To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów

brodzky - 24-11-2008, 23:09

A dlaczego bys nie mogl? Mozesz i do 2 jesli zasuwasz 80 bo 2 zdaje sie do 120 ciagnie
tomusn - 24-11-2008, 23:51

automat.pl napisał/a:
Po zakończeniu jazdy silnik należy bezwzględnie wyłączać w pozycji dźwigni zmiany biegów N lub P. Ciśnienie oleju w skrzyni jest uzyskiwane w wyniku napędu pompy olejowej skrzyni od silnika za pośrednictwem przemiennika momentu obrotowego zwanego konwertorem. Napęd odbywa się w sposób bezpośredni, lub za pośrednictwem odpowiedniego wałka. Układ smarowania elementów skrzyni jest równoległym układem ciśnieniowym pobieranym z ciśnienia głównego skrzyni. W przypadku wyłączenia silnika w pozycji dźwigni innej niż N lub P następuje nieprawidłowy spadek wartości ciśnienia wykonawczego i smarowania na elementach skrzyni, które jeszcze pracują. Powoduje to nadmierne zużywanie się tych elementów, a w konsekwencji może być przyczyną uszkodzenia skrzyni.


miziek napisał/a:
stojac na D na hamulcu np w korku czy na swiatlach palimy konwerter ( sprzeglo hydrauliczne ) na N sie to nie dzieje

nieprawda
automat.pl napisał/a:
Stosowanie pozycji N w przypadku krótkich postojów np. na światłach kierujących ruchem niczemu nie służy. Układ sterowania skrzyni jest tak opracowany, że zatrzymanie samochodu pedałem hamulca przy włączonej pozycji D jest wystarczające i nie powoduje obciążenia układów wykonawczych skrzyni w sposób, który miałby istotny wpływ na nadmierne zużywanie się elementów skrzyni.

Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni.
Żródło
Juiceman - 25-11-2008, 07:56

A powiedźcie mi funkcja HOLD, rozumiem, że można ją włączać tylko podczas postoju - podczas jazdy jest to niewskazane ?
brodzky - 25-11-2008, 13:11

Mozna wlaczyc HOLD w czasie jazdy. Hold powoduje szybsze zmiany biegow w gore i ruszanie z 2. Mozna tez HOLD wylaczyc w czasie jazy. Jest slisko wiec wciskasz HOLD ruszasz i wylaczasz.
win_p - 25-11-2008, 22:58

brodzky napisał/a:
A dlaczego bys nie mogl? Mozesz i do 2 jesli zasuwasz 80 bo 2 zdaje sie do 120 ciagnie

czyli jak mam wyprzedzac to redukuje z D na 3 lub 2 (jesli zachodzi taka potrzeba) a po zakonczeniu manewru wracam spowrotem na D i nic nie grozi mojej skrzyni.
czy podczas takiej redukcji musze jakos odpuscic gaz czy normalnie redukcja i pedal w podloge bez wczesniejszego odpuszczania :?:

brodzky - 26-11-2008, 00:14

Dziala jak w manualu - musisz troche wdepnac bo Cie przyhamuje silnik. Po za tym z moich obserwacji wynika ze moznaby i na L zredukowac i nic sie nie stanie (wrzucilem L przy 80km/h bo mi przez 2 przelecialo) - komputer wcisnie najnizszy mozliwy ale juz nie pojdziesz w gore. Ot komputer nie przelaczy w dol jesli zagrazaloby to mechanizmom. Sprawdz do ilu ciagniesz na L, rozpedz sie do tylu na D i sprobuj wbic L. Skrzynia zejdzie do 2 a do L dopiero jak odpowiednio zwolnisz.
tomusn - 26-11-2008, 00:27

wg mnie redukcja automatu tylko za pomocą pedału gazu
brodzky - 26-11-2008, 00:30

Zalezy czy mamy TCL czy nie. Redukcja na mokrym przy pomocy kickdown = utrata trakcji. Redukcja reka + gaz = przyspieszenie. Z TCL sprawa jest jasna - opór :)
tomusn - 26-11-2008, 00:51

ja nie mam tcl - cokolwiek by to znaczyło - redukuję jak chcę szybko, wolno - wprawa.
utraty trakcji nie zauważyłem
nie po to mam automat żeby biegi zmieniać

brodzky - 26-11-2008, 02:02

TCL - kontrola trakcji. W 160KM i 220Nm w Galancie robi swoje i przy kickdownie na mokrej nawierzchni gdzie wchodzisz na ~4krpm opony traca przyczepnosc wiec na deszczu wole sobie machnac galka. Na suchym of korz wystarczy docisnac do podlogi. Po za tym kazdy jezdzi jak chce :P
win_p - 26-11-2008, 02:09

a czy jak jade na D i nagle wcisne pedal w podloge ale nie wciskajac kick down to powinien zredukowac na nizszy bieg czy nie bo u mnie raz sie redukuje (o jeden bieg) a raz nie nie wiem o co chodzi ?
Anonymous - 26-11-2008, 07:21

w zaleznosci od predkosci jaka jedziesz i jak mocno wcisniesz gaz sam decyduje czy zachodzi potrzeba redukcji dlatego tak sie dzieje
roch_27 - 26-11-2008, 09:20

brodzky napisał/a:
Redukcja na mokrym przy pomocy kickdown = utrata trakcji.
tu już trochę przesadzasz :shock:
Nie ma takiej opcji żeby stracić przyczepność za pomocą kickdown bez względu na to czy jest TCL czy też nie ma :wink: .

pozdro

brodzky - 26-11-2008, 10:33

Zimowki GooYear Ultrgragrip krajowa jedynka Bielsko-Biala - Katowice, deszcz. Predkosc podrozna kolo 70km/h za ciezarowka, pedal w podloge lewy pas i o.o. kolka miela. Zdarzylo mi sie ze dwa razy. Moze mam cos nie tak? W warunkach zimowych na pewno mi sie to powtorzy.
tomusn - 26-11-2008, 10:38

zróbcie mi zdjęcie tego kikdałna, ja czegoś takiego nie mam, a na pewno nie jako guziczek pod pedałem - oczywiście ja mam zacofaną skrzynie F4A2x...
niech mnie ktoś poprawi , ale KD jest realizowany poprzez TCU - wykrywany przez nagłą zmianę parametrów - obroty, położenie przepustnicy, prędkość, aktualny bieg itp

ale jeżdżąc na trybie [POWER] redukcję na "3" mam przy pedale gazu wciśniętym na 70%, samochód przyspiesza, lecz nie zrywa (przyczepności)

[ Dodano: 26-11-2008, 10:40 ]
brodzky napisał/a:
Predkosc podrozna kolo 70km/h za ciezarowka, pedal w podloge lewy pas i o.o. kolka miela.
a po co pedał w podłogę - lekko, powoli i redukcja sama zaskoczy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group