[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tuning - Zwiększenie mocy, modyfikacje - Lancer CYxA
rybirek - 17-02-2010, 11:50
Trochę z wolnossącym można zrobić...
Przykład dla silnika 2.OL 4B11
http://www.roadracemotors...products_id=286
jaca71 - 17-02-2010, 12:36
rybirek, Poczytaj to forum.
http://forums.evolutionm....008-forums-196/
Tutaj goście trochę się bawią w przeróbki 2.0L 4B11 Jak coś konkretnego znajdziesz za tanie pieniądze to daj znać
pfx - 21-02-2010, 14:41
4B11 to silnik z Raillarta i EVO, zbudowany na stopniu sprężania umożliwiający dmuchanie do około 1,8 bara, bez modyfikacji (poza wydechem). Mówimy o zupełnie innych jednostkach.
gzesiolek - 21-02-2010, 15:17
pfx, 4B11 wolnossacy z hamerykancow (m.in.GTS) z 4B11Turbo z RA i Evo ma wspolny tylko symbol i pojemnosc
i blizej mu do 4B12 (europejski 1,8) niz do 4B11Turbo...
jaca71 - 21-02-2010, 22:51
pfx napisał/a: | 4B11 to silnik z Raillarta i EVO |
Nie jest to prawdą. 4B11 to silnik z mojego samochodu. Z Twojego to jest 4B11T
Prawda natomiast jest że do wspomnianego wolnossącego 2.0 na ebay'u części tunerskich jest w bród. Zaczynając o dolotów, przez wydechy do różnorakich chipów> nie twierdzę że to daje +50% mocy i -30% spalanie. A goście w USA mają inną kasę i większe możliwości zabawy za tanie pieniądze.
gzesiolek napisał/a: | i blizej mu do 4B12 (europejski 1,8) |
4B12 to 2,4
4B10 to 1,8
krzychu - 21-02-2010, 22:55
pfx napisał/a: | 4 zbudowany na stopniu sprężania |
Sprężanie nie kształtuje się korpusem (który i tak jest inny) tylko głowicą i tłokami (a ta muszą być inne dla turbo). A jak już wspomniał ktoś 4B11 i 4B11T to mają tylko nazwę wspólną i parę założeń konstrukcyjnych.
gzesiolek - 22-02-2010, 13:43
jaca71 napisał/a: | gzesiolek napisał/a:
i blizej mu do 4B12 (europejski 1,8)
4B12 to 2,4
4B10 to 1,8 |
zapedzilem sie
LancerGTS08 - 08-03-2010, 10:25
WItam,
Tez chętnie podziele się Wami moim doświadczeniem w tym zakresie;
Osobiście posiadam Lancera 2009 GTS (2.0 seryjnie 152 KM).
Poddałem go następującym modyfikacjom;
- wkładka K&N (jeżeli komuś nie przeszkadza hałas to polecałbym kompletny dolot - stożek. Ja wybrałem wkładke z uwagi na niższy poziom hałasu)
- sportowy kolektor wydechowy
- box zmieniający czasy zapłonu (tankuje obecnie tylko 98)
- box do ECU (zmienia mieszkanke paliwa oi powietrza)
I podaje wyniki z hamowni;
po zainstalowaniu wkładki K&N i boxa od zapłonu wyszło 160 KM
po zainstalowaniu boxa do ECU 166 KM (przy czym w zakresie ok 3000-4000 wzrost sięgnął coś koło 12 KM)
po zainstalowaniu kolektora jeszcze nie rozbiłem pomiaru (ale spodziewam się ok 8-10 KM)
I jeszcze kilka moich uwag co do tuningu;
Zdecydowanie największy przyrost osiągalny jest poprzez filtr stożkowy + kolektor wydechowy + układ wydechowa + chip/box.
Przy czym warto pamiętać że te rzeczy się w pewnym sensie ze sobą łączą, np. nie ma sensu robienia wydechu przy standardowym dolocie i kolektorze. Najpier należy zrobić dolot, potem kolektor a na końcu wydech. (ja osobiście zrezygnowałem z dolotu i wydechu z uwagi na hałas - mam jedynie wkładke K&N i kolektor wylotowy). Oczywiście duzo daje także chip/box, pozwoli on zresztą znacznie lepiej wykożystać możliwości pozostałych ww. modyfikacji.
jaca71 - 08-03-2010, 11:07
LancerGTS08,
A jakieś wykresiki z hamowni można prosić na poparcie jakże odważnych tez?
BTW. Tego GTS'a masz '08 czy '09 bo się pogubiłem. '09 ma silnik 2,4 I wolałby to rozwiązanie niż grzebanie w silniku.
LancerGTS08 - 09-03-2010, 10:44
Wykresów nie mam. Ale jak się wyrobie to będę w tym tygodniu na hamowni (w celu zrobienia pomiaru po zainstalowaniu kolektora), więc wrzucę wykres (może mają tam gdzies zapisane też moje starsze pomiary to tez bym wrzucił). A mój lancer to 2008 GTS czyli 2.0 MIVEC.
A posiadaczom amerykańskich wersji Lancera, chcących podnieśc moc swojego samochodu polecam firmę www.roadracemotorsports.com Od nich kupiłem oba boxy i kolektor.
Me-Tsu - 09-03-2010, 17:41
A tak z ciekawosci: jakie sa przyblizone koszty takiego tuningu jaki opisales wyzej? I jak ze spalaniem na 100km?
LancerGTS08 - 09-03-2010, 20:04
Me-Tsu napisał/a: | A tak z ciekawosci: jakie sa przyblizone koszty takiego tuningu jaki opisales wyzej? I jak ze spalaniem na 100km? |
w sumie wyszło mniejwięcej tak (licząc z przesyłką z USA, cłami itp.);
box do zapłonu - ok 1100 zł
piggyback (box do ECU) - ok 1800 zł
kolektor wydechowy - ok 2200 (z montażem)
filtr K&N - ok 200 zł
za w sumie ok 20KM mocy dodatkowo.
Jak ktoś jest pasjonatem to warto...
Przy czym, można jeszcze dodatkowe ok 10KM spokojnie wyciągnąć instalują pożądny dolot zimnego powietrza i układ wydechowy (ale to już wiąże się ze znacznie podwyższonym poziomem hałasu - co kto lubi)
FeniX - 17-03-2010, 11:33 Temat postu: [CY3A 1.8] Zmiana wydechu Koledzy,
Czy ktoś z was grzebał już coś przy swoich wydechach? A dokładnie jaki będzie efekt wydechu, od kolektora do tłumika z EVO?
jaca71 - 17-03-2010, 12:23
Zmiana tłumika na tłumik z EVO chyba podejdzie pod szeroko rozumiany temat Tuningu Lancera 2008
FeniX - 17-03-2010, 13:15
jaca71 napisał/a: | Zmiana tłumika na tłumik z EVO chyba podejdzie pod szeroko rozumiany temat Tuningu Lancera 2008 |
A no można podciągnąć, a już myślałem że mojego posta wychlastano
|
|
|