To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Co jeszcze może być nie tak ?

josie - 05-06-2006, 00:03

Maciek napisał/a:
szukam rozwiązania czy mozna ten zły dobór EMU naprawic nie wymieniając go całego czy nie


Można. Przynajmniej u mnie dało radę. Musisz go najpierw odpiąć, zdjąć obudowę i znaleźć 4 rezystory. Zmierzyć rezystancję jednego z nich (będzie pewnie około 100Ohm). Potem idziesz do sklepu elektronicznego i kupujesz rezystory 50 albo 56 Ohm (już kurde nie pamiętam - jak będziesz chciał przerabiać to sprawdzę) 4 watowe - bo mniejsze to będa mieli tylko 0,25W pewnie a to za mało. Te 4W takie prostopadłościenne będą.
No i albo do jakiegoś elektronika żeby podmienił, albo samemu lutownica w dłoń i do dzieła. :)

Maciek - 05-06-2006, 21:31

josie napisał/a:
Zmierzyć rezystancję jednego z nich (będzie pewnie około 100Ohm

Sie znaczy jeden z tych 4 bedzie miał te 100Ohm czy wszystkie? A wymienic wszystkie te które mają 100 na te 50-56? :roll:

josie - 06-06-2006, 00:14

Kążdy poszczególny będzie miał 100 Ohm, wymienić wszystkie (4szt)
Anonymous - 14-06-2006, 19:12

Nie chcę zakładać nowego postu z racji tego ze temat dotyczy palącego CE przy jeździe na gazie, problem ten pojawił się zaraz po przeczyszczeniu przepustnicy. I ustawieniu wolnych obrotów. Z racji tego że kontrolka CE zapala się na gazie pojechałem do gazowników, tym bardziej że instalacje mam jeszcze na gwarancji. Pomyśleli i wymienili mi reduktor, emulator został gdyż stwierdzili że sprawny. Jeden z gazowników stwierdził że potrzebny jest dodatkowo emulator wtrysku i jest go w stanie zrobić bo po co kupować gotowe skoro i tak trzeba przerabiać, chciałbym mu jakoś pomóc choćby w ten sposób jakich rezystorów ma użyć? I jeszcze jedno, gdy w czasie jazdy na benzynie przełącze na gaz kontrolka CE zapala się dopiero wtedy gdy motor jest na poziomie 800 obrotów. Gdy jedę nie zapala się jak stanę np. na światłach zapala się i nie gaśnie dokąd nie przełączę na benzynę. Nie mam pojęcia co się dzieje i nie wiem gdzie szukać pomocy wszyscy u których byłem bezradnie rozkładają ręce i karzą sprawdzać to lub tamto tylko oni za to nie płacą.
Maciek - 14-06-2006, 21:15

Mam taką samą sytuacje no i auto z tego samego okresu jak Twoje poczekaj bo bede u siebie wymieniał rezystory na takie jakie radził josie, może w przyszłym tyg nawet.
Anonymous - 14-06-2006, 23:11

Ja jak narazie nie mam co wymieniac, potrzebny mi jest EMU wtrysku i stąd moje pytanie jakich użyć mam rezystorów, uwaga o założeniu emulatora wtrysku wyszła od gazownika który zakładał mi instalację gazową, ale żeby przede wszystkim ułatwić sobie zadanie potrzebuję informację co mam kupić jakie rezystory. Jak napisałem EMU sondy lamda mam zainstalowany ale on jest ok.
Hubeeert - 14-06-2006, 23:17

kapsel napisał/a:
EMU sondy lamda mam zainstalowany ale on jest ok.
kapsel napisał/a:
emulator został gdyż stwierdzili że sprawny

kapsel napisał/a:
Jeden z gazowników stwierdził że potrzebny jest dodatkowo emulator wtrysku i jest go w stanie zrobić bo po co kupować gotowe skoro i tak trzeba przerabiać


Jak chcesz rady to zmień gazownika.
Czy na ten "dorabiany we własnym zakresie emulator wtrysków podał jakąś cenę? I czy na pismie da gwarancję?

Oni zgadywac mogą jeszcze długo - pytanie czy TY masz ochotę to jeszcze znosić?

josie - 15-06-2006, 00:06

Heh...

kapsel napisał/a:
potrzebny mi jest EMU wtrysku


No pewnie że potrzebny - jak go nie ma to ECU myśli że nie ma wtryskiwaczy i wywala błąd. Co to @#$% wogóle za pomysł żeby nie zamontować tego?
Standardowe emulatory mają rezystory 100Ohm - za duże i ECU stwierdza że wtryskiwacz jest odłączony.
Trzeba znaleźć "złoty środek", czyli żeby wtryskiwacz się nie otworzył (energia dla niego przeznaczona wytraci się w rezystorze) i żeby ECU będzie myślało że z wtryskami ok wszystko.
Takim złotym środkiem są oporniki 56 Ohm. Jak da się mniej to będą się wtryski lekko otwierać i dawać paliwo przy jeździe na gazie. Jak więcej zapali się CE.

Emulatora nie da się ot tak "zrobić" - to płytka z układem scalonym i innymi el.
I też posiada możliwość regulacji czasu do wyłączenia wtryskiwaczy - Ty przełączasz z Pb na LPG, emulator dostaje o tym informację, nie zamyka jeszcze wtryskiwaczy ale, zawory gazowe otwierają się natychmiast. W tym czasie gaz z reduktora dociera do przepustnicy, emulator odcina wtryskiwacze (włącza w szereg wspomniane oporniki) i jedziemy na LPG. W emu wtryskiwaczy regulujemy właśnie ten czas żeby zmiana Pb/LPG i odwrotnie była jak najbardziej płynna.

Maciek - 21-06-2006, 23:58

josie, a takie jeszcze pytanko czy nie trza cos ustawiać po zmianie tych oporników no wiem że one nic niby oprócz oporności w całym układzie nie zmieniają ale skoro jest tam jakiś scalak zaprogramowany pewnie na jakieś parametry to ???
Anonymous - 22-06-2006, 00:14

Ja w końcu uporałem się z CE na gazie facet wymienił mi rezystory w ECU gazu na takie jak powinny być i problemu nie ma a trwało to może 20 min. Pytałem się czy po tym nie trzeba regulować instalacji, okazuje się że nie. Ustawienia się nie zmieniają.
Maciek - 22-06-2006, 00:16

A miałeś wymieniane te rezystory w ECU? po co może w EMUlatorze? SIe czepiam :) a miałeś uniwersalny ten EMU?
Krzyzak - 22-06-2006, 08:04

Macku - rezystorki sa tylko po to, by oszukac ECU benzyny i odciac prace wtryskow na gazie - nie maja zadnego wplywu na regulacje mieszanki itp.
Anonymous - 22-06-2006, 21:51

Według oceny faceta nie ma potrzeby zakładania Emulatora wtrysku jako osobnego urządzenia, przerabia się Komputer instalacji gazowej i jest ok, u mnie gamonie założyli uniwersalny ECU gazu ale jak widac nie okazał się uniwersalny. Poza tym gość zna się na tym, sam zajmuje się produkcją komputerów sterowania gazem i powiedział że do biera się komputery w zalezności od marki
Maciek - 22-06-2006, 21:55

No tak sie wolałeu upewnić. Mam wyniki drogowe SUPER SUPER SUPER :) micha śmieje sie od ucha do ucha :mrgreen: po prostu rewelacja. Żadnych spadków obrotów itp. Silniczek chodzi równo nawet te dziwne spadki obrotów podczas załanczania sie wentylatora są b. nikłe spada normalnie do 750 a max do 650 obr (udało mi sie na raz zamykać dwie szyby, świeciły sie światła, dmuchawa była ustawiona na 3-ci stopień i załączył sie wentylator). Na czujniku przepustnicy miałem 0,28V przed reg. obecnie jest 0.5V. Myśle że tak faktycznie nikt go nie ustawiał bo śruby były zafajdane i nie wyglądały na odkręcane od dłuższego czasu. Pewnie co do reg u mechaników też odbywała sie ona na samej reg obrotów bez sprawdzania czujnika przepustnicy.
josie - 23-06-2006, 11:03

kapsel napisał/a:
Według oceny faceta nie ma potrzeby zakładania Emulatora wtrysku jako osobnego urządzenia, przerabia się Komputer instalacji gazowej i jest ok


kapsel napisał/a:
facet wymienił mi rezystory w ECU gazu na takie jak powinny być i problemu nie ma


Gazownik trochę mota :) . Emulator wtrysków zawsze jest potrzebny, tylko niekiedy jest oddzielną puszką, a komputer gazu ma wyjścia nim sterujące, a niekiedy (tak jak u Ciebie) emulator jest wbudowany w komputer gazu.
Najważniejsze że wszystko działa :)
Pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group