To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tuning - Zwiększenie mocy, modyfikacje - Lancer CYxA

rybirek - 17-02-2010, 11:50

Trochę z wolnossącym można zrobić...
Przykład dla silnika 2.OL 4B11
http://www.roadracemotors...products_id=286

jaca71 - 17-02-2010, 12:36

rybirek, Poczytaj to forum.
http://forums.evolutionm....008-forums-196/
Tutaj goście trochę się bawią w przeróbki 2.0L 4B11 :) Jak coś konkretnego znajdziesz za tanie pieniądze to daj znać ;)

pfx - 21-02-2010, 14:41

4B11 to silnik z Raillarta i EVO, zbudowany na stopniu sprężania umożliwiający dmuchanie do około 1,8 bara, bez modyfikacji (poza wydechem). Mówimy o zupełnie innych jednostkach.
gzesiolek - 21-02-2010, 15:17

pfx, 4B11 wolnossacy z hamerykancow (m.in.GTS) z 4B11Turbo z RA i Evo ma wspolny tylko symbol i pojemnosc ;)
i blizej mu do 4B12 (europejski 1,8) niz do 4B11Turbo...

jaca71 - 21-02-2010, 22:51

pfx napisał/a:
4B11 to silnik z Raillarta i EVO

Nie jest to prawdą. 4B11 to silnik z mojego samochodu. Z Twojego to jest 4B11T ;)

Prawda natomiast jest że do wspomnianego wolnossącego 2.0 na ebay'u części tunerskich jest w bród. Zaczynając o dolotów, przez wydechy do różnorakich chipów> nie twierdzę że to daje +50% mocy i -30% spalanie. A goście w USA mają inną kasę i większe możliwości zabawy za tanie pieniądze.

gzesiolek napisał/a:
i blizej mu do 4B12 (europejski 1,8)

4B12 to 2,4
4B10 to 1,8 :P

krzychu - 21-02-2010, 22:55

pfx napisał/a:
4 zbudowany na stopniu sprężania


Sprężanie nie kształtuje się korpusem (który i tak jest inny) tylko głowicą i tłokami (a ta muszą być inne dla turbo). A jak już wspomniał ktoś 4B11 i 4B11T to mają tylko nazwę wspólną i parę założeń konstrukcyjnych.

gzesiolek - 22-02-2010, 13:43

jaca71 napisał/a:
gzesiolek napisał/a:
i blizej mu do 4B12 (europejski 1,8)

4B12 to 2,4
4B10 to 1,8


:oops:

zapedzilem sie :P

LancerGTS08 - 08-03-2010, 10:25

WItam,

Tez chętnie podziele się Wami moim doświadczeniem w tym zakresie;

Osobiście posiadam Lancera 2009 GTS (2.0 seryjnie 152 KM).

Poddałem go następującym modyfikacjom;

- wkładka K&N (jeżeli komuś nie przeszkadza hałas to polecałbym kompletny dolot - stożek. Ja wybrałem wkładke z uwagi na niższy poziom hałasu)

- sportowy kolektor wydechowy

- box zmieniający czasy zapłonu (tankuje obecnie tylko 98)

- box do ECU (zmienia mieszkanke paliwa oi powietrza)

I podaje wyniki z hamowni;

po zainstalowaniu wkładki K&N i boxa od zapłonu wyszło 160 KM

po zainstalowaniu boxa do ECU 166 KM (przy czym w zakresie ok 3000-4000 wzrost sięgnął coś koło 12 KM)

po zainstalowaniu kolektora jeszcze nie rozbiłem pomiaru (ale spodziewam się ok 8-10 KM)

I jeszcze kilka moich uwag co do tuningu;

Zdecydowanie największy przyrost osiągalny jest poprzez filtr stożkowy + kolektor wydechowy + układ wydechowa + chip/box.

Przy czym warto pamiętać że te rzeczy się w pewnym sensie ze sobą łączą, np. nie ma sensu robienia wydechu przy standardowym dolocie i kolektorze. Najpier należy zrobić dolot, potem kolektor a na końcu wydech. (ja osobiście zrezygnowałem z dolotu i wydechu z uwagi na hałas - mam jedynie wkładke K&N i kolektor wylotowy). Oczywiście duzo daje także chip/box, pozwoli on zresztą znacznie lepiej wykożystać możliwości pozostałych ww. modyfikacji.

jaca71 - 08-03-2010, 11:07

LancerGTS08,
A jakieś wykresiki z hamowni można prosić na poparcie jakże odważnych tez? ;)

BTW. Tego GTS'a masz '08 czy '09 bo się pogubiłem. '09 ma silnik 2,4 :) I wolałby to rozwiązanie niż grzebanie w silniku.

LancerGTS08 - 09-03-2010, 10:44

Wykresów nie mam. Ale jak się wyrobie to będę w tym tygodniu na hamowni (w celu zrobienia pomiaru po zainstalowaniu kolektora), więc wrzucę wykres (może mają tam gdzies zapisane też moje starsze pomiary to tez bym wrzucił). A mój lancer to 2008 GTS czyli 2.0 MIVEC.

A posiadaczom amerykańskich wersji Lancera, chcących podnieśc moc swojego samochodu polecam firmę www.roadracemotorsports.com Od nich kupiłem oba boxy i kolektor.

Me-Tsu - 09-03-2010, 17:41

A tak z ciekawosci: jakie sa przyblizone koszty takiego tuningu jaki opisales wyzej? I jak ze spalaniem na 100km?
LancerGTS08 - 09-03-2010, 20:04

Me-Tsu napisał/a:
A tak z ciekawosci: jakie sa przyblizone koszty takiego tuningu jaki opisales wyzej? I jak ze spalaniem na 100km?


w sumie wyszło mniejwięcej tak (licząc z przesyłką z USA, cłami itp.);

box do zapłonu - ok 1100 zł

piggyback (box do ECU) - ok 1800 zł

kolektor wydechowy - ok 2200 (z montażem)

filtr K&N - ok 200 zł

za w sumie ok 20KM mocy dodatkowo.

Jak ktoś jest pasjonatem to warto...

Przy czym, można jeszcze dodatkowe ok 10KM spokojnie wyciągnąć instalują pożądny dolot zimnego powietrza i układ wydechowy (ale to już wiąże się ze znacznie podwyższonym poziomem hałasu - co kto lubi)

FeniX - 17-03-2010, 11:33
Temat postu: [CY3A 1.8] Zmiana wydechu
Koledzy,

Czy ktoś z was grzebał już coś przy swoich wydechach? A dokładnie jaki będzie efekt wydechu, od kolektora do tłumika z EVO?


jaca71 - 17-03-2010, 12:23

Zmiana tłumika na tłumik z EVO chyba podejdzie pod szeroko rozumiany temat Tuningu Lancera 2008 ;)
FeniX - 17-03-2010, 13:15

jaca71 napisał/a:
Zmiana tłumika na tłumik z EVO chyba podejdzie pod szeroko rozumiany temat Tuningu Lancera 2008 ;)


A no można podciągnąć, a już myślałem że mojego posta wychlastano :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group