To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Manualna skrzynia biegow - problem z jedynka

sampler - 23-01-2010, 22:48

W instrukcji podaja 75W85. Zatem jak masz klopoty z biegami to zalej cos rzadkiego. 75W80 bez problemu kupisz np Motul Gear
Andrew - 24-01-2010, 09:39

sampler napisał/a:
Zatem jak masz klopoty z biegami to zalej cos rzadkiego
Mój kłopot to jedynie wrzucenie 2 na zimnym silniku, najbardziej w takiej sytuacji jak auto postoi na takim mrozie jak teraz jest przez parę godzin, poza tym biegi wchodzą bez problemu. sampler, zaleję rzadszym olejem o takich parametrach jak podałeś i wydaje mi się, że powinno pomóc. Jeszcze raz dzięki za pomoc :)
Owczar - 24-01-2010, 13:45

andrew84, tak 75W90 jest polecany w instrukcji ale w przypadkach gdy na zimnym silniku biegi ciężko wchodzą a po rozgrzaniu jest ok, sprawę może załatwić rzadszy olej. Marcino taki wlał i pomogło. Ale nie w każdym przypadku musi być tak samo.

Nie kupuj tylko shell i elf bo one nie pomagają ;)

j13mk - 24-01-2010, 14:43

W tamtym roku dwoma rękoma nie mogłem wbić wstecznego - musiałem odpalić samochód na sprzęgle już z wbitym biegiem, albo zostawić go na kilkanaście minut "na chodzie" i gdy olej zlapał dobrą temperaturę bieg można było wbić. Wymieniłem olej, odpowietrzyłem sprzęgło i jeżdżę :D ani zgrzytu przy zmianie biegów. Zalałem Vavoline (parametry wg manual'a).
Andrew - 24-01-2010, 14:46

Widzę, że muszę jak najszybciej zmienić ten olej :)
Damooo - 25-01-2010, 10:49
Temat postu: ACH TE SKRZYNIE
A ja mam pytanie takowe :
Czy skrzynie w benzyniakach 2.0 też mają problemy z synchronizacją ???

A kolego j13mk ile Cię kosztował ten olej Vavoline-a

xor - 25-01-2010, 13:03

Najpierw dobrze sprawdźcie sprzęgło. Odpowietrzcie, najlepiej sprawdźcie stan wysprzęglika i pompki.
Owczar - 25-01-2010, 13:29

Damooo napisał/a:
Czy skrzynie w benzyniakach 2.0 też mają problemy z synchronizacją ???


Zdarzają się, ale znacznie rzadziej.

j13mk - 25-01-2010, 14:38

Cytat:
A kolego j13mk ile Cię kosztował ten olej Vavoline-a
34zł za litr - chyba taki: DURABLEND 75W-90 GL4. Dwa litry weszły całe, te 2setki po prostu nie spłynęły przy spuszczaniu. Na alledrogo znajdziesz nawet poniżej 30zł, a i 75W80 jest.
Lysy - 26-01-2010, 18:32

Witam serdecznie, rownież borykam sie z tym problemem.Identyczene objawy skrzyni co u was koledzy. Na poczatku troche mnie to irytowalo,ale nauczylem sie z taka skrzynia jezdzic, a mianowicie musze sie zatrzymac by wrzucic jedynke; hehe widze ze jest to wrodzona wada galantów.Ciekawe jakie jeszcze ukrywa niespodzianki. pozdrawiam!
gem1 - 26-01-2010, 22:01

prośba o wykasowanie

dziękuję

gesty - 26-01-2010, 22:48

co do synchro to skrzynia galanta ma synchro jedynki bo ja u siebie wymienialem synchro i 1ego i 2ego biegu (chyba tylko moja pierwsza karoca w osobie 126p synchro nie miala). Co do logiki, mam na koncie kilka niemcow,francuza i pare koreanczykow i nigdzie nie bylo takiego problemu z jedynka jak w galancie - wiec moje doswiadczenia pokazuja ze to gal jest nielogiczny na tle innych aut. A jakby ciagle meczyc auto na dwojce z predkoscia 5km/h to ja bym sie bal ze mi wyrwie skrzynie!
Anonymous - 27-01-2010, 01:43

Dokladnie. Powinno sie dac wrzucac jedynke bo poprostu to jest niebezpieczne ruszanie z wolnego toczenia gdzies na skrzyzowaniu na przyklad na dowjce na polsprzegle. Na szczescie nie mialem sytuacji ze musialem uciekac, bo z braku rpzyspieszenia poropsotu bym nie uciekl. Takze nie jest to zadne zabezpieczenie skrzyni jak przy wstecznym.
Zreszta jak kupowalem swojego gala to jedynke sie dalo wrzucac na toczacym sie wozie. Teraz juz nie. I nie wejdzie nawet jak sie tocze 5 km/h, chcbym wysprzeglal milion razy. Niestety synchronizatory to wielki problem tych skrzyn. Ja czekam az mi padna inne wtedy bede je robil. Samej jedynki nie ma sensu.
A mam taki patent, ze albo pioprostu staje i wtedy ew tocze sie na jedynce albo nie staje a staram sie toczyc z taka predkoscia zeby na dwojce polecial zwawo.

DigitalNinja - 05-02-2010, 14:07
Temat postu: u mnie chyba skrzynka padła :(
Jezdżę już od wrzesnia/pazdziernika, na zamulonym silniku - prawdopodobnie od syfu.
No ale jeżdżę sobie spokojnie, nie zwzajac na spadek mocy. Jednak wczoraj musialem troszke miska przycisnac, bo spieszylem sie do stomatola.
W pewnym momencie miałem problem z wrzuceniem jedynki, no ale przyzwyczajony do tego, nacisnąłem na lewarek mocniej i coś konkretnie zgrzytnęło. Od tej pory biegi bardzo źle wchodzą. Na parkingu nie mogłem wrzucić wstecznego bez podkręcenia obrotów... :(

Czy to oznacza skrzynie do wymiany ? :|


Dodam jeszcze, że olej i sprzęgło miałem jakoś pół roku temu wymieniane. Co do sprzęgła to na oczy starego nie widziałem, więc mam nadzieję, że mechanik wymienił, a nie wyregulował, żeby lżej chodziło i cześć.

Andrew - 05-02-2010, 17:09

DigitalNinja, pierwsze co spróbuj, to odpowietrzyć sprzęgło...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group