To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Outuś

To masz - 09-02-2025, 14:48

Przegub nie ma koronki, bo odczytywane są impulsy magnetyczne.
jacek11 - 09-02-2025, 15:58

No dobrze. Tylko co wysyła te sygnały?
W autach które do tej pory miałem sposobność mieć, czy też naprawiać, zawsze występowały zębatki, jak w przypadku Galanta, albo koronki z otworami, jak na przykład w BMW. W tym przypadku zasada działania jest prosta, bo podczas obracania odległość od czujnika halla zmienia się, i sterownik wie, czy koło się obraca, czy też nie. W BMW nawet prędkościomierz jest sterowany z takiego czujnika.

Krzyzak - 09-02-2025, 16:19

A do czego wchodzi czujnik ABS? - do zwrotnicy? czy do piasty? Teraz się masowo stosuje czujniki w łożysku, gdzie jest to zabudowane - łożysko + koronka.
jacek11 - 09-02-2025, 16:25

Jest w zwrotnicy, i patrzy na przegub.
To masz - 10-02-2025, 09:27

jacek11 napisał/a:
No dobrze. Tylko co wysyła te sygnały?
W autach które do tej pory miałem sposobność mieć, czy też naprawiać, zawsze występowały zębatki, jak w przypadku Galanta, albo koronki z otworami, jak na przykład w BMW. W tym przypadku zasada działania jest prosta, bo podczas obracania odległość od czujnika halla zmienia się, i sterownik wie, czy koło się obraca, czy też nie. W BMW nawet prędkościomierz jest sterowany z takiego czujnika.

W piaście/łożysku jest pierścień magnetyczny i z niego czujnik ABS odczytuje impulsy.

Marcino - 10-02-2025, 10:38

No bo to mogą być czujniki Halla gdzie nawet na 2 przewodach odczytasz kierunek obrotów.
https://www.ebmia.pl/wied...-jak-sprawdzic/

https://automationcommunity.com/namur-sensor/

https://instrumentationtools.com/proximity-sensor/

Hugo - 10-02-2025, 19:08

jacek11, na pewno w łożysku jest pierścień magnetyczny i z niego czyta czujnik ABS. Norma w nowszych autach. To czarne to pierścień magnetyczny: https://allegro.pl/oferta/zestaw-lozysko-kola-fag-12515363541
jacek11 - 10-02-2025, 22:52

Dzięki Wam za wyjaśnienie zagadnienia. Najpewniej w łożysku jest pierścień. Mam jeszcze jedno łożysko, to oblukam w wolnej chwili.
jacek11 - 12-02-2025, 23:08

Tak. Sprawdziłem, i w łożysku jest pierścień magnetyczny. Czyli potwierdzone.
Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie przepustnicy, i zaworu egr. Było to całe towarzystwo zabite nagarem bardzo mocno. Sporo tego jest jeszcze w kolektorze ssącym, ale tam nie dałem rady dojść. Trzeba pomyśleć jak to wyczyścić. W dolocie znalazłem też spore ilości oleju. Najpewniej turbina ma luzy, i rzuca olejem. Jest ta cholera schowana z tyłu silnika, pod chłodniczką egr. Ciężko się tam będzie dostać. Ale nie takie rzeczy się robiło :wink:
Mam wrażenie, że po czyszczeniu auto jest jak by żwawsze. Nie występuje też błąd zbyt dużego doładowania. Widocznie nagar mocno blokował przepływ powietrza. Zobaczymy ile teraz będzie pożerał ropki :wink:

Krzyzak - 13-02-2025, 06:25

jacek11 napisał/a:
Trzeba pomyśleć jak to wyczyścić.
W Galancie rozmontowałem kolektor (aluminiowy) i pryskałem sprajem do czyszczenia silników (MA Professional) i przelewałem, potem woda pod ciśnieniem, ile się dało czyściłem szczoteczką do zębów.
Marcino - 13-02-2025, 10:21

Myśle ze płyn do mycia kominków by tez dobrze dał radę. Ja mam jeszcze resztki tego co mi sadze czyscili po pożazrze - tez jest dobry.
Ale jest metoda mechaniczna - tzw orzeszkowanie ale sobie liczą za to chyba 1000-1300zł.

Krzyzak - 13-02-2025, 11:09

Marcino napisał/a:
płyn do mycia kominków by tez dobrze dał radę
zależy jaki, bo ja szybę kominkową myję... płynem do mycia silników - wszystkie te niby do kominka nie dawały rady
miałem z 4-5 różnych dedykowanych płynów i tylko Tytan był w miarę OK
co prawda od kilku lat nie paliłem w kominku, zatem na pewno nie znam całej dostępnej chemii, ale to co używałem osobiście, to mogę polecić - tylko trzeba używać rozpylacza, który tworzy pianę



Hugo - 13-02-2025, 19:51

Krzyzak, różnica w nagarze z silnika diesla i z benzynowego jest diametralna :wink: Nagar z benzynowca możesz umyć pędzlem i benzyną ekstrakcyjną, z diesla nawet go nie ruszy.
jacek11 - 13-02-2025, 21:29

Hugo napisał/a:
różnica w nagarze z silnika diesla i z benzynowego jest diametralna Nagar z benzynowca możesz umyć pędzlem i benzyną ekstrakcyjną, z diesla nawet go nie ruszy.

To prawda. Nagar w dizlu trzeba kuć, skrobać, i dopiero na koniec resztę domyć. Ja też nie miałem świadomości tego, że może tak dużo narosnąć. Zawór egr ma średnicę ok. 50mm. Z tego zostało może połowa prześwitu. A że jest bezpośrednio przykręcony do kolektora ssącego, to on też jest zarośnięty. Sporo nagaru usunąłem z szyjki kolektora, ale za daleko nie grzebałem, bo strach, żeby coś się do cylindrów nie dostało. Mam obawy, że kanały które idą bezpośrednio do głowicy też są pomniejszone, a już całkiem się boję, że kanały w samej głowicy też trzeba będzie czyścić.
Na tę chwilę zamówiłem uszczelki, i jak będą miał natchnienie to się za to zabiorę.
A no i jeszcze lampa silnika raczyła się zapalić. Błąd P0487. Niemieckie silniki. Brawo Hans :roll: więcej piwa pij przy projektowaniu.

Hugo - 14-02-2025, 08:46

Świecące błędy Check Engine w niemieckich konstrukcjach to niestety standard.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group