To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Outlander II - chiptuning bez utraty gwarancji

Anonymous - 02-02-2009, 20:26

tomekrvf napisał/a:
Shell robi specjalny olej do VAG z PD i zwie się on Shell Helix Diesel Plus VA 5W30.

Jak sam słusznie zauwazyłeś - niestety jest to seria "Plus" (półsyntetyk), a nie "Ultra".
Kiedyś był w sprzedaży olej Helix Ultra VA spełniający normę 505.01 - ale obecnie Shell już go nie oferuje (według nieoficjalnych informacji chodziło podobno o kwestie związane z przedłużeniem certyfikatu 505.01).
Jest natomiast dostępny olej z serii Ultra, ale wg specyfikacji 506.01 (systemem obsługi LongLife Service).

change napisał/a:
nie wiem, czy rzeczywiscie tak jest, ze box instaluje sie z softem "z polki" - jesli tak, to przekonuje mnie to tym bardziej, ze dokonalem dobrego wyboru z chipem Ecutek (Auto GT)

Z ciekawości mam dwa pytania:
- jaki olej zalewa AutoGT do Twojego silnika? Czy taki sam jak do aut bez mocniejszego softu?
- czy po modyfikacji skrócili terminy obowiązkowej wymiany oleju?

change napisał/a:
operacja wgrania nowej mapy: najpierw zgranie do komputera wszystkich parametrow, potem dlugie dobieranie odpowiednich ustawien i wgranie nowego softu do samochodu.

Co masz na myśli pisząc "dlugie dobieranie odpowiednich ustawien"? Czy AutoGT modyfikowało mapy Ecutek'a :shock:

change - 02-02-2009, 22:24

Pe.te napisał/a:

Z ciekawości mam dwa pytania:
- jaki olej zalewa AutoGT do Twojego silnika? Czy taki sam jak do aut bez mocniejszego softu?
- czy po modyfikacji skrócili terminy obowiązkowej wymiany oleju?


Castrol Edge 5W30 lub 5W40 doTD - nie pamietam, musialbym sprawdzic.
co do terminow - nic sie nie zmienilo, co 20K

Pe.te napisał/a:

Co masz na myśli pisząc "dlugie dobieranie odpowiednich ustawien"? Czy AutoGT modyfikowało mapy Ecutek'a


Czy modyfikowalo - nie wiem, nie zagladalem przez ramie magikowi, ktory siedzial nad laptopem ;) dostalem tylko wyjasnienie, ze odpowiednio do poprzednich parametrow i charakterystki silnika dobierany jest moment, w ktorym wlacza sie turbina, temperatura, przy ktorej calosc zaczyna dzialac (zeby nie zarznac zimnego silnika) itd.

slowem: co tam siedzi w srodku nie wiem, dla mnie wazne, ze dziala i sprawuje sie swietnie :)

Matejko - 02-02-2009, 22:32

tomekrvf napisał/a:
Shell Helix Diesel Plus VA 5W30


mam go wlanego do leona przy pompowtryskach - cena w serwisie 54zl /1litr, allegro 120zl 4l z wysylka :)
a i od kiedy to olej w kategorii 5W30 to polsyntetyk ??
do 200 konnego doladowanego s60 nie moge wlac nic innego niz syntetyk, a olej ktory jest zalecany w naszym klimacie jest 5W30 :lol:

toru - 02-02-2009, 22:56

ja napisał/a:
witam,
mój sposób na mocniejszy silnik ? c-crosser 2008 za 120 tys. - full wypas bez navigacji. Zamówiłem już garmina wielkość 4,3 i będzie chowany,zasilany i ładnie wysuwany ze schowka centralnego nad radiem. Nawigacja posiada też własne zasilanie i można ją wykorzystac poza samochodem.
pozdrowienia


troszke nie ten temat ale foto mile widzine

ROBERTINO - 03-02-2009, 00:18

A ja ciągle o tym samym. Z tego co czytam to wnioskuje , że są trzy drogi: dwie bez utraty gwarancji 1)Ralliart lub 2)Ecutek albo box albo trzecia droga chiptuning i zegnaj gwarancjo :( . Mam pytanie - czy ktoś mi doradzi co wybrać? świety ale drogi spokój z Ralliartem, powerbox z jego ograniczeniami i zabawą w odpinanie przed serwisem czy dać "sobie siana" i poczekać spokojnie do końca gwarancji a potem...Ecutec to tylko w Wa-wie a ja dużo czasu nie mam.
Anonymous - 03-02-2009, 13:00

Ja mam w swoim chipa zrobionego w Wroclawskim jetronicu...podciagneli go do 171 KM i smieszne to jest,ale wiem,ze Ralliart wyciaga z niego 165MAX!!!!
Niby gwarancja utracowna...,ale od roku jezdze...nic kompletnie sie nie dzieje...i ciesze sie tylko,ze nie czekalem z tym do konca gwarancji...polecam firme...
A sam sie szykuje do wymiany turbiny,filtra powietrza i intercoolera...to auto musi miec ponad 200KM,zeby jechalo... ;) Mozecie mowic co chcecie.... ;)

Pozdrawiam

karol_alasz - 03-02-2009, 16:58

Super! Ale hamulce tez wymienisz? :twisted:
Anonymous - 03-02-2009, 20:40

Matejko napisał/a:
a i od kiedy to olej w kategorii 5W30 to polsyntetyk ??

Oczywiście, że to PÓŁSYNTETYK.
Cała seria Shell'a "Helix Plus" to oleje półsyntetyczne (zarówno w lepkości 5W30 jak i 5W40).
Dopiero seria "Helix Ultra" to oleje w pełni sytetyczne.

W olejach mineralnych bazą są produkty pochodne ropy naftowej.
Oleje półsyntetyczne zawierają bazy mineralne i ok. 30 % bazy syntetycznej (niektóre półsyntetyki, zwłaszcza w niższych lepkościch mają większy udział baz syntetycznych) - dlatego marketingowo producenci nie nazywają ich "pełnymi syntetykami" tylko olejami " na bazie syntetycznej".
Olej o którym mowa powyżej jest dokładnie takim olejem - nie jest to "pełen sytetyk", lecz właśnie olej półsyntetyczny...

Anonymous - 03-02-2009, 21:05

Mnie się wydaje, że pół-syntetyki mają klasę zimową(?) 10W, a nie 5W...
Anonymous - 03-02-2009, 21:23

bartek2800 napisał/a:
Mnie się wydaje, że pół-syntetyki mają klasę zimową(?) 10W, a nie 5W...

Skoro już przy Shell'u jesteśmy:

http://shellhelix.pl/shif...ion=setcat&id=3

Anonymous - 03-02-2009, 21:31

Przyznaję racje!!!

Ale pierwszy raz takie coś widzę, bo albo na Mobil1 albo Castrol.

Matejko - 03-02-2009, 21:42

czyli do mojego diesla w leonie od nowosci lali polsyntetyk - no to chyba tak musialobyc, zreszta w wiekszosc 10W40 to w wiekszosci polsyntetyk, a motul w tej klasie robi pelny syntetyk :)
chociaz znowuż przy doladowanej benzynie mowia ze polsyntetyk to samobójstwo dla turbiny

Anonymous - 03-02-2009, 22:03

Matejko napisał/a:
chociaz znowuż przy doladowanej benzynie mowia ze polsyntetyk to samobójstwo dla turbiny

Ale z drugiej strony w turbodoładowanych silnikach NIE POWINNO stosować się oleju o klasie lepkości 0W-xx !
Olej o klasie lepkości 0W-xx jest "za rzadki". Nie istnieją superszczelne turbosprężarki (mowa jest o szczelności w obrębie osi wirnika turbiny) - dlatego nie powinno się stosować oleju o takiej klasie lepkości, gdyż turbo wcześniej czy później będzie "gubiło" olej. Odpowiedni olej dla turbodoładowanych silników zaczyna się od lepkości 5W-xx.

Z tego też powodu nigdy nie mogłem zrozumieć dlaczego Exxon wprowadził na rynek olej Mobil 1 0W40 TD... (niby dedykowany do turbodiesli) :roll:
Ale dlatego też nigdy nie stosowałem oleju Mobil1 w swoich autach...
no, może raz na samym początku :wink: :mrgreen:

Hiszpan - 03-02-2009, 22:27

Panowie - przecież to jest temat o chiptuningu
Nie rozpisujcie się na temat oleju - proszę

karol_alasz - 03-02-2009, 23:13

Strasznie lepki się temat zrobił :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group