[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Tarcze hamulcowe - bicie - dosyć dziwne
orz1 - 21-05-2008, 19:14
dołącze się do problemu, też mam bicie z tyłu w kole, wyważanie odpada, bo i na zimówkach jak i na letnich jest to samo, bicie nie było mocne , nawet czasami ustawało, ale od kiedy zrobiłem linki od recznego jest głośne i nie ustaje, byłem u mechanika, stwierdził że to tarcza, fakt sam zdjełem koło, kręcąc powoli tarczą, w pewnym momencie , ciężej się kręci.co do zacisków, niewiem jak to ustrojstwo ściągnąć, na dole jest sruba chyba na 12, a na górze nic.
wymienie tarcze i zobacze efekty
Hugo - 21-05-2008, 20:47
Chodzi o to aby odkręcić obie śruby zacisku, wyjąć (wybić) tulejki prowadzące z prowadnic, wyczyścić je i nasmarować.
Anonymous - 23-05-2008, 17:10
Chodzi o ten element co na dolaczonym obrazku??
Jest w tym plyn hamulcowy czy to pracuje na jakies sprezynce czy cos w tym stylu?? sorki za takie pytania ale jeszcze nigdy nie rozbieralem zaciskow.
czarnuch23 - 23-05-2008, 17:18
w ca0 to co zaznaczyles to sa tulejki prowadnic (gumowe) jesli okaza sie uszkodzone najlepiej jewymienic koszt reparaturek na 2 kola 32 zlote (w zestawie wszytko co potrzebne nawet do wyjecia tloczkow z zacisku)
Nie ma tam plynu hamulcowego... co do smarowania sa opienie rozne...
kiedys smarowalem swoje odrobina pasty miedzianej.. ale ona ma tendencje do tezenia i wkoncu zanisk staje.. sylikonowy smar jest podobno lepszy.. a ogulnie smar odporny na temp bedzie dobry .. oczywiscie taki ktory nie wchodzi w reakcje z guma
Na dolnej srubie nie masz tulejki gumowej tylko koreczek zamykajacy od zewnatrz tulejke,
czyscisz to (ja uzywalem WD40 srubokreta i szmatki a pozniej paierku wodnego i mala polerka - tak za 1 razem to robilem teraz tylko czyszcze WD40 i daje troszke smaru i skladam do kupy i jest lalka .
U mnie czynnosci "serwisowe" wypadaja srednio 1 raz na pol roku... tak profilaktyycznie ale gumki wymienilem tylko raz
codo wyjmowania tlokow jesli tego nie robiles to napewno sie nameczysz przy zakladaniu gumek na tloczek (zapytaj harpagana) ale jest to wykonalne jesli bedziesz mial kogos to pomoze ci przez doslownie 10s przytrzymac (brak 3 reki sporo utrudnia operacje wlozenia tloczka w uszczelke )
Anonymous - 23-05-2008, 17:22
Wielkie dzieki Ide dzialac i zobaczymy co z tego wyjdzie
[ Dodano: 23-05-2008, 20:47 ]
Czy te zaciski powinny leciutko chodzic tak zeby nawet paluszkami je mozna bylo scisnac czy raczej ciezej??
czarnuch23 - 24-05-2008, 11:47
zaciski pozlozeniu powinny dos lekko chodzic (napewno pbez oporow) ale po zlozeniu wszytkieo z klockami to raczej tym nie poruszysz . jesli o to ci chodzi (musial byc sila cofnac tloczek w zacisku zeby byl luz miedzu tarcza a klockami.
Latwo sie sprawdza czyszczac nie skladajaz calego jazma tylko wkladajac srube i nia ruszajac jesli wszytko ladnie pracuje dopier sie sklada hamulce do kupy (gumka u gory niestety ma tendencje do puchniecia i to na niej najsczesciej hamulce staja (ja zawsze ja wyciagam z zacisku i czuszcze dokladnie, a teraz przy zmianie klocokow zmienie zestaw gumek jak to si emowi profilaktycznie
Anonymous - 24-05-2008, 15:01
Przeczyscilem i mysle ze jest znaczna poprawa lecz gumki sa w zlym stanie. Zalozylem je jednak spowrotem bo juz dzis nie mialem gdzie kupic ale w najblizszym czasie je wymienie.
jolly69 - 05-06-2008, 11:09
Dzisiaj wyjaśniła się sprawa bicia tarcz. Dodam tylko że od czasu napisania tego postu zostały zakupione pierścienie centrujące, przeczyszczone hamulce zarówno przednie jak i tylne, wymienione tarcze i klocki..... i nic.. bicie jak było tak dalej jest. Przyczyna..??? FELGI !! Po zmianie kół z innego samochodu bicia nie ma zupełnie ... Została mi jeszcze tylko opcja wyważenia kół na samochodzie i jak to nie pomoże to zmiana felg ( z braku kasy prawdopodobnie na stalówki ). I tu się rodzi moje pytanie. Czy ktoś może z was wyważał koła na samochodzie i czy przyniosło to jakiś efekt... ?? Na zwykłej wyważarce koła były wyważane już dwa razy...
cns80 - 05-06-2008, 11:12
A piasty Ci nie biją ???
|
|
|