To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] STUKAJĄ ZAWORY!!! I CO TERAZ??

rufuz - 03-06-2009, 18:11

witam

ja tez miałem Mobila i zawory waliły mi rano po odpaleniu. teraz mam motula półsyntetyk i jest w porzadku. Poza tym na Mobilu auto brało mi zbyt dużo oleju.

Janosik - 05-06-2009, 18:44

Witam. Niedawno kupiłem sobie Eclipse 1G i właśnie mam ten sam problem. Jeżdże sobie i po jakimś czasie zaczyna coś stukać, z tego co czytałem z tym temacie to wina tych popychaczy, wiec mam w planach zmiane oleju , ale jest problem, przy zakupie dowiedzialem sie ze zalany jest pełnym syntetykiem Shella przy przebiegu 160 tys. czy mozna bezproblemowo wymienic filter i olej na półsyntetyk, żeby dodatkowych problemów sobie nienawabić.
Adaho_krak - 05-06-2009, 18:58

Janosik, w jakim celu chcesz zmieniać olej na półsyntetyczny ??
Jeśli jest zalany syntetykiem i nie bierze oleju, nie kopci to zalej go syntetykiem. Jedna rada zmień markę oleju z Shell na Valvoline i bedziesz pan zadowolony. Jeśli bierze olej lub kopci zmieniaj śmiało na półsyntetyk, też Valvoline. :) Sprawą oczywistą jest, że przy każdej zmienie oleju, zmieniamy filtr oleju.

Janosik - 05-06-2009, 21:02

Myslałem o zmianie na półsyntetyk bo słyszałem ze poprostu nie opłaca sie syntetyka lać przy tym przebiegu.
krzychu - 05-06-2009, 21:36

Jak go nie bierze (oleju) to nie ma po co zmieniać na pół syntetyka. Po drugie dziwne że na syntetyku (który z zasady najbardziej myję a jeśli to jest Shell to on jeden z najbardziej myjących) i stukają zawory.
Janosik - 05-06-2009, 23:47

Właśnie problem jest w tym ze cos stuka
Adaho_krak - 06-06-2009, 09:34

krzychu, u mnie na Shellu też stukały, mechanik kazał wymienić dwa lata temu popychacze. Ja za radą kolegów z forum wymieniłem olej na Valvoline. I od dwóch lat nic nie stuka. Shell tak samo jak i Mobil do Japońców się niestety nie nadaje.
Janosik - 06-06-2009, 10:02

No ok to zmienie olej z Shella na Valvoline, ale zostawic syntetyk czy zalac półsyntetykiem?
Adaho_krak - 06-06-2009, 10:09

Jeśli nie bierze i nie kopci to zostawiłbym syntetyk. Znam Ecli co przekulała 250tkm i dalej śmiga na syntetyku.
Janosik - 06-06-2009, 10:26

Tak tez zrobie , mam nadzieje ze to pomoze. Dziekuje za pomoc.
krzychu - 06-06-2009, 12:59

A jaki tam jest silnik 4G63?
Adaho_krak - 06-06-2009, 13:24

krzychu napisał/a:
A jaki tam jest silnik 4G63?


Dokładnie taki.

krzychu - 06-06-2009, 13:53

Heheh no to sprawdziłem pierwsze wzmianki o 4G63 są z '87 więc mam konstrukcyjnie 19 letni silnik w swoim samochodzie. Ciekawe czy popychacze coś zmodernizowali.
Adaho_krak - 06-06-2009, 14:11

krzychu napisał/a:
Heheh no to sprawdziłem pierwsze wzmianki o 4G63 są z '87 więc mam konstrukcyjnie 19 letni silnik w swoim samochodzie. Ciekawe czy popychacze coś zmodernizowali.


Jest to bardzo stara i jedna z bardziej udanych jednostek benzynowych na świecie, stosowana np. w EVO do 9 generacji. Oczywiście udoskonalana, ale podstawy zostały takie same jak w '87 roku.

krzychu - 06-06-2009, 14:49

O EVO 9 i poprzednich wiedziałem ale nie sądziłem że od '87 :shock:

Z tym że wspólne to mają tylko blok. Wał, tłoki, głowice (w tym z Mivec) już całkiem co innego. Ale też się zgodzę że fajny silnik, bardzo elastyczny, szybko się nagrzewa na pewno żywotny.... Ale z tymi popychaczami to mnie zdziwiłeś (mam zalanego Shella) a zastanawiałem się nad Valvoline też.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group