To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Problem z przerywaniem (szarpaniem) silnika

Ginger1021 - 18-07-2009, 07:22

Ja kiedy rok temu kupiłem to szarpało niemiłosiernie prawie cały czas no i gasł. Wyczyściłem przepustnicę to jak ręką odjął, tylko czasami poszarpywał. Wymieniłem filtr paliwa niedawno i też jest znaczna poprawa z przyspieszeniem, wtedy czasem jak chciałem ostro przyspieszyć to był jakby przydławiony. Teraz to tylko na zimnym silniku po nocy mi czasem szarpnie ale to jakieś 1 min tak się dzieje później jest wszystko ok, może świece mam do wymiany a przebieg to 147000 km raczej nie cofany bo od niemca.
scaniol - 18-07-2009, 08:54

Czy ktoś dysponuje zdjeciem silniczka krokowego ? Mam zamiar odkręić przepustnice do czyszczenia , ale chciałbym zobaczyc jak wyglada krokowiec i co nie nalezy w nim kręcic aby nie narobic sobie klopotow . moja przepustnica jest na linke , a krokowiec pod pokrywka na trzy srubki ( ktore jak czytalem sa z dziadowskiego materialu ) , powiem szczerze , że w tym aucie wiele rzeczy jest takich . Mialem kiedys toyote i mazde to calkiem inna bajka . Nauczka , że japońkie auta to te , które sa produkowane w Japonii . :( , poczatki avensisa z UK to była porazka i wstyd dla toyoty, niestety europejscy producenci czesci na pierwszy montaz .
Jeszcze raz proszę o zdjecie i ewentualne porady co do krokowego .

Anonymous - 18-07-2009, 10:46

http://forum.mitsumaniaki...ghlight=krokowy tu masz pare fotek, jak odkrecisz te 3 srubki to wyciagniesz elektrocewke, musisz uważać bo wraz z cewką bardzo chetnie wychodzi tez sprezynka :D nie zgub jej. jezeli juz chcesz sie z tym bawic ,to najlepiej wyjac cała przepustnice , odkrecic od niej całe bypassy z krokowcem, rozkrecic to w mak i wyczyscic. samo wyjecie krokusa nic ci nie da
scaniol - 18-07-2009, 11:05

Dzieki za fotki , widze że tez czysciles . Jak wygladal u Ciebie krokowiec , byl brudny czy nie ? A co z tym motylkiem ? ma dokladnie swoje miejsce czy obojetnie jak wejdzie ?
Anonymous - 18-07-2009, 11:31

sam krokowiec był lekko okopcony ale to nie robi zbyt wielkiej roznicy. Bypasy były brudne i wymagały wyczysczenia. Co do motylka to ludzie pisza ze nie ma roznicy, ale jednak mi sie wydaje ze cos w tym motylku jest :) jakis sekret. jak wyciagniesz elektrocewke, to cały czpien bedzie dosc mocno siedział w obudowie, mozesz zwróc uwage jak on sie łaczy z elektrocewka. Tzn na motylku jest taki zadzior jak by pozostałosc po odlewie zobacz w która strone jest to skierowane i tak samo wsadz. U mnie sama koncówka tego trzpnia była wytarta i nie domykała do konca,warto zwrocic uwage w jakim to jest stanie :)

Pozdro

scaniol - 18-07-2009, 12:35

Dzieki za podpowiedzi , ale wiesz co zapomnialem jeszcze zapytac gdzie sa te lozyska krokowca , ktore trzeba niby przesmarowac bo na zdjeciach ich nie widze . :?
Anonymous - 18-07-2009, 16:53

jak wyciagniesz trzpien to zobaczysz sa 2 ,na zdjeciach widac, 2 łozyska w srodku magnes
kropa - 19-10-2009, 09:15

willson1981 napisał/a:
Źle się wyraziłem... miałem na myśli przewody niskiego napięcia które doprowadzają napięcie do fajkocewek. Trzeba sprawdzić też czy czasem bokiem iskra nie ucieka na fajkocewkach (poprzez starą gumę)


Ja mam właśnie problem z iskrą, która idzie bokiem na jednej ze świec. Wymieniłem świece na nowe ale po kilku tygodniach problem powrócił. Co dalej z tym począć ? Kable zapłonowe wymieniane ok. 30.000km temu.

robertdg - 19-10-2009, 19:20

kropa, wymiana swiec na niewiele pomoze, napisz jaki masz silnik, podejrzewam ze przebicie bedziesz mial na fajce albo na cewce od tej swiecy na ktorej byly slady przebicia.
kropa - 19-10-2009, 23:39

robertdg napisał/a:
kropa, wymiana swiec na niewiele pomoze, napisz jaki masz silnik, podejrzewam ze przebicie bedziesz mial na fajce albo na cewce od tej swiecy na ktorej byly slady przebicia.


Silnik 1.6i 16v 70kw.
Przebicie jest tez widoczne na fajce/cewce.

robertdg - 20-10-2009, 00:46

kropa, wymien fajke z cewka, ta ktora dostala przebicia, oraz swiece jezeli bedzie powaznie naruszona, oraz sprawdz efekty, jak to pomoze ale nie do konca szukaj kolejnego przebicia.
kropa - 20-10-2009, 09:04

robertdg napisał/a:
kropa, wymien fajke z cewka, ta ktora dostala przebicia, oraz swiece jezeli bedzie powaznie naruszona, oraz sprawdz efekty, jak to pomoze ale nie do konca szukaj kolejnego przebicia.


No dobra, to wyruszam na poszukiwania fajko-cewki i dam znać w niedługim czasie co zdziałałem.

[ Dodano: 31-10-2009, 12:15 ]
robertdg napisał/a:
kropa, wymien fajke z cewka, ta ktora dostala przebicia, oraz swiece jezeli bedzie powaznie naruszona, oraz sprawdz efekty, jak to pomoze ale nie do konca szukaj kolejnego przebicia.


W końcu znalazłem czas aby wymontować ponownie obie i sprawdzić co się dzieje. Fotka jak to wygląda w środku cewki, poniżej. Widać na ściance co się dzieje :evil:

Świec z braku klucza niestety nie udało mi się wyciągnąć, ale zapewne dwie są do wymiany.

Czy jest możliwość regeneracji fajki z cewką ? Czy nikt tego nie robi i rozglądać się za dwoma sprawnymi ? Jak ewentualnie sprawdzić czy są uwalone ?

Jeszcze zdjęcie (druga wygląda w środku podobnie).



[ Dodano: 31-10-2009, 15:05 ]
Czy ktoś ma/słyszał o cewkach Oyodo ? Warte to coś czy lepiej używany oryginał ?

http://www.allegro.pl/sho...2+wys%C5%82any.

robertdg - 03-11-2009, 18:52

Tak powinno byc, oczywiscie fajka jest spalona, nadaje sie do wymiany, najlepiej z cewka, Oyodo to tanie zamienniki, nie wiem jak jest z ich jakoscia, najlepiej zamow u:
JAPANEZE
Marek Malik
Pabianice
(042)215 44 02 , 602 224 584

[ Dodano: 03-11-2009, 18:54 ]
Choc przyznam ze nie slyszalem zeby ktos narzekal na OYODO

qaz - 08-11-2009, 15:02

witam
mam pytanie odnośnie obrotów i dymienia auto to 1.8gdi 2000r problem jest gdy auto jest rozgrzane to na biegu jałowym skaczą obroty i mocno dymi(raczej na biało), jadąc na nie rozgrzanym silniku auto jakby było zalewane . Wymieniłem przepustnice na drugą(nie wiem czy była sprawna na 100% bo ją kupiłem na allegro ale auto chociarz na naiej chodzi jak tak),4x świece i sąde (ale chyba była do starszego modelu). Auto było ostatnio w ASO w olsztynie , walczyli z nią pare godzin i nic nie zrobili podobno jak ją ustawiali na wartości w których auto powinno chodzić idealnie to wogle nie chciało (zadnuch błedów)

baldi30 - 08-11-2009, 18:44

Wrócę do tych przerw w mocy. To faktycznie dziwna sprawa bo ja byłem z tym problemem w ASO i ........ kazali zrobic remont silnika ( 5000zł), niskie ciśnienie oleju na jednym garze wykazali też spaloną fajkocewkę(1000 zł chcieli). Ja zostawiłem problem nierozwiązany i cały rok przejeżdziłem. Co dziwne jak jadę "dynamicznie" to brak DZIUR w mocy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group