[02-06]Lancer CS0 - Spalanie
Bojar - 10-07-2012, 12:35
hyziu napisał/a: | Aż oczy przecieram ze zdumienia jak piszecie ile wam pali. Ja ostatnio zrobiłem 1900 km prawie wyłącznie autostradą, prędkości 150-160 (z wyjątkiem korka w Niemczech), 4 osoby z klimą włączoną i spalił mi ok 10l/100km. Najgorsze było jednak to że co czterysta parę kilometrów trzeba było zjeżdżać na tankowanie |
Podobny dystans niemiecką autostradą z prędkością 130-150 (wg gps)
Klima włączona non-stop
Pusty - 7,3
Załadowany - 7,8
Po mieście mam zawsze 8-9 ale częsty start-stop
[ Dodano: 10-07-2012, 12:47 ]
Iwonka napisał/a: |
Wychodzi na to ze ten silnik nie docenia staran aby jezdzic oszczednie. Lub inaczej - jadac bez eko-stresu wcale wiele wiecej nie pali Co dziwne nie widze wzrostu spalania po wlaczeniu klimy, spadek osiagow niestety tak
|
Mam podobne wrażenia z tym, że zauważyłem dużą wrażliwość na jakość paliwa
Na "niemieckim" paliwie klima ZDECYDOWANIE mniej odczuwalna.
Wspomniana w poście powyżej trasa.
Do Niemiec na polskim paliwie 150-160 i zdycha pod górkę.
Z powrotem a był zdrowo zapakowany musiałem się hamować bo przy 170 miałem jeszcze ""power" pod nogą Po zatankowaniu na BP w Polsce znów kicha.
Zrobiłem tę trasę już naście razy w ciągu 4 lat z rożnym obładowaniem i zawsze to samo
Whitie - 11-07-2012, 23:54
Moje 2.0 116 KM AT na trasie WWA - Bydgoszcz z prędkością do 110 spaliło 7,5 litra na 100.
Nie wiem czy to dużo czy mało dla tego auta ale mi się tam podoba strasznie
doc67 - 26-07-2012, 09:39
Czy próbował ktoś może zalać do miśka pb98 ? czy jest to niebezpieczne dla silnika ?
kgebczyk - 26-07-2012, 10:19
bardziej dla portfela
doc67 - 26-07-2012, 10:33
nie - no dla portfela zdecydowanie niebezpieczne - ale tak na serio warto lać 98 ? czy przyrost mocy nie przekłada się na osiągi ?
krzychu - 26-07-2012, 10:38
doc67 napisał/a: | czy przyrost mocy nie przekłada się na osiągi ? |
A czemu miał by być przyrost mocy?
kgebczyk - 26-07-2012, 20:24
http://autokult.pl/2011/0...a-a-moc-silnika
Misiek :) - 27-07-2012, 23:20
jeśli auto nie jest strojone pod konkretne paliwo (mówię o strojeniu poza fabryką, na ogół turbo się tak stroi), to główny przyrost mocy będzę analogiczny do naklejki turbo
Na poważnie moc może wzrosnąć o kilka KM, to tak jak by wywalić koło zapasowe i wszystko z bagażnika...
mirc23 - 12-08-2012, 18:46
Właśnie wróciłem z wakacji w Chorwacji i spalanie w 2.0 na LPG wyniosło różnie.
Najniższe na autostradzie przy jeździe emeryckiej bez klimy 8,7l/100km.
Najwyższe na autostradzie z załączoną klimą 12,64l/100km przy czym stałem dobre 45 minut w korku.
Z załączoną klimą i jazdą po Chorwackich górkach i miasteczkach wyszlo 12l/100km.
Średnia od początki kwietnia do teraz to 10,87l/100km oczywiście LPG.
Iwonka - 23-09-2012, 18:38
hehe, tez wlasnie wrocilismy z Chorwacji wiec bedzie maly material porownawczy 2.0 LPG vs 1.6 bez LPG
srednie zuzycie paliwa w naszym przypadku na calej trasie 2300km (Duszniki Zdroj-Istria-Lodz) wyszlo 6.8L/100 przy nejczestszych predkosciach przelotowych 120-140 wg zegarow czyli ok 115-135 wg GPS, auto zaladowane 2 osoby dorosle + 2 dzieci + pelny bagaznik gratow. Klima uzywana ok 30-40% czasu, wiecej nie bylo potrzeby
Najnizsze zuzycie bylo na drodze Duszniki - Graz 6.26 (przelotowa 120-140), Graz-Istria-Graz ok 6.9, najwyzsze Graz - Lodz 7.05 co jest troche dziwne bo przelotowe predkosci utrzymywalem raczej nieco nizsze, szczegolnie w PL, ale zaliczylismy tez ok 30 min korka we Wiedniu.
Nie zauwazylem zadnych "cudownych" wlasciwosci paliwa ani austriackiego ani chorwackiego, najnizsze zuzycie bylo akurat na polskim ale moze to bardziej kwestia tego czy w danym kierunku trasa srednio bardziej sie wznosi czy opada.
Moje wnioski sa takie ze Lancerek bardzo lubi dosc spokojna i wcale nie taka wolna jazde autostrada bo ww. wyniki spalania sa praktycznie identyczne z tymi ktore mam jezdzac w trasy po Polsce gdzie zazwyczaj predkosci przelotowe to 100-110 (np. trasa Lodz-Duszniki 100-110 + troche spokojnej jazdy w okolicach gor Stolowych - srednia 6.59)
pablini - 25-11-2012, 21:28
mój 2.0 sport w mieście przy dynamicznej jeździe i na krótkich odcinkach spala 12,5
demoniszcze - 25-11-2012, 23:20
Ja ostatnio za 100 zł zrobiłem 120 km (od rezerwy do rezerwy) ale to takie chamskie miasto + szybka trasa + jeszcze bardziej chamskie miasto... ale lekko się zdziwiłem bo to mój "personal best" nigdy 15 nie spalił... przy normalnej jeździe to trasa 8l a miasto 11
Wojti75 - 26-11-2012, 10:53
To i Ja się podziele z wami spalaniem mojego autka. U mnie Lancerek 1600 od 7,5 do 8,8 Warszawa + rejony podwarszawskie. wykonałem 3 pomiary dlatego rozbirzność. I to na PB95 - Ja uważam to za dobry wynik.
Oczywiście jazda bez szaleństwa - max 120km/h i to na S8 - bo dzie niby można szybciej (u nas legalnie pojechać)
wily - 30-11-2012, 17:34
Witam Wszystkich
Nie wiem jak to robicie ale mój Lancerek poniżej 10l/100km nie schodzi. Nie ma to większego znaczenia czy jadę na trasie 90km/h czy 160km/h i tak od 10-12 litrów łyknie. Jest taka opcja, że ja nie potrafię jeździć ekonomicznie, ale dla mnie 8l/100km w tym aucie to abstrakcja. Dodam tylko, że to jazda na gazociągu, chociaż na benzynie nie ma w zasadzie żadnej różnicy.
Ale to nie istotne, pomyka się nim rewelacyjnie.
Pozdrawiam Wszystkich
juar_78 - 30-11-2012, 22:50
wily napisał/a: | Witam Wszystkich
Nie wiem jak to robicie ale mój Lancerek poniżej 10l/100km nie schodzi. Nie ma to większego znaczenia czy jadę na trasie 90km/h czy 160km/h i tak od 10-12 litrów łyknie. Jest taka opcja, że ja nie potrafię jeździć ekonomicznie, ale dla mnie 8l/100km w tym aucie to abstrakcja. Dodam tylko, że to jazda na gazociągu, chociaż na benzynie nie ma w zasadzie żadnej różnicy.
Ale to nie istotne, pomyka się nim rewelacyjnie.
Pozdrawiam Wszystkich |
8 litrów gazu a lancerze z silnikiem 2.0 to rzeczywiście byłaby abstrakcja, skoro ja carismą 1.6 średnio mam 8 - 9.
Natomiast uwzględniając, że auto gazu bierze do ok. 20 % więcej niżbenzyny i to wynika z obiektywnych właściwości gazu, to po przeliczeniu benzyny masz od 8,3 do 10 litrów a to w tym silniku już chyba całkowice przyzwoicie.
|
|
|