To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja nie działa

jarek80 - 08-06-2013, 17:37

Witam. Pora uzupelnic klime. Ile powinno byc czynnika chlodzacego i ile oleju w climatroniku w moim galu 2.0 benzyna kombi z 97 roku?
matu - 08-06-2013, 17:56

Witam. Mam taki problem otoz w nagrzewnicy od klimy stoi mi woda mial ktos taki problem i pomoglby mi go rozwiazac?
deejay - 09-06-2013, 00:15

matu napisał/a:
Witam. Mam taki problem otoz w nagrzewnicy od klimy stoi mi woda mial ktos taki problem i pomoglby mi go rozwiazac?


Prawdopodobnie zatkany odpływ wody z parownika , którego wylot znajduje sie w komorze silnika.

nevercry - 09-06-2013, 12:00

Witam. W tym sezonie pojawiły się problemy z klimatyzacją i u mnie. Objaw jest taki, że klimatyzacja przestaje chłodzić po jakimś czasie poprawnego działania (około poł godz). Samochód postoi i działa spowrotem ale też na jakiś czas. Podczas jazdy tez raz działą a raz nie. Klimatronik wyświetla śnieżynkę, steruje poprawnie ale powietrze nie jest po prostu chłodzone. Myślałem, że brakuje czynnika więc pierwsze co zrobiłem to wybrałem się do serwisu żeby nabili. Było około 500ml, odessali i nabili świeżego 675ml jednak problem nie zniknął. Zauważyłem, że w momencie kiedy przestaje chłodzić jest wysprzęglona sprężarka. Do tego elektromagnetycznego sprzęgła dochodzą dwa kabelki. Jeden jest zasilający (ten z grubszą wtyczką) a drugi nie wiem do czego służy. na tym zasilającym podczas załączonej klimy jest 12V więc napięcie dochodzi. Sprawdzałem również multimetrem podczas pracy silnika czy na tym przewodzie jest napięcie kiedy klima była załączona a sprężarka wysprzęglona i napięcie było poprawne. I teraz pytania:

1. Czy padło to sprzęgiełko?
2. Jesli tak to jak jest z jego wymianą?
3. Czy można je dostać oddzielnie i jak z dostępnością/ceną?
4. Czy można wymienić je we własnym zakresie?
5. Czy trzeba do tego wyciągać całą sprężarkę?

malina_drizzt - 09-06-2013, 12:43

nevercry napisał/a:
Witam. W tym sezonie pojawiły się problemy z klimatyzacją i u mnie. Objaw jest taki, że klimatyzacja przestaje chłodzić po jakimś czasie poprawnego działania (około poł godz). Samochód postoi i działa spowrotem ale też na jakiś czas. Podczas jazdy tez raz działą a raz nie. Klimatronik wyświetla śnieżynkę, steruje poprawnie ale powietrze nie jest po prostu chłodzone. Myślałem, że brakuje czynnika więc pierwsze co zrobiłem to wybrałem się do serwisu żeby nabili. Było około 500ml, odessali i nabili świeżego 675ml jednak problem nie zniknął. Zauważyłem, że w momencie kiedy przestaje chłodzić jest wysprzęglona sprężarka. Do tego elektromagnetycznego sprzęgła dochodzą dwa kabelki. Jeden jest zasilający (ten z grubszą wtyczką) a drugi nie wiem do czego służy. na tym zasilającym podczas załączonej klimy jest 12V więc napięcie dochodzi. Sprawdzałem również multimetrem podczas pracy silnika czy na tym przewodzie jest napięcie kiedy klima była załączona a sprężarka wysprzęglona i napięcie było poprawne. I teraz pytania:

1. Czy padło to sprzęgiełko?
2. Jesli tak to jak jest z jego wymianą?
3. Czy można je dostać oddzielnie i jak z dostępnością/ceną?
4. Czy można wymienić je we własnym zakresie?
5. Czy trzeba do tego wyciągać całą sprężarkę?


Spróbuj ustawić jeden stopień siły nawiewu i temperaturę 17st. i sprawdź wtedy jakie powietrze leci z nawiewu na przestrzeni kilkunastu minut.
Jeśli na zewnątrz jest gorąco, cały czas powinieneś mieć zimne powietrze.
Może chodzi po prostu o to, że przestaje chłodzić po osiągnięciu żądanej temperatury.

nevercry - 09-06-2013, 15:48

Cytat:
Spróbuj ustawić jeden stopień siły nawiewu i temperaturę 17st. i sprawdź wtedy jakie powietrze leci z nawiewu na przestrzeni kilkunastu minut.
Jeśli na zewnątrz jest gorąco, cały czas powinieneś mieć zimne powietrze.
Może chodzi po prostu o to, że przestaje chłodzić po osiągnięciu żądanej temperatury.

Nie żartuj sobie ze mnie. Wiem jak i kiedy klimatyzacja ma chłodzić podczas poprawnego działania.

Owczar - 09-06-2013, 21:58

nevercry, rzeczywiście wygląda to na sprzęgło. Pewnie z czasem puszcza.

Z tego co widzę można zdjąć bez demontażu sprężarki, ale kanał potrzebny bo inaczej słaby dostęp.

Manual> Heater, Air conditioner... > 55-65 i 55-66. Jest rysunek jak to wygląda.

[ Dodano: 09-06-2013, 21:59 ]
A tak BTW to dostępność pewnie tylko ori w ASO po numerze, albo używka. W EA rzadko się zdarza awaria tego elementu więc można pójść w używkę.

marcinzam - 10-06-2013, 22:09

marcinzam napisał/a:
i9i napisał/a:
marcinzam napisał/a:
chodziło gdzie zacząć szukać problemu

Włączyć klimę, wypiąć wtyczkę z osuszacza (filtra z oczkiem) zewrzeć czymkolwiek na moment. Wiatrak startuje kompresor załącza - brak czynnika bądź za niski stan. Posłuchać jak kompresor pracuje przez chwilę, jak bardzo głośno - rychła jego śmierć i nie napełniać układu, zdemontować (naprawić bądź wymienić) zanim zaczniemy bawić się w szukanie dziury). Jak chodzi w miarę cicho to do klimaciarza na sprawdzenie ciśnienia. Jakieś jest - dobijamy czynnik i cieszymy się z chłodku. Ciśnienia brak - szukamy nieszczelności i napełniamy układ. A na koniec przypomnę, że użytkowanie auta z pustym układem klimatyzacji zabija jej kompresor (pomimo tego, ze nie chodzi). Bardziej łopatologicznie nie potrafię podpowiedzieć :twisted:


ok wiatrak startuje kompresor się załącza ,chodzi cicho w oczku widać czynnik



byłem na sprawdzeniu ciśnienia, jest nieszczelność na rurce która idzie do osuszacza ta cieńsza ,w miejscu gdzie styka się z kielichem na zdjęciu zaznaczona na czerwono. Czy można to zespawać lub wstawić jakąś złączkę ?

http://tufotki.pl/RPWPb#p368496

robertdg - 10-06-2013, 22:55

Da się pospawać, najlepiej wstawić kawałek zdrowego materiału
matu - 11-06-2013, 13:46

deejay napisał/a:
matu napisał/a:
Witam. Mam taki problem otoz w nagrzewnicy od klimy stoi mi woda mial ktos taki problem i pomoglby mi go rozwiazac?


Prawdopodobnie zatkany odpływ wody z parownika , którego wylot znajduje sie w komorze silnika.




deejay a czy wiesz w ktorym miejscu w komorze go szukacz?

swinks_UK - 12-06-2013, 15:25

No dobra, wychodzi na to, ze nie jestem sobie w stanie poradzić... :oops:

Objawy: zero reakcji na włączenie klimy zarówno w full opcji jak i w "eco". Wiatrak pomocniczy na chłodnicy nie startuje, ani kompresor nie daje znaku życia. Obroty silnika nie są podbijane.

Sprawdziłem ciśnienie w systemie - jest niby OK.

Znalazłem rozłączona wtyczkę na kompresorze (zaznaczona czerwonym kółkiem):


Po ciężkim boju udało mi się ją podłączyć. Musiałem odkręcić kompresor z mocowań i go lekko opuścić (oczywiście zdjęcie paska wieloklinowego musi być).
Niestety za mało miejsca i dostępu było aby porządnie sprawdzić jakość połączeń.

No i teraz zagwozdka.
Przekaźnik kompresora lub bezpiecznik się skichał, czy też sam kompresor wyzionął ducha?
Bo załączanie wiatraka na chłodnicy jest na bazie zwrotnego sygnału z kompresora do klimatronika.

Inne pomysły?

robertdg - 12-06-2013, 18:22

Sprawdź przekaxnik może nie załacza napięcia na cewke elektromagnesu kompresora
spown - 14-06-2013, 20:08

Zobacz czy nie rozpięła Ci się wtyczka za schowkiem przy filtrze kabinowym - ja kiedyś rozpiąłem jak wymieniałem filtr i miesiąc minął zanim doszedłem dlaczego klima nie działa - oczywiście po drodze zrobiłem wszysko inne ;)
swinks_UK - 14-06-2013, 22:27

spown napisał/a:
Zobacz czy nie rozpięła Ci się wtyczka za schowkiem przy filtrze kabinowym - ja kiedyś rozpiąłem jak wymieniałem filtr i miesiąc minął zanim doszedłem dlaczego klima nie działa - oczywiście po drodze zrobiłem wszysko inne ;)

W JDM'ach nie ma filtra kabinowego :wink:

Zanim zacznę panikę najpierw zacznę od podstaw: sprawdzenie szczelności i nabicie klimy.

pipi_ja - 15-06-2013, 22:16

Sam możesz sprawdzić czy powodem jest zbyt niskie ciśnienie.
Jak już ktoś wcześniej pisał zewrzyj styki w kostce na osuszaczu. Jest to czujnik ciśnienia, który rozłączy układ w przypadku braku czynnika.

Co do wiatraka przychodzi mi do głowy problem z cewką sprzęgła kompresora. Skoro sam mówisz,że wentylator załacza sygnał zwrotny może cewka padła. Zmierz rezystancję, powinna być w granicach 4-4,5 ohma.

Ja bym zaczął od kostki osuszacza potem bezpieczniki. Przekaźnik raczej skreślam z listy podejrzanych :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group