To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] Olej do skrzyni

Hugo - 25-04-2007, 20:27

Krzyzak napisał/a:
przy oleju TYLKO GL-5 skoroduje i ze skrzynia bedzie tylko gorzej...
Więc jak na opakowaniu jest napisane GL-4/GL-5 to taki olej można wlać do skrzyni Mitsubishi?
Krzyzak - 25-04-2007, 20:34

mozna, ale ja dodatkowo wybralbym pelny syntetyk - jak fabryka przykazuje :)
Anonymous - 25-04-2007, 20:53

A myslicie, że jak ze 2 tygodnie pojeżdże na GL-5 75W90 to coś uszkodzę? Bo nie mam teraz kasy aby wylewać zakupiony 2 dni temu Valvoline. Za 2 tygodnie wymieniam pasek roz. i rolkę, to jeszcze raz zaleję skrzynię GL-4 75W90

[ Dodano: 25-04-2007, 21:21 ]
ja chyba taki zalałem, ale upewnię się na dniach:

DuraBlend Gear Oil GL-5 LS 75W-90 (*)

Oleje przekładniowe Valvoline DuraBlend zostały stworzone by zapewnić maksymalną ochronę i doskonałe działanie przekładni. Oparte na syntetycznej, zaawansowanej technologicznie bazie i systemie dodatków uszlachetniających wspaniale chronią przed zużyciem i korozją oraz zapewniają optymalne smarowanie i ochronę antykorozyjną w szerokim zakresie temperatur. Syntetyczne komponenty ułatwiają zmianę biegów i zapewniają lepsze i szybsze smarowanie w niskich i wysokich temperaturach. Zalecane do stosowania w samochodach osobowych, ciężarówkach i autobusach.

Zalety DuraBlend Gear Oil GL-5 LS:
- Przeznaczony do przekładni z ograniczonym poślizgiem (LS) wymagających oleju typu GL-5
- Dostępna lepkość 75W-90
- Doskonale zabezpiecza przed korozją

Hugo - 25-04-2007, 22:13

Levyspor, tak piszą na każdym. Nawet na polskim Hipolu, który kosztuje 25 zł/litr.
KaWu - 26-04-2007, 10:08

Levyspor, to podejrzewam ze mamy ten sam olej. Mi znajomy kupil w hurtowni po 30zl za litr (mial jakas tam znizke). Ale jestem pewien ze jest GL4. Choc czlowiek jest omylny to dzis schodze do piwnicy i sprawdzam :) Wszystko sie wyjasni.
wichura1 - 26-04-2007, 22:33

Krzyzak napisał/a:
mozna, ale ja dodatkowo wybralbym pelny syntetyk - jak fabryka przykazuje :)


Fabryka przykazuje pół-syntetyk. :D

Marcino - 28-04-2007, 00:00

josie napisał/a:
W oleju GL-5 są dodatki mogące powodować korozję metali szlachetnych o ile mnie pamięć nie myli, a z takiego mat. wykonane są synchronizatory w naszych skrzyniach.
Czasami olej GL-5 może być stosowany w skrzyniach wymagających GL-4 - ale jest to napisane na opakowaniu oleju.


Dobrze gada,, Josie i Krzyzak maja racje.
A ja tam zalałem API GL-4 ale 75-80W, i powiem ze mam poprawe o 100, od czasu wymiany nie zauwazyłem zeby mi sie jskikolwiek bieg zacinał, a wczsniej sczególenie na zimnymje skerzyni było gorzej. Powinno być 90 bo na wyższe temperatury, no ale w tropikach przecie znie jezdzimy, a ten wytrzymuje tem do 150 st C, pozatym jest wlewany do mniejszych cięzarówek....
Z tego co pamietam to nawet silnkowy można wlać, w krajach azjatyckich tych biednych tak robią tylko częsciej zmieniaja.
POzdrawiam

Hugo - 28-04-2007, 07:33

Ja wymieniłem olej przedwczoraj i też poprawa ogromna. "Haczy" się tylko czasami i tylko przy przełączaniu z 3 na 4. Ogólnie lewarek zmiany biegów chodzi bardziej płynnie. Jak w "masełku". Stary olej był czarny jak smoła a nowy przezroczysty, więc czas na wymianę pilny, oby nie za późno.
Anonymous - 28-04-2007, 10:43

dobra teraz to już nie wiem kto ma rację.
Jaki to w końcu producent zaleca olej? syntetyk czy pół-syntetyk? I nie piszcie że ten lepszy i wogóle. Japońce dobre auta zrobili więc wleje to co zalecają.

P.S. nie wiem jaki był olej wlany przez poprzedniego właściciela. Jak to jest, jak był mineralny i wleje syntetyk to wtedy pada czy na odwrót?

wichura1 - 28-04-2007, 23:50

Jeżeli był mineralny, a wlejesz syntetyk pada. Półsyntetyk jest syntetyczny tylko w 30% więc ryzyko znikome.
Hugo - 29-04-2007, 08:35

Ficu865 napisał/a:
syntetyk czy pół-syntetyk?
Dokładnie półsyntetyczny olej przekładniowy SAE API GL-4 75W-90.
Anonymous - 10-06-2007, 09:24

Przejechałem około 2500 km po wymianie oleju w skrzyni na Valvoline DuraBlend Gear Oil GL-5 LS i jak narazie jest ok, na etykiecie od Castrola TAF-X też jest napisane że do GL-4 i do GL-5 się go stosuje. Dwojka już nie wchodzi ze stukiem a jedynka nie płata figli na skrzyżowaniach (bardzo sporadycznie, może raz na 500 wrzuceń jedyny) Przed zimą jednak zmienię na Castrola TAF-X, jakoś bardziej lubię tą markę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group