To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mój pierwszy (i kolejne) samochód.

kamilek - 28-12-2009, 23:52

Kurcze fajny ten Twój Galancik! Prawie jak mój :D Zmiana zderzaków zdecydowanie na +, jak dla mnie najladniejsza ich wersja :) I te czarne listwy wokół auta, bardzo mi się podobają. Chciałbym kiedyś na żywo zobaczyć Twojego Gala i porównać sobie Twoje czarne listwy vs. moje białe "nakładki" na drzwi :wink: A póki co szukaj oryginalnych żółtych halogeników i montuj, będą pięknie wyglądać na białym aucie :)

PS. I masz coś co, moim zdaniem, baaardzo dodaje uroku temu autu - czarne tablice!!! Trochę Ci zazdroszczę, bo do takiego starego auta naprawdę bardzo pasują.

PS2. Wymień lewą żarówkę w podświetleniu rejestracji :P

Lechfan - 29-12-2009, 18:17

dzięki, dzięki :)
I pomyśleć, że chciałem przemalować wszystkie te listwy na biało, ale lakiernik mi odradził. Swoją drogą cały czas podobają mi się całe bialutkie auta i niewykluczone, że kiedyś będę jeszcze coś z tym kombinował, ale wtedy lusterka też musiałyby pójść pod pędzel. ;)

Czarne blachy też mi się bardzo podobają, tylko przednią pogięła mi trochę baba, która zapomniała kto ma pierwszeństwo, a z tylnej trochę farby odprysnęło przez blacharza, a chyba nie do się wybić takich nowych, tak?

A żarówka świeci, tylko bardzo słabo, będzie do wymiany.. ;)

Aha, co dzisiaj zauważyłem. Nie działa mi tylny spryskiwacz, płyn wlałem, silniczek działa, bo go słychać, woda nie leci.. Co sprawdzić na początek?

macia - 29-12-2009, 19:52

No, stary, gratuluję! Autko jak ta lala :lol: Wszystko in plus, no może z wyjątkiem kasy, którą na to wywaliłeś. Ale jak się chce mieć, to trzeba i dać, wiem coś na ten temat 8)
Lechfan - 22-01-2010, 19:39

10x macia :)

No i mam mały problem, a mianowicie, zaczął mi uciekać płyn hamulcowy. Jakiś tydzień temu pokonywałem trasę ~100km i jakoś na początku kapnąłem się, że prawie nie mam hamulców.. Zjazd na stacje, sprawdzam, próbuję i wyczaiłem, że żeby hamulec chwycił muszę raz wcisnąć pedał do oporu, za drugim razem łapał. Tak dojechałem do celu. Na drugi dzień dolewamy płynu (DOT 4), wszystko ok. Monitoruję to co kilka dni i zauważyłem, że zniknęło już go kilka mm ze skali..
Czym może to być spowodowane, gdzie szukać przyczyny, ew. koszty naprawy?
Miał ktoś taki problem?
Z góry dzięki i pozdrawiam.

robertdg - 22-01-2010, 20:00

Lechfan, problemu uciekajacego płynu poszukaj jak najszybciej, do sprawdzenia masz zaciski hamulcowe, moze płyn ucieka gdzieć po cylinderkach, gumowe przewody elastyczne, oraz metalowe przewody hamulcowe (byc moze zawadziles gdzies spodem, albo ugnily przewodu koło zbiornika paliwa) Co prawda pogoda teraz nie pozwala zbytnio na diagnoze, mozesz popróbowac sprawdzac wyciekow albo zapocenia w 2 osoby, potrzebny bylby Ci kanał, jednak osoba niech patrzy sczegółowa z lampka i sledzi każde koło, każdy przewód hamulcowy, a druga osoba niech mocno trzyma wcisniety pedal hamulca, moze bedzie coś widac, moze tez cylinderki z tylu puszczaja, albo pompa hamulcowa przepuszcza, trudno tak okreslic jednoznacznie, mozliwosci jest mnóstwo.
kamilek - 22-01-2010, 20:07

Oo, jakoś przeoczyłem Twoje pytania w tym temacie.
Lechfan napisał/a:
hciałem przemalować wszystkie te listwy na biało, ale lakiernik mi odradził. Swoją drogą cały czas podobają mi się całe bialutkie auta

I dobrze zrobił. Jak chcesz białe auto, to zdejmij te listwy i rozejrzyj się za takimi białymi nakładkami na błotniki i drzwi jak są u mnie. Ładnie to wygląda :) I nie maluj lusterek na biało, moim zdaniem nie będą pasować.
Lechfan napisał/a:
a chyba nie do się wybić takich nowych, tak?

Niestety na nowe czarne nie ma szans.
Lechfan napisał/a:
Nie działa mi tylny spryskiwacz, płyn wlałem, silniczek działa, bo go słychać, woda nie leci.. Co sprawdzić na początek?

No to musiał się gdzieś wężyk zagiąć albo dysza przymarzła. Raczej dysza bo niby od czego miał się wężyk zagiąć :roll: Jak działa pompka i jest płyn to innej opcji nie ma.
Lechfan napisał/a:
Czym może to być spowodowane, gdzie szukać przyczyny, ew. koszty naprawy?

Możliwości może być naprawdę wiele. Trzeba poszukać wycieku bo skoro płyn Ci ubywa to napewno jakiś wyciek jest. Jak nic nie będziesz mógł znaleźć, to stań na jakimś ładnym kawałku asfaltu czy kostki, albo nawet i czystego śniegu, i mocno podpompuj pedał hamulca kilka razy. Potem przestaw auto i powinieneś widzieć czy i skąd kapie płyn.

edit:
ach, robertdg mnie ubiegł :) Też miałem Ci napisać żebyś dokładnie posprawdzał każde koło, ale pomyślałem że w takie mrozy nie będzie Ci się chciało :P wiec podałem inny sposób na zlokalizowanie wycieku.

Lechfan - 30-01-2010, 14:11

Oddałem białego w czwartek do warsztatu, wczoraj odebrałem.

Płyn leciał przez dwa przednie zaciski, koszt regeneracji jednej sztuki - 170zł. To normalna cena? Bo powiem szczerze, że cała impreza trochę mnie wyniosła, do tego doszła jeszcze robota, odpowietrzenie, nowy płyn - 120..

Za dużo nie pojeździłem od wczoraj, ale po wciśnięciu hamulca auto zwalniało, kontrolka się nie świeci, także podejrzewam, że wszystko jest OK. ;)

robertdg - 30-01-2010, 15:53

Lechfan, zależy jak było regenerowane:
komplet reperaturek to koszt średnio rzędu 35zł na docisk
tłoczek zacisku hamulcowego to koszt koło 60zł/szt
podkładki miedziane 2szt na strone ok 1.5zł
ewentualnie przewód elastyczna jak był sparciały to ok 60zł/szt
płyn hamulcowy ok 12zl/0.5l
odpowietrznik 5zł/szt

robocizna:
Regeneracja jednego docisku 30 - 50zł
odpowietrzanie układu hamulcowego ok 50zł

Więc teraz bez problemu mozesz sobie obliczyc koszt na 2 dociski ;-)

Lechfan - 01-02-2010, 22:42

Regeneracja była kompletna, także cena dobra, a wszystko śmiga teraz koncertowo :)

Od dłuższego czasu ucieka mi jeszcze jeden płyn i wypadałoby w końcu coś z tym zrobić.
Leci mi płyn od wspomagania z przekładni kierowniczej i zastanawiam się co z tym zrobić. Regeneracja jest bardzo kosztowna jak dla mnie, bo wyszłaby co najmniej 700zł. Mógłbym też kupić używkę za 100-150zł, ale nie będę miał gwarancji, że też nie zacznie puszczać po miesiącu.. Co radzicie? :?

W między czasie zwiozłem sobie z domu felgi, które póki co zdobią pokój ;) i trzy dni temu dorzuciłem do nich komplet gum TracMax 205/55R16 prosto z fabryki. Jakieś lipne koreańskie, ale za komplet dałem 350zł, także chyba warto ;)


robertdg - 01-02-2010, 23:01

Lechfan napisał/a:
Leci mi płyn od wspomagania z przekładni kierowniczej i zastanawiam się co z tym zrobić. Regeneracja jest bardzo kosztowna jak dla mnie, bo wyszłaby co najmniej 700zł. Mógłbym też kupić używkę za 100-150zł, ale nie będę miał gwarancji, że też nie zacznie puszczać po miesiącu.. Co radzicie? :?


Uzbierać kase na regeneracje, a najlepiej sprawdzić czy gdzieś rureczka nie jest napęknieta, jeżeli to z tych okolic leje, wtedy obeędzie sie w stosunkowo nikich kosztach, używka będzie dobra do czasu do kiedy się nie okaze ze jest gorsza od tej Twojej ;-)

Lechfan - 01-03-2010, 21:34

W ostatnim czasie przyszły brakujące elementy zderzaka. Szukałem ich chyba z 4 miesiące: ;)



Tylko teraz mam problem. Jeśli wcześniej nie miałem halogenów, to czy będzie teraz z ich montażem jakiś problem czy p&p?
I gdzie byłby (czy ew. jest w innych wersjach) ich włącznik? Prosiłbym o podpowiedź.

Od ponad tygodnia misiu śmiga już na nowych laczkach: ;)



Foto poglądowe:



Nie ukrywam, że teraz bardziej mi się podoba. :twisted:

Jak ogarnę aparat i go umyje zrobię trochę lepsze zdjęcia.

robertdg - 01-03-2010, 21:56

Lechfan, no no cacuszko 8)
kamilek - 02-03-2010, 12:55

Khurcze, Lechfan, przepiękny ten Twój Gal!
Lechfan napisał/a:
I gdzie byłby (czy ew. jest w innych wersjach) ich włącznik?

Po lewo od kierownicy masz włącznik tylnych przeciwmgielnych i ściemnianie deski rozdzielczej. I ten włącznik tylnych jest takiej samej wielkości jak od podgrzewania tylnej szyby i tylnej wycieraczki. No. A w wersji z halogenami w miejscu włącznika przeciwmgielnych masz 2 mniejsze włączniki, górny do halogenów, dolny do tylnej przeciwmgielnej :) Ło takie coś: http://moto.allegro.pl/it...yna_czesci.html
Cytat:
Foto poglądowe:

W środku felgi nie powinno być dekielka zasłaniającego śruby?

Lechfan - 02-03-2010, 13:24

Aha, widzę. Czyli będę musiał się zaopatrzyć jeszcze w taki przełącznik, albo pomodzić coś z tym co jest.. :?
Dzięki po raz kolejny kamilek, powiem szczerze, że właśnie na twoją odpowiedź w tej kwestii liczyłem, nie zawiodłem się. ;)
Czyli domyślam się, że kabli pod halo też nie będę miał wyprowadzonych i będę musiał coś z tym kombinować?

kamilek napisał/a:
W środku felgi nie powinno być dekielka zasłaniającego śruby?


Powinien być :<
Jestem na etapie poszukiwań. Kiedyś widziałem na allegro komplet takich dekielków za 120zł, ale nie jestem pewny czy by pasowały, bo felg jeszcze wtedy nie miałem. Jako, że jest to stary wzór, bardzo ciężko będzie je znaleźć..
Jakby ktoś miał czy wiedział gdzie można dostać takie dekle to proszę o kontakt. Felgi są firmy ACT.

rosomak1983 - 02-03-2010, 15:31

sztos! :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group