To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Super Łoś - kolejny Szwed VOLVO S80 T6 AWD

deejay - 27-03-2020, 20:42

Fotek nie widać :?:
Hugo - 27-03-2020, 21:19

Ja widzę.
robertdg - 28-03-2020, 19:33

szuwar napisał/a:
Dzisiaj zakupiłem 12L oleju do skrzynie, w poniedziałek/wtorek, zobaczymy jak dojdzie - wymiana dynamiczna,
Jaki olej/jaka specyfikacja?
Kto Ci dynamiczna wymiane zrobi - tam jest patent na srubie przelewowej a chlodnica ma zlacza na ktore trzeba miec specjalne przejsciowki?

sampler - 28-03-2020, 20:25

Warsztaty maja przejściówki. Tyle że 12l to lekko ponad połowa potrzebnej ilości a po drugie po 1000 km będzie i tak olej do wymiany :) No chyba że przypilnujesz że będą się koła kręciły :)
szuwar - 28-03-2020, 20:28

RAVENOL ATF T-IV FLUID 4L AISIN zamiennik oryginału Volvo że specyfikacji mojej skrzyni.
Wymieniam w warsztacie który ma sprzęt, kolega w V70 robił i poleca.

robertdg - 28-03-2020, 22:57

sampler napisał/a:
Warsztaty maja przejściówki.

Uwierz mi, ćieżko było taki znależć
szuwar napisał/a:
RAVENOL ATF T-IV FLUID 4L AISIN zamiennik oryginału Volvo że specyfikacji mojej skrzyni.
Wymieniam w warsztacie który ma sprzęt, kolega w V70 robił i poleca.

Pytam z ciekawości, bo wbrew pozorom nie łatwo taki warsztat znależć, poradnik podaje jedynie opcje statyczna, ale dynamiczna można zrobić wbrew pozorom bez wyszukanego sprzetu.
Polecam odrazu zajrzeć do skrzyni kątowej (75w90 gl-5 - o ile dobrze pamietam) - tylko do odessania, tak jak i w tylnym moście (GL-5 SAE80W jakoś tak to szło - w tylnym moście sto razy prosciej odessac)
Na bogato to jeszcze Haldexa z filtremm, jednak zanim zaczniesz zastanawiac sie czy grzebac to sprawdź sobie procedure dla napedów bo trzeba odessac, zalac i odessac/uzupelnic (tu zależy) odpowiednio.
Co do oleju to w podobnej cenie masz MITASU

szuwar - 28-03-2020, 23:37

Dzięki za rady, 4 mc temu wymieniłem w Haldex, kątowej i dyfrze... Na oryginały Volvo, i uszczelniacze walu i haldex bo były wilgotne, uszczelniacze też oryginały z ASO. Robiłem w zaprzyjaźnionym warsztacie, przy mechanicznych rzeczach nie mam miejsca aby grzebać.
sampler - 29-03-2020, 13:07

robertdg napisał/a:

Uwierz mi, ćieżko było taki znależć
poradnik podaje jedynie opcje statyczna,


Na cytrynce podają warsztaty które są w stanie to zrobić.
Co do wymiany dynamicznej to szczerze nie ma sensu. Po 1000 km zmiennik się wypłuka i olej znów do wymiany. 12l oleju starczyłoby na 4 wymiany statyczne co daje już dobrą poprawę stanu oleju.
Poniżej jak wyglądał olej po wymianach statycznych co 1000 km


deejay - 29-03-2020, 14:21

Może coś wam sie przyda.



robertdg - 29-03-2020, 14:47

sampler napisał/a:
Co do wymiany dynamicznej to szczerze nie ma sensu. Po 1000 km zmiennik się wypłuka i olej znów do wymiany.
Jak wspomniałeś wyzej, chyba ze koła sie kreca, jezeli robisz na podnosniku - to jest plus

deejay napisał/a:
Może coś wam sie przyda.

[url=https://images89.fotosik.pl/339/92d9c9716c9ca01e.jpg]Obrazek[/URL]
[url=https://images89.fotosik.pl/339/9c0b1168b8bf9361.jpg]Obrazek[/URL]


Instrukcja podobna jak ta wg specyfikacji OEM, z tym że oni nie pisza nic o złaczu wymiennika ciepła, właśnie ta wskazana rurka wyplywa olej ze skrzyni.

sampler - 29-03-2020, 20:01

robertdg napisał/a:
sampler napisał/a:
Co do wymiany dynamicznej to szczerze nie ma sensu. Po 1000 km zmiennik się wypłuka i olej znów do wymiany.
Jak wspomniałeś wyzej, chyba ze koła sie kreca, jezeli robisz na podnosniku - to jest plus


Większość warsztatów tak tego nie robi. Klient idzie na kawkę i nawet nie widzi co się dzieje. A nawet jak zrobią to ile się wypłuka ten zmiennik. Dlatego ja jestem zwolennikiem kilkukrotnej wymiany statycznej.

szuwar - 30-03-2020, 13:02

I masz takie prawo 😁 przynajmniej półki co....
Co do wymiany i pisaniu że to nie ma sensu bo za 1k ponownie jest ciemny to moim zdaniem nie masz, bo nie tylko kolor się zmienia, ale i właściwości, i chyba lepiej mieć nowy olej niż np 10 letni....

Co do warsztatu, gdzie będę zmieniał, to kolega widział sama wymianę i jak dopiero przy trzeciej części/ olej nabrał odpowiedniego koloru a plik płukanie/ pozwoliło na usuniecie starego w większym stopniu niż statyczna wymiana.....

sampler - 30-03-2020, 13:30

szuwar napisał/a:
I masz takie prawo 😁 przynajmniej półki co....
Co do wymiany i pisaniu że to nie ma sensu bo za 1k ponownie jest ciemny to moim zdaniem nie masz, bo nie tylko kolor się zmienia, ale i właściwości, i chyba lepiej mieć nowy olej niż np 10 letni....

Co do warsztatu, gdzie będę zmieniał, to kolega widział sama wymianę i jak dopiero przy trzeciej części/ olej nabrał odpowiedniego koloru a plik płukanie/ pozwoliło na usuniecie starego w większym stopniu niż statyczna wymiana.....


Ale ja mówie o 8 wymianach statycznych po 3 l. Wymieniasz wtedy 99% oleju i do tego dajesz układowi szanse na DOKŁADNE przepłukanie wszystkich pracujących elementów.

Krzyzak - 30-03-2020, 21:47

sampler napisał/a:
8 wymianach statycznych po 3 l. Wymieniasz wtedy 99%
to raczej tak nie działa jak proste dodawanie procentów - jak wymienisz 3 litry z np. 10 to masz proporcje 30% nowy, 70% stary, następne 3 litry to proporcjonalnie pójdzie ok. 2 na pozostałe 7 i ok. 1 na nowe 3 - więc 28% ze starego, zostaje nam 42% starego...
hmm a może... :) - ktoś policzy?

sampler - 31-03-2020, 08:41

To teraz przelicz dla Aisina. Tam jest 7,5 litra w całym układzie. W misce jest 3 l (40% całości). Po 4 wymianie masz 3,84% "starego" oleju.
Ale trzeba wziąć pod uwagę że cały czas układ się czyści więc olej pochłania nowy syf.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group