To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jakie nakrętki? Felgi sport edition

jAZZMAN - 13-05-2013, 09:49

Hugo, ja zaszalałem :P i wziąłem se takie coś jeszcze ;)
http://felgeo.pl/product-...oru-z-logo.html

Hugo - 13-05-2013, 11:55

A już nie będę przesadzał :wink:
Ewcia80 - 25-02-2016, 22:07

Hejka.nie wiem czy to dobry temat,ale jakos nie znalazlam odpowiedniego.Otoz mam problem z odreceniem srub/nakretek w kolach.jakos nie idzie tym ori kluczem.Pojade do wulkanizatora to mi je odreci.Ale czy jest cos czym mozna posmarowac szpilki s kola h albo te nakretki zeby mi pozniej latwiej bylo je odkrecac?
Bizi78 - 26-02-2016, 07:09

Ewcia80 napisał/a:
Ale czy jest cos czym mozna posmarowac szpilki s kola h albo te nakretki zeby mi pozniej latwiej bylo je odkrecac?

Ja bym niczym nie smarował, tylko dokręcał z przewidzianym momentem kluczem dynanometrycznym 8) .

muka997 - 26-02-2016, 07:32

dokładnie, często ludzie dokręcają koła "na chama" i potem jest problem a właściwy moment to o ile mnie pamięć nie myli to 98 Nm czyli w realu mocno ale rękami a nie jak się czasem widzi że ludzie skaczą po kluczu

ale oglądnij sobie szpilki czy gwint czasem nie jest uszkodzony

Bizi78 - 26-02-2016, 07:39

Do samego odkręcania polecam klucz teleskopowy 8) :



Daje rade :D .

Ewcia80 - 26-02-2016, 10:01

Mam taki klucz teleskopowy,ale bez tej nasadki.Czyli jak kupie nasadke 21 to teoretycznie to powinien byc lepszy klucz od tego ori,tak?
Bizi78 - 26-02-2016, 10:56

Do odkręcania na pewno, tylko dobierz odpowiedni rozmiar nasadki, bo są bodajże na 1/2, 3/4, 3/8 cala :wink: .
milo - 26-02-2016, 17:08

Ewcia80 napisał/a:
Ale czy jest cos czym mozna posmarowac szpilki s kola h albo te nakretki zeby mi pozniej latwiej bylo je odkrecac?

Ja tam zawsze w wszystkich swoich autach daje smaru miedziowego lub zwykłego do łozysk w nakretki

Bizi78 - 26-02-2016, 19:37

milo napisał/a:
Ja tam zawsze w wszystkich swoich autach daje smaru miedziowego lub zwykłego do łozysk w nakretki

Nie boisz się, że ci się poluzują :?:
Smar miedziany to ja daję tylko na styku tarczy i felgi.
Może forumowi mechanicy się wypowiedzą 8) .

milo - 26-02-2016, 20:57

Bizi78 napisał/a:
Nie boisz się, że ci się poluzują

Nigdy sie nie zdarzyło :mrgreen:

muka997 - 27-02-2016, 07:09

a mi się już poluzowały, same albo ktoś im "pomógł" to już przy delikatnym poluzowaniu słychać jakby w kole strzelało, gruchotało - miałem już 2 razy "okazje" to słyszeć
robertdg - 27-02-2016, 07:22

Dajcie spokój z tym smarowaniem śrub, jak chcecie się przepychac nad metodami czy na sucho czy na smarze to zarzućcie jakiś mądry artykuł albo instrukcje z manuala mówiącą, że tak sie robi.
Śruby wkręcamy na sucho, gwint ma być czysty, w razie konieczności szczotką druvianą oczyszczamy gwint, jak gwint jest zniszczony to wymieniamy w komplecie szpilke i nakrętke.
Jak już ktoś się uprze na smarowanie szpilek to nalezy pamiętać, że nie kazdy smar się do tego nadaje, smar po ogrzaniu i wystygnieciu może wykazywać tendencje do zapiekania, smar zwiększa poslizg na połaczeniu gwintowym przez co zmienia się moment dokręcania względem przykrecania na sucho, latwiej dzięki temu o zerwanie gwintu bądź szpilki.

Bizi78 - 27-02-2016, 07:50

Największy problem z odkręceniem śrub jest po silnorękich gumiarzach :mrgreen: .
Odkąd dokręcam śruby sam kluczem dynanometrycznym z odpowiednim momentem nie mam problemów z odkręceniem :wink: .

komarsnk - 28-02-2016, 21:20

Ja smaruję miedzianym sam gwint - nigdy kołnierz nakrętki, raz w roku :) I to też tak bardzo niedużo żeby bokiem nie wypływało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group