Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Outlander II - chiptuning bez utraty gwarancji
Anonymous - 02-02-2009, 20:26
tomekrvf napisał/a: | Shell robi specjalny olej do VAG z PD i zwie się on Shell Helix Diesel Plus VA 5W30. |
Jak sam słusznie zauwazyłeś - niestety jest to seria "Plus" (półsyntetyk), a nie "Ultra".
Kiedyś był w sprzedaży olej Helix Ultra VA spełniający normę 505.01 - ale obecnie Shell już go nie oferuje (według nieoficjalnych informacji chodziło podobno o kwestie związane z przedłużeniem certyfikatu 505.01).
Jest natomiast dostępny olej z serii Ultra, ale wg specyfikacji 506.01 (systemem obsługi LongLife Service).
change napisał/a: | nie wiem, czy rzeczywiscie tak jest, ze box instaluje sie z softem "z polki" - jesli tak, to przekonuje mnie to tym bardziej, ze dokonalem dobrego wyboru z chipem Ecutek (Auto GT) |
Z ciekawości mam dwa pytania:
- jaki olej zalewa AutoGT do Twojego silnika? Czy taki sam jak do aut bez mocniejszego softu?
- czy po modyfikacji skrócili terminy obowiązkowej wymiany oleju?
change napisał/a: | operacja wgrania nowej mapy: najpierw zgranie do komputera wszystkich parametrow, potem dlugie dobieranie odpowiednich ustawien i wgranie nowego softu do samochodu. |
Co masz na myśli pisząc "dlugie dobieranie odpowiednich ustawien"? Czy AutoGT modyfikowało mapy Ecutek'a
change - 02-02-2009, 22:24
Pe.te napisał/a: |
Z ciekawości mam dwa pytania:
- jaki olej zalewa AutoGT do Twojego silnika? Czy taki sam jak do aut bez mocniejszego softu?
- czy po modyfikacji skrócili terminy obowiązkowej wymiany oleju? |
Castrol Edge 5W30 lub 5W40 doTD - nie pamietam, musialbym sprawdzic.
co do terminow - nic sie nie zmienilo, co 20K
Pe.te napisał/a: |
Co masz na myśli pisząc "dlugie dobieranie odpowiednich ustawien"? Czy AutoGT modyfikowało mapy Ecutek'a |
Czy modyfikowalo - nie wiem, nie zagladalem przez ramie magikowi, ktory siedzial nad laptopem ;) dostalem tylko wyjasnienie, ze odpowiednio do poprzednich parametrow i charakterystki silnika dobierany jest moment, w ktorym wlacza sie turbina, temperatura, przy ktorej calosc zaczyna dzialac (zeby nie zarznac zimnego silnika) itd.
slowem: co tam siedzi w srodku nie wiem, dla mnie wazne, ze dziala i sprawuje sie swietnie :)
Matejko - 02-02-2009, 22:32
tomekrvf napisał/a: | Shell Helix Diesel Plus VA 5W30 |
mam go wlanego do leona przy pompowtryskach - cena w serwisie 54zl /1litr, allegro 120zl 4l z wysylka
a i od kiedy to olej w kategorii 5W30 to polsyntetyk ??
do 200 konnego doladowanego s60 nie moge wlac nic innego niz syntetyk, a olej ktory jest zalecany w naszym klimacie jest 5W30
toru - 02-02-2009, 22:56
ja napisał/a: | witam,
mój sposób na mocniejszy silnik ? c-crosser 2008 za 120 tys. - full wypas bez navigacji. Zamówiłem już garmina wielkość 4,3 i będzie chowany,zasilany i ładnie wysuwany ze schowka centralnego nad radiem. Nawigacja posiada też własne zasilanie i można ją wykorzystac poza samochodem.
pozdrowienia |
troszke nie ten temat ale foto mile widzine
ROBERTINO - 03-02-2009, 00:18
A ja ciągle o tym samym. Z tego co czytam to wnioskuje , że są trzy drogi: dwie bez utraty gwarancji 1)Ralliart lub 2)Ecutek albo box albo trzecia droga chiptuning i zegnaj gwarancjo . Mam pytanie - czy ktoś mi doradzi co wybrać? świety ale drogi spokój z Ralliartem, powerbox z jego ograniczeniami i zabawą w odpinanie przed serwisem czy dać "sobie siana" i poczekać spokojnie do końca gwarancji a potem...Ecutec to tylko w Wa-wie a ja dużo czasu nie mam.
Anonymous - 03-02-2009, 13:00
Ja mam w swoim chipa zrobionego w Wroclawskim jetronicu...podciagneli go do 171 KM i smieszne to jest,ale wiem,ze Ralliart wyciaga z niego 165MAX!!!!
Niby gwarancja utracowna...,ale od roku jezdze...nic kompletnie sie nie dzieje...i ciesze sie tylko,ze nie czekalem z tym do konca gwarancji...polecam firme...
A sam sie szykuje do wymiany turbiny,filtra powietrza i intercoolera...to auto musi miec ponad 200KM,zeby jechalo... Mozecie mowic co chcecie....
Pozdrawiam
karol_alasz - 03-02-2009, 16:58
Super! Ale hamulce tez wymienisz?
Anonymous - 03-02-2009, 20:40
Matejko napisał/a: | a i od kiedy to olej w kategorii 5W30 to polsyntetyk ?? |
Oczywiście, że to PÓŁSYNTETYK.
Cała seria Shell'a "Helix Plus" to oleje półsyntetyczne (zarówno w lepkości 5W30 jak i 5W40).
Dopiero seria "Helix Ultra" to oleje w pełni sytetyczne.
W olejach mineralnych bazą są produkty pochodne ropy naftowej.
Oleje półsyntetyczne zawierają bazy mineralne i ok. 30 % bazy syntetycznej (niektóre półsyntetyki, zwłaszcza w niższych lepkościch mają większy udział baz syntetycznych) - dlatego marketingowo producenci nie nazywają ich "pełnymi syntetykami" tylko olejami " na bazie syntetycznej".
Olej o którym mowa powyżej jest dokładnie takim olejem - nie jest to "pełen sytetyk", lecz właśnie olej półsyntetyczny...
Anonymous - 03-02-2009, 21:05
Mnie się wydaje, że pół-syntetyki mają klasę zimową(?) 10W, a nie 5W...
Anonymous - 03-02-2009, 21:23
bartek2800 napisał/a: | Mnie się wydaje, że pół-syntetyki mają klasę zimową(?) 10W, a nie 5W... |
Skoro już przy Shell'u jesteśmy:
http://shellhelix.pl/shif...ion=setcat&id=3
Anonymous - 03-02-2009, 21:31
Przyznaję racje!!!
Ale pierwszy raz takie coś widzę, bo albo na Mobil1 albo Castrol.
Matejko - 03-02-2009, 21:42
czyli do mojego diesla w leonie od nowosci lali polsyntetyk - no to chyba tak musialobyc, zreszta w wiekszosc 10W40 to w wiekszosci polsyntetyk, a motul w tej klasie robi pelny syntetyk
chociaz znowuż przy doladowanej benzynie mowia ze polsyntetyk to samobójstwo dla turbiny
Anonymous - 03-02-2009, 22:03
Matejko napisał/a: | chociaz znowuż przy doladowanej benzynie mowia ze polsyntetyk to samobójstwo dla turbiny |
Ale z drugiej strony w turbodoładowanych silnikach NIE POWINNO stosować się oleju o klasie lepkości 0W-xx !
Olej o klasie lepkości 0W-xx jest "za rzadki". Nie istnieją superszczelne turbosprężarki (mowa jest o szczelności w obrębie osi wirnika turbiny) - dlatego nie powinno się stosować oleju o takiej klasie lepkości, gdyż turbo wcześniej czy później będzie "gubiło" olej. Odpowiedni olej dla turbodoładowanych silników zaczyna się od lepkości 5W-xx.
Z tego też powodu nigdy nie mogłem zrozumieć dlaczego Exxon wprowadził na rynek olej Mobil 1 0W40 TD... (niby dedykowany do turbodiesli)
Ale dlatego też nigdy nie stosowałem oleju Mobil1 w swoich autach...
no, może raz na samym początku
Hiszpan - 03-02-2009, 22:27
Panowie - przecież to jest temat o chiptuningu
Nie rozpisujcie się na temat oleju - proszę
karol_alasz - 03-02-2009, 23:13
Strasznie lepki się temat zrobił
|
|
|