To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Tarcze hamulcowe i klocki

Anonymous - 10-08-2007, 13:07

O, i to jest jedna z najsensowniejszych konkluzji. Ja rozbieralem tylnie hamulce, czyscilem, smarowalem i sprawdzalem - wiem, ze lepiej hamowac nie beda, bo sa w pelnej sprawnosci i moze dlatego nie mam klopotow z przodem. Jesli ktos zaniedba tyl, to wtedy jest za bardzo obciazony przod, ktory musi przejac jego zadanie i stad te problemy. Calkiem logiczne.
Anonymous - 10-08-2007, 13:24

masz racje ale w przypadku gdy tyl i przod zostal wymieniony na nowy to tym bardziej wszystko powinno byc luksus! no ale jak widac na moim przypadku nie do konca tak jest :?
od dawna mnie to ciekawi w czym tkwi problem tych hamulców ze na jakie by sie nie wymienilo to i tak problem powraca???
ja napewno wiecej w nie nie zainwestuje (w tym aucie) bo powoli odkladam na EA z lat 99-2001 i mam nadzieje ze nie bedzie z nim tylu problemow co z obecnym galem :wink:

Marcino - 10-08-2007, 13:28

Kunta, w swoim galancie ma załozony cały uład od 4x4. Tylne tarcze też sa chyba wentylowane, widziałem to jak Kzyzak ujedzal tego galanta.
Tez sie zastanawiam nad wymaną z przodu ale jeszcze poczekam chwilę. Teraz zamowiłem u Japaneze tarcze na tyl lukas i kocki. Chce sprawdzic róznice czy jakas bedzie po wymianie na nowe, moje tylne sa chyba od pczatku 10 lat i nadgryzione przez zab czasu i rdze, nie ma z czego już przetoczyć. Al za to zaciski samorowałem i chodza bardzo lekko.
Pytanko, czy ktoś z posiadaczy nowego układu z wiekszymi dwutłoczkowymi zaciskami moze zmierzyć rozstaw śrub dla jarzma i zacisku? Jak to jest róznica? Zastanawiam sie nad pewnym rozwiązaniem......

mike951 - 11-08-2007, 10:11

MAM DO SPRZEDANIA KLOCKI EBC RED STUFF DO MISKA W ATRAKCYJNEJ CENIE 97-98
Krzyzak - 13-08-2007, 10:23

Marcino napisał/a:
Kunta, w swoim galancie ma załozony cały uład od 4x4. Tylne tarcze też sa chyba wentylowane, widziałem to jak Kzyzak ujedzal tego galanta.

Zgadza sie - caly komplet od E88 i problem hamulcow znika. Tyl wentylowany - tarcze sa wieksze niz w EA przed liftingiem z przodu :)

KarolS - 13-08-2007, 12:06

Od 3 miesięcy ujeżdżam komplet ATE, nowe tarcze + klocki, przód of course.

Niestety nie mogę polecić tych tarcz, gdyż po przejechaniu ok. 4000km biją dość ostro. Jeżdżę raczej spokojnie i nie miałem żadnych ekstremalnych hamowań. .. :evil: Na dniach musze je przetoczyć bo mnie szlag tafi...

Anonymous - 13-08-2007, 12:13

Mi sie marzy takie oto rozwiązanie tego problemu:
Ktoś kto ma warsztat i dostęp do różnych części skomponuje na nowo ten układ hamulcowy z części dostępnych na rynku używek.
wyobrażam to sobie tak : zacisk np od accorda + adaptor do gala to tego tarcze od primery z przetoczonym otworem lub jakąś inną redukcją.
Co o tym myślicie??

Marcino - 13-08-2007, 14:01

Amator Galanta napisał/a:
wyobrażam to sobie tak : zacisk np od accorda + adaptor do gala

Ja własnie sie nad tym zastanawiam, mam dostęp do materiału i frezarki, wiec zrobienie specjalnego adaptora nie byłoby problemem, ale, ale,,, czy to inzynierskie rozwiązanie? i czy to wytrzyma, i czy warto kombinowac?
Pozdrawiam

Anonymous - 14-08-2007, 01:04

http://www.wilwood.com/BrakeKits/index.asp
Tutaj są przykłady jak może to wyglądać. a czy wytrzyma- trzeba to zrobić z konkretnego materiału i z głową to wytrzyma!
a czy warto? hmm, jak na razie nie widzę godnej alternatywy dla galanta i przez kilka lat będę nimi jeździł więc przydadzą mi się fajne hamulce.

swees - 15-08-2007, 00:34

a tu nie rozchodzi sie jeszcze o moc serwa? przeciez wieksze tloczki beda potrzebowaly wiekszego cisnienia, zeby byc bardziej skuteczne?

pozdr

Anonymous - 15-08-2007, 01:25

No wlasnie, a jak z serwem - czy bylo inne montowane od 08.98' :?: :?: :?:
pplmr012 - 15-08-2007, 09:34

Witam,
Wprawdzie nie kupiłem jeszcze Gala, ale dodam coś od siebie.
Wielkość tłoczka, lub ich większa ilość w bezpośredni sposób wpływa na nacisk klocka na tarczę, przy stałym ciśnieniu (prawo Pascala) tak więc problemem może być wydajność pompy hamulcowej. Większa powierzchnia nacisku to większe zapotrzebowania na płyn.

Pozdrawia,
mr012

Marcino - 02-09-2007, 23:42

Ja dziś zmierzyłem suwmiarka rozstaw łbów śrun trzymajacych jarzmo do zwrotnicy.
Mogłem popoełnić bvład pomiaru ale wynika z tego ze jest to jakieś 127mm +/-2mm.
teraz Pytanie do posiadaczy nowego ukjałdu czy mogłby to ktoś zmierzyć jak bedzie w njablizszym czasie pod samochodem?
Mnie sie wydaje ze Japończyki to oczędny naród i tak łatwo by nie zmieniał wymiarów. tym bardziej jak Krzyżak napisał ze Kunta ma zamontowany caly komplet od E88 i problem hamulcow znika. OK, tył odpuszczam , ale z porzodem chyba sie musi dac....

II rzecz jak to sparwdzic jakie sa różnice w wydajności pomy i serwa? Jakies nr, specyfikację???
Pozdrawiam

JaGrab3 - 14-09-2007, 00:40

Co do wydajności serva, czy aby nie jest tak że zamiast jednego tłoczka o duzej średnicy mamy 2 o mniejszej, ale powierzchnia docisku tych 2 jest równa powierzchni tego jendego, wiec (z prawa pascala ;) ciśnienie w układzie bedize takie same, zmieni się jedynie rozkład sił na klocku.
Marcino - 15-09-2007, 11:49

Piotrek, podoba mnie sie twoje wyliczenie, juz to samo z kims dyskutowałem i mi podobnie tłumaczono. niemnej jednak sprwdzić by mozna. Ja sporawdzałem w manualu i suplementach i niczego nie ma na temat zmiany pompy.
Dzis jade po południu zakładac tarcze klocki na tył. Kupiłem TRW czylki chyba Lukas od Japaneze po 85zł/szt. Klocki chyba 100zł komplet.
Z przodem ciągle czekam.....

Update:
Załozone nowe tarcze TRW na tył i noiwe klocki. Poprostu cudo. Stare tarcze wołały o pomste do nieba. Az mi wstyd sie przyznać bo jezdziłem na 7mm geubosci, a na nowej 10mm grubości pisze min 8.4mm. POztym był bardzo mocno skorodowane.
Teraz pedał hamulca nie wpada już tak głeboko, szybciej bierze, i co najwazniejsze nie ma takiego bicia podczas hamowania, nie wiedziałem ze tył tez moze miec taki wpływ.
Jedynie hamulec reczny chyba słabszy ale to sie musi pewnie dotrzec,
POzdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group