To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Outlander PHEV

fazibazi - 07-10-2022, 13:01

nemmooo napisał/a:
Druga sprawa, która nie działa to brak kodu do wi-fi. Czy ktoś z okolicy Krakowa ma MUTIII? W necie znalazłem informacje jak odczytać ssid i hasło z systemu samochodu.

Hej widzę ze temat nadal aktualny i coś nowego się pojawia. Swoje przygody z Wifi i ssid + przełożenie modułu opisałem gdzieś na forum ale nie mogę znaleźć Możliwe że na forum elektrowoz). Ładnie pokazana jest wymiana modułu tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=xn9DsDSvRRA

Ważne żeby moduł był już po update z 14znakowym hasłem.

Piszę w innej sprawie. Czy ktoś z forumowiczów przekładał baterię z nowego 13.2KWh do starego.
W/g informacji mojego "delaera" sprzed kilku lat jest to plug and play, tzn wyjmujemy starą nawet nei rozbieramy, wpinamy nowa, robimy triple procedure z MUT i naprzód. Boję się zaryzykować.
Natomiast mam info spod ładowarki ;) od pana Mirka który taką wymianę przeprowadził samodzielnie ale w trochę inny sposób: po prostu przełożył TYLKO SAME ogniwa pod starą obudowę z osprzetem. Z tego co mówił fizycznie jedyną różnicą miedzy nowa a starą baterią (jako całość) jest o 1 pin więcej w nowej wtyczce i to go powstrzymało przed przekładką całości.
Oczywiście potem triple procedure z MUT i auko śmiga realnie ok 50km i ładuje na Chademo nawet 10KW do końca (85%) więc widać jest to realne i w ostateczności mam plan tak to zrobić jak pan Mirek.
Chciałbym jednak rozwiać wątpliwości czy metoda przełożenia BEZ rozbierania i przekładania ogniw też jest realna i ten 1 pin nie będzie przeszkadzał.
Oczywiście stare ogniwa jako bank energii do zastosowań piwnicznych ;)

mohinder - 07-10-2022, 13:58

Mój kolega i jednoczesnie członek tego forum robił właśnie taką przekładkę jak pan Mirek. Przełozył same ogniwa ale niestety padł mu jednen z modułów elektroniki podczas tej zabawy i jeździł z modułem z nowszej bateri co powodowało przekłamanie w pomiarze temperatury. Dostał sprawny moduł i po podmianie jest wszystko w porządku i realny zasięg bez klimatyzacji to 60km.
Z tego co wiem nawet oferuje usługe takiej podmiany ale o detale to juz do niego.

Ja też się zastanawiałem nad kupnem nowszej baterii tej większej i myślałem że da się tak po prostu podmienić ale właśnie ten kolega powiedział, że nie jest pewien czy elektronika nowszej baterii dogada się ze starszym BMU. Z tego co patrzyłem to moduł BMU w starszych i nowszych samochodach jest ten sam więc myslę, że powinno sie wszystko dogadać, jednak prze takim zabiegiem chciałbym mieć pewność.

waran73 - 08-10-2022, 17:31

Witam..BMU w starszych mial nazwisko 9499D054..A od lipca 2016 do kwietnia 2018-9479A067. A od maja 2018-9479A161 lub A163... czy one wszystkie sa takie same--nie jestem pewien..pozdrawiam..
mohinder - 09-10-2022, 16:48

O kurcze, to jakoś kulawo patrzyłem. To czy jest sposób aby się dowiedzieć czy bateria z nowszego pasuje do starszego plug and play?
waran73 - 09-10-2022, 19:23

Kolega co sie zajmowal tymi bateriami w pracy twierdzi ze te nowsze maja w bebechach jakis jeszcze jeden sterownik..wiec najprostsza sprawa to ta najdluzsza-przelozenie samych paczek ogniw..duzo odkrecania i zakrecania srubek..
Slyszalem o przelozeniu calych baterii,i ze bylo potem wszystko cacy...ale czy to prawda..a zdrugiej strony,jesli nie ma potrzeby to po co wywalac iles tam tysiecy zl. zeby miec 10-15km wiecej na pradzie--przez jakis czas..?

mohinder - 10-10-2022, 07:38

Właśnie do tego samego doszedłem jakis czas temu i mam takie chwile juz mi przeszedł pomysł przekładania a za chwile pomysł wraca. Mam plan założyć jakieś panele słoneczne i wtedy stare baterie byłyby wykorzystane ale zobaczymy jak to będzie.
Jednak z chęcią bym sie dowiedział czy mozna bezkarnie przełozyc całość bez rokrecania.

waran73 - 10-10-2022, 17:37

Wtedy nalezaloby dokladnie popatrzec ile kabli,przewodow i potencjalnych rurek wchodzi do nowszej baterii,czy tyle samo co do starszej..jesli liczba sie zgadza to mozna probowac..
Mysle ze powinien tez byc wtedy wymieniony sterownik ladowania albo i BMU na adekwatny do nowszej baterii.
Bo podejrzewam na granicy pewnosci ze wieksza pojemnosc nowszych baterii wziela sie z tego ze zmniejszono dolna granice rozladowania z powiedzmy 25% na 10lub 15%..i podniesiono gorna granice ladowania z ..?..80% na 85..i wtedy caly zysk to te dodatkowe 1,8 kwh chyba..
A tym wszystkim zawiaduje odpowiednie pudelko z wtyczka...czyli sterownik..bo do nowszych baterii nie wszadzono ani jednego ogniwa wiecej..ha ha..

waran73 - 10-10-2022, 17:42

Przypomnialo mi sie ze kiedys na australijskim forum o phev ktos mial popsuty BMU i serwis rezolutnie zamowil aktualny z nowszych..zasieg ztarszej baterii zwiekszyl sie wyraznie..wlasciciel byl zadowolony..
mohinder - 10-10-2022, 18:22

Te dodatkowe 1.8kW wzieło się z nowych modułów LEV46. W starszych bateriach są LEV40. Wilkością są identyczne i dlatego można je przełożyć ale te nowsze mają właśnie większą pojemność i sumarycznie wychodzi więcej o własnie te 1,8kW. Na tej stronie jest zestawienie ogniw.


https://www.lithiumenergy.jp/en/products/

A z tego co piszesz to nowszy BMU powinien działać ze starszymi bateriami. Ciekawa sprawa.

waran73 - 10-10-2022, 21:43

Od razu przypomne ze jestesmy w trakcie sledztwa poszlakowego-ktos,gdzies,cos tam,a kwestia otwarta pozostaje-kto pierwszy tego dokona ten bedzie wiedzial, jesli mu auto nie skona.. nie dosc ze trzeba podjac ryzyko,to jeszcze koszta..chyba lepiej zaczac od rzeczy najlatwiejszych-zabawa z BMU.Podmianka na nowszy..? etc..
mohinder - 11-10-2022, 13:07

To czekam na wynik testu podmianki.
mohinder - 21-10-2022, 04:43

Znalazłem na innym forum taki wpis:

A member of the big UK Facebook group has been experimenting with exactly this. You can't swap the entire pack, but you can swap all 80 cells from the new to the old packs. You need to retain the old modules and their electronics (CMUs), because the new ones aren't compatible with the old BMU.

Jak widać niestety nie jest plug and play. Zabawa w przekladanie czeka chętnych.

Marcino - 21-10-2022, 10:25

mohinder napisał/a:
Jak widać niestety nie jest plug and play. Zabawa w przekladanie czeka chętnych.

Jak był software do BCU moze dało by sie go programować... a tak tylko przekłądki zostaja.

nemmooo - 21-10-2022, 20:00

Wrzucę pewne podsumowanie mojego Miśka. W 7 miesięcy przejechane 15kkm, 6 dłuższych wypraw powyżej 500km, reszta to przebiegi poniżej 100km dziennie. Apetyt na paliwo 4.12l/100km, na prąd 11.78kWh/100km. Wartość prądu podaję jako prąd pobrany z sieci więc wchodzi w to ilość, która dotrze do baterii plus straty. Średnia wartość 1km to 32gr.
Romano112 - 24-10-2022, 19:05

Cześć, mógłbyś podpowiedzieć gdzie robiłeś regenerację/wymianę celi baterii?
Z góry dzięki. Roman



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group