To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Manualna skrzynia biegów ciężko wchodzą biegi

swinks_UK - 24-01-2008, 18:28

Starczą ci dwie :D . Wchodzi coś niecałe 2 litry, że idealnie dwie falszeczki wchodzą i kilka mililitrów jeszcze się wyleje upustem wyrównawczym. Nooo, chyba ze chcesz mieć 1 na zapas.
Anonymous - 25-01-2008, 09:39

to jak w koncu ? w manualu jest, ze 2,2 l, a 2x0,94 l daje jak na moje oko mniej niz 2.... ??
swinks_UK - 25-01-2008, 09:48

W manualu jest na pustą, nową i suchą skrzynię. Jak uda ci się swoją tak wypróżnić do suchego to wtedy wejdzie ci 2.2l. A jak klasycznie spuszczasz to 2 flaszki czyli 1.9l ci starczy.
xor - 25-01-2008, 14:54

...zależy w jakim serwisie :)
Teoretycznie jak napisał swinks_UK, an słowo honoru powinno wystarczyć oleju z 2... ALE.
Ale jak używają do napełniania nie strzykawy i wężyka, tylko takiego dynksa ciśnieniowego (zbiornik z pompą), to chyba sporo oleju w nim zostanie... I 2 może braknąć.
'Fochowcy' - na szybko musiałem, to zrobiłem w norauto - olej w skrzyni wymieniali mi koło 30-40 minut (!!), 2 do 4 osób (!!!!), i z 3 butelek zostało połowę ostatniej. Reszta poległa gdzeiś 'po drodze'...

Skrzynia działa przyjemnie, nie ma cudów, ale jest lepiej :)
Inna sprawa że się już przyzwyczaiłem do niej, potrafię bardzo szybko zmieniać biegi. Jak auto się rozgrzeje, to nie licząc jedynki (muszę praktycznie stać aby ją wrzucić) jest masełko.
Myślę, że sprawa kiepskiego wrzucania na zimnym, to problem sprzęgła i jego hydrauliki.
Nowiutkie daikin czeka już od miesiąca na montaż, a hydraulika... czytałem gdzieś na forum, że pomaga zrobienie obejścia w hydraulice 'tłumika strzałów sprzęgłem' (czy jak to nazwać) - jest przy skrzyni biegów. Ma za zadaniem łagodzić 'strzały' sprzęgłem, aby nie zdupić go, ale po czasie niezbyt działa...
Cóż, się zobaczy :)

Marcino - 29-01-2008, 00:03

Xor,
mozesz rozwinać temat z tym dinksem od sprzegła? Moze mozna to podreguowac?

roch_27 - 29-01-2008, 07:54

Marcino, wszystko masz opisane w tym temacie :arrow: >>KLIK<< :)

pozdro

atsar - 12-03-2008, 09:38

jak by sie znalazlo wiecej chetnych to moge zamowic ze stanow , cena za butelke wyniesie nie wiecej jak 50zl, z tym ze czas realizacj bedzie dosc dlugi :roll:
Michal4133 - 13-01-2009, 22:36

Hej powiedzcie mi czy dobrze mysle? bo teraz to sie juz zmieszalem calkowicie, dodaje link ze zdjeciem ponizej, czy nr.1 to jest filler plug czyli tam gdzie mam sprawdzac poziom oleju? to jest na klucz 17, i do czego jest nr. 2 na klucz imbusowy, i za cholere tego nie moge odkrecic bo sie juz troche zjechalo :( i czy sensowne jest przy spuszczaniu oleju odkrecac ta blaszke spod spodu skrzyni zeby wylac calkowicie olej, dzieki

http://www.fotosik.pl/pok...fdd0e1cbaf.html

Anonymous - 13-01-2009, 22:59

Marcino napisał/a:
Xor,
mozesz rozwinać temat z tym dinksem od sprzegła? Moze mozna to podreguowac?


Ten dink s to zwykła zwężka (zmniejszenie średnicy przewodu) Poza tym wydaje mi się że coś kręcicie ponieważ w układzie hydrauliki sprzęgła jest pompa tłokowa. Skok pompy przekładany jest na skok bolca w wysprzęgliku, a to że jest ten tzw "dinks" to może jedynie powodować że trzeba większą siłę przyłożyć poprzez nogę na pedał sprzęgła by dokonać odpowiedniego przesunięcia tłoka w pompie (a większego i tak się nie da bo jest mechaniczny ogranicznik na pedale sprzęgła) a tym samym tłoczka w wysprzęgliku.
To co radzicie (czyli wywalenie tego tłumika) nic nie da, a mechanicy co tak twierdzą to podstaw fizyki nie znają albo nie potrafią odpowietrzyć układu. Sam trafiłem do takiego warsztatu.

Marcino - 13-01-2009, 23:06

A ja mysle ze ta zwęzka powoduje ze jak szybko noge ze sprzęgła puscisz to on powoduje powolny odpływ z wysprzeglika do pompy czyli wolniejsze wracanie płynu=łagodniejsze strzał ze sprzegła.
ja sie przyzwyczaiłem juz, 2-3 razy wisnę na postoju i potem chodzi już dobrze.

konwen - 15-01-2009, 09:00

zolnierz - Witam. Mam to samo u siebie w galu z 98. przy wrzuceniu na dwójkę to blokuje lekko drążek a przy wrzuceniu na 3 to są już słyszalne zgrzyty. Pokieruje się tym co jest na forum i zobaczę zmiany.
Marcino - 15-01-2009, 10:08

Michal4133 napisał/a:
Hej powiedzcie mi czy dobrze mysle? bo teraz to sie juz zmieszalem calkowicie, dodaje link ze zdjeciem ponizej, czy nr.1 to jest filler plug czyli tam gdzie mam sprawdzac poziom oleju? to jest na klucz 17, i do czego jest nr. 2 na klucz imbusowy, i za cholere tego nie moge odkrecic bo sie juz troche zjechalo :( i czy sensowne jest przy spuszczaniu oleju odkrecac ta blaszke spod spodu skrzyni zeby wylac calkowicie olej, dzieki

http://www.fotosik.pl/pok...fdd0e1cbaf.html


michał,
1- to śruba do napełniania, stuknij w nią od czoła, dobry klucz nasadowy lub oczkowy i powinna sie dać odkrecić, nie uzywaj płaskich bo te faktycznie lubią obrobić cięzko chodzace śruby.
2- nie wiem ale moze to być jakiś kołek blokujący

"Blaszka" mozesz ja odkrecić ale po co i tak nie bedziesz miał którędy nalać oleju, tam jest korek spustowy a pokrywkę bedziesz musiał uszczelniać na silikon.
Pozdr

Michal4133 - 15-01-2009, 20:09

Marcino dzieki, srubke nr1 moge odkrecic i zawsze odkrecam ja nasadka ;) nie moge odkrecic tej nr.2, no ale jak nie jest ona do nalewania i sprawdzania oleju wiec zapominam o niej :) no ale jak ktos wie niech cos napisze o niej, milo wiedziec wiecej.
wilk88 - 02-02-2009, 18:23

Chciałbym zalać Texaco 75w80 ale to chyba towar deficytowy bo nigdzie go nie ma. Co myślicie o tym oleju?
http://www.okazje.info.pl...ecyfikacja.html

Podszedł by do skrzyni w Galu? Taki mają i oczywiście zachwalają, że najlepszy ;) Podobno jest on używany w skrzyniach biegów BMW.

Michal4133 - 02-02-2009, 19:46

moim zdaniem ten olej bedzie zbyt gesty, zwlaszcza w zimne dni, mialem olej o takich specyfikacjach i sie nie sprawdzil, ogolnie w manualu sa zalecane 75W85 lub 75W90 GL4, ja bym zalal ten drugi i na bank nie zaleje juz do galanta oleju nawet sredniej klasy bo w skrzyniach galantow nie sprawdzaja sie! (chyba ze sprzeglo i synchro jest w 100% OK)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group