[97-04]Galant EAxA/W - Maglownica
sipex - 23-03-2011, 00:20
hehe no to chyba wybiore się do serwisu bo naprawde mam dośc tych zakładów;p tylko męczy mnie to że zawieszenie jest całe zrobione dziś na przeglądzie byłem i niby wszystko super a jednak coś tam stuka na tych dziurach;/ a co do tych blaszek to wymieniałem je z klockami jakies pół roku temu..
Owczar - 23-03-2011, 00:25
Hugo napisał/a: | Maglownice ze wspomaganiem, bez wspomagania można sprawdzać na wyłączonym silniku. |
Racja, racja Ale tak rzadko mam styczność z autami bez wspomagania, że zapomniałem o takiej sytuacji
m6riano - 23-03-2011, 00:34
Owczar napisał/a: | Hugo napisał/a: | Maglownice ze wspomaganiem, bez wspomagania można sprawdzać na wyłączonym silniku. |
Racja, racja Ale tak rzadko mam styczność z autami bez wspomagania, że zapomniałem o takiej sytuacji |
w EA2X raczej nie wystepuje brak wspomagania..;-)
Hugo - 23-03-2011, 08:48
Owczar napisał/a: | Racja, racja Ale tak rzadko mam styczność z autami bez wspomagania, że zapomniałem o takiej sytuacji | No już rzadko można spotkać auta bez wspomagania. m6riano napisał/a: | w EA2X raczej nie wystepuje brak wspomagania..;-) | Raczej nie... sipex napisał/a: | hehe no to chyba wybiore się do serwisu bo naprawde mam dośc tych zakładów | Sam sobie to sprawdź. Jeśli jeździsz na tych felgach co w avatarze to nawet nie musisz podnosić auta i odkręcać kół (to lepiej, bo łatwiej zdiagnozować stuki w układzie kierowniczym jak auto stoi na kołach). Poproś kogoś o pomoc, odpal silnik. Osoba do pomocy szarpie energicznie kierownicą prawo-lewo (krótkie ruchy), Ty przekładasz rekę przez felgę i chwytasz z góry końcówkę drążka kierowniczego, jednocześnie palcami dotykając wąsa zwrotnicy w miejscu przykręcania końcówki. Jeśli jest na niej luz to wyczujesz jak sie podnosi góra-dół. Jeśli nie ma luzu to idzisz dalej po drążku kierowniczym w stronę środka auta, chwytasz za "harmonijkę" (gumę osłonową) drążka kierowniczego i na wyczucie szukasz tzw. "jabłka", czyli przegubu kulowego drążka kierowniczego. Tak wygląda tenże przegub: http://allegro.pl/drazek-...1483499966.html Jeśli tam będzie luz to wyczujesz, że trzpień drążka pracuje, a obudowa "jabłka" jest nieruchoma. To samo z drugą stroną. Prościej się nie da
sipex - 23-03-2011, 15:16
Hugo, tak mam te same , dziś to sprawdze napewno:) dzięki wielkie za info:)pozdro
[ Dodano: 24-03-2011, 17:28 ]
Hugo,
sprawdziłem tak jak mówiłeś i generalnie luzu nie czuje na końcówce drążka , po samym drążku niosą się stuki które słychać i czuć z każdej strony;/
wawer82 - 26-03-2011, 16:07
Czym smarowana jest listwa w maglownicy???
Dzisiaj zmieniałem koła na letnie i zauważyłem że lewy uszczelniacz listwy jest rozerwany tak ze widać sama listwę... Uszczelniacz kupić i zmienić nie problem ale czym to w środku wypełnić,jakiś smar,olej? Na listwie widać jakby pozostałości po jakimś smarze...
Dla uszczypliwych dodam że luzów nie mam,nic nie stuka a wspomaganie działa idealnie i nie ubywa płynu.
robertdg - 26-03-2011, 17:16
wawer82, poprostu załóż nowy kondon i po sprawie, byleby nie było syfu na listwie.
Krzyzak - 26-03-2011, 18:43
ta zębata listwa, co łazi prawo-lewo? - to jest zwykły smar typu ŁT42/43
wawer82 - 26-03-2011, 21:02
Krzyzak napisał/a: | ta zębata listwa, co łazi prawo-lewo? - to jest zwykły smar typu ŁT42/43 |
Tak dokładnie o tą listwę chodzi... wystarczy ją tylko nasmarować czy dać tego smaru "na grubo"?
Krzyzak - 26-03-2011, 21:04
tylko nasmarować
dawno temu się czasem dawało na bardzo grubo - aby wyeliminować ew. luzy i stuki
ale to było w czasach przekładni bez wspomagania
wawer82 - 26-03-2011, 21:18
ok wielkie dzieki
Mam nadzieje tylko że tam do środka nie naleciało np.wody bo nie wiem kiedy to się stało zimą :/
robertdg - 26-03-2011, 21:33
Krzyzak, a kto Ci powiedział, że akurat te część listwy się smaruje Zerknij do manuala, część listwy, do której wkręca się drążek nie smaruje się niczym, co najwyżej można posmarować oring zgarniający płynem klasy dexron, oraz część listwy, która chodzi wewnątrz obudowy, bo wkońcu tam jest ten sam płyn i układ w środku jest wspomagany.
Dlatego nie smaruje się zewnętrznej części listy, bo jakikolwiek inny smar może uszkodzić uszczelniacz zgarniający i spowodować wyciek z maglownicy.
Dla niejasności, manual 37.pdf od strony 16 można poczytac o montazu i konserwacji przekładni kierowniczej.
wawer82 - 27-03-2011, 18:50
To już sam nie wiem,smarować czy nie?
Krzyzak - 27-03-2011, 20:01
robertdg napisał/a: | Krzyzak, a kto Ci powiedział, że akurat te część listwy się smaruje |
jakoś 2 lata temu wymontowałem przekładnię z Colta i tam już był smar
zielony - dokładnie jak łożyskowy ŁT43
kolega pisał, że zdjął uszczelniacz i pyta, czym smarować pod spodem - w miejscu, gdzie są zęby listwy kierowniczej
uszczelniacze są tak robione, że są odporne na smary i oleje
takie moje wnioski, ale zrobisz, jak uważasz
Mr_Azathoth - 31-03-2011, 21:27
Hej mam prosbe.
Potrzebuje nowa maglownice bo ze starej cieknie. A w sierpniu przeglad.
Galant EA2A rocznik 2000 silnik 2000.
Czy moze ktos zna symbol ? Znalazlem MR369704 i nie wiem czy mam kupic czy nie.
Prosze o szybka odpowiedz.
Moze to dosc wazne dodam ze kierownica po prawej stronie.
Czy po wymianie maglownicy - cokolwiek jeszcze moze byc popsute co bedzie powodowalo wyciek ???
|
|
|