To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Misiowi zimno - Misiu zamarzl

Anonymous - 27-01-2006, 08:21

sorska ;] toya ofcourse. przepraszam za zamieszanie ;]
ROMEL - 27-01-2006, 08:39

Troche namieszane w wypowiedziach ale z tego co przeglądnołem autko nadala nie odpaliło...

Prosiłbym jak najbardziej potraktować moją wypowiedź poważnie...


Wykręć świece... nakryj szmatką silnik - co by nic do dziurek nie powpadało, pożycz od kogos - chyba że masz - opalarke elktryczną - albo możesz to zrobic na kuchence gazowej w domu...

Wez sobie do zabawy kombinerki - i każdą świece po kolei wypal... olbo opalarką, olbo w ostateczności nad kuchenka gazową,
Suszrką ładnie przesusz kable WN i aparat zapłonowy, dobrze by było żebys go odkręcił bo jak zaczniesz grzać to w środku w kopułce skropli sie para

Wtedy wszystko jeszcze ciepłe do autka szubciutko pozakładać - akumulator zakładam że naładowany i odpali na dotyk... gwarantuje...

Spróbój to nic nie będzie Cie kosztować... a w 90% przypadków pomaga - tak czy inaczej świadczy to o wadliwych świecach zapłonowych - do wymiany znaczy sie...

Pozdrawiam

Anonymous - 27-01-2006, 09:09

Sprawozdanie z walki z miskiem.
Byl rano Bartek, wlozylem naladowany akumulator, nie pomogl starter i czyszczenie swiec. Misiek nadal przepyrkuje, a pozniej sie zalewa (zupelnie jak zięć gdy ma nieciekawa tesciowa - przeburkuje pod nosem, a pozniej pozostaje mu sie tylko zalac).

Bartek spojrzal krytycznym okiem (tak jak wczesniej Grzesiek) na swiece, wiec nawet sie nie bede zastanawial, tylko wymienie swiece. Tutaj pada pytanie - wie ktos jakie oryginalnie powinny byc swiece do colta CJ 1,3? To sie zaraz zaopatrze w ciepla kurtke i rusze w podroz po Wawie w poszukiwaniu ;)

pozdrawiam,
M.

Krzyzak - 27-01-2006, 09:39

NGK BPR5ES-11
Denso W16EPR11

Leppe - 27-01-2006, 13:02

Moja rada jest taka wyjmij jedną świecę włóż w kabel wysokiego napięcia złap kombinerkami i przyłóż do masy autka w tym momencie nich ktoś zakręci silniczkiem powinna być iskra i tak sprawdź wszystkie cylindry pokolei jeśli jest iskra przechodzimy dalej przy włożonych i wyczyszczonych świecach zakręć parę razy silnikiem poczym wyjmij świece i sprawdz czy są zalane jeśli są zalane to znaczy, że paliwo dochodzi jeśli suche to filtr lub pompa paliwa jak sprawdzic pompę- zdejmij przewód przed filtrem paliwa i zakręć rozrusznikiem jeśli leci paliwo znaczy, że pompa jest najprawdopodobniej OK (może mieć słabe ciśnienie). Sprawdź kable wysokiego napięcia czy nie mają przebicia najlepiej w nocy jak jest ciemno zakręć silniczkiem a ktoś niech patrzy czy iskry po silniczku nie chulają. Jeśli na świecach brak iskry sprawdź cewkę wysokiego napięcia. POWODZENIA
Bartek - 27-01-2006, 13:22

Swiece sa zalane, wiec czekamy na lepsza pogode, i pojawie sie u Majkiego z kpl. nowiutkich swieczek, a jeszcze dodatkowo zostawiismy misia z wykreconymi swiecami celem odparowania waszki z cylindrow.

PS. a problemy z zaplonem mieszanki potwierza brak jakiejkolwiek reakcji na startera wpsikiwanego do dolotu (pentan+eter)

Leppe - 27-01-2006, 13:34

Jeśli niema iskry to żaden specyfik niepomoże. Sprawdzcie czy dochodzi iskra na każdą świecę oraz cewkę.
luk_szc - 27-01-2006, 13:38

To samo było u mnie wykręcili przepalili świece i cudownie zagadał . Tak więc zapalać bez jakiegokolwiek machania pedałem gazu i dość krótkimi cyklami kręcenia rozrusznikiem .
Bartek - 27-01-2006, 13:55

Iskra jest, ale swiece gownianie.... Zaraz jade po nowe i bedziemy walczyc.......
ROMEL - 27-01-2006, 14:53

Leppe...

nie zapominaj o tym że świeca na zewnątrz - znaczy sie w kombinerkach inaczej pracuje niz w komorze spalania... w kombinerkach może byc OK, a wkręcisz i będzie lipa... spowodowane jest to wieloma warunkami... masa elktr. ciśnienie itd.. myśle że wiemy o co chodzi...


Bartek jedź że po te świece i wkońcu odpal tego drania....

Pozdrówka

Bartek - 27-01-2006, 17:09

Odpalony :twisted:

Po wkreceniu nowych swiec, tak samo...... prychal na nas 4 garkiem i dupa.....

Po odsunieciu kabli zaplonowych od pokrywy zaworow: prycha dalej, ale sporo czesciej

Po podlaczeniu mojego misia..... ODPALIL. Oczywiscie miedzy wszystkimi zakreceniami bylo wykrecanie i osuszanie swieczek.

Odpalil, ale... kicha, prycha, gasnie pod swiatlami..... Majki pojechal po V-powera 99+ do pelna....

Moja diagnoza:
- Kiepskie swiece
- kiepskie kable
- kiepskie paliwo
- kiepski akumulator (skutek dlugiego pilowania rozrusznikiem)

2 pierwsze z tych 4 czynnikow nie powodowaly problemow (aczkolwiek Majki mowil, ze czasem wypadaly pojedyncze zaplony), ale pojawienie sie 3 spowodowalo unieruchomienie misia na 3 dni....


Edit:

17:35 Majki przyjechal po wizycie na Shellu caly szczesliwy :D - mam nadzieje, ze to koniec problemow....

Anonymous - 27-01-2006, 17:58

Gratulacje! Czyli moje obawy dotyczące świeczek i wachy okazały się słuszne!
Anonymous - 27-01-2006, 19:37

Yo yo!

Tak jak pisal Bartek - chociaz ja główną wina jednak obarczam paliwo.
Po zatankowaniu, juz od samej stacji nie bylo problemow najmniejszych.. rowne obroty, wszystko zicher (tak jakby sam kontakt z pistoletem do benzynki juz mu pomgol) - paliwo nie zdarzylo sie nawet zamieszac, a na pewno nie doszlo do silnika, ale juz bylo ok (moze z filtra wszystkie syy przepalil?). Zobacze jutro jak go zimnego zapale.
W kazdym badz razie pali :P chociaz pojawil sie nowy problem (ale to za chwile).

WIELKIE DZIEKI GRZESIOWI I BARTKOWI ZA POMOC!!! Naprawde Panowie, jestescie wielcy i zaslugi wam zapomniane nie zostana :)

A problem, ktory sie pojawil... troche bardziej krytyczny :P
Jade sobie miskiem (przejechalem od uruchomienia juz 50 km - mialem cos do zalatwienia na miescie a i benzynka sie mieszala) swiatla, wiec ja mu delikatnie na hamulec... a pedal hamulca.. zablokowany. Nacisnalem troche mocniej odruchowo i puscil. Pozniej powtorzylo sie to jeszcze dwa razy. Dziwne uczucie. Nie musialem jakos megasuperhiper mocno nacisnac na niego, ale jednak mial opor w gornym polozeniu, nie wiem od czego (ABS?). Zdarzylo sie to trzy raz lacznie. Nie ukrywam, ze jest to niepokojace, bo jakby mi sie kiedys tak zablokowal... ;/

no nic, zobacze jutro. Przynajmniej bede jezdzil jak 90 latek w trabancie :)

pozdrawiam,
Majki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group