To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Blad 43 TCV, brak mocy 4D68.

Owczar - 12-03-2011, 12:55

Tak. Sprawdź napięcie między 1 pinem, a masą, a potem między 2, a masą. Jak na jednym będzie 12,2, a na drugim 11 to różnica między nimi będzie 1.2V. Pożycz od kogoś multimetr i sprawdź opór zaworu.
gru9721 - 12-03-2011, 14:48

no wlasnie teraz sprawdzilem jak wloncze zaplon to na pierwszym mam 11.5v ale tylko na wlonczonym zaplonie a na drogim pinie nie mam nic nie ma w nim wogle pradu obojetnie czy zaplon jest wlonczony czy nie i tu lezy chyba przyczyna tego ze auto mi nie pali Bezpieczniki sprawdzilem wszystkie ok ciekaw jestem gdzie ta przerwa i czy moge sam podpiac 12 v z z akumulatora n a stale??

[ Dodano: 12-03-2011, 15:00 ]
ale jeszcze sprawdze dla pewnosci ten czujnik tylko porzycze miernik bo moj chyba nie dziala bo nie pokazuje stalej wartosci tylko skacze

[ Dodano: 12-03-2011, 19:22 ]
teraz sie dowiedzialem ze zwyklym najtanszym miernikiem tego czujnika nie zmierze potrzebny jest oscyloskop dlatego nie moglem zmierzyc dobrze mysle?

Owczar - 13-03-2011, 01:13

To jest zwykły elektrozawór i zmierzysz zwykłym multimetrem. Nie kombinuj z tym podpinaniem. Sprawdź sygnały na wyjściu z ECU, nie rób nic na krótko, bo nawet nie wiesz, który to pin 1 a który 2. Możesz łatwo uwalić ECU, a jak to zrobisz to będą duże koszty.

[ Dodano: 13-03-2011, 01:17 ]
Nie mam teraz czasu żeby odkładnie analizować procedurę sprawdzania tego zaworu. Poza tym w ten sposób niewiele zdziałamy. Gdyby prąd nie dochodził w ogóle to nie odpaliłbyś go. Możliwe, że zawór się zacina. Ciężko prorokować, ale podłączanie na krótko to nie jest sposób.

[ Dodano: 13-03-2011, 01:17 ]
Jak znajdę jutro chwilę to zmierzę jak to wygląda u mnie...

gru9721 - 13-03-2011, 10:02

bylbym wdzieczny Owczar jak bys zobaczyl u siebie jaki jest prad na tych pinach i czy u ciebie tez skacze jak chcesz sprawdzic opor znaczy nie ma stalej wartosci

[ Dodano: 13-03-2011, 10:05 ]
no wlasnie teraz juz go nie moge wogle odpalic cos ewidentnie siadlo

Owczar - 13-03-2011, 17:15

Niestety dzisiaj nie udało mi się sprawdzić, bo wziąłem multimetr, ale zapomniałem sprawdzić, który wtyk jest od tego zaworu. Jutro postaram się zobaczyć.

[ Dodano: 13-03-2011, 17:49 ]
Poszedłem jednak i zmierzyłem dzisiaj, ale na ciepłym silniku.

Rezystancja 11,5 Ohm.
Napięcie między pinami 3,3V. Na jednym z nich względem masy 12,3V, a na drugim 0,2V. Kiedy mierze między pinami to napięcie się ustala po 2 sekundach.

Owczar - 13-03-2011, 17:49

Poszedłem jednak i zmierzyłem dzisiaj, ale na ciepłym silniku.

Rezystancja 11,5 Ohm.
Napięcie między pinami 3,3V. Na jednym z nich względem masy 12,3V, a na drugim 0,2V. Kiedy mierze między pinami to napięcie się ustala po 2 sekundach.

madakelus - 14-03-2011, 09:21

pozwolicie ze sie podepne pod temat gdyz moj problem jest podobny, mianowice:
nie mam problemyu z mocą autko jeździ, przyspiesza normalnie... ale jednak cały czas świeci mi sie CE... po podłączeniu kompa wyszedł błąd zaworu dawki paliwa... objawia sie to tym ze czasem ciezko odpala... i właśnie to jest dziwne bo dzieje sie tak tylko na zimnym silniku ze czasem odpala "od strzała" a czasem musze go troche pokręcic, jednak nie było nigdy tak ze nie odpala - zawsze odpala tylko czasem po dłuższym kręceniu. Na ciepłym silniku nigdy nie mam problemów z odpaleniem, od razu zaskakuje.
Ktoś może coś wie w tym temacie? ja sie obszukałem i niekoniecznie wiem o co chodzi...

Owczar - 14-03-2011, 16:43

Odpalanie zimnego silnika może w ogóle nie mieć związku z tym błędem. Sprawdź świece żarowe...

Zrób reset ECU i zobacz czy się pojawi błąd ponownie. Reset przez odłączenie klemy masowej na kilkanaście sekund.

madakelus - 14-03-2011, 17:31

Wiec tak.. swiece żarowe sprawdzone i sa ok... kupowalem nowe przed zima i nadal sa dobre...
reset ECU robiłem... co prawda kontrolka CE gasnie ale po jakims czasie od 3 do 7 dni sie pojawia z powrotem (nie liczyłem co prawda po ilu rozruchach sie pojawia)
mało tego podpinałem sie kompem i robiłem mu reset komputerem - efekt taki sam ppo kilku dniach sie pojawiła... na komie po podłączeniu wyszedł błąd zaworu dawki paliwa. Który szczerze mówiąc nie za wiele mi powiedział :/

milo - 14-03-2011, 21:19

madakelus napisał/a:
Wiec tak.. swiece żarowe sprawdzone i sa ok... kupowalem nowe przed zima i nadal sa dobre...
reset ECU robiłem... co prawda kontrolka CE gasnie ale po jakims czasie od 3 do 7 dni sie pojawia z powrotem (nie liczyłem co prawda po ilu rozruchach sie pojawia)
mało tego podpinałem sie kompem i robiłem mu reset komputerem - efekt taki sam ppo kilku dniach sie pojawiła... na komie po podłączeniu wyszedł błąd zaworu dawki paliwa. Który szczerze mówiąc nie za wiele mi powiedział :/
odnośnie błędów dlaczego powracają po 3 do 7 dni nawet jak niesprawną część się wymieni ja walczę z błędem 41 :?
Owczar - 14-03-2011, 22:35

madakelus, sprawdź jego rezystancję. Możliwe, że zawór się zacina. To jest jedyne rozwiązanie.

milo, pisaliśmy już o tym w innym temacie, więc nie rób OT.

madakelus - 14-03-2011, 22:39

tak zamierzam. ściągnąlem sobie manuala i daje mechanikowi zeby mial do porównania.
napisałem z nadzieją ze ktoś miał coś takiego i podpowie rozwiązanie :)

milo - 15-03-2011, 15:28

Owczar napisał/a:
madakelus, sprawdź jego rezystancję. Możliwe, że zawór się zacina. To jest jedyne rozwiązanie.

milo, pisaliśmy już o tym w innym temacie, więc nie rób OT.
chodzi mi tylko dlaczego błąd powraca
gru9721 - 15-03-2011, 19:13

wiec tak kupilem sobie odpowiedni miernik sprawdzilem ten zawor ma 10 om opornosci i prad dochodzi mniej wiecej do niego tak jak u ciebie tyle ze ja miedzy pinami mam 1.2 v sprawdzilem tez wszystkie inne zawory z manualem wszystkie w normie RECE MI OPADAJA bo juz nie wiem co mam robic przed chwila zrobilem reset i dalej mam blad 43 (ZAWOR DOBRY) Wczesniej nie pisalem tego na plaka pali od strzala jak zapali chodzi idealnie teraz jak go zgasze jest juz goracy i odrazu probuje odpalic wczesniej jak goracy to palil to dzieje sie cos dziwnego lapie lapie coraz szybciej szybciej az zapali Jest jeszcze jedno o czym nie pisalem nie wiem czy ma tos wspolnego ale od dawna gdy na przyklad zjezdrzalem z jakiej gorki obojetnie z jaka predkoscia na biegu tez obojetnie jakim nie dotykajac gazu zapalala mi sie kontrolka check i auto tracilo moc tak jakby tryb awaryjny ale jak go wysprzeglilem spadly mu obroty to check gasl i normalnie jechal tak mialem za kazdym razem z gorki musialem wysprzeglac lub dodawac gazu Owczar myslisz ze poprostu pompa mi siedla czy moze ten zawor chociaz ma dobry opor cos nie tak chodzi??
Andrew - 15-03-2011, 21:20

gru9721 może kąt wtrysku masz źle ustawiony?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group