w skrzyni.
dbrkrk - 31-03-2012, 18:58

Witam.

Widzę, że dość dawno nie komentowane, a dla mnie to jest temat bieżący.

Zaszła potrzeba i będę wymieniał skrzynię biegów. Nurtuje mnie jednak pytanie. U mnie w Miśku (1.3, 1999r) zamontowana była JB3 241 (taki pełny napis widnieje na skrzyni). Nie znalazłem modelu z takim samym oznaczeniem, ale za to inne np. JB3 980. Wizualnie wyglądają podobnie. Musiałbym osobiście porównać obie.
JB3 980 i JB3 241 co te cyferki po JB3 oznaczają. Czy powinienem szukać takiej jak miałem zamontowaną czy ta JB3 980 też może być?
Prosiłbym o odpowiedź.

Tymczasem wracam do czytania tematów na forum.

Ps
Co do oleju to mechanik od skrzeń powiedział mi że trzeba lać olej do starszych skrzyń. Bo te nowsze są rzadsze i się gotują w skrzyni.

cakp - 03-05-2014, 19:53

SS 1.6 benzyna 2004r
Zawuważyłem kilka problemów:
1. Przy ruszaniu szarpie na 1 biegu. Na prawdę ciężko jest ruszyć płynnie a jak dodam szybciej gazu jadać juz na 1 to przy dodawaniu znowu szarpnie. Muszę lekko przeciągać na sprzęgle by płynnie ruszyć z 1. Tego problemu nie ma z 2 na 3 i z 3 na 4 i z 4 na 5. Tylko na 1 szarpie przy ruszaniu. Co jest powodem tego?

2. Na postoju, przy uruchomionym silniku i przy wciśniętym pedale sprzęgła słyszę lekkie szuranie ale to dosłownie lekkie, znaczy się łożysko oporowe do wymiany? I czy to ma związek z pkt 1.

3. Autko wyje, huczy, buczy przy predkosci 90km/h na 5 biegu. Głowa mi pęka po trasie. Poniżej tej predkosci juz tak nie słychac jak i powyzej 90. To samo się dzieje gdy na 5 biegu puszczę gaz i hamuje silnikiem. To samo się dzieje na 4 biegu gdy puszczę gaz i hamuje silnikiem. Słychać takie buczenie.
Nie ma tego na biegu 3 2 1. Sam juz nie wiem dokladnie czy to skrzynia czy łozyska kól przednich. Jak wcisne sprzęgło podczas hamowania silnikiem to przestaje wyć. Słychać moze tylko takie mniejsze wycie z kół? Nie potrafie dokłądnie okreslic z poziomu kierowcy. Otwierałem szyby przednie podczas jazdy ale z zewnatrz nie słychać było wycia/buczenia.

4 Jaki jest efekt kończacego się łożyska oporowego? ( wyczytałęm ze szuranie),a sprzęgła i docisku? I jeszcze podobno jest jakiś wysprzęglik w SS?. Co powinienem kupić, wymienić? Szwagier powiedział że w skrzyni nie ma łożysk. Ze to łożysko oporowe wyje podczas jazdy.

Bizi78 - 04-05-2014, 00:07

Co do padającego łożyska oporowego to powinno ucichnąć dopiero właśnie po wciśnięciu sprzęgła :wink: .
futrzany - 04-05-2014, 10:22

pkt.1 szarpanie to wg mnie zacisk lub łożysko oporowe
pkt.3 wycie łożyska kół lub łożyska skrzyni biegów
pkt .4 efekt końcowy łożyska oporowego to że przejdzie przez docisk i koniec jazdy

dla Szwagra skrzynia ma łożyska



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group