| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów
 
 brodzky - 24-11-2008, 23:09
 
 A dlaczego bys nie mogl? Mozesz i do 2 jesli zasuwasz 80 bo 2 zdaje sie do 120 ciagnie
 tomusn - 24-11-2008, 23:51
 
 
  	  | automat.pl napisał/a: |  	  | Po zakończeniu jazdy silnik należy bezwzględnie wyłączać w pozycji dźwigni zmiany biegów N lub P. Ciśnienie oleju w skrzyni jest uzyskiwane w wyniku napędu pompy olejowej skrzyni od silnika za pośrednictwem przemiennika momentu obrotowego zwanego konwertorem. Napęd odbywa się w sposób bezpośredni, lub za pośrednictwem odpowiedniego wałka. Układ smarowania elementów skrzyni jest równoległym układem ciśnieniowym pobieranym z ciśnienia głównego skrzyni. W przypadku wyłączenia silnika w pozycji dźwigni innej niż N lub P następuje nieprawidłowy spadek wartości ciśnienia wykonawczego i smarowania na elementach skrzyni, które jeszcze pracują. Powoduje to nadmierne zużywanie się tych elementów, a w konsekwencji może być przyczyną uszkodzenia skrzyni. | 
 
 
  	  | miziek napisał/a: |  	  | stojac na D na hamulcu np w korku czy na swiatlach palimy konwerter ( sprzeglo hydrauliczne ) na N sie to nie dzieje | 
 nieprawda
 
 Żródło 	  | automat.pl napisał/a: |  	  | Stosowanie pozycji N w przypadku krótkich postojów np. na światłach kierujących ruchem niczemu nie służy. Układ sterowania skrzyni jest tak opracowany, że zatrzymanie samochodu pedałem hamulca przy włączonej pozycji D jest wystarczające i nie powoduje obciążenia układów wykonawczych skrzyni w sposób, który miałby istotny wpływ na nadmierne zużywanie się elementów skrzyni. 
 Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni.
 | 
 Juiceman - 25-11-2008, 07:56
 
 A powiedźcie mi funkcja HOLD, rozumiem, że można ją włączać tylko podczas postoju - podczas jazdy jest to niewskazane ?
 brodzky - 25-11-2008, 13:11
 
 Mozna wlaczyc HOLD w czasie jazdy. Hold powoduje szybsze zmiany biegow w gore i ruszanie z 2. Mozna tez HOLD wylaczyc w czasie jazy. Jest slisko wiec wciskasz HOLD ruszasz i wylaczasz.
 win_p - 25-11-2008, 22:58
 
 
  	  | brodzky napisał/a: |  	  | A dlaczego bys nie mogl? Mozesz i do 2 jesli zasuwasz 80 bo 2 zdaje sie do 120 ciagnie | 
 czyli jak mam wyprzedzac to redukuje z D na 3 lub 2 (jesli zachodzi taka potrzeba) a po zakonczeniu manewru wracam spowrotem na D i nic nie grozi mojej skrzyni.
 czy podczas takiej redukcji musze jakos odpuscic gaz czy normalnie redukcja i pedal w podloge bez wczesniejszego odpuszczania
   brodzky - 26-11-2008, 00:14
 
 Dziala jak w manualu - musisz troche wdepnac bo Cie przyhamuje silnik. Po za tym z moich obserwacji wynika ze moznaby i na L zredukowac i nic sie nie stanie (wrzucilem L przy 80km/h bo mi przez 2 przelecialo) - komputer wcisnie najnizszy mozliwy ale juz nie pojdziesz w gore. Ot komputer nie przelaczy w dol jesli zagrazaloby to mechanizmom. Sprawdz do ilu ciagniesz na L, rozpedz sie do tylu na D i sprobuj wbic L. Skrzynia zejdzie do 2 a do L dopiero jak odpowiednio zwolnisz.
 tomusn - 26-11-2008, 00:27
 
 wg mnie redukcja automatu tylko za pomocą pedału gazu
 brodzky - 26-11-2008, 00:30
 
 Zalezy czy mamy TCL czy nie. Redukcja na mokrym przy pomocy kickdown = utrata trakcji. Redukcja reka + gaz = przyspieszenie. Z TCL sprawa jest jasna - opór
   tomusn - 26-11-2008, 00:51
 
 ja nie mam tcl - cokolwiek by to znaczyło - redukuję jak chcę szybko, wolno - wprawa.
 utraty trakcji nie zauważyłem
 nie po to mam automat żeby biegi zmieniać
 brodzky - 26-11-2008, 02:02
 
 TCL - kontrola trakcji. W 160KM i  220Nm w Galancie robi swoje i przy kickdownie na mokrej nawierzchni gdzie wchodzisz na ~4krpm opony traca przyczepnosc wiec na deszczu wole sobie machnac galka. Na suchym of korz wystarczy docisnac do podlogi. Po za tym kazdy jezdzi jak chce
   win_p - 26-11-2008, 02:09
 
 a czy jak jade na D i nagle wcisne pedal w podloge ale nie wciskajac kick down to powinien zredukowac na nizszy bieg czy nie bo u mnie raz sie redukuje (o jeden bieg) a raz nie nie wiem o co chodzi ?
 Anonymous - 26-11-2008, 07:21
 
 w zaleznosci od predkosci jaka jedziesz i jak mocno wcisniesz gaz  sam decyduje czy zachodzi potrzeba redukcji dlatego tak sie dzieje
 roch_27 - 26-11-2008, 09:20
 
 
 tu już trochę przesadzasz 	  | brodzky napisał/a: |  	  | Redukcja na mokrym przy pomocy kickdown = utrata trakcji. | 
   Nie ma takiej opcji żeby stracić przyczepność za pomocą kickdown bez względu na to czy jest TCL czy też nie ma
  . 
 pozdro
 brodzky - 26-11-2008, 10:33
 
 Zimowki GooYear Ultrgragrip krajowa jedynka Bielsko-Biala - Katowice, deszcz. Predkosc podrozna kolo 70km/h za ciezarowka, pedal w podloge lewy pas i o.o. kolka miela. Zdarzylo mi sie ze dwa razy. Moze mam cos nie tak? W warunkach zimowych na pewno mi sie to powtorzy.
 tomusn - 26-11-2008, 10:38
 
 zróbcie mi zdjęcie tego kikdałna, ja czegoś takiego nie mam, a na pewno nie jako guziczek pod pedałem - oczywiście ja mam zacofaną skrzynie F4A2x...
 niech mnie ktoś poprawi , ale KD jest realizowany poprzez TCU - wykrywany przez nagłą zmianę parametrów - obroty, położenie przepustnicy, prędkość, aktualny bieg itp
 
 ale jeżdżąc na trybie [POWER] redukcję na "3" mam przy pedale gazu wciśniętym na 70%, samochód przyspiesza, lecz nie zrywa (przyczepności)
 
 [ Dodano: 26-11-2008, 10:40 ]
 
 a po co pedał w podłogę - lekko, powoli i redukcja sama zaskoczy 	  | brodzky napisał/a: |  	  | Predkosc podrozna kolo 70km/h za ciezarowka, pedal w podloge lewy pas i o.o. kolka miela. | 
 
 |  | 
 |  |