To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] Wymiana Akumulatora

lipa40 - 09-12-2007, 13:21

Jurop napisał/a:
W katalogu Centry do wszystkich Coltów podaja ten sam akumulator czyli z serii plus model 155 czyli 45Ah
Czyli jakieś 360 A na rozruch , to powinno wystarczyć.
Anonymous - 09-12-2007, 13:57

dokładnie to ON ma 300A rozruchu
lipa40 - 09-12-2007, 15:05

Jurop napisał/a:
dokładnie to ON ma 300A rozruchu
Kiedyś podczas rozmowy,z gościem który prowadzi zakład naprawy rozruszników , alternatorów i czegoś tam jeszcze , zadałem mu pytanie na temat pojemności i prądu rozruchowego akumulatorów . Odpowiedział mi że prąd rozruchowy podawany jest na akumulatorze według różnych norm , a także podał mi przykład jak można samemu obliczyc prad rozruchu : poj.aku. x 4 =..... x 2 = prąd rozruchowy akumulatora . Na ile to jest pewne tego nie wiem ,ale coś w tym jest. Oceńcie SAMI .
londolut - 09-12-2007, 15:24

Hmmm wydaje mi się, że jest parę szkół jazdy dpotyczących dopasowania aku... tomsun wyczytał w katalogu, że 70Ah, Jurop, że 45Ah. Ja mam 48Ah i tylko 280A na rozruchu (niewiem co to, jakiś noname z marketu - był od samego początku) i rano na mrozie nie pali z dotyku tylko po 2-3 zakręceniu :) Pojemność kolejnego aku i tak będzie oscylowała w granicach 45-52Ah tylko, że prąd rozruchowy będzie napewno większy :)
tomusn - 09-12-2007, 15:34

londolut napisał/a:
parę szkół jazdy dpotyczących dopasowania aku... tomsun wyczytał w katalogu, że 70Ah, Jurop, że 45Ah. Ja mam 48Ah i tylko 280A na rozruchu


zauważ, że ja mam C52 z automatyczna skrzynią , dlatego na początku nie pisałem o moim aucie tylko o CA0 , więc to że ja mam 70 nie bierzcie pod uwagę

londolut - 09-12-2007, 16:16

Skrzynia skrzynią, AT może i potrzebuje ciut więcej prądu ale masz 1.5GLXi a nie np 1.8GL Diesel. wydaje mi się, że 60Ah było by wystarczająco dużo :) ale masz rację chodzi to silnik 1.3 a w dodatku CA0 dlatego 55Ah jest maxem dla silnika 1.3 z ponad 150kkm przebiegu :)

[ Dodano: 09-12-2007, 16:21 ]
moim skromnym zdaniem ofkoz:P

Anonymous - 09-12-2007, 18:21

londolut napisał/a:
ale masz rację chodzi to silnik 1.3 a w dodatku CA0 dlatego 55Ah jest maxem dla silnika 1.3 z ponad 150kkm przebiegu :)


hmmm... moze chodzi Ci o kogos innego ale ja zadalem to pytanie a mam 1.6 ;)

Anonymous - 09-12-2007, 18:38

dokładnie moim zdaniem jak znajdziesz jakiś 48 Ah to bierz albo max 50 Ah bo ja tam będę cały czas uważał że większy aku nie ma sensu i tylko szkoda Twojej kasy. Ale sam zrobisz jak będziesz chciał
Anonymous - 09-12-2007, 18:40

Nom z pewnoscia ale chyba udalo sie reanimowac stary wiec narazie sie wstrzymam ;)
londolut - 10-12-2007, 11:30

SlaVkoEg napisał/a:
londolut napisał/a:
ale masz rację chodzi to silnik 1.3 a w dodatku CA0 dlatego 55Ah jest maxem dla silnika 1.3 z ponad 150kkm przebiegu :)


hmmm... moze chodzi Ci o kogos innego ale ja zadalem to pytanie a mam 1.6 ;)


Masz rację... roztargnienie :oops: 1.6 rzecz jasna :) , pakuj 50Ah będzdziesz happy :)

Anonymous - 06-03-2008, 09:51

Jeszcze sie zapytam tak z ciekawosci. A jak wyglada system wymiany akumulatora w modelach CJ0 i CZ, czy w tych autach również jest obowiazkowa procedura restartu ECU, po odlaczeniu klem. Dzieki z gory za odpowiedzi.
londolut - 06-03-2008, 10:01

Wiktoria napisał/a:
czy w tych autach również jest obowiazkowa procedura restartu ECU, po odlaczeniu klem
Reset ECU nie jest konieczny w żadnym samochodzie tylko chodzi o to, że bez takiej procedury komputer może wariować i źle reagować na dane pobierane z czujników. Reset to nie jest trudna czynność:
1. Po podpięciu nowego aku należy pamiętać aby koła były na wprost, wyłączone dmuchawy lampy i inne odbiorniki prądu.
2. Włączamy silnik i niczego nie dotykamy ( :!: )
3. Czekamy aż do osiągnięcia temperatury pracy silnika. Po włączenia wentylatora na chłodnicy, lub po około 15min. jeśli jest zbyt niska temperatura, wyłączamy motor i po sprawie :)

mkm - 06-03-2008, 11:52

Podpisuje sie pod procedura. Mnie wypinal sie akumulator z powodu klem i braku mocowania. Podpinalem, wsiadalem i jechalem. Jedynym minusem bylo pilnowanie obrotow. Spadaly ponizej 400obr podbijaly sie do 1500-2000 i spadaly na dobre. Poniewaz nie slyszalem o "procedurze" uslyszalem diagnozy: silnik krokowy, przeplywomierz, czujnik polozenia walu i cos tam jeszcze. Procedura zaoszczedzi Ci nerwow i porad naszych wspanialych fachowcow...
Anonymous - 06-03-2008, 12:52

chlopcy, oki ja wiem juz na czym polega procedurka, lecz moje pytanie brzmi kolejne modele CJ0, CZ, tez musza sie bawic w takie procedury?
mkm - 06-03-2008, 13:12

Powinnas zadzwonic do serwisu... Zrobilem to za Ciebie i odpowiedz brzmi: " Jedyne co moze byc to moze gubic obroty i trzeba podjechac na ustawienie obrotow" koniec cytatu. Z tego wniosek, ze bez wzgledu na rocznik problemy pozostaja...
ps. Pytalem o nowy model colta.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group