To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

swinks_UK - 15-04-2009, 02:05

mar111cin napisał/a:
Mam pytanie, czy ktoś wymieniał sonde lambda przy silniku 2.5 161KM (118kW) ? chodzi o te sondy co są w kolektorach wydechowych (przednie)
jak tak to jakiej firmy sonde kupił ?
bo właśnie szukam sondy do mojego galanta i nic znaleźć nie mogę żeby było dedykowane do tego modelu.


Dedykowane tylko w ASO. Koszt to powyżej tysiąca złotych za sztukę.
Jak wyżej w temacie, taniej będzie dobrać coś uniwersalnego.

Hugo - 06-05-2010, 23:39
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Sonda lambda i czujnik 2 pinowy
Objawy:
- pali jak smok (średnio 14 l LPG/100 km,
- na zimnym silniku ssanie ma tylko przez kilka sekund (po włączeniu R lub D natychmiast obroty lecą na łeb na szyję poniżej 900 obr./min i karoseria wpada w wibracje), mało tego na zimnym silniku po dodaniu gazu jest jakaś "dziura" w obrotach, mianowicie dodaję gazu i jednocześnie czuję, że auto w ogóle nie zareagowało (jakby jeszcze spało po nocy), trwa to ułamek sekundy i później jedzie,
- w przedziale ok. 1000 - 3000 silnik mułowaty jak diabli (zimny lepiej się zbiera), nawet automacik czasami nie chce "podbić" obrotów żeby lepiej się zbierał (Ci co mają skrzynie A/T wiedzą o co chodzi),
Dzisiaj pożyczyłem miernik i tak:
- silnik rozgrzany do temperatury roboczej (połowa skali na wskaźniku temperatury), oporność czujnika 2 pinowego ok. 240 Ohm, sonda lambda ma kable 2 czarne, jeden biały i jeden niebieski, podpiąłem minus miernika do masy auta, plus do kabla niebieskiego i na wolnych obrotach jest 0,9 V, po przygazowaniu spada na 0,3 V i zaczyna skakać od 0,9-0,3 V w szybkim tempie, po podpięciu się plusem miernika do białego kabla napięcie wynosi 0,2-0,3 V (dobrze mierzyłem??), silnik średnio rozgrzany oporność czujnika 2 pinowego ok. 760 Ohm.

Co z tego rozumiecie? Pomocy, bo nie wyrabiam już... każdy w okolicy tylko zazdrości tak pięknego i niepowtarzalnego wozu i nie chce pomóc...

spown - 07-05-2010, 12:08

Wydaje mi się, że jak skacze Ci między 0,3, a 0,9 to tak powinno właśnie być... Mi właśnie takie wartości wychodzą na wykresach jak się podłączam.
zbychu80 - 07-05-2010, 22:05
Temat postu: Re: Sonda lambda i czujnik 2 pinowy
Hugo napisał/a:
ssanie ma

Nic takiego nie ma, to nie gaźnik :D
Jaki tam gaz założyłeś 1 czy 2 generacji... ?

Hugo - 08-05-2010, 01:14

zbychu80 napisał/a:
Nic takiego nie ma, to nie gaźnik
No to dziwne, że zimny silnik odpala :D
zbychu80 napisał/a:
Jaki tam gaz założyłeś 1 czy 2 generacji... ?
2
mar111cin - 08-05-2010, 11:54

ssanie będzie, ale takie pozorne, poprostu wtryskiwacze podają więcej paliwa i tyle.
Hugo - 08-05-2010, 21:15

mar111cin napisał/a:
ssanie będzie, ale takie pozorne, poprostu wtryskiwacze podają więcej paliwa i tyle.
O to chodzi. Można to nazwać ssaniem silnika z wielopunktowym wtryskiem paliwa :D
Anonymous - 31-05-2010, 21:59

swinks_UK napisał/a:
mar111cin napisał/a:
Mam pytanie, czy ktoś wymieniał sonde lambda przy silniku 2.5 161KM (118kW) ? chodzi o te sondy co są w kolektorach wydechowych (przednie)
jak tak to jakiej firmy sonde kupił ?
bo właśnie szukam sondy do mojego galanta i nic znaleźć nie mogę żeby było dedykowane do tego modelu.


Dedykowane tylko w ASO. Koszt to powyżej tysiąca złotych za sztukę.
Jak wyżej w temacie, taniej będzie dobrać coś uniwersalnego.


Odświeże sobie temat bo właśnie padła mi 2 sonda (przy chłodnicy). Znowu to samo co przy 1 sondzie czyli błąd grzania. Jednakże teraz mam do was pytanie i zaprzeczenie powyższego twierdzenia (bądz nie). Chodzi o informacje zawarte na stronie o sondach:

http://www.kolmot.com.pl/...uct&prod_id=539

i

http://www.sparkplugs.co....Sensors-ccp.asp


I teraz pytanie :

Czy ta dox-0313 podejdzie faktycznie czy to jakieś bzdury wypisują ?
Czy ktoś miał do czynienia z tym numerem sondy ?

fj_mike - 01-06-2010, 21:42

Wg manuala wychodzi, że masz sondę o numerze kat. MR507749, czyli ta z pierwszego linka powinna pasować. Ja zastosowałem uniwersalną, która też daje radę :wink:
YourMama - 04-06-2010, 11:11

Panowie odswiezam temat bo wlasnie zabieram sie za wymiane lambdy , kupilem uniwersalna NTK Japan, i mam pytanie odnosnie przewodow:

- czy przewody grzałki uniwerslanej sondy ( 2 białe) mogę połączyć dowolnie z orginalnymi (2 czarne), logiczne byłoby podłaczenie dowolne w koncu 2 kable w 1 kolorze. Napiszta jak to jest bo mam jakies glupie watpliwosci.:)

idas - 04-06-2010, 11:26

YourMama napisał/a:

- czy przewody grzałki uniwerslanej sondy ( 2 białe) mogę połączyć dowolnie z orginalnymi (2 czarne)

Tak mogą być podłączone dowolnie (nie ma zresztą żadnego oznaczenia sugerującego polaryzację).

Anonymous - 04-06-2010, 23:41

Zamiast brać uniwersalne polecam Denso
W załaczeniu fotka DOX 313 pasuje w 100% Gniazdo nawet ma te same kolory uszczelek we wtykach. Na pudełku nowej sondy nawet by ten sam początek numeru sondy co na oryginalnej, czyli 243 000.



i


robertdg - 05-06-2010, 12:42

cerber, i ta sonda kosztuje 350zł :?: Szczerze powiem ze to bardzo przystepna cena jak za oryginalna sonde z gotową wtyczka.
Anonymous - 05-06-2010, 21:20

Nawet nie 350 pln a 307 :)
swinks_UK - 05-06-2010, 22:37

robertdg napisał/a:
cerber, i ta sonda kosztuje 350zł :?: Szczerze powiem ze to bardzo przystepna cena jak za oryginalna sonde z gotową wtyczka.


Bo to nie jest oryginalna Denso z Galanta, a tylko Denso uniwersalna z dedykowaną wtyczką. Poszukaj w katalogu a znajdziesz, że "wypełnia OEM producenta" :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group