To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Stuki w ukladzie kierowniczym

Tomii - 04-06-2011, 18:55

robertdg napisał/a:
Chyba niespełna 250mm, czy to wystarczy :?:


mój nowy CTR ma 245mm, mechanik twierdzi że za krótki, sprzedawca że dobry :roll:

nerus - 04-06-2011, 19:09

Tomii napisał/a:
potrzebuję info odnośnie długości całkowitej drążka kierowniczego lewego, może ktoś ma zużyty i mógłby pomierzyć :D byłbym wdzięczny


nowy drązek 555 na dokladnie 253mm (25,3)

Tomii - 04-06-2011, 21:35

nerus3 napisał/a:
Tomii napisał/a:
potrzebuję info odnośnie długości całkowitej drążka kierowniczego lewego, może ktoś ma zużyty i mógłby pomierzyć :D byłbym wdzięczny


nowy drązek 555 na dokladnie 253mm (25,3)


w moim przypadku to chyba nie chodziło o te 8mm -
edit:
dokładnie o 13mm

[ Dodano: 07-06-2011, 08:45 ]
dobra, nie idzie dojść ładu z tymi długościami. Mechanik swoje, sprzedawca swoje. Chyba sam sobie wymienię drążek kierowniczy żeby zobaczyć co i jak. I teraz pytanie czy potrzebuję do tego kanał, czy jestem w stanie wykonać to sam, wiadomo, po wymianie geometria do zrobienia. Aha i jesczcze jedno czy końcówkę drążka wystarczy wkręcić na 2,5cm na drążek? tyle gwintu zostaje po zastosowaniu się do manuala (wartość 104mm między nakrętką a jakby to napisać, miejscem wyfrezowanym na drążku).

ALEX-77 - 05-08-2011, 00:00

A mi strzela (stuka) z mojej strony jak skręcam w prawo (tylko) kurcze co mechanik to inna diagnoza już sam nie wiem co wymieniać jeden mówi przegub,drugi sworzeń wahacza ,wymienione mam z tej strony już Sworzeń górnego wahacza,Banana,drążek kierowniczy i dalej strzela przy skręcie w prawo :evil:
KaWu - 05-08-2011, 08:40

ALEX-77 napisał/a:
już sam nie wiem co wymieniać


Jak nie jestes pewny to rozpinaj (albo mechaik) po kolei i bedziesz wiedzial co stuka. Bez sensu wymieniac dobre czesci jak ktos nie jest pewny.

brodzky - 05-08-2011, 10:03

KaWu napisał/a:
ALEX-77 napisał/a:
już sam nie wiem co wymieniać


Jak nie jestes pewny to rozpinaj (albo mechaik) po kolei i bedziesz wiedzial co stuka. Bez sensu wymieniac dobre czesci jak ktos nie jest pewny.


No no. Mi stukał górny sworzeń i wymieniłem wszystkie wahacze, drążki i końcówki. Lepsze podejście mi się wydaje niż wymiana tego co boli i co pół roku coś zmieniać bo gdzieś jest luz. Of korz jak się akurat miało wolnej gotówki to można w ten sposób. Potraktowałem to jako inwestycję trzyletnią i nic na dziurach nie skrzypi.

KaWu - 05-08-2011, 11:41

brodzky napisał/a:
No no. Mi stukał górny sworzeń i wymieniłem wszystkie wahacze, drążki i końcówki. Lepsze podejście mi się wydaje niż wymiana tego co boli i co pół roku coś zmieniać bo gdzieś jest luz. Of korz jak się akurat miało wolnej gotówki to można w ten sposób. Potraktowałem to jako inwestycję trzyletnią i nic na dziurach nie skrzypi.


To zalezy. W Galu nic juz tyle nie pociagnie co fabryczne czesci zawieszenia. No chyba, ze tez dasz fabryczne. Tak wiec uwazam, ze jak cos jeszcze jest dobre to po co wymieniac :?:

ALEX-77 - 05-08-2011, 13:16

Niie no wymieniać wszystko w ciemno nie ma sensu(szkoda pieniędzy) ja wczesniej musiałem wymienić z tej strony drążek kierwoniczy bo miał luzy i wahacz Banan bo nie dało się ustwić zbieżności ,a stukanie zaczęło się niedawno i czytając forum i temat Owczara o zawieszeniu i objawach wszystko wskazywalo ze to górny sworzeń wahacza jest winny więc postanowiłem go wymienić (sam :) ) ale niestety to nie było to, dalej stuka jak skęcam w prawo nie zawsze ale zdaża się często.

Właśnie wóciłem od dwóch mechaników i diognozy BRAK !! posprawdzali zawieszenie i zadnych luzów nie stwiedzili ,kurka rece opadają.

brodzky - 05-08-2011, 13:34

No tak. Wymieniłeś dwie części najeździłeś się po mechanikach i dalej brak diagnozy (mam nadzieję, że diagnoza gratis). Mi 4 mechaników diagnozowało wahacze proste i były OK a jak wyjąłem to było 1mm luzu na sworzniu. Tym razem podszedłem do sprawy kompleksowo i na dziurach jak w nowym aucie :P
ALEX-77 - 06-08-2011, 01:58

brodzky napisał/a:
No tak. Wymieniłeś dwie części najeździłeś się po mechanikach i dalej brak diagnozy (mam nadzieję, że diagnoza gratis). Mi 4 mechaników diagnozowało wahacze proste i były OK a jak wyjąłem to było 1mm luzu na sworzniu. Tym razem podszedłem do sprawy kompleksowo i na dziurach jak w nowym aucie :P

No niestety tak było z tym że diagnoza u jednego wyniosła 10zł :? koleś wsiadl do auta pojezdził sobie trochę ,wjechał na podnośnik i kupa :o diagnoza hmm... zawieszenie ok ,nawet breszki nie włożył tylko rękoma poruszał ,szkoda gadać ,w poniedziałek kupuję wahacz prosty i zabieram się za wymianę.

Hugo - 07-08-2011, 09:16

ALEX-77 napisał/a:
w poniedziałek kupuję wahacz prosty i zabieram się za wymianę.
Też bym tak zrobił.
lucho - 18-10-2011, 17:09

nerus napisał/a:
Hugo napisał/a:
kwaichangcaine napisał/a:
Mechanik tylko podokręcał kolumnę
Mam ogromną prośbę, mógłbyś podpytać mechanika co dokładniej podokręcał?

na tym zdjeciu poniżej zaznaczyłem elementy które w maglu dociskają listwę do ślimaka..
najprawdopodobniej mechanik tą śrubę wkręcił by zlikwidować luz na ślimaku...
[url=http://images41.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]
tylko nie mam pewności czy to zdjęcie jest maglownicy z galanta


kikumiesięczny odkop :D

poprosze Was o pomoc w odnalezienie oznaczenia klucza, wskazanie miejsca kupienia takiego klucza, którym można dokręcić listwe do ślimaka. Wiem ze jest to bardzo duża i gęsta gwiazdka.
jak ktos ma mechanika co to robił... może sie przyzna jakim kluczem dokręcał :D

edit
podnosze post.... naprawde nikt w was nie wie?? bardzo mi na tym zależy, a nie mam gdzie i jak wejść pod samochód. :oops:
a moze ktoś ma gdzieś starą maglownice i mógłby mi to zmierzyć??

pawik - 19-11-2011, 16:41

lucho napisał/a:
nerus napisał/a:
Hugo napisał/a:
kwaichangcaine napisał/a:
Mechanik tylko podokręcał kolumnę
Mam ogromną prośbę, mógłbyś podpytać mechanika co dokładniej podokręcał?

na tym zdjeciu poniżej zaznaczyłem elementy które w maglu dociskają listwę do ślimaka..
najprawdopodobniej mechanik tą śrubę wkręcił by zlikwidować luz na ślimaku...
[url=http://images41.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]
tylko nie mam pewności czy to zdjęcie jest maglownicy z galanta


kikumiesięczny odkop :D

poprosze Was o pomoc w odnalezienie oznaczenia klucza, wskazanie miejsca kupienia takiego klucza, którym można dokręcić listwe do ślimaka. Wiem ze jest to bardzo duża i gęsta gwiazdka.
jak ktos ma mechanika co to robił... może sie przyzna jakim kluczem dokręcał :D

edit
podnosze post.... naprawde nikt w was nie wie?? bardzo mi na tym zależy, a nie mam gdzie i jak wejść pod samochód. :oops:
a moze ktoś ma gdzieś starą maglownice i mógłby mi to zmierzyć??


witam faktycznie jest duża gwiazdka ale idealnie pasuje nakrętka na 24 klucz właśnie dzisiaj dokręciłem i zero stuków :mrgreen:

Kamil_Ziomek - 21-11-2011, 19:14

Witam dziś gdy podniosłem galanta zauważyłem że mam luz na drążku kierowniczym (prawy) i że gumy na końcówkach drążków są już popękane. Chciałem coś kupić ale po przygodzie z wahaczami yomato mam dość kiepskich zamienników więc będę za rade co do firmy godnej uwagi. drugie pytanie czy ktoś sprawdzał ile oryginalne kosztują ?
polaff - 21-11-2011, 20:21

Kamil_Ziomek napisał/a:
więc będę za rade co do firmy godnej uwagi

ja nauczyłem się na Pajero, jeśli chodzi o zawieszenie i układ kierowniczy to TYLKO 555, no i u zaufanego sprzedawcy by były w oryginale. Niestety te części są dość drogie, ale koszt zwraca się z nawiązką bezawaryjnością.

Do galanta końcówki i drążki kierownicze również 555 kupiłem, ale niestety nie pamiętam ile za nie zapłaciłem, a faktura już dawno u księgowej zalega...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group